Nije loša analiza. Ali….
… primarno pitanje je da li HAC i ARZ mogu preuzeti servisiranje svojih kredita čak i nakon neophodnog restrukturiranja.
EIZ i IJF bi trebali napraviti opsežniju analizu usporedivih kompanija za upravljanje autosestama i usporediti troškove. Proračunati koliko bi HAC trebao smanjiti troškove da dođe na razinu usporedivih kompanija. Nakon tga bi trebalo napraviti dugoročne projekcije prihoda na realnim temeljima i proračunati kreditni potencijal HAC-a (i ARZ-a) u sljedećih nekoliko desetljeća.
Bojim se da bi rezultati bili porazni. Čak da kompletna cestarina ide u otplatu kredita (troškovi=0) i uz trošarine na gorivo HAC ne bi bio sposoban otplaćivati svoje kredite bez pomoći države u sljedećim desetljećima.
Osnovni uzrok tomu su premali prihodi kojemu je pak uzrok premali godišnji promet autocestama – prvenstveno na smjeru prema Splitu.
Time sama prepostavka ovoga rada stoji na klimavim temeljima.
Poruka za Ministra financija: “Financijer koji ne može kontrolirati prihode i rashode nije financijer nego vatrogasac”
‘Monetizacija je zapravo skupi hipotekarni kredit’,
koncesija loše instant rješenje
Danas veća koncesijska naknada može značiti i velike rizike i troškove državi u budućnosti, ističe Mihaela Grubišić Šeba u istraživanju.
http://www.poslovni.hr/hrvatska/monetizacija-je-zapravo-skupi-hipotekarni-kredit-260546 [poslovni.hr]