Pa ludi bi bili, da nudimo i lipu više od 260 kn – po meni drugog kupca nema i neće ga biti (naravno za udjel CERPa)…
Ovo je vec sve unaprijed dogovoreno. Cerp je vec dokazao da mu cijena nije vazna, jer nisu izasli po 309kn.
Pa znamo kako CERP procjenjuje turističke firme, ne očekujem početnu cijenu manju od 350 kn, a LRH nema izbora, ako ne plati onda ništa od istiskivanja tako da mislim da će oni platiti koliko god treba, ne vidim drugu mogučnost…
sa icapital.hr
Hrvatsko tržište dionica: EV/EBITDA pokazatelj među turističkim kompanijama
Share on printShare on facebookShare on twitterShare on emailMore Sharing Services
0
Četvrtak, 26, Ožujak 2015 @ 10:18
Nakon što smo jučer pisali o mogućim preuzimanjima Valamar Riviere, danas smo se odlučili još malo zadržati na turističkim kompanijama. Ovaj put smo priču odlučili okrenuti te pogledati koliko bi turističke kompanije bile atraktivne kao mete preuzimanja. Zbog jednostavnosti smo uzeli samo jedan pokazatelj, EV/EBITDA na temelju rezultata za 2014., a za cijenu smo uzeli trenutnu tržišnu.
Rezultati turističkim kompanija u sastavu CROBEX-a pokazuju da bi po tom pokazatelju trenutno najskuplja bila Plava laguna (EV/EBITDA = 18,4x), iako je ovaj rezultat pod utjecajem činjenice da je Istraturist konsolidiran tek u prosincu. To znači da je neto dug u potpunosti konsolidiran i pripisan grupi, dok je EBITDA priznata samo za prosinac.
Hoteli Maestral bilježe vrijednost od 15,7x, što ih svrstava na drugo mjesto. Cijena dionica ove kompanije je snažno porasla kada je država objavila da kreće u privatizaciju, tražeći pritom cijenu značajno iznad tržišne. Iako je došlo do korekcije nakon što se pokazalo da po takvoj cijeni nema zainteresiranih investitora, priča oko privatizacije još nije završena jer država ne odustaje od traženja investitora.
Arenaturist bilježi sličnih 15,0x, ali pokazatelj EBITDA za ovu kompaniju su smanjili izvanredni troškovi nastali uslijed rušenja 2 hotela zbog rekonstrukcije. Isključi li se taj utjecaj, EV/EBITDA bi bila na nižih 12,5x.
Preostale 4 kompanije nisu imale značajnijih jednokratnih stavki i možemo reći da su pokazatelji za njih reprezentativniji. Tako Valamar Riviera bilježi EV/EBITDA od 11,2x, HUP-Zagreb 10,9x, Turisthotel 10,5x, Liburnia Riviera hoteli 9,8x, a Imperial 9,2x (doduše i on je na listi za privatizaciju, što djelomično utječe na cijenu).
Sve u svemu, isključimo li Plavu lagunu i Hotele Maestral te ako uzmemo normaliziranu vrijednost za Arenaturist, možemo reći da se prosječni EV/EBITDA kreće oko 10x, što je u vrhu rezultata sektora na Zagrebačkoj burzi. Naravno, kao i uvijek moramo naglasiti da za detaljniju analizu bilo kojeg poduzeća u obzir treba uzeti više od jednog pokazatelja.
Slažem se s Kanabisom, čisto sumnjam da se ovo objavljuje bez da je sve već dogovoreno
Kao dioničar LRH raduje me da su natječaj objavili po nominali
Kao porezni obveznik mislim da bi netko trebao malo na znojenje u Gajevu
Ne javiti se na ponudu po 309, pa onda podijeliti milione kuna obračunavajući dionice po 200 kn, pa onda ne iskoristiti pravo po 242 kn prilom povlaćenja i onda konačno i neobvezujuće ponude po 260?
Ako to sada ode po manje netko bi stavrno trebao dobiti po ušima.
No nebitno za nas dioničare LRH. Kupili to sad po 210, 260 ili 309 to je jeftino.
Računajte da sada HCVT više nije tvrtka sa 600 soba i 80 mil kuna u Cavtatu, nego da je sada tvrtka sa 1150 kreveta i oko 140 mil kuna prihoda
Bit će tu i nešto duga ali vrijedi to sad dosta više
U Javnom pozivu piše ovako;
“Nakon što CERP prikupi pisma namjere za kupnju dionica gore navedenih Društva, te se donese Odluka o početnoj cijeni, uvjetima i načinu organizacije postupka javnog nadmetanja, samo investitori koji su u roku dostavili pisma namjere, bit će pisanim putem pozvani na postupak javnog nadmetanja za kupnju dionica društva za koje su iskazali interes.”
-znači ovo što piše nominala od 210 kn nema veze za početnu cijenu koja će biti određena….
Troškove ćemo srezati u nulo…
http://www.delo.si/novice/slovenija/hrvaski-metropol-ima-hrvaske-dobavitelje.html
Troškove ćemo srezati u nulo…
http://www.delo.si/novice/slovenija/hrvaski-metropol-ima-hrvaske-dobavitelje.html
To je uvijek smiješna reakcija. Naime kada ti neko pokaže, kako se može (a znamo da se zarada radi na višim prihodima te nižim troškovima), a ti braniš svoje pozicije koje su te na kraju i dovele do prodaje.
Normalno i ja zagovaram, da treba imati lokalnu ponudu ali na kraju dana, možemo se pitati šta je lokalno – za jednog amerikanca čitava jadranska regija je lokalna regija. Koji su gosti u Metropolu? Ja vjerujem, da če LRH poakzati Portorožu, kako se može raditi posao i na malo drugačiji način. I pri tome nešto zaraditi 😉