Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
MAIS | 44,64 | 61.823 | 1,385 | 42,60 | 45,80 | 2,27% |
Procitajte ovo i recite mi gdje smo tu mi?
http://www.vecernji.hr/home/manager/3093187/index.do;jsessionid=2FC11CED867DD49B6ACAA10A8A59C726.2
U odgovoru na isti post u temi Hrvatska hotelijerske industrija, malo sam spomenuo i nas u određenom kontekstu 🙂
A ovdje da nadodam u smislu "gdje smo tu mi" postavit ću protupitanje gdje smo mi tu: http://www.countrybrandindex.com/resources/pdf/FutureBrand_CBI_2007.pdf .
Dakle u kategoriji "Rising Star" zadnjeg Country Brand Index-a izrađenog krajem 2007. godine, kojeg izrađuje vodeći brand konzultanta FutureBrand, Hrvatska je pobjednik, napretkom za 2 mjesta na godišnjoj razini (dakle u vrhu smo te kategorije ovih godina – stalno dakle napredujemo, tako barem kažu :P).
Ako ovako nastavimo možda se s vremenom pojavimo među prvih 10 mjesta i neke od konkretnih kategorija, mislim ne kažu nam sami valjda bez razloga da predviđaju za nas "likely to become a major tourist destination in the next five years".
E u skladu s tim općim jačanjem brenda Hrvatske kao zemlje, prepoznatljivosti destinacije kao cjeline, oni gradovi koji budu sami sebe unutar toga posebno uspješno "brendirali", kao posebno prepoznatljiv grad u toj budućoj "jakoj turističkoj zemlji", i ako se u takvom gradu nađu kao vrlo prepoznatljiv njegov dio određeni vrhunski hoteli, bit će od njih itekako nešto!
Ja Maistrine nove projekte u visokom segmentu vidim na tragu toga. Dakle po meni, mi smo tu, nalazimo se u situaciji (ako budemo dovoljno sposobni, i dovoljno uložimo kako mi u svoje hotele, tako ostali subjekti zajedno s nama u cijeli grad kao destinaciju) da iskoristimo potencijal hrvatskog turizma na najbolji mogući način, definirajući naš turizam kao iznimno prepoznatljiv na svjetskoj sceni, a sebe postavimo među glavne subjekte tog svjetski jakoga turizma.
Upravo zbog svega toga, sreća u nesreći je to što nas unatoč svom potencijali ipak kao državu svjetski investitori u turizmu prilično izbjegavaju, kao i poznati hotelski lanci u sklopu toga (bilo je o tome govora čini mi se u nekom drugom mediju prilikom priče o ovom istom istraživanju). A to zbog određenih naših specifičnosti (mislim na birokratske, zakonske… i sl. zavrzlame i probleme). Sve nam to slučajno onda otvara mogućnost da u miru, bez konkurencije, prije nego se razvijemo u tako vrhunsku destinaciju sami se najprije dobro pozicioniramo. Mi moramo svoj kapital uložiti tamo gdje valja, a ne sve najbolje prodati strancima, na kraju će turizam ostati jedina stvar koju ćemo koliko-toliko uspjeti zadržati – ironija: zahvaljujući tome što smo totalno nesređeni, birokratizirani, korumpirani… i sl. (pa za ovako dugoročna i velika ulaganja… kada je ovako komplicirano kao kod nas…, stranci nemaju živaca za to, to nije za svakoga, pogotovo za strane špekulante željne brze zarade)
LYNX slozio bi se u vecoj mjeri s onim sto pises …. nece to biti u 5 godina, ali u 10-15 zasigurno ce se na Jadranu nuditi puno vise nego li danas
Glavni nedostatak nam je manjkavost u distribuciji turistickih usluga ….vise nemamo jedan Yugotours ili nekog slicnog respektabilnog specijaliziranog touroperatera za Jadran … niti su vodeci touroperateri vertikalno povezani na nas
Nazalost jedna generacija turistickih djelatnika u prodaji koja je digla tadasnji YU turizam je u mirovini, nove generacije nisu stasale …. manjak je kvalitetnih ljudi u prodaji koji mogu povezati interese hoteljera i turistickih agencija
Ukoliko se zelimo baviti masovnim turizmom (u sto spada i turizam sa 5 zvjezdica kakav razvija Maistra) moramo koristiti i masovne kanale distribucije …naravno da je potrebno razvijati kvalitetne kapacitete, sadrzaje, dizati nivo usluge, jacati brend Hrvatske i pojedinih gradova, pravilno se i cjenovno pozicionirati …. sve je to bitno … cini mi se da prodajne snage kakve su danas prisutne u hrvatskom turizmu nemogu odgovoriti izazovu
Ti si iz turisticke branse, promisljas turizam …. reci mi tko su ta nova imena koja mogu stvoriti odnose na ruskom, skandinavskom, britanskom, francuskom i dr. trzistu, a da to rezultira punim hotelima 365 dana u godini
Tako to radi domaca konkurencija
OBNOVLJENA LUNA POSTALA DIO BRENDA VALAMARA
Osam milijuna kuna za drugačiji proizvod
Luna će raditi sezonski, ali će wellness i relaksacijski dio biti otvoreni i dostupni građanima tijekom čitave godine
M. MIJOŠEK
POREČ –
Dosadašnji Rivierin hotel Luna all inclusive postao je, nakon investiranja 7,8 milijuna kuna u novu ponudu, Valamar Luna active resort, s istim kapacitetom od 329 postelja i istom kategorijom od tri zvjezdice. Hotel je otvoren krajem travnja, a direktor Sebastian Palma kaže da su zadovoljni bukingom jer će biti popunjeni od polovice lipnja do kraja rujna. Post sezona je slabija, što je i očekivano za hotel koji nudi novi proizvod, pa će se pravi učinak ulaganja i promjena moći procijeniti tek sljedeće godine.
– Našem dosadašnjoj ponudi dodane su aktivnosti i sport, što znači da smo uložili u gradnju wellness zone s beauty centrom, saunom, unutrašnjom i vanjskom zonom za relaksaciju, opremili smo mali fitness kabinet, a promijenili smo i lokaciju te preuredili centar za animiranje djece. Uredili smo multifunkcionalno igralište, na plaži smo povećali zelenu površinu i uredili teren za odbojku na pijesku, a uz bar je nadograđena mala kuhinja u kojoj serviramo jednostavnije obroke između doručka i večere. Preuredili smo kuhinju i integral restoran u kojem kuhar dolazi među goste pripremom i serviranjem hrane. Uredili smo i sobe te pojačali animiranje gostiju koje je produženo na cjelodnevno, rekao je Palma novinarima tijekom obilaska hotela, koji je kompletno klimatiziran.
Luna će raditi sezonski, ali će wellness i relaksacijski dio biti otvoreni i dostupni građanima tijekom čitave godine. Pomoćnica direktora Lea Sošić kaže da se na novouređenom dječjem igralištu Lune okupljaju sva djeca iz susjedstva. A i Lunina plaža, površine oko 6.000 kvadrata, u špici sezone ugošćuje dvije do tri tisuće kupača jer je otvorenog tipa.
Na pitanje zašto su mijenjali all inclusive tip u pansion, Palma kaže da je all inclusive već nekoliko godina stagnirao, a promjena proizvoda logično je vodila standardu koji postavlja brand Valamara.
Sljedeće godine u Luni planiraju urediti vanjski bazen, a u dugoročnom planu je rekonstrukcija njenog apartmana i podizanje u kategoriju četiri zvjezdice.
Glavni nedostatak nam je manjkavost u distribuciji turistickih usluga ….
Ja sam baš nedavno imao sam za sebe jednu ludu ideju/san kako i to riješiti i napraviti istovremeno super investiciju, dvije muhe jednim udarcem, ali tako je luda ideja da je ne smijem niti imenovati ovdje (dovoljno je reći da bi koštala khm khm milijardu USD)
Ukoliko se zelimo baviti masovnim turizmom (u sto spada i turizam sa 5 zvjezdica kakav razvija Maistra) moramo koristiti i masovne kanale distribucije …
Onaj moj ludi san bi nam baš mogao omogućiti masovni kanal, naime između ostalog i najveći svjetski online marketinški prostor ove vrste.
Ti si iz turisticke branse, promisljas turizam …. reci mi tko su ta nova imena koja mogu stvoriti odnose na ruskom, skandinavskom, britanskom, francuskom i dr. trzistu, a da to rezultira punim hotelima 365 dana u godini
Ja nisam iz te brašne, promišljam samo rekreativno za osobne potrebe, kao mali dioničar Adris grupe, a koja je značajno pozicionirana u toj industriji, pa želim okvirno znati i što se tu događa.
P.S. Što se tiče domaće konkurencije, uloženi iznos mi se čini pohvalnim, mislim da nisu puno potrošili :D, svaka im čast, nadam se da će im se isplatiti. Neka i drugima ide dobro, nemam ništa protiv, glavno da nama ide najbolje :D, i najdugoročnije 🙂
Evo nam još malo slika budućnosti :D, malo vijesti i o budućem Hotelu Lone:
http://business.hr/Default2.aspx?ArticleID=66dc474d-06f0-4720-9592-24b7164f97d8&ref=lastadd
Evo nam još malo slika budućnosti :D, malo vijesti i o budućem Hotelu Lone:
http://business.hr/Default2.aspx?ArticleID=66dc474d-06f0-4720-9592-24b7164f97d8&ref=lastadd
izgleda da MAIS nitko vise ne komentira …. zasto je spao interes? Stalno neke dobre vijesti u medijima, a nista da vidimo u kolicini prometa ili cijeni … 😉
Valjda za manjinske dioničare to nije baš zanimljiva dionica 🙂 Možda i zbog izuzetno dugačkog horizonta Maistre kao projekta, pa se možda onda i profitabilnost firme doživljava toliko "odgođenom" (iako to uopće ne mora tako biti), a to može implicirati i takvo poduže stagniranje cijene dionice na burzi… a malo tko je od malih špekulanata spreman na neka dugačka čekanja, većina kupuje dionice već sa idejom o prodaji, takvima ovo nije zanimljiva dionica.
Malo smo govorili o brendiranju samog grada u kojem se nalazi naš hotelijer, pa bi možda u tom kontekstu bilo zanimljivo ponoviti ovu rečenicu: "Rovinj će ta tri dana, vjerojatno, biti najfotografiraniji grad na svijetu." 😀
http://www.photodays-rovinj.com
Potaknut ovom "prigodnom" rečenicom, zapitao sam se: a koliko je zapravo Rovinj fotografirani grad? I koliko je to važno, gdje će kružiti te slike, tko će ih vidjeti, kako to utječe na formiranje brenda…? Odgovore na sva ova pitanja ne znam, ali sam se poigrao sa ovim prvim dijelom: koliko je fotografiran? Naime Google-ov popularni panoramio koji me je svojevremeno oduševio kao i svi google-ovi proizvodi kad tek izađu (www.panoramio.com) je pravo mjesto za pronaći "nekakav" odgovor na to moje pitanje. Uzeo sam si nekih 10 naših obalnih gradova, i odlučio pogledati sličice, što njihovi ponosni stanovnici, kao i njihovi gosti, fotografiraju i postavljaju na taj servis. Na kraju sam shvatio da bi bilo zanimljivije promatrati recimo što se tiče samog broja slika to i u ovisnosti o veličini grada, odnosno broju stanovnika, "potencijalnih fotografa", ovo su rezultati mojeg surfanja po panoramiu:
Top lista prema ukupnom broju fotografija na http://www.panoramio.com odabranih gradova:
Grad br.slika
01.Dubrovnik 3.353
02.Split 1.372
03.Rovinj 1.323
04.Pula 1.130
05.Zadar 1.112
06.Makarska 713
07.Poreč 534
08.Rijeka 373
09.Opatija 313
10.Umag 169
Top lista prema broju fotografija na http://www.panoramio.com skaliranom na broj stanovnika grada:
Grad br.slika/(1000 st.)
01.Rovinj 93
02.Dubrovnik 77
03.Makarska 53
04.Poreč 31
05.Opatija 25
06.Pula 17
07.Zadar 16
08.Umag 13
09.Split 6
10.Rijeka 3
Dakle Rovinj se odlično drži i već sada, nadam se da će s vremenom biti napravljeno još puno lijepih fotki! 😉
Možda nama amaterima pomogne i ovo:
"Kao uvod u završnu manifestaciju Photodays 2008. i najava događanja koji će se održati u lipnju ove godine, u Rovinju su 29. svibnja, u 11.00 h, organizirana postavljanja pet Photo Point znakova obaveznog zaustavljanja i fotografiranja na najljepšim lokacijama grada, koji će ostati kao trajno turističko obilježje.
Znak poručuje – stani i pogledaj kadar Rovinja s ovog mjesta!
Lokacije su odabrali renomirani hrvatski fotografi, a ove godine to su: Renco Kosinožić, Ivo Pervan, Rino Gropuzzo, Mario Romulić i Dražen Stojčić. Lokacije na koje će znakovi biti postavljeni su riva, carinski gat, obala (nasuprot zgrade MMS), mol (Delfin; kod polazišta brodova).
Na znakovima su fotografije koje su spomenuti fotografi napravili upravo s tih pozicija, a služe kao preporuka prolaznicima da se i oni zaustave i pokušaju uhvatiti jednako dobar kadar i napraviti odličnu fotografiju."
(www.photodays-rovinj.com)
Lynx tebe bi trebala placati TZ grada Rovinja ….. ispostavi im fakturu … [wink]
Rovinj ima takvu karizmu (bolje nego da kazem image) da svi jednostavno polude za njim kad prvi puta dodu [smiley]
Evo naj novija info.,novi termin za završetak MM 15.08 [bye]
Nisu li rekli kad je bio Stipe da ce biti krajem 8. ???