MMF protiv gradnje prve crnogorske autoceste zbog velike zaduženosti države

Naslovnica Forum Komentari članaka MMF protiv gradnje prve crnogorske autoceste zbog velike zaduženosti države

Forum namijenjen komentiranju objavljenih članaka.

Sve, sve, sve – samo nikad ne ono pravo

Male siromašne zemlje i megalomanija gradnje autoputeva su nešto posve uobičajeno i nisu ništa novo. Tu je glavni uzorak Portugal koji danas po stanovniku ima više kilometara autoputeva nego Engleska i jedva nešto manje čak i od same Njemačke.

Ti autoputevi (građeni uz izdašnu pomoć i sredstva EU) danas zjape prazni (vidi tekst “Portugal’s ghost motorways” u Financial Timesu.

Riječju, Portugalu se danas s porugom spočitava da bi bilo pametnije da je te silne milijarde uložio u obrazovanje i izgradnju infrastrukture. No, autoput je nešto čime se najlakše mogu “kupiti” lakovjerni i naivni birači; kako kažu sarkastični kritičari “poput male djece koju neodgovorni roditelji kupuju slatkišima i igračkama”.

Da li vas to na nešto podsjeća?

Inače, za Hrvatsku je Crna Gora daleko više zanimljiva kao opasan konkurent u nautičkom turizmu (vidi “Why Montenegro’s Bay of Kotor is the latest superyacht parking lot”; Financial Times May 2, 2014)

A na šta bi nas to trebalo podsječati ?

Neki ljudi u Hrvatskoj pamte da se iz Zagreba do Zadra autom putovalo dva dana .

A gradilište se na moru moglo kupiti za 3-4 kn/m2.

.

Za Peru 7

Trebalo bi nas podsjetiti na brojne kritike autoceste Zagreb – Split i njenu nerentabinost (oko 6.000 automobila dnevno, dvostruko manje od minimuma za rentabilnost).

Što misliš, zašto se s tzv. “monetizacijom” toliko odugovlači? Zbog straha od priznanja da je ta tzv. “monetizacja” promašena ideja.

Koliko sam ja to pratio, umjesto te autoceste trebalo je povezati sve gradove na obali – od Rijeke do Dubrovnika (ponavljam, obalom) gdje je kudikamo gušći promet (ljeti da i negovorimo!). Dakle, povezati gradove autocestom, ali uz more.

New Report

Close