Osnovna djelatnost je prerada sirove nafte radi proizvodnje derivata nafte (benzini, dizel gorivo, kerozin, specijalni benzini, tečni naftni gas, lož ulje). Društvo je osnovano 1892. godine. Posluje kao akcionarsko društvo sa većinskim državnim kapitalom od 65%. Kapacitet prerade koji je trenutno u funkciji je 1.320.000 tona sirove nafte, a linija prerade od 3 miliona tona još nije osposobljena za rad. Zbog neriješenog tržišnog položaja i neuređenog tržišta derivata nafte kapaciteti se koriste simbolično pa se ostvaruju gubici u poslovanju
http://www.blberza.com
Detaljnije stvari o tome koliko je proizvedeno nafte u kojim periodima imate mislim na capital.ba pod dijelom ekskluzivno ili top secret…, gdje su stavili dokumente sa skuoptine akcionara, pa ima istorijat preduzeća i ostale stvari… O istoriji RNAF-a i RFUM-a imate dosta u njihovim revizorskim izvješptajima, koje, kao što vidim, niko ne čita.
Aleksandar Litvinenko: Osvojićemo tržište BiH
Rafinerija nafte iz Bosanskog Broda, koju je preuzela ruska kompanija “NeftegazInKor” u junu će početi s proizvodnjom prvih količina naftnih derivata koji će biti plasirani na tržište BiH, izjavio je Aleksandar Litvinenko, direktor tog preduzeća.
Napominjući da su u utorak započeli remont stare proizvodne linije Rafinerije godišnjeg kapaciteta 1,2 miliona tona, on je kazao da bi ruski i domaći stručnjaci do kraja maja trebalo da osposobe pogone za nesmetan rad. Tokom remonta će, kako ukazuje, vjerovatno postojati potreba i za angažovanjem firmi iz RS, Srbije i Rusije.
Litvinenko je, pored početka proizvodnje, kao ključne ciljeve naveo dostizanje potrebnih količina i kvaliteta naftnih derivata.
“S obzirom na to da ćemo imati manje transportne troškove, a time i niže cijene derivata, postojaće svi uslovi da osvojimo ovo tržište”, istakao je Litvinenko.
NN: Kojim putem će se dopremati ruska sirova nafta u Rafineriju?
LITVINENKO: Za dopremanje sirove nafte postoji samo jedan način, a to je putem naftovoda “Janaf”, koji je priključen na ruski naftovod “Družba”.
NN: Kada će Rafinerija dostići tehnološki nivo da proizvodi derivate po evropskim standardima?
LITVINENKO: Mi smo 16. avgusta 2006. potpisali memorandum u kojem se navodi da će kompletna proizvodnja naftnih derivata biti na evropskom nivou, a to se može očekivati odmah poslije remonta stare i osposobljavanja nove proizvodne linije u Rafineriji. Kompletan proces će trajati oko 42 mjeseca.
NN: Kako ćete se uspjeti izboriti s jakim lobijem hrvatske kompanije INA?
LITVINENKO: Plan je jednostavan. Kvalitet, kvantitet i niske cijene su jedno mjerilo za dobijanje tržišne utakmice.
NN: Postoje li planovi za izvoz naftnih derivata?
LITVINENKO: Naš osnovni cilj je snabdijevanje tržišta RS i BiH, a višak proizvedenih derivata ćemo naravno izvoziti. Za sada vam samo mogu reći da je tržište analizirano i da imamo određene planove.
NN: Analitičari stalno ukazuju da neće moći opstati sve rafinerije na području bivše Jugoslavije. U kakvoj je poziciji brodska rafinerija?
LITVINENKO: Kompletna oprema za proizvodnju nafte u Brodu je daleko kvalitetnija od postojećih u Novom Sadu, Pančevu, Sisku i Rijeci i to je jedna od garancija da ćemo uspjeti. Napomenuo bih da posjedujemo pogon hidrokreking-izomaks koji nema nijedna rafinerija u bivšoj Jugoslaviji. Ta tehnologija ne samo da omogućava proizvodnju visokokvalitetnog evrodizela već će davati i sirovinu za proizvodnju kvalitetnih ulja u Rafineriji ulja Modriča.
NN: Privatizacionim ugovorom je predviđena izgradnja željezničke pruge od Bosanskog Broda do Modriče, da bi se kasnije umjesto toga počelo govoriti o produktovodu.
LITVINENKO: Mi to nikad nismo govorili, već smo rekli da će biti nešto od to dvoje, odnosno kada sagledamo šta je povoljnije i šta će se moći brže izgraditi. Za bilo koju od tih varijanti – izgradnju pruge ili produktovoda biće potrebno minimalno dvije godine.
NN: Radnicima Rafinerije nedavno ste isplatili zaostale plate. Da li od sada mogu očekivati redovne plate i kakav je vaš stav povodom njihovih zahtjeva za povećanje primanja?
LITVINENKO: Novi vlasnici su kao prvenstveni zadatak postavili redovnu isplatu plata radnicima, dok se odluka o povećanju plata može donijeti samo ako za to ima opravdanog razloga. Sindikat Rafinerije mi je već organizovao sastanak sa radnicima koji su me odmah pitali kada će im biti povećane plate. Odgovorio samo da je to moguće samo kada Rafinerija počne poslovati sa dobiti.
Niče ruska četvrt
NN: Koliko će Rusa raditi u Rafineriji i da li će živjeti u Bosanskom Brodu?
LITVINENKO: Sigurno je da će oni koji će doći iz Rusije zbog posla ovdje i živjeti. Prva grupa koju čini 25 stručnjaka doći će krajem februara ili početkom marta, s tim da će se vremenom njihov broj povećavati. To ne znači da mi nemamo povjerenja u stručnjake iz RS, već samo to da ruska ekipa ima ogromno iskustvo u rad
Remont je u toku, i to nije sporno…
Jebiga, tržište je malo u banani, ali važno je da će firma raditi i da će posao imati blizu 1500 radnika![thumbsup]
Brod ima nekih 12000 stanovnika, pa vidite onda koliko će RNAF značiti za Brod i standard stanovništva.
A berza…, hm.., mislim da neće osjetiti pokretanje rafinerije…, ali vidjećemo, volio bih da griješim.
evo malo dobrih vijesti!!!
BOGATI SMO!
Naftna nalazišta od Glamoča do Crne Gore
Autor/izvor: Bljesak.info
Prostor od Glamoča, Livanjskog polja, Nevesinja do Neuma prema Crnoj Gori područje je sa najvećim zalihama nafte u Evropi, tvrde stručnjaci British Petroleuma i kompanije Amoco.
Podatak da širi prostor Hercegovine pliva na bogatom naftnom polju potvrđuje i prof. dr. Abdulah Bašić, dekan Tehnološko-rudarskog fakulteta u Tuzli, slikovitom tvrdnjom da se zalihe nafte mogu mjeriti s onima koje se nalaze, primjerice, u Saudijskoj Arabiji ili Iraku.
Premda iznesene procjene zvuče kao neki vic, papiri s kojima barataju inozemni stručnjaci uvjeravaju nas da na dubini od 4.000 i 6.000 metara leži naftni rezervoar sa oko 500 milijuna tona "crnog zlata".
Galopirajući rast cijena nafte i naftnih derivata natjerao je ovih dana sarajevsku tvrtku Energoinvest da kao jedan od prijeratnih istražitelja naftnih polja u BiH stari naftni projekt, koji su odrađivali zajedno s Amerikancima, opet pokušaju reaktivirati.
Sugovornik Večernjeg prof. dr. Abdulah Bašić tvrdi da bi prvi bareli nafte iz BiH mogli biti izvučeni za 15-ak godina, ako ne i prije, ako domaće vlasti budu imale sluha za projekt o kojem maštaju strani naftni divovi.
Kao potvrdu svoje priče iznio je podatak da su prije nekoliko mjeseci stručnjaci British Petroleuma tražili da provedu istraživanje u sjevernom dijelu Bosne, oko Posavine, na tzv. srednjem zemljanom sloju, u području gdje je nekada bilo koncentrirano Panonsko more.
Oni su, tvrdi prof. Bašić, odlučili provesti istraživanje na dubini do 4.000 metara, ali zalihe nafte u Sjevernoj Bosni, oko Tuzle, Bijeljine, Odžaka, Bosanskog Šamca, manje su nego što je slučaj u Hercegovini. Naftni stručnjaci tvrde da na području sjeverne Bosne postoje ležišta nafte od čak 50 milijuna tona. Ostalo je još samo 20 posto završnih istražnih radnji koje bi potpuno jamčile ukupne zalihe i ekonomsku isplativost eksploatacije.
"Naftno istraživanje u tome dijelu BiH provest će sigurno ruski stručnjaci, jer su Rusi vlasnici Rafinerije Bosanski Brod", tvrdi prof. dr. Abdulah Bašić.
Procjenjuje se da će modernizirana i privatizirana rafinerija nafte u Bosanskom Brodu, sa svojim stranim partnerima, u skoroj budućnosti prerađivati godišnje više od četiri milijuna tona nafte.
Spomenimo da BiH godišnje uvozi milijun i pol tona goriva vrijednog gotovo dvije milijarde KM. Gotovo polovina naftnih derivata na tržište BiH stiže iz rafinerija Rijeka i Sisak, a ostale količine uvoze se iz Srbije, Rusije, Mađarske i Slovenije.
DAJ BOZE DA JE TO TAKO I DA LEZIMO NA TOLIKIM NALAZISTIMA.
HTIO BIH MALO PROKOMENTARISATI OVU DRAMU OKO RAFINERIJE U BRODU. BIO BI PREZADOVOLJAN KADA BIH IMAO 100% DOKAZE DA SE RADI REMONT. NEKI POLITICARI IZ BRODA VISOKO RANGIRANI IZJAVLJUJU NA POSLOVNIM EMISIJAMA NA JEDNOJ TV U BL DA OD TOGA NEMA NISTA.
SLAZEM SE SA Guardianom STO SE TICE RASTA CIJENE AKCIJA RNAF PO POKRETANJU RAFINERIJE.
VISE NIKO NIJE ZAINTERESOVAN DA KUPUJE RNAF KADA SU RUSI VECINSKI VLASNICI.
http://www.nezavisne.com/ekonomija/vijesti/26520/Krece-potraga-za-naftom-u-FBiH.html
Prethodna istraživanja obavljana s "Amocom" dobra su podloga za nastavak radova, ali "Energoinvest" posjeduje tek manji dio prijeratne dokumentacije o nalazištima nafte. Glavnina dokumentacije je u Rafineriji nafte Bosanski Brod, a u "Energoinvestu" pretpostavljaju da ju je preuzeo ruski "Zarubežnjeft" – novi vlasnik brodskog preduzeća. Na osnovu prijeratnih istraživanja definisano je pet istraživačkih područja na sadašnjoj teritoriji FBiH – Odžak, Orašje, Tuzla, Sarajevsko-zenički bazen, te područje Dinarida, od Glamoča preko Livna i Drežnice, do zaleđa Neuma.Na bazi seizmičnih podataka, pretpostavlja se da se nafta krije na dubini od 2.500 do 3.500 metara u sjevernom dijelu BiH, te na dubini od 4.000 do 5.000 metara u pojasu Dinarida. Istraživanja će zahtijevati značajna ulaganja, s obzirom na to da dubinsko bušenje po kilometru košta i do milion eura
Rafinerija nafte Bosanski Brod: Remont će ruskog kupca koštati 40 miliona eura Prvi litri krajem oktobra
Uvjeren sam da će radovi na remontu stare linije biti završeni do 15. oktobra, izjavio je Brunič…
02.09.2008. 18:22
Direktor ruske kompanije "Zarubežnjeft" Nikolaj Brunič potvrdio je danas da će prvi litri benzina u Rafineriji nafte u Bosanskom Brodu biti proizvedeni krajem oktobra.
Brunič je danas zajedno sa premijerom RS Miloradom Dodikom i ministrom privrede, energetike i razvoja RS Slobodanom Puhalcem obišao postrojenja Rafinerije i upoznao se o remontu stare linije kapaciteta 1,2 miliona prerađene nafte godišnje.
– Urađeno je dosta posla, ali ima još mnogo toga da se završi. Uvjeren sam da će radovi na remontu stare linije biti završeni do 15. oktobra. Tada predstoji dijagnostika i puštanje postrojenja u pogon, rekao jo Brunič novinarima naglasivši da će ruskog kupca remont stare linije koštati oko 40 miliona eura.
Na poslovima remonta u Rafineriji, osim 900 radnika ovog preduzeća, angažovano je i oko 450 radnika firmi iz RS, Srbije i Hrvatske, kao i veliki broj ruskih stručnjaka.
Prema riječima Bruniča, remont kasni jer je utvrđeno da su oštećenja na pojedinim linijama veća nego što je ranije procijenjeno.
On je rekao da će odmah nakon što Rafinerija u oktobru počne preradu na staroj liniji početi remont nove linije, što će omogućiti da Rafinerija u Bosanskom Brodu godišnje preradi 4,2 miliona sirove nafte.
Brunič je najavio izgradnju mosta na rijeci Savi i povezivanje postojeće pruge na prugu Zagreb – Beograd.
Na ovaj način biće transportovani naftni derivati kupcima u Hrvatskoj, Srbiji i drugim evropskim zemljama, dok će pumpe u Republici Srpskoj i BiH derivate dobijati autocisternama.
– Gorivom iz brodske Rafinerije najprije će biti snabdjevene pumpe "Petrola", istakao je Brunič.
Predsjednik Vlade RS Milorad Dodik izjavio je da je slika Rafinerije danas mnogo optimističnija nego prilikom njegovih ranijih posjeta ovom preduzeću.
– Sve miriše na novo. Nadam se da ćemo posljednjih dana oktobra svi biti svjedoci i radovati se što je gorivo poteklo iz brodske Rafinerije, rekao je Dodik i naglasio da je sasvim uvjeren da je Vlada napravila pravi potez kada je Rafineriju u Bosanskom Brodu prodala ruskom kupcu.
On je izjavio je su izmirene sve obaveze prema radnicima.
Autor: SRNA
Samo je pitanje dana kad će se trend okrenuti,ovo je doseglo katasrtofalne razine 0,30 KM?????
Samo je pitanje dana kad će se trend okrenuti,ovo je doseglo katasrtofalne razine 0,30 KM?????
Kada će već doći taj dan… [pray]