Htio bih pokrenuti temu tko bi mogao biti uključen u gradnju mosta Pelješac-kopno. Molio bih znalce da počnu sa špekulacijama.
Ako stvari ne idu uvijek možeš promjeniti krojača.
konstruktor[smiley1]
Koji? Konstruktor RI ili ti Konstruktor-Inženjering ST.
Tema bi se trebala zvati drukanje.
Evo ja drukam da most gradi HDEL, a prilazne ceste INDG.
Kolega, to je vijest stara godinu dana, od 07.07.2006.
Tek je sada objavljen natječaj i ponude se primaju do 28.08.2007., dakle još se nezna tko će graditi, što je prilika za novi ogroman rast građevinskog sektora[smiley1]. Ipak 257 mil. € nije malo[smiley5][smiley8][smiley9]. Barem nije poznato za javnost tko će graditi, službeno se još treba odraditi natječaj, a možda se sve već zna. Uglavnom, evo prenosim tekst iz Vjesnika:
“Najveći hrvatski most postaje stvarnost
Ponude će se prikupljati do 28. kolovoza, a prema projektantskoj cijeni most bi trebao stajati 1,9 milijardi kuna, odnosno oko 257 milijuna eura
ZAGREB – Nakon višegodišnjih pregovora između vlada Hrvatske i BiH oko izgleda mosta kopno-Pelješac počinje njegova realizacija. U ponedjeljak su u Narodnim novinama Hrvatske ceste raspisale međunarodni javni natječaj za njegovu izgradnju. »Projekt je napravila katedra za mostove na Institutu građevinarstva Hrvatske, a ponude će se prikupljati do 28. kolovoza ove godine. Prema projektantskoj cijeni most bi trebao koštati 1,9 milijardi kuna, odnosno oko 257 milijuna eura«, rekla je za Vjesnik Marina Halužan, glasnogovornica Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka.
Tako će se između Komarne i poluotoka Pelješca graditi ovješeni most simetrične strukture, koja će po veličini biti drugi raspon ovješenog mosta u Europi, odmah iza Normandija mosta u Francuskoj. Po svojim dimenzijama spadat će među deset najvećih takvih mostova u svijetu.
Most će imati slobodni profil visine 55 metara, a najveća širina raspona između stupova iznosi 568 metara. Imat će dva pilona koji su 118 metara iznad kolnika, a iznad mora 177 metara. Dubina pod razinom tla bit će 80 metara. Most će biti ukupne širine 22 metra.
U prvoj fazi bit će namijenjen za dvotračnu cestu, ali omogućavat će promet i četverotračne ceste, koja bi se u budućnosti mogla razvijati prema Dubrovniku.
Ukupna dužina mosta bit će respektabilnih 2380 metara.
Kako doznajemo od Marine Halužan, spomenuti gabariti mosta usuglašeni su između BiH i Hrvatske i to još 7. prosinca prošle godine, a s bosansko-hercegovačkom stranom još samo preostaje realizacija protokola za imenovanje osoba za praćenje radova. Gradnja mosta financirat će se iz cijene goriva, odnosno od 60 lipa po litri koje vozači već plaćaju za gradnju i održavanje Hrvatskih cesta.
Prema planu Ministarstva prometa gradnja bi trebala potrajati oko četiri godine, što znači da će Hrvatska kopnom u cijelosti biti povezana do kraja 2011.
Most za Pelješac, kako je još ranije najavio Jure Radić, direktor IGH-a i glavni projektant mosta, konačno će integrirati cijeli hrvatski državni prostor, kojim će se moći čvrstom vezom kroz Hrvatsku do svih njezinih dijelova. On će povezati dijelove dubrovačkog kraja zajedno sa svima, a da se ne mora ići kroz drugu državu. Također, most će znatno skratiti putovanje, ali i razviti sve hrvatske južne otoke i poloutok Pelješac, te za njih značiti jedan dodatni impuls. Sve u svemu, riječ je o jednom iznimno važnom razvojnom i integracijskom projektu.”
ingra, dalekovod, viadukt, montmontaža, tehnika, lavčević, industrogradnja, igh, transadria, đuro đaković, ad plastik, jadransko osig, …
malo šale