LRH (Liburnia Riviera hoteli d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska LRH (Liburnia Riviera hoteli d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

Dalibore da vam odgovorim sada samo na pitanja oko uvrštenja novih dionica na burzi (kasnije ću vjerojatno opet prokopati FI, prije prošle skupštine sam izvadio i posložio izvješća svih povezanih društva po folderima i vrijednost je očito bila viša od 0). Transparentnost je minimalna. Za MTP ne treba izraditi prospekt. A odakle da će se uvrstiti sam već odgovorio, ako ih uprave ne uvrste, ako ih ZSE ne uvrsti (a ove godine je burza počela na vlastiti zahtjev primati tvrtke na MTP-u) onda će ih dioničari sami uvrstiti.

U komentarima ispod članaka jedna misao zašto prodati LRH strancima.

Ali svi u Opatiji bi trebali pažljivo pročitati komentar, kako Opatija “sve češće gubimo utrku s nekim drugim turističkim destinacijama.”

http://danas.net.hr/hrvatska/turisticka-perjanica-u-kojoj-nakon-21-sat-nema-zive-duse

IGH, THNK, JDPL, ULPL, ATPL, INGR, IPKK, MGMA - najveći baloni na ZSE!!!! čuvajte svoje pare!!!!

Nebi branio Dujmića jer o njemu imam loše mišljanje no u onom što je rekao ugostiteljima stoji, hoteli su otvoreni i puniji su nego prošlih godina. Turizam se mijenja, a brojke govore da gostiju ima sve više i više, a to što oni nemaju ponudu da ih privuku je drugi problem. Hoteli su podigli kvalitetu vlastite ponude pa više se ne naručuju pizze u hotelske sobe. Prije 7-8 godina ispala je velika buka kad je tadašnja uprava LRH zabranila dostavljanje hrane u sobe, a nije se zamislila zašto gosti naručuju hranu izvana u hotele.
Sa 30.11. Opatija ima veći broj dolazaka i indentičan broj noćenja kao u rekordnoj 2013. Po 3Q prihod je narastao za 2,3% ali kad uzmemo u obzir da je povećana stopa PDVa prihod je zapravo narastao 5% i tu morate uzeti još u obzir da je Kvarner otvoren tek 1.7.

I naravno da cijenimo i ova neposredna opažanja ali očito je da podaci pokazuju i daljnji rast broja gostiju. U samom studenom bilo je 14% više gostiju na rivijeri i 17% više u Opatiji. Broj noćenja ne prati rast što će reći da se skraćuje dužina boravka.

No kako god uzmemo ovo je za LRH bila iznimna godina. Uspjeli su amortizirati izmjene poreza i ostvariti značajan rast na Kvarneru unatoč vrlo ružnom vremenu (21 kišni dan u srpnju). Dodatno su podigli i prihod i zaradu.
U potpunosti su preuzeli Cavtat i dokazali da mogu bolje i od svjetske hotelske menagment kompanije. I tamo su podigli i prihod i zaradu.
Unatoč skepticima ostvarili su još jednu veliku akviziciju. LRH je iskoračila u regiju i preskočili smo brojku od 3.000 hotelskih soba.
Ovih dana dioničari Cavtata dobili su ugovore o kupoprodaju svojih dionica HCVT tako da se završava i vertikalna integracija i dioničari LRH u 2015 postaju vlasnici 100% svih kapaciteta tvrtke. (Metropol resort ostaje kao d.o.o. ali u 100% vlasništvu LRH zbog poslovanja u drugoj državi)

Svima sve najbolje u 2015. ja sam vam već, ako čitate ovaj forum, svoj poklon dao: “bilancu i rezulatete za 2015” Ostali će ih biti svjesni tek negdje polovicom listopada 2015, a vi iskoristite to što to znate prije njih.

Nemoj misliti na m2!

Penzioneri ili ne Opatija ima još uvijek značajno veću potrošnju po gostu nego ostatak naše obale. Jedino je Dubrovnik tu bolji.
Opatija ima prosječnu dnevnu potrošnju 88 eur.

No nažalost vaše poimanje kako bi turizam trebao izgledati koji su gosti poželjni ili ne temelji se na krivim pretpostavkama.
Penzići i gerijatrija mogu biti vrlo poželjni gosti.

Znate li vi uopće po segmentima koliko koja dobna struktura troši?

Evo vam malo podataka iz jedne studije gdje je jedna naša druga destinacija vrlo popularna kao obiteljsko ljetovalište utvrdila da mora pojačati udio u senior gostima jer su bolji potrošaći i izbjegavaju glavnu sezonu.
Po njihovim podacima potrošnja po gostu uklj. smještaj po danu u EUR:

Obitelji s djecom: 50 EUR
DINKS 90 EUR
Empty Nesters 200 EUR
Golden Oldies 250 EUR
MICE 300 EUR
Profesionalni sportaši: 50 EUR

Dakle ono što vi smatrate okosnicom turizma najmanje je profitabilno.
U svojoj brand strategiji LRH cilja 40+ dobnu skupinu i po podacima koje vidimo dobro im ide. Ljudi u godinama sa ciljanih tržišta (za razliku od naših) imaju novaca i spremni su si priuštiti nešto skuplji odmor.

Od svih turističkih tvrtki u našoj zemlji jedino HUPZ ima veći prihod po ležaju od LRH.
Da se razumijemo ima tu još jako puno prostora za napredak, ali Opatija i LRH idu u jednom drugom smjeru i čini mi se da to mnogi ni tamo još nisu shvatili.

Nemoj misliti na m2!

Bla, bla. Sipaš podatke bez izvora i referenci istraživanja o potrošnji. Istraživanja nisu univerzalno primjenjiva, ako su rađena za neke drugačije uvjete i neko drugo podneblje, jel?

Bitni su trendovi. Možda u Opatiji u smještajnom djelu još nije dosegnut vrh, ali po ovome što ugostitelji govore u članku, u njihovom segmentu potrošnje očigledno jest, a obzirom da se iz priložneog da jasno pročitati i razumjeti da im posao baš i ne ide. Zapitaj se zašto Ostoja pokušava diverzificirati poslovanje i u druge priobalne regije, a ne ga dodatno koncentrirati u Opatiji. Insideri i iskusni ipak malo bolje procjenjuju potencijale i trendove. Da je Opatija “bajna”, a obzirom na imovinu koja nije u funkciji ili bolje rečeno u odgovarajućoj funkciji te da tamo postoji natprosječan prostor za rast onda bi dotični upregnuo sve resurse u navedenu destinaciju. Nije stvar samo u povoljnosti nečega o čemu neki ovdje danomice filozofiraju (mislim i to je bitna činjenica) nego o promišljenoj geografskoj diverzifikaciji poslovanja vezanoj na sezonalnost i dugoročnije trendove poslovanja. Kako same firme, tako i destinacija.

Daliborovi postovi jedino nesto vrijede ne ovoj temi i mogu se primijeniti na cijeli sektor. Morate shvatiti da iza njegovog posta stoje analize i proucavanja. Ako stavimo to u vremenski okvir, vas post vrijedi 10 sekundi, a Daliborov 2-3h. Stoga budite realniji.

Zanimljivo je da vi vise vjerujete jednom ugostitelju i prodajnom agentu iz clanka.Koliko me sjecanje sluzi, oni su se zalili i u doba procvata (2007-2008 god). Puno firmi iz razlicitih sektora je propalo, no oni jos uvijek posluju. Navedeni ugostitelj posluje u jos dva grada. Mislite da se tamo ne zali na poslovanje? Generalno svi hoteli vec godinama dizu svoje poslovanje, a najveci krivac za lose stanje u drzavi je vlast. 2014 god nije mogla biti gora. U pola sezone dizanje pdv-a i nameta. Kisno vrijeme i jos uvijek veliki strah od krize u cijeloj eu.

Ok, nisam znao da u ovoj formi moram navesti baš svaki pojedini izvor, ionako sam preopširan pa sam to izostavio.
Podaci o potrošnji su iz Master plana za Rovinj iz 2010. Podaci o potrošnji iz TOMAS istraživanja koja provodi Institut za turizam. Zadnje cijelokupno je provedeno 2010, a nešto su najavljivali da bi se radilo i ove godine pa ćemo imati nove podatke.
Podaci TZ Opatije pokazuju da su u 2013 imali rast u ciljanoj dobnoj skupini, iako nisam do sada vidio da su radili statistiku po ovoj klasifikaciji koju sam gore naveo,
Mislim da sam više pogriješio što nisam objasnio ove termine za one koji ne znaju. ( za vas fahrudine znam da znate)
DINKS – Double income no kids, su mlađi parovi s dvostrukim primanjima bez dijece
Empty nesters – parovi kojima su dijeca odrasla i napustila dom
Golden oldies – dobna skupina 60+

Ostoja naravno da diverzificira portfelj i ne koncentrira se na jednu destinaciju. Za sada nije iskoračio u ostale oblike smještaja, čak bi rekao da ovaj kamp što posjeduju dugoročno misli pretvarati u nešto drugo jer mi se Rivijera ne čini kao kamp destinacija, a zemljište je previše vrijedno.

Da bi on nastavio ozbiljno ulagati u samoj Opatiji potrebno je prvo da lokalna uprava počne surađivati i ne bacati klipove, a da država konačno odredii neka pravila igre nna duži rok. Novci za Palace-Belevue su bili spremni, studije isplativosti napravljene i planiralo se ulupati 20 mil eur u taj projekt. Onda je država digla PDV i doprinose na plaću. To je zaustavilo projekt, a ne odustajanje od Opatije kao destinacije.

Samo da istaknem da Opatija i dalje ima najmanje izraženu sezonalnost na cijeloj obali, i da i u LRH ima nekoliko hotela koji već godinama drže godišnju popunjenost na 75%
Prostora za poboljšanje ima još puno što me i raduje i motivira na ulaganje jer nikako nebio imao isto očekivanja da su već dosegnute gornje granice poslovanja.

Nemoj misliti na m2!

Ma to sve stoji sa sezonalnoscu, al zato nema ni ljetni “peak” poput drugih jadranskih sun&beach destinacija. Al ne vjerujem da je podizanje stope PDV-a zaustavilo investiciju, to je prica za javnost. Za lokalnu upravu ne znam, al ne bih ni ja njihovom mjestu pustio da mi jedan covjek ovlada destinacijom. To umanjuje politicarima moc, stvara svojevrsni lokalni monopol na smjestaj, a to nitko, pa ni oni ne vole. Osim toga, tamo je neki Međimurac ovladao stoljetnim resursom i prestiznim nekretninama njima pred nosom. Nije to tak lako gutnuti i biti benevolentan prema daljnjim aktivnostima. Al u tome i je mudrost i spretnost poduzetnika, analiticara i investitora, osjetiti i procijeniti “ono” sto se ne vidi u papirima.

ja govorim samo da dugoročno pred opatijom nisu dobri dani jer dosadan je grad za poludjeti…ekipa 40+ traži zabavu, talijani kockarnice, a sve je to jako slabo, naročito u usporedbi sa portorožom.
s druge strane, uspoređivati opatiju sa rovinjom i porečom je smiješno jer ono su ljetovališta, a opatija je primarno zimovalište. kao takva je građena i projektirana, pa tim više rastužuje što je ovih dana ovako prazna.

...povijest se ponavlja...

Opet se nebi složio o “ljetnom peeku”, podaci govore drugačije.
Stvar je što uspoređujemo sasvim različite destinacije.
Jedan Rovinj ima približno isto stanovnika kao i Opatija, a kapacitet je skoro 4 puta više ležajeva !!! Naravno da vam onda te destinacije izgledaju kao da imaju više iskorištene kapacitete što uopće nije točno.
Puni kapcitet Opatije je oko 8.000 ležajeva i u zadnje 2 godine u kolovozu obaraju rekorde i više dana bilježe punu popunjenost. Na razini kolovoza su na oko 93% što je vrlo visoko. Dubrovnik je na oko 95%
(ovo su podaci iz kolovza 2014 – izvor DSZ)

No evo vam i tablica sa par gradova sa godišnjom popunjenosti kapaciteta – izvor (DSZ, STATISTIĈKA IZVJEŠĆA 1491/2013 – Turizam u 2012)

Opatija: 36%
Dubrovnik: 33%
Zagreb: 30%
Rovinj: 26%
Lošinj: 22%
Split: 21%
Zadar: 21%
Šibenik: 21%
Vodice: 20%
Rab: 16%

Ovo još više dobija na značaju kada znate da je struktura smještaja u Opatiji potpuno drugačija od ovih ostalih gradova.
U Opatiji je 70% kapaciteta u hotelima, dok je u jednom Dubrovniku to oko 40%, a u Rovinju 10%, a u gradu Rabu je 80% kreveta u privatnom smještaju.

Ovo su brojke.
Da se razumijem Opatija je još daleko od onogo što bi trebala biti. 20 godina odgađanja privatizacije LRH kao ključne tvrtke je napravilo svoje, no baš zato ja procjenjujem da će kapital već naći način da valorizira ovu destinaciju i resurse koji postoje. Nema puno ovakvih gradova-hotela.

A što se tiče Palace Belevue projekta, uprava LRH kaže da je odgođen samo zbog nestabilnih uvjeta poslovanja, pa je feasibility studija koja je napravljena ukazala na neprihvatljive rizike. Ja vjerujem upravi, do sada su pokazali ozbiljnost i vjerodostojnost, a zašto bi naručili, nparavili i platili sve projekte ako nisu mislili raditi?

Malo podataka iz projekta:
KOMPLEKS HOTELA PALACE (danas: Palace-Bellevue – ***)
Kapacitet: 387 kreveta / 211 soba
Popunjenost u danima (postojeća) – 225 dan (62%)

Hotel Palace zajedno s hotelom Bellevue se predviđa obnoviti u hotel s najboljim SPA centrom u ovom dijelu Europe, četiri zvjezdice (interna kategorizacija: pet zvjezdica za hotel Palace) s bečkom kavanom, aperitiv barom, bibliotekom, velikim SPA centrom otvorenim za javnost. Hotel bi bio usmjeren prije svega na individualne goste srednjih godina.

Napravljeni su projekti do izvedbene faze za rekonstrukciju svih 16.000 m2.
Bili su i natječaji za izvedbu:
OPIS PLANIRANOG ZAHVATA
Kompleks Palace Bellevue Slatina objedinjuje 3 građevine u 1 smislenu cjelinu. Izvodi se novi jedinstveni glavni ulaz za sve tri građevine i proširenje suterenskih sadržaja i postojećih toplih veza između građevina.
Hotel Palace
Rekonstrukcija hotela podiže prostor na nivo 4*. U suterenskom dijelu su predviđeni prostori novog wellnessa te zadržavanje postojećih pomoćnih i tehničkih prostora kao i postojećih lokala prema Trgu Vladimira Gortana. Prostori wellnessa biti će internim komunikacijama povezani s današnjim
prostorom zatvorenog bazena koji je smješten između Hotela Palace i Vile Slatina. Smještajne jedinice se u potpunosti rekonstruiraju.
Hotel Bellevue
Umjesto postojećeg potkrovlja i ugaonog limenog tornja predviđena je gradnja potpuno novog kata sa smještajnim jedinicama. Smještajne jedinice se u potpunosti rekonstruiraju.
Vila Slatina
Nalazi se između hotela Palace i Bellevue u stražnjem djelu kompleksa, manji je objekt građen u neoklasicističkom stilu, s ukupnom visinom od 4 etaže.

Nakon reknostrukcije planirano je da se popunjenost diže do 280 dana (79%)

Nemoj misliti na m2!

poreč i okolicu opet si namjerno izostavio ili što? ti uporno po svom, vidiš samo ono što tebi odgovara, a mi ti govorimo da je opatija propala zahvaljujući bolesnoj lokalnoj politici uništavanja noćnog života i zabave koji su ključ turizma svih uzrasta i to tijekom cijele godine. to se ne vidi iz statističkih podataka iz prošlosti nego će se vidjeti u budućnosti. nisu ključni kapaciteti nego oni koji će ih koristiti više od jednog puta jer cilj je valjda da se gost vrati , a ne da dođe jednom i nikad više. ovo nemoj shvatiti kao napad nego kao želju da se konačno u našoj opatiji nešto promijeni. to mora postati naša azurna obala, a mračni parkovi, neuređene šetnice, propali pločnici ne uklapaju se u takav vid turizma. pa normalnog čovjeka je strah šetati noću opatijskim parkovima jer su tako mračni i sablasni da to nije normalno…

...povijest se ponavlja...

New Report

Close