@kanabis
Da srpanj je bio lošiji od prošlogodišnjeg za 5%
Ali opatijska rivijera ima ipak za 1.1. – 31.7. + 2% dolazaka i + 1% noćenja!
Sad vidite koliko je važno to što Opatija ima najmanje izraženu sezonalnost na jadranu. Da neka druga destinacija podbaci u srpnju to se skoro ni ne može nadoknaditi jer u srpnju često ostvaruju i po 1/3 ukupnog prometa.
Opatijska rivijera u srpnju ima oko 17% godišnjeg prometa pa je manje osjetljiva na jedan kišni mjesec u punoj sezoni. Sama Opatija ima čak i bolji omjer.
I ne zaboravite na to dodati izvanredne prihode 😉
Vrijeme ima manji utjkecaj na hotelski smještaj,a LRH i Opatija imaju uglavnom hotele i ostale čvrste objekte za smještaj.
A što je sa ARNT,oni su ovisni o kamping gostima,koliki oni imaju pad noćenja?
Valjda više od prosjeka Istre i Kvarnera.A i KORF ima dosta kampova za smještaj.
A cijene svih turista neselektivno rastu.
Sa FI 3Q 2014 slijedi otrežnjenje.
Med i mlijeko ispijeni ,slijedi čaša žući!!!!!
Mislim da će LRH imati bolje poslovanje nego lani,ali nedostatno za opravdanje ovoga rasta cijene dionice!!!!!!
Sa FI 3Q 2014 slijedi otrežnjenje.
A ako ovo tvoje ispadne trkeljanje i gluposti oces onda umuknuti ili ces nastaviti po svom?
Prošle godine je bilo svakavih napisa o propasti sezone, novinari su razgovarali sa prodavačicama čipki i palačinki na štandovima i plažama i slično. Čak se pričalo da se lažiraju podaci iz TZ i onda pored svih tih napisa na kraju ispadne rekordna godina.
Iako zapravo ključ uopće nije u tome da se stalno broji svako noćenje jer to vodi u krivom smjeru. Pitanje je kako to što kvalitetnije pretvoriti u zaradu.
Lopina to sto si navikao kupovati na 0,2 booka je proslost. Sada cijene idu na fer razinu i uskoro ce se gledati samo poslovanje, a ne podcjenjenost firme.
U konacnici ce Opatija biti malo bolja od prosle godine, no ociglednonda destinacijanije jos razvijena kada im je srpanj toliko podbacio.
Za one koji I dalje misle da se moze zivjet samo od turizma…nazalost u ovoj drzavi nista drugo ne funkcionira pa smo onda sretni kad bar ovo daje rezultate..ali ni za to nismo mi zasluzni..
“Ležaljke i suncobrani na plažama su sklopljeni, terase su prazne da ne kažemo puste, tek poneki ugostiteljski objekti solidno rade. Da je sezona loša govore i poznavatelji prilika i statistički podaci ”
http://www.novilist.hr/Vijesti/Regija/Opatija/U-Opatiji-gostiju-nema-pa-nema
Pozdrav
Bio je danas tekst na 3 strane sa Maržićem (Bevanda, Lido) u prilogu Svijet.
Čovjek je dao dobru dijagnozu turizma u Opatiji, i ulaže velike novce. Potražnju treba stvoriti, ne može se imati “elitni” turizam bez iste takve ponude. Kaže da je neki dan za goste svog hotela organizirao limuzinu i prijevoz za šoping u Veneciji jer u Opatiji nema takvih trgovina koje gosti traže. Spominje velika ulaganja na koja se spremaju LRH, Milenij, Adriatic i očekuje od grada da i oni ulože novce u infrastrukturu. Po njemu nema lokacije bolje za ozbiljno bavljenje turizmom od Opatije. To se sigurno neće odigrati u godinu-dvije, ali bitno je znati kuda su krenuli.
Mislim da će LRH imati bolje poslovanje nego lani,ali nedostatno za opravdanje ovoga rasta cijene dionice!!!!!!
Da, ako gledaš samo poslovanje, i to u danasnjem izoliranom stanju. Ali treba imati pred sobom, da imaš malo likvidnu odnosno nelikvidnu dionicu. Pogledaj situaciju danas: ponude na 3300 nema puno. Ali ako si spreman platiti 3500 ili cak 4000 kuna, onda dobijes lep paketic dionica. Naravno, da je to danas za ulagaca koji vidi 3300 skupo, ali jedino na taj nacin dobijes znacanju ulaznicu za pricu LRH. Znaci, LRH je vise za dugorocne ulagace, jer njima je jasno, kad se desi par stvari (nove kapacitete u Opatiji te Cavtatu, novo dizanje kategorije nekih objekata, moguce spajanje HCVT i LRH i slicno) onda ce se to poznati i na poslovanju. Ali tada paketica na 3500 kuna nece vise biti.
Zato jos jednom: za sve ulagace koje razmisljaju o drugom ili trecem koraku, LRH je lijep primjer kako stvari idu u dobru smjer.
I ako na samo poslovanje dođe jos neki novi vlasnik onda je to samo bonus, koji stavi onu tackicu na i.
Marzic radi posao za sebe. Sami konzervatori su mu vec vise puta izlazili u susret. Na Lidu je trebao graditi nekakvo stakleno izdanje, a kad su gradjani digli glas, odlucio se za nadvoznjak koji ce imati hrpu poslovnih prostora i koji ce ostvarivati solidan prihod za njega. Hotel Bevanda nema bazen, a sobe su solidno skupe, pa ce Lido posluziti i za to. Odmah uz Bevandu ce biti napravljen bazen.
Marzic kaze da ce to biti najljepsa plaza na Jadranu, ja nazalost ne vidim da je to uopce plaza. I dalje mislim da je to Opatiji neophodno.
Politika i pojedinci su sezonu u Opatiji bacili na sama koljena u odnosu na druga turisticka mjesta, spasava ih samo dobra predsezona. A marzicevo poredjenje Opatije sa Dubrovnikom je van svake pameti. Dubrovnik vec sada ima 50, pa i 100% vece cijene u samoj sezoni. A za koju godinu ce to biti jos izrazenije. Nazalost Opatiju vec odavno zaobilaze poznate osobe, a na trazilicama kao top lokacije Hrvatske sve rijedje nailazim na Opatiju. Pretekle su ju brojne druge destinacije, koje su prije rata bile potpuno nepoznate.
Dali ce konacno shvatiti da se ova destinacija vec godinama devastira ili ce i dalje gledati svoj dzep?
Matej sto znaci dionica za dugo ulaganje? Vjerojatno da ne ocekujete bas neki rast cijene i boljitak tvrtke.
Po meni je to potpuno kriva pretpostavka jer razmišljate prema svojim preferencijama. Ja sam ove godine bio 3-4 puta po 2-3 dana u Opatiji i plaža me uopće ne zanima. Netko tko želi plažu i kupanje u moru ne ide u Opatiju. Zašto razmišljate o Opatiji kao kupališnoj i ljetnoj odmorišnoj destinaciji. Pa ni ljudi koji se tamo bave turizmom o tom ne razmišljaju na taj način. U Opatiji imate samo 1% kapaciteta koji nisu hotelski i svega se 1/3 prometa ostvari se u top sezoni. To vi možda vidite kao minus jer to su mjeseci kada se i postižu visoke cijene ali radi se prije svega o kapacitetima i njihovoj popunjenosti. Nije neka nauka imati popunjenost od 95% u samoj sezoni ali budući da veliki dio hotela u Opatiji radi cijele godine oni postižu popunjenost od 65-75% na godišnjoj razini. To na drugim destinacijama nemate, pa čak ni u Dubrovniku.
Predlažem vam da zamišljate Opatiju kao destinaciju koja je na obali nekog austrijskog jezera i koja je usmjerena na cjelogodišnje poslovanje, koja ide u smjeru kreiranja ponude wellness, spa, lječilišnog i kongresnog turizma.
Grad hotel sa 7000 kreveta više kategorije koji treba biti puniji izvan sezone nego u samoj sezoni kao što je to manje više u sličnim hotelima u npr Sloveniji ili Austriji. I onda na to dodajte da je ipak na moru i da će u sezoni ionako biti puni tj to je šlag na torti.
Pročitajte si malo studije koje su tamo radili i što su si postavili kao ciljeve. Nije smisao gosta poslati na plažu nego zadržati u hotelu, na hotelskoj terasi, na hotelskom bazenu, masaži, sauni, kockarnici, trgovini.
Naravno da su oni još daleko od postavljenih ciljeva i da tu ima još jako puno posla ali postavili su si cilj i meni se taj koncept sviđa i mislim da je to ta prednost zašto LRH a ne npr Solaris ili Arenaturist. Jer ako taj koncept zaživi i uspije onda je LRH najmanje duplo profitabilnija tvrtka od navedenih. Do tada su ionako već vrlo uspješna “klasična” turistička priča i zato je LRH dobra dionica na duži rok jer ovo što sam ja pisao neće se dogoditi u godinu-dvije.
Nemojte ovo shvatiti kao neko pametovanje, samo vam želim otvoriti jednu druge perspektivu. Nisam ni ja neko mjerilo ali ove sam godine u Opatiji ostavio barem 2 puta više novaca nego što ću ga ostaviti u dalmatinskom mjestašcu gdje idem na godišnji odmor od 15 dana, i koje naravno ima prelijepe (ali pretrpane) plaže koje ću nadam se uspješno izbjegavati i ove godine. Kad bi se ravnao prema sebi i svojoj potrošnji za odmor, kupovao bi dionice INA i KNZM 🙂
Ne mogu se tom dojmu oteti. Kad god citam forume po kojima o Opatiji pisu domaci mjestani, sve je to dosta negativno. Prije rata sam slusao o Opatiji kao ljecilisnom turizmu i top lokaciji. A danas ju cesto izostave na planovima sto treba vidjeti u Hrvatskoj. Umjesto nje se ubacio jedan Sibenik ili Korcula. Sto su prije bila 3 razredna mjesta.
Za Sibenik mi recimo uopce nije jasan kriterij, jer sam ga dozivio kao industrijski grad. Jedino sto je jos ostalo od toga zlata u Opatiji je cijena nekretnina. Tu su vjerojatno 2-3 u Hrvatskoj.
Mozda im i ne treba plaza, iako time odmah selektiraju i izbacuju odredjeni broj turista. Rekao bi cak dobru vecinu, koji razmisljaju poput mene i onda dolazi do toga da su im cijene dosta nize u samoj sezoni, kada je popunjenost 100%. Na drugoj strani Dubrovnik i Makarska luduju sa cijenom cijeli 8 i 9 mj, jer je navala prevelika. Zasto hotel Kristal ima tako niske cijene? Kategoriziran je sa vrlo dobre 4 zvjezdice, a cijena mu je ispod svake razine. I postoje li podaci o hostelu Link? Oni su dosta ulozili, a cijena nocenja im je extra povoljna. Interesira me gdje oni nadju profit.
Ove godine Opatija slavi 170 god turizma i rupa u 7mj se nije smjela dogoditi, jer je bilo dosta manifestacija. A dogodila nam se zbog ona 2-3 oblacica, iako raspolazemo samo sa hotelskim smjestajom, koji najmanje ovisi o vremenu.