@avax. to ti je već prouzročilo onaj skok od ovih razina
Nije. Ovo s hotelima tek će dići cijenu dionice. Uprava je dala internu obavijest radnicima da ne prodaju jer će dionica jače rasti nakon ljeta.
ma kakva interna obavijest, ne lupaj bezveze. prouči malo povijest ove dionice pa probaj opet doći do zaključka. mogao bi malo probati projicirati buduće tokove novaca koji bi se mogao sliti u tvrtku pa izračunaj pokazatelje i usporedi s cijenom sada. molim te podijeli svoja otkrića s nama – hvala
p.s. ovo s obavijesti ide u izjave godine (netko će već otvoriti taj topic)
p.p.s. moderatori, dajte stavite onog smajlića koji se valja po podu od smijeha. (ROTF)
da ti pomognem. ovo je stanje 2006.
MAISTRA d.d.
dionica 10.257.393,00
P 358,92
BROJ ZAPOSLENIH 1.206,00
KAPACITET – HOTELI 7.686,00
KAPACITET – KAMPOVI 22.400,00
DANI POPUNJENOSTI 78,80
DOBIT -78.485.000,00
PRIHOD 553.829.000,00
AMORTIZACIJA 72.708.000,00
EBIT -80.605.000,00
EBITDA -7.897.000,00
EPS -7,65
P/E -46,91
P/S 6,65
PRIHOD PO LEŽAJU – HOTELI 72.056,86
PRIHOD PO LEŽAJU – KAMPOVI 24.724,51
PRIHOD PO LEŽAJU – UKUPNO 18.408,20
PRIHOD PO DANU POPUNJENOSTI 7.028.286,80
PRIHOD PO ZAPOSLENOM 459.228,03
Cijena dionice na kraju razdoblja 358,92
Mcap 3.681.583.495,56
EPS -7,65
EBITDA -7.897.000,00
EV 4.183.968.495,56
P/E -46,91
BVPS 89,54
P/B 4,01
NPM -0,14
BPM -0,15
ROI -5,23
ROE -8,55
P/S 7,36
Obrtni kapital -435.790.000,00
tekući odnos 0,17
ACID Ratio 2,93
EV/EBITDA -463,59
stupanj korištenja fin. Poluge 0,57
p.s. ne zaboravi da adrs ipak vuče konce što se financija tiče
ma kakva interna obavijest, ne lupaj bezveze. prouči malo povijest ove dionice pa probaj opet doći do zaključka. mogao bi malo probati projicirati buduće tokove novaca koji bi se mogao sliti u tvrtku pa izračunaj pokazatelje i usporedi s cijenom sada. molim te podijeli svoja otkrića s nama – hvala p.s. ovo s obavijesti ide u izjave godine (netko će već otvoriti taj topic) p.p.s. moderatori, dajte stavite onog smajlića koji se valja po podu od smijeha. (ROTF)
Lupaš bez veze jer nemaš pojma što ja znam ni odakle to znam. MAIS pratim jako dugo, još od ANTA i JDTT Vidjet ćeš tko će se na kraju valjati od smijeha. Pozdrav.
ok. ne želim tvrditi da sam u pravu, možda i nisam, ali obavijesti ??!!.
to da će cijena narasti, sigurno hoće, ali kada? nema šanse još godinu dana za neki ozbiljniji rast (pogotovo kada danas svatko ulaže u dionice). hoteli o kojima pričaš će se tek početi graditi najesen i počet će ostvarivati prihode krajem 2008.
p.s. kada već toliko dugo pratiš onda sigurno imaš i izračune za ono što sam rekao jer svaki iole ozbiljniji investitor (u koje onda spadaš i ti) dobro sve provjeri prije nego što uloži
….Početak je to i marketinške promocije, koja naravno ne obuhvaća samo srbijansko tržište, budućeg kongresnog centra koji će se graditi u sklopu velike investicije u rekonstrukciju postojećih i zidanje novih hotela na području Monte Mulini. Kao što je poznato, riječ je o rušenju hotela Montauro na čijem mjestu će se zidati Lone s pet zvjezdica i kongresnom dvoranom sa 600 mjesta, rekonstrukciji depandanse Monte Mulini u hotel s također pet zvjezdica te dogradnji hotela Park. Ta je ponuda – čija se realizacija očekuje početkom idućeg ljeta – već ukoričena u luksuzni katalog. Gosti su, dakako, dobili i komplet turističko-promotivnih materijala Grada Rovinja….
http://www.glasistre.hr
Gradnja resorta Monte Mulini – prijelomnica u razvoju Maistre
Novi resort, koji se gradi na jednoj od najljepših turističkih zona na Jadranu, s pogledom na jedinstvenu panoramu Rovinja, njegove otoke i Zlatni rt, imat će 750 soba s pet i četiri zvjezdice. Tu će boraviti manje turista nego što ih je moglo stati u dosadašnje hotele, ali će njihova kvaliteta biti daleko iznad dosadašnjih standarda. Nudit će se i brojni novi sadržaji, od kojih će neki biti novost za hrvatski turizam. Za Maistru je značajno da će ovi hoteli raditi jedanaest mjeseci u godini, tako da će od sezonskog prijeći na cjelogodišnji rad
Aldo POKRAJAC
Najveća hotelijerska kuća na Jadranu Maistra, koja posluje u sastavu Adris grupe, započela je s ključnom etapom investicijskog programa teškog 2,9 milijardi kuna, kojim će u potpunosti promijeniti svoju poziciju na turističkom tržištu. Ovih se dana dio Uprave Maistre preselio iz privremene upravne zgrade pored hotela Park u nove prostore, koje je prije preseljenja u Kanfanar koristila Uprava Istragrafike, te dijelom u Vrsar. To je i simbolični znak za početak rušenja hotela koji idu u investiciju u zoni Monte Mulini, gdje će nastati novi istoimeni hotelski resort u čijem će sastavu biti četiri hotela kategorije s četiri i pet zvjezdica. Ovaj će resort biti perjanica nove Maistre i okosnica za repozicioniranje tvrtke na višem tržišnom segmentu. O nastavku investicijskog ciklusa, započetog pred dvije godine, razgovaramo s Kristianom Šustarom, direktorom Maistre d.d.
– Kada će započeti uklanjanje starih hotela na Monte Muliniju i izgradnja novih?
– Ključni objekt sadašnjeg investicijskog ciklusa nam je Montauro. Iz tog hotela već iseljavamo namještaj i opremu. Izgradnja novog hotela Lone na njegovom mjestu je najzahtjevnija, pa se Montauro mora ukloniti do početka lipnja. Po master planu izgradnja novog hotela Lone trebala bi započeti već na jesen, kako bi u lipnju 2008. primio prve goste. Novi hotel s pet zvjezdica Monte Mulini gradit će se malo povučenije od obale u odnosu na stari s dvije depandanse, što nam omogućuje da stare zgrade uklonimo na jesen paralelno s gradnjom. Zadnja će se rušiti depandansa hotela Park, gdje je do sada bila smještena Uprava Maistre i gdje će niknuti novo krilo hotela Park.
– Koje će sadržaje nuditi novi hoteli i što će značiti u ukupnoj ponudi Maistre?
– Hotel Lone će postat ključni objekt novog resorta. Imat će 250 soba s pet zvjezdica. Za buduće poslovanje Maistre značajno je međutim da će tu uz biti izgrađena jedna od najvećih hotelskih kongresnih dvorana na Jadranu sa 600 mjesta. Tematski wellness sadržaji nudit će se u samom hotelu, ali i u »vrtovima«, koji će se urediti na prostoru prema budućem Monte Mulinu. Cijeli će resort, koji se gradi na jednoj od najljepših turističkih zona na Jadranu, s pogledom na jedinstvenu panoramu Rovinja, njegove otoke i Zlatni rt, inače imati 750 soba s pet i četiri zvjezdice. Tu će boraviti manje turista nego što ih je moglo stati u dosadašnje hotele, ali će njihova kvaliteta biti daleko iznad dosadašnjih standarda. Za Maistru je značajno da će ovi hoteli raditi jedanaest mjeseci u godini, tako da ćemo od sezonskog prijeći na cjelogodišnji rad.– Kako će se dalje odvijati investicijski ciklus uokviren master planom od 2005. do 2009. godine?
– Do sada smo investicijama od 817 milijuna kuna rekonstruirali smještajne objekte u nekadašnjoj Monseni, koja je dobila novu namjenu i naziv Amarin. Potom smo obnovili turističko naselje Belvedere i smještajne objekte Koversade u Vrsaru. Prošle godine smo rekonstruirali Eden i potpuno obnovili hotel Istru na Crvenom otoku, gdje smo obnovili i zelenilo, nastradalo u nevremenu. U idućoj godini nastavit će se rekonstrukcija Amarina…..
….., koji će postati odmorišni kompleks s wellness hotelom, a Turističko naselje Villas Rubin će biti namijenjeno sportu i mladim obiteljima, pa se za njega još testiraju najbolja urbanistička i arhitektonska rješenja.
– Kako je tržište reagiralo na preuređenje hotela Istra na Crvenom otoku, u kojem je uređen i prvi wellness centar Maistre?
– Crveni otok, u koji smo lani uložili 180 milijuna kuna, ove smo godine otvorili već 15. ožujka, najranije do sada. Da nismo uređivali tamošnji dvorac, hotel Istra bi svoja vrata otvorio i prije. Već ove godine je na otoku održano desetak stručnih skupova, tako da Istra već širi svoju prvobitnu namjenu obiteljskog hotela. Istra i Eden su prvi u Hrvatskoj ušli u svjetski marketinški konzorcij Special Hotels od the World, čime smo primijenili standarde suvremenog hotelijerstva, kojima naša dva dosad najpoznatija hotela prelaze na cjelogodišnji rad. Naši novi partneri će nam posebno biti dragocjeni za kongresni segment poslovanja. Osobito nas veseli da je na našu novu wellness ponudu na Crvenom otoku reagiralo i naše tržište. Sve nam više gostiju na vikend i jednotjedne aranžmane dolazi iz Zagreba, u kojem živi puno ljudi kojima je potreban ciljani kratki odmor i oporavak, kako bi prikupili snagu za svoje intenzivne poslovne aktivnosti.
– Je li bilo problema s dovođenjem gostiju bolje platežne moći u Rovinj koji će moći platiti skuplje usluge u hotelima više kategorije, što je poslovna orijentacija Maistre i cilj sadašnjeg investicijskog ciklusa?
– Povećanja kvalitete smještaja u hotelima i orijentacija na alternativne vrste turizma donosi velike promjene u Maistri. U traženju novih gostiju, koji su spremni platiti više za novu uslugu, obratili smo se i novim turoperatorima, koji rade s takvom, bolje platežnom klijentelom. Nadalje, sada radimo i sa specijaliziranim agencijama, koje ugovaraju ciljane grupe. Uključili smo se u work shopove specijalizirane za raznolike oblike turizma. Tako smo nedavno sudjelovali na work shopu o kongresnom turizmu u Frankfurtu, a prijavili smo se za slične poslovne manifestacije u Firenzi i Barceloni. Već nakon predstavljanja u Frankfurtu dogovorili smo održavanje sedam međunarodnih poslovnih skupova u Rovinju.
– Doznajemo da uvodite vlastiti elektronički sustav za rezervaciju boravka u objektima Maistre. Kako ste ga osmislili i na koji će način djelovati?
– U prodajnoj strategiji iskoristili smo nove tehnološke mogućnosti i uveli vlastiti on line sustav bookinga, postavši tako dio GDS-a, globalnog distribucijskog sustava turističke ponude. Već u prvoj, probnoj godini rada preko tog sustava smo ugovorili 60 tisuća noćenja. U ovoj godini smo takvim načinom prodaje već ugovorili poslove u vrijednosti od milijun eura. Novim načinom prodaje postići ćemo zacrtani cilj da pola kapaciteta prodajemo preko turoperatora, a pola preko našeg novog informacijskog sustava. Uz to, ovaj je način bookinga osobito pogodan za last minute aranžmane, čime ćemo pravovremeno izbjeći »rupe« u punjenju hotela, kakve su nastajale kada smo ovisili o velikim turoperatorima. Većom autonomijom u prodaji možemo si dozvoliti da biramo turoperatore koji nam više odgovaraju i koji će nam biti pravi poslovni partneri. Pozitivno je da se i agencije, zbog promjena na tržištu mijenjaju, pa ne trče samo za provizijom, već i preuzimaju odgovornost za rizik i razvoj turističke ponude.
– U vašim istupima, posebno kada predstavljate razvojne planove, stalno ističete destinaciju, a ne pojedini hotel ili tvrtku. Što time želite postići ?
– Marketinška strategija mora odrediti pravu cijenu za kvalitetu koja se pruža. Na šarolikom svjetskom turističkom tržištu danas se ne nudi samo smještaj , već dominiraju doživljaji, atrakcije i atraktivne destinacije. …
….Rezultati poslovanja Maistre za prošlu godinu su objavljeni. Poznato nam je da zbog velikih investicija tvrtka doživljava i financijsko restrukturiranje. Zanima nas kada se mogu očekivati financijski efekti velikih investicija?
– Zbog ulaganja i restrukturiranja tvrtka je i 2006., kao i prethodne godine, u gubitku. Poznato je da smo prošle godine uložili 481, a ove godine ćemo uložiti daljnjih 315 milijuna kuna. Istovremeno, programom restrukturiranja smo i prošle i ove godine na ime kapaciteta koji se obnavljaju otpisali goleme iznose. Prošle godine smo tako zbog otpisivanja obnovljenih dijelova hotela Eden i Istre, kao i stavljanjem izvan funkcije Monte Mulina, dijela turističkog naselja Villas Rubin, i vrsarskog hotela Panorama otpisali 117 milijuna kuna. Inače, lani smo, unatoč tome što nam je gotovo trećina kapaciteta, uglavnom smještaj s dvije zvjezdice izvan pogona, jer ih se ne isplati otvarati, ostvarili 567 milijuna kuna poslovnih prihoda, što je za 24 milijuna više nego 2005. Operativni gubitak je 64 milijuna, pa je lako izračunati da bi bez otpisa objekata koje smo stavili izvan funkcije ostvarili solidni profit, koji će, i pored velikih investicija, biti ostvaren u 2007. Kada je riječ o ležajevima koji su izvan pogona, valja reći da bismo njihovim korištenjem ostvarili ekvivalent od 240 tisuća noćenja. Zbog tog minusa smo i pored produženja sezone lani ostvarili 2,47 milijuna noćenja, a godinu dana ranije 2,69 milijuna.(pred par dana u Glasu Istre)
RUŠI SE HOTEL MONTAURO
Do lipnja 2008. dva nova hotela
ROVINJ –
Početkom svibnja počelo je rušenje hotela Montauro, a građevinske radove obavljaju djelatnici riječke tvrtke Milardović. Po riječima Damira Poropata, rukovoditelja planiranja i ugovaranja pri Adris grupi, koja je ulagač, posao se obavlja prema predviđenom hodogramu i projektu rušenja, a građevinski se materijal odvozi na dogovorena odlagališta.
Kako doznajemo, rušenje Montaura potrajat će do sredine lipnja, kada će se zbog sezone biti zaustavljeno. Gradilište se ponovno otvara početkom listopada, kada počinje i rušenje depandansi hotela.
Na mjestu Montaura gradit će se hotel Lone, koji će imati kategorizaciju četiri zvjezdice i kapacitet od 255 soba. Pored njega gradit će se hotel Monte Mulini, koji će imati zvjezdicu više, ali upola manje soba. Dva nova hotela, koja bi u potpunosti trebala biti sagrađena do lipnja 2008. i u koje će biti uloženo 230 milijuna kuna, povezivat će novi wellness centar.
Agrokorov Konzum pregovora o kupnji Jadran trgovine, koju preko svojih turističkih kompanija nadzire Adris grupa, čime se bolje objašnjava i sastanak čelnika Agrokora i Adrisa nakon kojeg je objavljeno uopćeno priopćenje o suradnji. Jadran trgovina opskrbljuje Adrisovo turističko poslovanje, a lani je ostvarila 159,6 mil. kuna prihoda i 3,4 mil. kuna neto dobiti. Temeljni kapital vrijedan je 31,4 mil. kuna, a Jadran ima i 10 stalnih te 11 trgovina sezonskog karaktera.(Poslovni.hr;Briefing).
Osnivač/vlasnik jadran trgovine d.o.o. je bivši Jadranturist, današnja Maistra. Bit će zanimljivo vidjeti kako će ova vijest djelovati na dionicu Maistre.