Zbog niza okolnosti, od geopolitičke situacije do olakšanog pristupa izvorima financiranja, Hrvatska je trenutno u sve snažnijem fokusu investitora, ne samo iz Europe, već sve više s Bliskog i Dalekog istoka.
Potražnja je trenutno međutim znatno veća od ponude, u Hrvatskoj je još uvijek malo dobrih projekata, i zato se oni dobri mogu prodati bolje nego ikad, jedna je od poruka sudionika drugog dana sajma Rexpo posvećenog turističkoj industriji. Sajam je okupio predstavnike investitora, svjetskih hotelskih brendova te konzultante koji djeluju na globalnom tržištu. Kad je u pitanju hotelski biznis, ulagače zanimaju u prvom redu gradovi, Zagreb i Split, Jadran nešto manje zbog sezonalnosti i još uvijek kompliciranih procedura u mnogim destinacijama, uz iznimku otoka kojima pak fali infrastruktura.
“Samo na ovom sajmu prišlo mi je nekoliko investitora koji su spremni uložiti u uhodane hotele s pet zvjezdica, ali nemamo i što ponuditi iz rukava, jer još uvijek nemamo dovoljno dobrih projekata”, istaknula je Vedrana Likan iz Colliersa, upozorivši i kako aktualna strategija turizma ne nudi odgovor u kojem će se smjeru kretati hotelski razvoj. O tome hoće li se realizirati investicijski tsunami, kako ga neki nazivaju, ovisi hoće li se gospodarski rast u Hrvatskoj pokazati održivim, uključujući i turizam, ili je on rastao zato što je drugima loše, naglašava Darren Blanchard iz grupacije Carlson Rezidor, u čijem sastavu su Radisson hoteli u Hrvatskoj. Podsjeća da je upravo zbog te održivosti na veliki interes ulagača u zadnje vrijeme naišao Bukurešt. Tarik Bilalbegović iz konzultantske kuće Ascendent Project Finance istakuo je Crnu Goru kao primjer države koja požuruje investitore.
“U Crnu Goru Ryanair leti svakodnevno, Hrvatska se još muči s letovima. Crna Gora radi sjajan PR za cijeli Jadran, zbog čega će Hrvatska imati koristi”, kaže Bilalbegović. Uz investitore, tržište intenzivno češljaju globalni hotelski brendovi, uključujući i Marriott, Hyatt koji su već ušli u neke projekte, dok Accor još traži, a šuška se da pregovaraju s Maistrom za Zagreb. Hyattov direktor razvoja Takuya Aoyama ističe kako hrvatski investitori i dalje misle da sve znaju, i zbog toga ne žele platiti ulazak brenda, koji nosi globalnu prepoznatljivost, promet i cijene. “Zagreb treba jedan jako dobar hotel, poput Park Hyatt hotela, i tražimo takav projekt”, otkriva Aoyama.
“Samo na ovom sajmu prišlo mi je nekoliko investitora koji su spremni uložiti u uhodane hotele s pet zvjezdica, ali nemamo i što ponuditi iz rukava, jer još uvijek nemamo dovoljno dobrih projekata”, istaknula je Vedrana Likan iz Colliersa, upozorivši i kako aktualna strategija turizma ne nudi odgovor u kojem će se smjeru kretati hotelski razvoj.
Kakva je ovo izjava…
Investitori koji barataju s desecima milijuna eura (vjerojatno stotine jer neće sve u jedan projekt) ne znaju stanje na tržištu (da u Hrvatskoj ima / nema uhodanih hotela s 5* na prodaju)… A takvim ljudima je strategija Države presudna jer Adris i Dogus ulažu isključivo prema strategijama…
Smiješno što ti novinari sve prenose da popune prostor
Sto se to nadvilo nad nasu ljepoticu? Samo lose vijesti i pretumbacije. Da je sve cisto Ostoja bi vec objavio razvojni plan, ovako je na snazo jos uvijek onaj po kojem do 2020 ne radimo nista.
Sto se to nadvilo nad nasu ljepoticu? Samo lose vijesti i pretumbacije. Da je sve cisto Ostoja bi vec objavio razvojni plan, ovako je na snazo jos uvijek onaj po kojem do 2020 ne radimo nista.
Ajmo smirit ove negativne tone. 2017 radi se icici, 2018 bazenski kompleks. A projekti iza toga bili su na hold jer bez veze stavljat u plane ako se vodi proces prodaje (pa mozda ima novi vlasnik svoju viziju). Ali posto prodaje jos nema normalno je da ce i ti planovi za 2018/2019/2020 ponovno biti aktualni. Kome se zuri?
Sto se to nadvilo nad nasu ljepoticu? Samo lose vijesti i pretumbacije. Da je sve cisto Ostoja bi vec objavio razvojni plan, ovako je na snazo jos uvijek onaj po kojem do 2020 ne radimo nista.
pa nemaju oni što posebno raditi. treba konačno lijepa opatija početi živjeti punim plućima. prvi cilj destinacije mora biti kako privući mlade u noćni život. bez toga neće biti oporavka opatije. kad stignu mladi, tj. mlade lijepe djevojke, to privlači stare bogate prdonje, a oni pak privlače nove radodajke koje privlače prdonje srednjeg sloja i tako ide lanac…sve dok grad ne oživi. onda kreću elitni klubovi, restorani, barovi, bazeni, teretane, casino , sve što vole mladi i oni koji vole mlade…što bi ostoja radio nego čekao da se to desi. jer kad se to desi, i neće morati ništa raditi. hoteli će biti puni. italija je blizu, slovenija isto, zagreb isto, austrija također…sve je tu, čeka se gradska vlast da probudi opatiju uspavanu ljepoticu
Netko je eto spreman uložiti 150.000 eur po sobi i ne čeka gradsku upravu da mu radi posao. Hrabro nema šta.