Ovo je ključ našeg turizma…
U tri aerodroma ulaže se oko 4,8 mlrd. kuna, kao za dva pelješka mosta
čitam danas da u sklopu dogovora sa EU Grci između ostalog dižu poreze 10tak posto na turističke i ugostiteljske usluge 😀
čisto da nam budu konkurentniji 😀
Prošle godine su se novinara raspisali o propasti sezone u ovo doba. (a i godinu prije toga) Sad sam već pročitao neke “mudre” glave da će nam Grčka odvući turiste jer je zbog krize tamo sve jeftinije ?!?!
Onda su ipak izašli podaci o slabom bookingu u Grčkoj jer teško da netko unaprijed uplaćuje ljetovanje u zemlji kojoj prijeti bankrot i nisi baš siguran da će od toga što si uplatio uopće nešto biti. Koliko god to jeftino ponudili nije baš nešto gdje želite povesti ženu i djecu.
Onda su se pojavile teorije da će nam stradati sezona 2016 jer ako Grčka izađe iz eurozone tamo će sve biti jeftinije??
Da, ali za avanuriste :))
Ako izađu iz eurozone ne vjerujem da će im biti išta bolje nego sada. Ok, možda neće ukinuti pravo da se u punu mirovinu može već sa 52 godine, te pravo na 13 i 14 mirovinu ali ako ih budu dobijali u drahmama bojim se da će tamo biti cirkusa.
A ako, kako je sada izgledno ipak naprave dogovor sa MMFom i EU onda će opet biti gadno. Štrajkovi, prosvjedi, veći porezi itd.
Nije, ono, da susjedu crkne krava, ali naš bi turizam od ovoga mogao dodatno profitirati.
Onda su se pojavile teorije da će nam stradati sezona 2016 jer ako Grčka izađe iz eurozone tamo će sve biti jeftinije??
Da, ali za avanuriste :))
Ako izađu iz eurozone ne vjerujem da će im biti išta bolje nego sada. Ok, možda neće ukinuti pravo da se u punu mirovinu može već sa 52 godine, te pravo na 13 i 14 mirovinu ali ako ih budu dobijali u drahmama bojim se da će tamo biti cirkusa
Nama kao turističkoj zemlji najviše odgovara ovakvo stanje kakvo je sada dok je Grčka “ni na nebu ni na zemlji” Ako Grčka izađe iz Euro zone uvest će Drahmu koja će brzo devalvirati u odnosu na Euro što će pojeftinit Grčku kao u destinaciju, Ako se konačno dogovore to će biti dogovor s kojim će svi biti nezadovoljni,odnosno bit će stezanja kaiša ali da neće biti nereda, te će Grčka ući period stabilnosti
kolege, nekako razmišljam da grčka baš i nije neka opasnost za hr. turizam. u hr je vjerovatno preko 80% dolazaka automobilom, a njima moguće približno toliko avionom.
dalibore, imaš li kakve brojke vezane za to?
Po meni Grčka i nije neka direktna konkurencija Opatiji.
Evo jedna zanimljivost:
Thomson u Engleskoj Opatiju ne prodaje preko svoje osnovne web stranice nego na spcijaliziranoj stranici: Thomson LAKES & MOUNTAINS[/url]
Opatija i Lovran uz talijanska, austrijska i slovenska jezera 🙂
Da se malo vratim na ove nekretnine i vile. Preko vikenda sam malo istraživao vile na Opatijskoj rivijeri. Zapravo ni ne znam da negdje na Jadranu ima ovakvih vila? Ima nešto na Lošinju ali nebi rekao u ovolikom broju, a o cijenama da ne govorim.
U nekim od obnovljenih vila stanovi su se prodavali od 7 do 10.000 eur m2 (vila Porthaim – 1 mil eur po stanu), a za rekordna cijena je plaćena za stan u vilu “Bunker” od 136 m2 prodan za 22.500 eur po m2 !! Na kraju je cijela vila od cca 300 m2 prodana ruskinji za cca 5,6 mil eur, no ispostavilo se da zemljište uz vilu nije bilo u toj cijeni jer je bilo u posjedu grada. Tih cca 4400 m2 otkupila je za 2 mil eur (500 eur po m2) iako se tu ne može ništa graditi, a povrh svega u obnova vile je uloženo još cca 2-3 mil eur. Sveukupno 10 mil eur za vilu od 300 m2 !?!
Kada je prodavana nedavno vila Siam, susjedna vila je također nekad bila u vlasništvu LRH: Villa Castelo od cca 900m2. Tu vilu još 1995 za tadašnjih 2.960.000 DEM kupio je Agrokor. Nedavno je obnavljana, a plaćaju i koncesiju od 500.000 kn godišnje za plažu Castelo
kolege, nekako razmišljam da grčka baš i nije neka opasnost za hr. turizam. u hr je vjerovatno preko 80% dolazaka automobilom, a njima moguće približno toliko avionom.
dalibore, imaš li kakve brojke vezane za to?
Grčki turizam je malo teško promatrati u zadnjih 4-5 godina, jako su oscilirali, mijenjala se struktura itd. No svakako oni su avio destinacija. U 2012 imali su oko 11,5 mil dolazaka turista avionima od nekih 15,5 mil dolazaka. Nisam sad to detaljno istraživao.
No kod nas u 2012 je struktura dolazaka bila:
93% cestom
1% vlakom
3,8% avion
2,3% brodom
62% dolazaka kod nas je individualno (66% u 2014)
Samim tim razlika je i u gostima. U Grčku ide podjednako Engleza i Nijemaca (po 2 mil dolazaka) i oni drže zajedno oko 25% dolazaka, dok kod nas Nijemci sami drže 17% dolazaka ali i 24% noćenja, a onda su tu ostale susjedne zemlje (Slovenija, Italija, Austrija) Iz te 4 zemlje bilježimo 50% svih noćenja. Dalje tu su susjedna Mađarska, ali i nedaleka Slovačka i Češka koji opet zajedno drže dodatnih 15% noćenja.
Da se dopunim:
transport intra-EU inbound trips
Grčka je avio destinacija, mi smo auto destinacija.
A kod auto destinacije bitna je blizina i zato Istra i Kvarner drže 42% svih dolazaka i 48% svih noćenja
Zasto LRH prodaje Imperial?