Svugdje po netu a i po rovinju su ti zeleni plakati,,bit će i po ciloj istri najvjerojatnije
Mogu reći da lani je bio velik odaziv,,i svi ti naši novinari i neki glumci su bili prisutni,,a neki su i malo pretjerali sa alkoholom,,al ok i oni su ljudi
Vidit ćemo ove godine što će bit al mislim da će bit ljudi,,a kolko od te reklame će se vratit ne znam,,a i ne mislim da je njima uopće bitno zaradit na tome,bar ne za sad,,nego izgradit tako jedan festival koj će bit poznat i ukorjenjen pa možda u budućnosti imat korist od njega
Bar da se nešto radi u toj staroj tvornici kad nije još pretvoren u luksuzni hotel:-))
Svugdje po netu a i po rovinju su ti zeleni plakati,,bit će i po ciloj istri najvjerojatnije
i po cijelom Zagrebu :D, a i u Slavoniji sam ih vidio… nisu mi baš previše lijepi ti plakati, no dobro, samo neka ih ima, i neka na godinu budu i malo ljepši… marketing je važan, ako se zna zašto se radi.
Vidit ćemo ove godine što će bit al mislim da će bit ljudi,,a kolko od te reklame će se vratit ne znam,,a i ne mislim da je njima uopće bitno zaradit na tome,bar ne za sad,,nego izgradit tako jedan festival koj će bit poznat i ukorjenjen pa možda u budućnosti imat korist od njega
pa naravno, zato se to i radi, uvijek je bitno "ono dugoročno", niti ne bi bilo dobro kada bi se više pažnje posvećivalo kratkoročnim efektima (kao što se to kod nas uglavnom uvijek i svuda radi), ono što smatram pod "isplatiti se" je upravo to "izgrađivanje prepoznatljivog događaja/festivala", ja sam se samo pitao "da li će im to uspjeti", jer ne znam ja koliko će ljudi doći ove godine, pa sljedeće… pa svih onih narednih… jer ja ne znam procijeniti "kvalitetu tog događanja", da li to ima neke budućnosti ili ne… meni će to tek pokazati vrijeme 😀
Ulaganje u marketing treba se vratiti u obliku "postizanja toga da ovaj festival zaživi na duže staze", nadajmo se da će tako biti, takvih nekoliko stvari treba izgraditi i pozicionirati ih tako u to vrijeme kraja rujna, pa kroz listopad… pa kroz svibanj i travanj… da se malo "rastegne sezona" 😀
sad je to tvornica kulture, samo što se ne smije koristiti taj naziv da netko ne tuži za korištenje zaštićenog imena 😛
P.S.Ali zamislite vi koliko je to zapravo malo ljudi, kada bi svi hoteli bili dupkom puni, to je toliko puno manje ljudi nego li ih bude preko ljeta sve skupa, da kada bi se jednog dana sezona uistinu i produžila na nekih "skoro cijelu godinu", to uopće ne bi značilo "gužvu u gradu", a za hotele je popunjenost nešto kao zrak ili voda živim bićima, pun hotel može biti vrlo profitabilan biznis, slabo popunjen hotel je u relativnom smislu gorji generator gubitaka nego neka naša brodogradilišta 😛 Zato je važno ono razdoblje kada je hotel otvoren da je stalno pun, kada ne može biti pun mora biti zatvoren… e da bi svi bili zadovljni bitno je da je to razdoblje otvorenosti i popunjenosti hotela čim duže.
Pa slažem se da i nije neka manifestacija za širu javnost,,i ne previše zanimljiva nakraju,,bar nama koji nismo u tom svijetu,,nadam se i ja da znaju šta rade
Možda će jednog dana se to pretvorit u festival koji neće se samo odvijat u 4 zida,što mislim da neće kad se pretvori u hotel nego da će cijeli grad bit dio te manifestacije,,i na svakom koraku će se nešto odvijat,tako da svi imaju nakraju koristi
To je odlično kao šta kažeš da se malo rastegne sezona,,još da se šta organizira i za predsezonu i tako svake godine nešto i da napokon dobimo bar tih priželjkivanih 9mj rada hotela u komadu pa da se ponu punit malo jače prihodi maistre napokon,šta nam je i krajnji cilj ipak:-))
Par zgodnih podataka "o sezoni" na području TZ Rovinj i TZ Vrsar:
ROVINJ:
kolovoz:
– broj dolazaka: 114.390 (10 % više nego kolovoz 2008. god.)
– ostvarena noćenja: 902.285 (9 % više nego kolovoz 2008. god.)
što je u potpunosti izbrisalo "gubitke" u prvih 7. mjeseci te u prvih 8. mjeseci imamo:
– broj dolazaka: 330.139 (2 % više nego 1.-8.2008.)
– ostvarena noćenja: 2.291.893 (jednako kao 1.-8.2008.)
VRSAR:
kolovoz:
– broj dolazaka: 54.583 (8 % više nego kolovoz 2008. god.)
– ostvarena noćenja: 465.482 (10 % više nego kolovoz 2008. god.)
što je u potpunosti izbrisalo "gubitke" u prvih 7. mjeseci te u prvih 8. mjeseci imamo:
– broj dolazaka: 158.085 (1 % više nego 1.-8.2008.)
– ostvarena noćenja: 1.206.193 (1 % više nego 1.-8.2008.)
Zanimljivost:
– Rovinj/Poreč broj dolazaka: 330.139/319.991 => 3,17 % više u RV (jer je Poreč doživio pad od 5 % a Rovinj rast od 2 %)
– Rovinj/Poreč broj noćenja: 2.291.893/2.174.622 => 5,39 % više u RV (jer je Poreč doživio pad od 3 % a Rovinj rast od 0 %)
– Istra sve skupa: broj dolazaka jednak kao prošle godine, broj noćenja: 1 % više nego prošle godine u prvih 8 mjeseci.
Prema svemu sudeći rujan bi trebao biti bolji nego prošlogodišnji rujan što znači da će do kraja godine prema broju noćenja Istra kao cjelina u odnosu na 2008. biti još pozitivnija, a sam Rovinj vjerojatno pogotovo, i time se odlijepiti od pozitivne 0 u noćenjima na možda nekih 1-2% rasta što bi moglo biti i iznad prosjeka županije.
Financijski efekt, sigurno pad, ali očito ne veliki… u prihodima onoliko koliko su pale prosječne cijene, ostalo… profitabilnost… to je teže pitanje 😛
Maistra? To ćemo tek vidjeti… ali vjerojatno ne može biti jako loše.
Mislim da broj dolazaka ne daje potpunu sliku. Osim što su hotelijeri rezali cijene, treba znati da u hotelima ipak značajan dio prihoda čine i "hotelske usluge", koje u vrijeme krize ipak najviše trpe.
Meni se čini da slike nisu nepotpune, već zbrčkane do boli [lol]
Kolika je procjena iz zadnjeg preuzimanja ?
Mislim da broj dolazaka ne daje potpunu sliku. Osim što su hotelijeri rezali cijene, treba znati da u hotelima ipak značajan dio prihoda čine i "hotelske usluge", koje u vrijeme krize ipak najviše trpe.
točno, hoteli su ove godine u nezavidnoj situaciji, što se tiče Maistre, spas je u tome što ima tolike kapacitete u kampovima a koji su bili odlično popunjeni pa je tu generiran određeni živi keš.
Hoteli su ove godine sigurno opet samo pravili gubitke i ništa drugo – sve skupa na razini Maistre bilo bi zgodno da ispadne financijski rezultat oko nule, premda je to sada veći izazov nego li je bio prošlu godinu po prvi puta nakon dugo vremena završiti u plusu. Ma sada bitno smo da EBITDA bude bar 15-ak %, i možemo biti zadovljni, neto neka bude i 20-ak mil kn negativno, to je prihvatljivo.
Vrlo korektno si to opisao Lynx !
A likvidnost je danas vrlo bitna i čini se pomno planirana
Da li je istina glas koji sam čuo da je ovo zadnja godina tog festivala u Rovinju jer su nezadovoljni količinom smještaja (Crveni otok im nije baš špica) i kongresnim mogućnostima?
Mislim da broj dolazaka ne daje potpunu sliku. Osim što su hotelijeri rezali cijene, treba znati da u hotelima ipak značajan dio prihoda čine i "hotelske usluge", koje u vrijeme krize ipak najviše trpe.
točno, hoteli su ove godine u nezavidnoj situaciji, što se tiče Maistre, spas je u tome što ima tolike kapacitete u kampovima a koji su bili odlično popunjeni pa je tu generiran određeni živi keš.
Hoteli su ove godine sigurno opet samo pravili gubitke i ništa drugo – sve skupa na razini Maistre bilo bi zgodno da ispadne financijski rezultat oko nule, premda je to sada veći izazov nego li je bio prošlu godinu po prvi puta nakon dugo vremena završiti u plusu. Ma sada bitno smo da EBITDA bude bar 15-ak %, i možemo biti zadovljni, neto neka bude i 20-ak mil kn negativno, to je prihvatljivo.
[/quote]
E sad ako pretpostavimo da si u pravu da su hoteli gubitaši, a da malo bolje uređene livade donose dobit …. zašto se utrpava tolika lova u hotele i to 5 zvjezdica?
točno, hoteli su ove godine u nezavidnoj situaciji, što se tiče Maistre, spas je u tome što ima tolike kapacitete u kampovima a koji su bili odlično popunjeni pa je tu generiran određeni živi keš.
Hoteli su ove godine sigurno opet samo pravili gubitke i ništa drugo – sve skupa na razini Maistre bilo bi zgodno da ispadne financijski rezultat oko nule, premda je to sada veći izazov nego li je bio prošlu godinu po prvi puta nakon dugo vremena završiti u plusu. Ma sada bitno smo da EBITDA bude bar 15-ak %, i možemo biti zadovljni, neto neka bude i 20-ak mil kn negativno, to je prihvatljivo.
[/quote]
E sad ako pretpostavimo da si u pravu da su hoteli gubitaši, a da malo bolje uređene livade donose dobit …. zašto se utrpava tolika lova u hotele i to 5 zvjezdica?
[/quote]
Stvar je u biti vrlo jednostavna:
Hotelski biznis JE ODLIČAN BIZNIS – ako je hotel dobro popunjen!
(EBITDA marže od cca. 40 % sasvim realna tada za hotel visoke kategorije, teoretski čak i oko 50 % je moguće ako je "hotel pun cijelu godinu", to može donijeti uz pretpostavku nezaduženog hotelskog biznisa ROE od dobrih 15 % odnosno EBITDA/Equity od 20-ak % a kao jedan vrlo stabilan odnosno klasični dugoročni biznis/mali rizik, a korištenjem financijske poluge sve se ovo može još i pojačati!, a sam hotel uz rezultate iz poslovanja sa svojom nekretninskom bazom predstavlja stabilnu "glavničku" vrijednost otpornu na inflaciju i eventualne tečajne nestabilnosti lokalne valute, za razliku od drugih vrsta nekretnina, a koji može uvijek biti dobar kolateral za povlačenje financijske poluge bilo u svrhu širenja osnovnog poslovanja ili izlaska u druge djelatnosti… )
međutim ako je hotel slabo popunjen, tada je on strašni generator gubitaka, u relativnom smislu nešto gadno kao neka naša brodogradilišta – zato je za hotele popunjenost pitanje biti ili ne biti, nešto kao zrak ili voda živom organizmu. (naime radi se ovdje o velikim fiksnim troškovima, to je kvaka, zato hotel dok se ne postigne "puna" ili bar "prihvatljiva" popunjenost on NUŽNO stvara gubitke, nemoguće je drugačije)
Stvar je u tome da Maistrini hoteli, slično kao i svi naši hoteli u primorskim mjestima, nisu popunjeni cijelu godinu, niti blizu tome… i zato većina ih generiraju manje ili veće gubitke, ili ako slučajno i posluju pozitivno u većini slučajeva to baš i nije dugoročno održivo, jedini način dugoročne održivosti je ako se to postigne uz visoku kvalitetu usluge. A to je jako teško, zato zbog investicijskih ciklusa u kojima su, naši hoteli više kategorije uglavnom stvaraju gubitke ili ostvaruju nezadovoljavajuću razinu dobiti dok oni niže kvalitete posluju pozitivno – bilo bi čudno, kada ne bi bilo jasno da je pozitivnost ovih zadnjih tek privremena. A ovi drugi kada izađu iz svojih gubitaka biti će oni koji će trajno ostvarivati zadovoljavajuću dobit.
Adris grupa preko Adria Resorts d.o.o. (Maistre…) ulaže u hotelski biznis, i to onaj najviše kategorije (jer to jedino dugoročno može opstati u našim uvjetima), sa idejom da može Rovinj pretvoriti u cjelogodišnju destinaciju, ili barem "gotovo-cjelogodišnju" destinaciju -ako to uspiju hotelski biznis će postati i više nego odlična stvar – ako ne uspije, tada je ovo vrlo neugodan promašaj. Ja vjerujem da će uspjeti. Rovinj ima potencijal biti cjelogodišnja destinacija! A Maistrini hoteli… gledajući svakog kao poseban objekt, svaki će imati "bilancu" i "račun dobiti i gubitka" ravan onima Hotela Dubrovnik na trgu Bana Jelačića u Zagrebu! Zamisli što znači imati cijelu kolekciju takvih dragulja – to će Maistra jednog dana imati!