Ova Maistra nikako na zelenu granu da dođe na 100kn treba joj dvije godine..
http://www.glasistre.hr/istra/vijest/151945
Da, kad ima prodavača kao u priči.
I da dođe na 100 kuna odmah bi je vratili nazad. Nek prodaju pa nek se poslije grizu. Firme kojima prijeti bankrot bolje stoje na burzi.
Da li ovdje netko može pomisliti na bankrot? A nekretnine će uvijek vrijediti, ako ne i više.
A valjda će i dobit porasti jednog dana.
Nema logike, ali to je tržište.
@albion
Zašto si tako ziher da ne prijeti bankrot? Ako 3 od 4 kvartala zbrajaš minuse onda i bankrot ne bi bio čudo.
Jedno hipotetsko pitanje da imaš novce Paris Hilton i odlučiš nastaviti obiteljsku hoteljersku tradiciju da li bi kupovao Maistrine nekretnine (ili Valamara, svejedno)? Vrijednost zidova i cigle nešto predstavlja onima koji su iste prodali, a hoteljerima vrijednost predstavljaju neke druge stvari. Špekulacija sa zemljištima pada u vodu s novim zakonom koji je upravo u saborskoj proceduri.
Stoga nije ni čudo da je cijena dionica 0,7 BV. Pitanje je zasto su ljudi kupovali na 5xBV.
Da li ovdje netko može pomisliti na bankrot?
bankrot je uvijek moguć u firmi koja godinama ne uspijeva postići normlanu profitabilnost a duga prego glave… nije problem na to pomišljati, ali bitno je imati rješenje kako se iz toga ipak izvući.
Eventualna prodaja objekata u Vrsaru kako bi se u potpunosti fokusiralo na Rovinj je možda dobar put! Na taj način bi Maistra skupila dovoljno za povrat svog duga… i bankrot bi bio odgođen a ako se uspije produžiti sezona i popunjenost hotela možda bi bio i trajno: izbjegnut! A to je cilj: produžiti sezonu na cijelu godinu – ako tu uspiju, treba im priznati dužno poštovanje na viziji i sposobnosti da viziju ostvare. Ja im držim fige!
U svakom slučaju Maistra mora i dalje jako intenzivno ulagati "i u objekte" kako bi mogla stvoriti osnu za pružanje cjelogodišnjeg turizam-a.. (uostalom: sezonskog turizma će jednoga dana možda i nestati ako stvarno stupi neko zahlađenje… http://danas.net.hr/hrvatska/page/2010/01/26/0713006.html?pos=n0 😛 )
Prema tome, svaka kuna koja se može na vrijeme izvući iz destinacija niže kategorije kako bi se napravilo jednu ali vrijednu destinaciju 5* kategorije je važna. Treba vratiti 900 mil kn današnjeg duga i treba kasnije još toliko novog koji će se tek morati zadužiti…
Rovinju je još dalek put do prave 5* destinacije – ali je to nešto što se mora postići, zato je važna fokusiranost i trud svih koji mogu u tome na bilo koji način pomoći.
Sezonskom turizmu je i bez "klimatskih promjena" odzvonilo. Svatko tko želi priznati činjenično stranje hrvatske makroekonomije koja generira tako skupe uvjete poslovanja (skupa radna snaga…) mora prihvatiti da je u Hrvatskoj, uskoro "odzvonilo turizmu kakvog poznajemo". Izbor je preorjentirati se na ono što može opstati (visoke cijene, cijela godina ravnomjerno popunjena) ili izaći iz te grane.
Netko se možda pitata zašto je ZABA onako napucala ISTT??? Pa zato što ga misli konačno i za stvarno: prodati! Oni kao banka, kojoj nije temeljna djelatnost turizam, vjerojatno su imali ovu dilemu preda sobom… i shvatili su da je za njih neprihvatljivo ulazati u tako težak projekt kao što bi bilo "pretvaranje Umaga u cjelogodišnju 5* destinaciju" i jedino što im je preostalo: prodaja!
Maistra, očito sa ipak nekom vizijom…, koliko god možda mi svi bili nezadovljni trenutnim poslovanjem – je na vrijeme shvatila da je to put kojim se dugoročno mora poći, i oni na tome rade! Možda još to nije polučilo rezultate, ali ja vjerujem da jednoga dana hoće!
Oni također nisu niti ništa "gluplji" nego li ZABA i sigurno će znati odvagnuti svoje sposobnosit. Moći će shvatiti i prihvatiti da li pored Rovinja mogu i čak i Vrsar pretvoriti u 5* destinaciju, ili je to prevelik zalogaj. Ako zaključe ovo zadnje, Vrsaru je sigurno odzvonilo.
Uostalom, kada bi u Maistri i htjeli i Vrsar okrenuti u smijeru koji dugoorčno može opstati, kako bi se uopće odvažili to u praksi ići provoditi kada ih lokalna zajednica uopće ne podržava, ne može s njima u ničemu naći zajednički jezik…?? Mislim da je jasno da Vrsar nikada neće biti što i Rovinj, a Maistri najpametnije što preostaje je toga se na vrijeme riješiti.
To može još par godina funkcionirati na ovako prividno dobar način, ali što poslije kada svi krenu prodavati, nakon ZABA-e koja će mudro prva to obaviti, kad Lukšić-u krenu sa Plavom lagunom itd. itd…..?? Bolje je to na vrijeme obaviti. A onda oni jadnici koji se uvale u to… neka misle što će s time – neka nađu novac za ulaganja ili neka se bore sa državom i sl. za fiskalna rasterećenja, zaposlenike uvoze iz zemalja u okruženju nižeg troška radne snage… i druge probleme koje će imati oni koji ostanu u nižoj kategorizaciji i sezonskom turizmu.
1. ADRIA RESORTS D.O.O. 9.199.192 84,05% (+591.123kom)
2. HRVATSKI FOND ZA PRIVATIZACIJU 110.931 1,01%
3. ZAGREBAČKA BANKA D.D. 83.513 0,76%
4. PRODANOV RISTO 66.499 0,61%
5. SOCIETE GENERALE-SPLITSKA BANKA D.D. 50.752 0,46%
Ova 591 tisućica nije išla prek burze ?
1. ADRIA RESORTS D.O.O. 9.199.192 84,05% (+591.123kom)
2. HRVATSKI FOND ZA PRIVATIZACIJU 110.931 1,01%
3. ZAGREBAČKA BANKA D.D. 83.513 0,76%
4. PRODANOV RISTO 66.499 0,61%
5. SOCIETE GENERALE-SPLITSKA BANKA D.D. 50.752 0,46%
Ova 591 tisućica nije išla prek burze ?
Pa je to je rezultat onog pripajanja valjda. Što ne?
P.S.
Ja ne znam koji grad osim Dubrovnika ima realnije osnove za sanjanje o cjelogodišnjem turizmu visoke razine nego li je to Rovinj?? Zato priče o bankrotu Maistre ipak treba smatrati krajnjim pesimizmom.
Ja vjerujem da oni znaju što rade sa Rovinjom. Sa Vrsarom nisam siguran – ali se mogu nadati da će znati što je i kada najpametnije za Maistru kao cjelinu.
Kad smo se već dotakli klimatskih promjena. Evo vrlo zanimljivog članka:
P.S.
Da li je nastala obaveza za javnom ponudom nakon ovog pripajanja?
Kad smo se već dotakli klimatskih promjena. Evo vrlo zanimljivog članka:
P.S.
Da li je nastala obaveza za javnom ponudom nakon ovog pripajanja?
to je isti članak na koji se ja pozivam u prošlom postu 😉
Pa ne bi trebala, to je rezultat korporativne akcije – a zakon kaže da nakon promjena udjela posljedicom korporativne akcije ne vrijede ona pravila o obvezama podnošenja ponuda.
[/quote]
Ja ne znam koji grad osim Dubrovnika ima realnije osnove za sanjanje o cjelogodišnjem turizmu visoke razine nego li je to Rovinj??
[/quote]
Na čemu temeljiš ovo razmišljanje? Koji su to sadržaji koji bi opravdali cjelogodišnji rad hotela?
Recimo da za početak hotelijeri i lokalna samouprava dogovore da pokraj hotela MM – 5 zvjezdica ukinu one prestrašene štandove s plastičnim sandalama i slično. No za to bi obije strane trebale biti malo manje bahate. Ah i ja sanjam.
Ja ne znam koji grad osim Dubrovnika ima realnije osnove za sanjanje o cjelogodišnjem turizmu visoke razine nego li je to Rovinj??
Na čemu temeljiš ovo razmišljanje? Koji su to sadržaji koji bi opravdali cjelogodišnji rad hotela? [/quote]
oni koji će tek nastati 😀 Bitno je da postoji temelj. Ne možeš sadržaje "dovesti" tamo gdje nema ništa. Većina naše obale je ništa. Rovinj je privlačan turistima sam po sebi, svojim šarmom.. na tim temeljima se može dalje razvijati.
Recimo da za početak hotelijeri i lokalna samouprava dogovore da pokraj hotela MM – 5 zvjezdica ukinu one prestrašene štandove s plastičnim sandalama i slično.
E ovdje te potpuno shvaćam, to je i meni tako strašno. Npr. tako u starom gradu kada vidim recimo u Grisiji kako na ulazima onih malih dućana pored slika vise i kao na placu hrpe te plastike, kupaćih, grudnjaka, što li sve već, kao da sam negdje u Crnoj Gori ili Turskoj a ne Hrvatskoji ili čak Istri.
To smeće treba maknuti sa štandova, iz izloga i svih vidnih mjesta! Slažem se.
U starom gradu – cijeeelom (ne samo Carrera npr.), da bi na nešto sličio, trebali bi uz fine restorančiće biti samo fini fancy dućani, sa skupm robom poput kvalitetnog nakita, kozmetike, jakih brendova obuće, odjeće i sl. po mogućnosti uvijek ponegdje domaćega što i koliko imamo (na taj način, kada se nalazi u susjedstvu svjetskog brenda onda se i naš brend "pojačava") a ostalo najjače svjetske marke.
E kada Rovinj postane top denstinacija cjelogodišnjeg turizma, tako će to biti, jer će tada imati tko kupovati te stvari. Danas da takvo što napraviš, ti dućani bi odmah propali jer ne bi imao tko kupovati – to je ono vječno pitanje "kokoš ili jaje". Za većinu sadržaja (kao npr. ove shopping sadržaje) ne možeš ih postaviti prije nego se postane određeni nivo destianacije, a određeni nivo destianacije se ne može postati prije nego dođu ti sadržaji – to je nezgodan začarani krug… kojega treba nekako presjeći!!
P.S.
Prva stvar koja je "autohtona" a fancy a koja treba Rovinju: dovidite g. Giancarla Zigante konačno u Rovinj sa svojim dućanom i restoranom! Da se može i u Rovinju, negdje u starom gradu, na lijepo uređenom mjestu, malom ali slatkom: jesti sve moguće slastice od tartufa uključujući i sladoled! 😀
Eto takvima treba iznajmljivati prostore a ne prodavačima uvozne plastike!
Dakle njegovati domaće u svemu što se može naći, s vremenom razvijati toga domaćega, a dok se ne nađe i ne izmisli nešto domaće dopunjavati sadržajima koji su izvana ali "na posebnom su nivou" koji priliči destinaciji sa 5*.
Što se tiče sadržaja koji su npr. "kulturni i zabavni sadržaji" po svojoj vrsti. I tu je isto kokoš-jaje problem. Kako nešto organzirati (neke renomirane svjetske izložbe, koncerte…) kada to nema tko gledati još uvijek, a neće se povećati broj gledatalje dok se to ne počne nuditi…
Ovdje je možda rješenje: treba to sve dovesti! A onda neka se građani mobiliziraju i u međuvremenu se "igraju turista", svi ti događaji se mogu popuniti tako da domaći ljudi dođu umjesto turista upražnjavati te kulturne i zabavne sadržaje… pa s vremenom kako budu dolazili i stranci domaći će se moći odmoriti od toga 😛
Ali to je sve skupo, kako nagovoriti mase Rovinježa da npr. plate svaki mjesec dana po cca. 1500 kn za gledanje koncerta klasične glazbe ili izložbe moderne umjetnosti a koji ih uopće ne zanima? E za to bi trebala postojati svijest, da to moramo "skupa raditi" kako bismo "napravili jaje iz kojega će nastati kokoš"!
Nažalost ovo je unaprijed izgubljena bitka. Osim ako ne uvezemo tisuće novih stanovnika 😉
I da na izborima za gradonačelnika onda ne pobjeđuje IDS-ovac nego nezavisni kandidat .. hi hi hi
Nema dileme "kokoš – jaje" već prodaj još jedan sljadoljed i još jedne plastične natikače i krcaj pare na račun 🙂
Nažalost ovo je unaprijed izgubljena bitka. Osim ako ne uvezemo tisuće novih stanovnika ;)
Ja predlažem da gradskom uredbom svim "starim dioničarima TDR-a" i njihvoj rodbini bude zapovijeđeno da moraju svakih tjedana dana, u propisnom dress-codu, glumeći "visoku europsku gospodu", posjećivati po minimalno jedan kulturni/zabavni sadržaj ako taj tjedan bude organiziran [lol] Sve troškove (ulaznica…) snose naravno sami (dividenda je ipak dovljna za to).
Grad potiče i ostale građane na upražnjavanju kulturnih sadržaja na način da subvencionira npr. 20 % ulaznice!
Što se tiče shopping-a. Svim najmoprimcima gradskih poslovnih prostora ukoliko zadovoljavaju određene kriterije izvrnosti ponude nudi se 2 godine besplatnog najma a dalje… neka se snalaze kako znaju – mislim da im kupce nitko ne može tek tako dovući za rukav 😛
I da na izborima za gradonačelnika onda ne pobjeđuje IDS-ovac nego nezavisni kandidat .. hi hi hi
To je stvar odluke građana Rovinja. I ja bih volio da pobijedi nezavisni kandidat, ali dok građani ne shvate da je to najbolje… to je samo njihov problem.
Ljude je uvijek teško uvjeriti da netko "tko je bogat" misli na javno dobro. Da malo bolje razumiju ekonomske zakonitosti ne bi im to bilo tako čudno… jer u ovom primjeru su interesi povezani, opće dobro je i privatno dobro i obratno. Ali ljudi to još ne shvaćaju… Možda jednom shvate i prihvate.
Nema dileme "kokoš – jaje" već prodaj još jedan sljadoljed i još jedne plastične natikače i krcaj pare na račun 🙂
Kada ne znaju napraviti sladoled sa tartufima – nisu ludi da Zigante prodaje svoje tartufaste izmišljotine kada oni mogu svoje obične sljadoljede.
Ili da gđica. Gharani Štrok u nekom svom boutiqeu u besplatnom gradskom prostoru prodaje svoje krpice kao izvorno hrvatsko-londonsku visoku modu (premda mislim da joj to nitko ne kupuje niti u tatinim hotelima u Dubrovniku – tako da to možda ipak ne treba ni Rovinju :P)
Ili da u našem Rovinju Umažani prodaju svoju izvorno hrvatsku "visoku kozmetiku" ("esensa mediterana").
Sad dosta šale ali, naravno da neke stvari nisu svima prihvatljive, i da treba činiti kompromise… sposobnost da radimo kompromise, dogovore, i da postignemo neko jedinstvo u tim ciljevima ako ih proglasimo za zajedničke ciljeve: jedini je put uspjeha! Bez zajedničkog cilja ne možemo napraviti velike korake. Sve ostalo gdje svatko radi svoje je jako dugotrajan proces.
Strani turisti u lanjskim dolascima sudjelovali s 85,3 posto, a u ukupnim noćenjima s 89,7 posto. S 9,33 milijuna dolazaka i 50,5 milijuna noćenja strani su turisti u Hrvatskoj prošle godine zabilježili tek neznatni pad, od 0,9 u dolascima i 0,2 posto u noćenjima u odnosu na godinu prije.
I eto prošla je i ta "CRNA" recesijska godina, koje ćemo se sjećati po diskontnim
cijenama za dionice naših turističkih divova i motora [wink] [tongue]