Pa kazem vam. Mi smo ovdje fanatici ala ingra. Djabe vam pisanje kako je snho jeftiniji. Da vas stvarno to toliko zanima procitali bi temu lrh i snho od 1.1.2015. i bilo bi vam puno jasnije.
Još jedan report, gdje imaju analitičari pozitivna očekivanja za ovu godinu. Pogledatje stranice 24 i 25…
Inaće puno se priča, kako jeftini EURO može potaknuti puno novih putovanja (Amerikanci) te kako će rast EU BDP pozitivno utjecati na hotelski biznis. Možda bi bilo dobro, da se HTZ pita, da li će biti kakva posebna akcija za Ameriku pošto dolar danas kupi 7 kuna, a godinu nazad 5,5…
@matjet
Evo malo da povadim neke pokazatelje za NH Hotel group.
Radi se o velikom lancu koji ima 57.000 soba uglavnom u Europi.
Budući da veliki dio nije u vlasništvu nego pod upravljanjem i u leasingu nije to jednostavno samo tako preslikati ali ipak ima dosta zanimljivih stvari.
Za početak su to parametri profitabilnosti:
Godišnji prihod po sobi je oko 19.500 eur (popunjenost je 67,7%, ali ADR je 78 eur) GOP je 31%, a vidimo da su troškovi osoblja čak 36% prihoda.
No na kraju tvrtka se danas trguje na 14,5 EV/EBITDA na procijenjeni EBITDA za 2015. U 2015 očekuju da će dug smanjiti na 4 EBITDA.
Iako je popunjenost veća nego što to rade hoteli kod nas, mi to ipak nadomještamo nešto većom cijenom pa rezultati tj REVPAR nije u velikom zaostatku. Prihod po sobi manji je ispod 20%, no istovremeno je GOP veći (LRH ima preko 40%) pa LRH ostvaruje zaradu po sobi 7% veću nego NH hoteli!!!
No po valuaciji 14,5 EBITDA cijena dionice bi trebala biti na preko 8.000 kn
Kad na to dodamo da NH ima svega 22% soba u svom vlasništvu a ostalo je pod upravljanjem i u najmu, a sa druge strane LRH ima i “viška” imovine tj cca 40-50 mil eur vrijedna imovina (cca 1/4 MCAPa) nije u funkciji pa po modelu EV/EBITDA uopće nije ni vrednovana nesrazmjeri su još i veći.
E sad ono zanimljivo je da NH hotels iako je internacionalni lanac (pa i mi smo odnedavno 🙂 ) je primarno španjolska tvrtka gdje imaju 1/4 kapaciteta, kotiraju na Madridskoj burzi, uprava i sjedište je španjolsko. Dakle zemlja koju je također prilično pogodila kriza.
Naravno najveći vlasnici tvrtke (30%) su kinezi!!
Znate šta će biti danas nakon zaključka trgovanja?
Cijeli mjesac smo izdržali iznad nivoja 4000 kuna.
LRH ostvaruje zaradu po sobi 7% veću nego NH hoteli!!!
No po valuaciji 14,5 EBITDA cijena dionice bi trebala biti na preko 8.000 kn
Nešto naravno nosi branding ali puno valuacije se krije u marketingu. I ako bi ja bio direktor LRH najmanje što bi napravio je, da bi poduplao trošak reklame. Jer ta je ispod 1% prihoda. A svi znamo, da što više prezentiraš što više dobiješ.
A i 14 ev/ebidta će doći na ZSE. Samo strpljivo…
Tu i tamo pogledam kako napredujemo sa Cavtatom. Sad je LRH na 93,14%
Ide ali puževim korakom 🙂
Kvarner je u prva dva mjeseca ove godine posjetilo 46.894 turista koji su ostvarili 129.545 noćenja, što je 26 posto više turista i 29 posto više noćenja u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, podaci su iz Turističke zajednice Kvarnera.
Pritom je najviše noćenja, 53,4 posto, zabilježeno na opatijskoj rivijeri, potom na riječkom području 18,9 posto i na Lošinju 10 posto.
Najviše su noćenja u prva dva mjeseca ove godine ostvarili gostiju iz Italije s udjelom od 19,8 posto, Austrije 18,6 posto i Slovenije 16,4 posto.
Turisti su se u većini odmarali u hotelima (88.201 noćenja) i u privatnom smještaju (25.843).
Tijekom veljače na Kvarneru je boravio 25.701 turist, a ostvareno je 61.510 noćenja, što je 27 posto više gostiju i 29 posto više noćenja nego u istom mjesecu lani.
Više od polovice kvarnerskih gostiju u veljači se odmaralo u Opatiji, u kojoj je, po podacima opatijske Turističke zajednice, tijekom tog mjeseca boravilo 14.776 turista, koji su ostvarili 30.753 noćenja, što je 27 posto više turista i 29 posto više noćenja u odnosu na veljaču lani.
Povećanje turističkog prometa u Opatiji je zabilježeno i u siječnju, pa je ukupno u prva dva mjeseca ove godine u Opatiji je boravilo 25.915 gostiju, koji su ostvarili 59.557 noćenja, što je 22 posto više dolazaka i noćenja u odnosu na isto razdoblje lani.
A se sjećate kada smo bili zabetonirani na 2500 kn? To nije bilo tako davno…
Da, mjenja se fokus. baš su danas u IC Market espresso zapisali: “Turističke kompanije snažno krenule u 2015.” te onda su analizirali koje dionice stiže i indeks Crobex.
Naravno, da što više će biti promidžba turističkih dionica, što više će investitori uzeti jih u portfelj. A kako je sve ciklično, onda znamo, da kako se je preteralo na dole, tako će i na gore.