Postavio se taman u metu 🙂
Ja sam samo docrtao “red dot” na poziciju naloga, a prema prometu potrebnom da se dosegne također se podudara sa dosadašnjim obrascem tj sa uobičajenim rastom prometa pri rastu. Po ovome izgleda da bi trebali do tog naloga uskoro pa zadržavanje iznad 2500 tj u rasponu 2700-2500 do jeseni, pa nakon sezone i 3Q dalje gore.
Ja sam iskreno optimističniji i mislim da bi mogli malo brže.
Novi novac ulazi u cijeli turistički sektor. To se vidi kod najlikvidnijih…a na kraju plima digne i one nelikvidne. Kao LRH. Jer svaki dan postaje relativno sve jeftina prema drugim turistima.
Za nas dioničare najbitnije je, da je poslovanje sve bolje. Da se drži neki nivo transparentnosti i da naravno ako ne bude dividende…da doćekamo u idućem bull trendu (koji će doči i trajat duže vrijeme) veliku transakciju.
na snho-u brutalan promet, živo me zanima kaj se događa…možda se snho prodaje…
SNHO je zanimljiva dionica. Tu se može ulagati samo napamet jer izvješća nema, transparentnost 0, kapital manji od 30 mil pa ne vrijedi ZPDD.
I mislio sam da će rasti jer ipak imaju vrlo vrijednu imovinu, no u to ozbiljno ulagati ipak mogu samo “insider-i” jer jedini znaju što se događa ili što će se događati.
Bez posljedica za turizam: Brazil nam nije preoteo Nijemce
Kao što je bilo i za pretpostaviti lipanj će ove godine biti puno, puno bolji nego prošlogodišnji kada su novinari najavljivali katastrofu zbog manjeg broja gostiju, a da ni jedan nije pogledao kalendar i raspored praznika na nama najvažnijim tržištima.
Naravno dežurni katastrofičari su se ove godine raspisali da će svjetsko prvenstvo imati negativni utjecaj na turizam kod nas, kad ono opet promašaj. Kako vidimo nama najbitnija tržišta bilježe rast, a ne pad.
Idemo baciti prve procjene:
Kako stvari stoje po pola godine trebalo bi biti plus u broju noćenja.
Za pola godine ja očekujem konsolidirani prihod od cca 115-120 mil kuna
Vrlo bitno je da bi EBITDA trebala biti pozitivna i to preko 25 mil kuna. Nisam siguran kako su rasporedili troškove onih 30ak radnika iz Cavtat koji ove godine odlaze poslije sezone.
Nakon toga snažno u 3Q i dodatnih 180-190 mil kuna prihoda. Mislim da je realno da po 30.9. dohvatimo prihod od 300 mil kuna i godinu završimo na 335-345 mil, uz EBITDA do 120-125 mil kuna
S obzirom na “igrice” oko smanjivanja nominale, popunjavanja rezervi za očekivati je da bi uprava mogla sada pribjeći novoj taktici i oprihodovati ove godine sve što se oprihodovati može jer tko zna dali će povlastica umanjenja poreza na dobit za reinvestiranu dobit biti i u 2015. tako da ove godine možemo očekivati i veću prikazanu dobit kojom bi nagodinu onda ponovo dizali kapital. Nebi me iznenadilo da dobit bude i 3x veća nego prošle godine. Da zaokružimo nominalu na 3000 kuna trebali bi 42 mil kuna dobiti.
Book se onda penje na blizu 3200 kuna što je na trenutnu cijenu P/B 0,77
Trenutni EV je 895 mil ali budući da ovih 120 mil kuna EBITDA negdje mora završiti ili ćemo imati novac na računu ili smanjiti obveze ispada da će EV (na ovoj trž.cijeni) biti 775 mil
EV/EBITDA = (775/120) = 6,4
Moramo to malo usporediti sa ostalima EV/EBITDA,P/B
ARNT: 14,2 1,41
HIMR: 8,8 0,8
RIVP: 8,7 1,08
TUHO: 9 3,01
PLAG: 8 1,41
MAIS: 8,3 1,33
KORF: 7,16 0,95
SLRS: 8,16 0,52
Ok ja sam uzeo ovdje za osnovicu 2013 za ove tvrtke, a LRH sam projecirao na 31.12.2014 i dozvoljavam da će se i kod ostalih dogoditi promijene no da bi LRH samo dosegao EV/EBITDA 8 cijena bi morala 25 % gore tj na 3080 kn što je onda i bliže booku 0,9 – 0,95
Ako pogledamo i onaj graf koji sam postao neki dan i ako se dionica nastavi kretati po tom trendu tj u istom kanalu kao i protekle 2 godine, to bi također bilo tu negdje
HRT: Velika turistička inventura
Prva 2 priloga vezana su za Opatiju
Dobar primjer, Thalassotherapia. Popunjeni su svi kreveti cijele godine, a pune i dio kapaciteta hotela u blizini.
Sad vidimo koliko je Remisens “filozofija” dugoročno dobar pravac u kojem se treba razmišljati. Wellness i SPA u Opatiji prepoznaju kao nastavak tradicije lječilišnog turizma s kojim je i Opatiji sve i počelo.
Neka strana iskustva i istraživanja ukazuju da wellness hoteli rade i do 20-30% profitabilinije od klasičnih leisure hotela. Istina dužina boravka gostiju se skraćuje ali su isti spremni potrošiti puno više novaca po danu boravka. Npr dnevna wellness karta Thallasso wellness centru je 190 kuna u 4 Opatijska je 200, a ako samo malo posložite neku kobinaciju saune, masaža i nekog tretmana već ste preskočili iznos koji ste platili za sobu.
E sad usporedite to sa ponudom u kojoj se gostu naplati samo polupansion ili noćenje, a sve ostalo troši izvan hotela.
To je model po kojem neki hoteli imaju prihod po sobi dvostruko viši od onih koje ostvaruje standardna ponuda kod nas (more&sunce). Naravno to je sasvim drugo tržište i ciljana skupina gostiju od onoga na koje su do sada bili usmjereni. Treba za to vremena ali bitno je da svake godine vidimo napredak.
Danas sam slučajno bio u društvu ugostitelja iz Opatije. Kažu da je njima sve teže jer hoteli su preuzeli inicijativu, dižu kvalitetu pansiona i ulažu i u vanpansionsku ponudu. Slastičarne, pekare, restorani, barovi, pivnice, sve to sada ponovo otvaraju hotelske kuće i usmjeravaju goste u svoje objekte.
Prošla su vremena kad su gosti u hotelu naručivali dostavu pizze u hotelsku sobu. Nećete vjerovati ali bilo je toga prije 6-7 godina pa je tadašnja uprava zabranila ulazak dostavljaćima, a nije se sjetila da popravi kvalitetu hrane ili da ako treba hotelski restoran i peče pizze ako se to baš traži.