LRH (Liburnia Riviera hoteli d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska LRH (Liburnia Riviera hoteli d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

Malo gnjavim sa ovim Cavtatom ali eto nešto se događa i ima veze sa LRH
Možda su se ovi što danas kupuju ipak malo zaletili?
1. tromjesečni prosjek je 189,5 kn
2. to je prosjek sa onom blok transakcijom koja je bila mimo redovnog trgovanja i kao takva možda uopće ni ne ulazi u prosjek. Bez toga je prosjek negdje 141 kuna!!!
3. AUDIO na svojim stranicam je napisao da dionce HCVT nisu na raspolaganju za prodaju što znači da LRH tj Ostoja ni u teoriji ne može do 95% a onda mu je potpuno nebitno koliko skupi u ponudi tj nema nekog razloga da ponudi premiju
4. Thomas Cook prodaje hotele i vani jer se razdužuju, dakle ne prodaju da zarade nego daj što daš

Sve ovo jako je dobro za LRH i što niža cijena to bolje. Realno mislim da ti hoteli vrijede bar 400-450 kuna po dionici tako da ako ih LRH dobije za manje to je samo extra zarada

Nemoj misliti na m2!

Ako piše NL, onda je to Slavek odobrio … a znači ima utjecaja i na LRH

nije sve zlato

“Javila mi se jedna ljubazna mlada ženska osoba koja mi je objasnila da nema ni direktorice ni šefa recepcije jer je nedjelja.”

Pogotovo je pitanje, kako može takav hotel u početku sezone biti bez top ljudi?

– Veliki šoping

Anything you want, dear,
Fine, fine, fine, fine, fine…
Everything you say, dear,
I’ll buy, buy, buy, buy, buy…
(The Replacements)

Pu, kako je to lijep osjećaj, znati da smo mi, stanovnici Liburnije, kupili komadić hrvatskog južnog turističkog raja. Jer, ako je LRH naš – a naš je, pitajte bilo koga – onda su hoteli Cavtat još i više naši. Je’ote, već godinama nam ti Dubrovčani i ostali nabijaju komplekse – te Igre prijestolja, te kruzeri – a sada se pokazalo tko je prava turistička velesila na Jadranu!

Doduše, kad čovjek malo bolje pogleda, ispada da smo i jedni i drugi u vlasništvu Zagreba, ali nemojte da vam takva sitnica pokvari veselje – sljedeći put kad neki genijalac istakne kako je se Liburnija proteže sve do Zadra, slobodno mu odbrusite: ”Ma šta do Zadra? Do Konavla!”.

Davor Žic / Liburnija.net
Vaš link …[/url]

Evo ja sam uhvatio malo vremena i odradio domaću zadaću naravno imao sam veliku pomoć nekih forumaša 😉
Govorim o procijeni stvarne vrijednosti, ne po koliko ih je LRH kupila
3 su pristupa:
troškovni (Cost approach)
tržišna usporedba (sales comparison)
i dohodovna (income capitalization)

“Replacment cost” metoda tj koliko bi koštala izgradnja takvog hotela

600 soba x 100.000 do 140.000 eur po sobi = 60 – 85 mil EUR
Uzmimo neku srednju vrijednost 75 mil i umanjimo za cca 35-40% (gubitak vrijednosti) i dobijemo oko 45 mil EUR

Comparable Sales Method – CSM
je zapravo usporedba sličnih procjena i prodaja. Premalo ih je za neku pravu procjenu ali ako usporedimo sa prodajom od prije 2 godine kada je hotel Cavtat istog vlasnika prodan za cca 4 mil EUR onda bi mogli izračunati ovako nešto:

4 mil (za 100 soba) X 6 (za 618 soba) = 24 mil EUR

No hotel Cavtat je bio 3*, i po svemu dosta lošiji od ova 2, trebalo ga je renovirati i novi vlasnik je odmah uložio nekih skoro 2 mil eur tako da bi trebalo cijenu uvećati za ova ulaganja (20.000 eur po sobi)

20.000 x 600 = 12 mil

24 mil eur + 12 mil = 36

Dodatno još na 300 soba je viša kategorija koju treba vrednovati još 20%
36/2=18*20%=3,6 mil
To je ukupno blizu 40 mil EUR

Nemoj misliti na m2!

Za ozbiljnu dohodovnu valuaciju bitno bi bilo imati još dosta podataka i osim aktualnih podataka možda još važnija su očekivanja i planovi jer temeljiti neku procijenu samo na podacima iz prošlosti nije baš neki pristup

Sa navedenim ogradama to možemo pojednostaviti. Ne možete baš otići na portal mojedionice i uzeti podatke jer treba izbiti menagment trošak koji je matica zaračunuavala i financiski trošak koji je također matica računala na kredit koji je vjerovatno sad zatvoren.

Ako uzmemo Single Cap Rate metodu i postavimo npr 10% za stopu kapitalizacije (uzima se često i dosta manja) onda je to 28,5 mil / 10% = 285 mil kuna (38 mil eur)

Ako gledamo u odnosu na EBIT kod naših renomiranih turista je tu uobičajan faktor oko 15, tako da bi ako uzmemo stvarne podatke za HCVT cijena bi trebala biti 20mil X 15=300 mil (40 mil eur)
(P/E je tu negdje za ISTT,MAIS,PLAG,LANO ali i Intercontinental Hotel Group)

Dosta različitih metoda daje cijenu od 40-45 mil eur što je oko 65-70.000 eur po sobi i cca 500 kuna po dionici!!

Vidjet ćemo vrlo brzo koliko je Ostoja dobar trgovac i koliko je zaradio dioničarima LRH samo na kupnji ovih hotela.

Neki su mi rekli da ništa nismo zaradili jer smo digli kredit pa cijena LRH nebi trebala rasti jer smo s jedne strane povećali imovinu, a s druge strane obvezu. No ova imovina sama sebe amortizira i otplaćuje i budući je Dujmić jasno najavio da isto neće utjecati na LRH u smislu troška to znači da bi anuitet trebao biti pokriven sa dobiti iz HCVT. Zbog toga možemo slobodno zbrojiti EBITDA jedne i druge firme 65 + 30 = 95 i to uzimati kao parametar za određivnje cijene dionice LRH.

Nemoj misliti na m2!

Toliko o uspjehu ove turističke sezone[/url]
Pa neka kukurikavci pričaju što god žele!

Srećom po nas koliko god nesposobni bili ne mogu zaustaviti neke trendove. Pretraživao sam malo razne analize konzultantskih kuća u hotelskom businessu i nigdje nas nije bilo, a sad se polako pojavljujemo tj uvrštavaju nas u statistike koje se rade za EU. Svrstavaju nas u emerging hotel markets, i polako se radari investitora okreću u našem pravcu. RevPAR za hotele 4 i 5* je rastao 2010 na 2011 12,3% a za 2012 još 16,1% i prešao je 50 EUR. Kad jednom Hrvatska i podaci o našim hotelskim tvrtkama počnu izlaziti u takvim publikacijama investitori će brzo uočiti disproporcije i krenuti zarađivati na njima. Zamislite kad neki investitor ( a za razliku od naših dosta njih prati ove analize ) shvati da hrvatsko hotelsko tržište bilježi dvoznamenkasti rast prihoda i profitabilnosti pa izračuna kolika je cijena po sobi naših hotela i usporedi to sa ostalim tržištima gdje su cijene nekoliko puta veće?
Evo jedan primjer: Prag
Pros.cijena hotela po sobi je na peeku 2007 bila oko 250.000 eur no u krizi je pala na 160.000 da bi se danas bila negdje oko 180.000 eur po sobi i predviđa se rast na 200.000.
Istovremeno je prosj.cijena (ADR) je negdje oko oko 70 eur, popunjenost oko 65% i dnevni RevPAR (prihod po raspoloživoj sobi) oko 50 eur. Budimpešta ima za 4* popunjenost oko 55%, za 3% 45% i još manji RevPAR i cijena po sobi je trenutno 140.000 eur.

HCVT ima popunjenst 49%, ali ADR je 93 eur što daje nekih 45 eur RevPAR.
Mislim da vam je svima jasno koliki je nesrazmjer cijene dionica pa i ove akvizicije.
Pogledajmo sad podatak za grupaciju
LRH ( moramo ih sada tako zvati 😉 )
Od slijedeće godine imat će 2600 soba i prihod od cca 320 mil kuna što će dati neki zadovoljavajući dnevni prihod po sobi od 45 eur.
Budimo skromni i stavimo se u razinu Tallina i Sofije i pomnožimo tih 2600 soba sa 100.000 eur po koliko se tamo vrednuje soba što je 260 mil eur, pa od toga oduzmino kreditne obveze cca 50 mil eur i dobijemo 210 mil eur. To ispadne preko 5000 kuna po dionici.

Nemoj misliti na m2!

plus:

poslovanje će biti sve bolje u budućnosti (i to značajno bolje)
premija za eventualno preuzimanje

moje osobno očekivanje

preuzimanje za 3-5 godina u gornjem dijelu raspona 10.000 – 15.000 kn/sh

www.lociraj-popust.com

Nebi bacao grah 😉
Samo brojke, a one kažu da LRH ima najveći postotak zauzeća soba na Jadranu i samim time najveću šansu da postignu nadprosječne rezultate. Moraju raditi na dizanju postignutih cijena.
Postoje različite studije i koliko vidim u LRH ih je netko i čitao.
Prva je uvođenje SPA u hotelsku ponudu. Zanimljivo ali ta ponuda prema istraživanjima smanjuje zauzetost hotela ali istovremeno značajno podiže cijenu i prihode kroz dodatne usluge i samim tim na kraju podiže i ukupni prihod i ukupnu zaradu. U planovima LRH je vidljivo da se dijelom usmjeravaju na taj segment.
Drugi faktor je brendiranje hotela tj lanca hotela. Pokazalo se da to također podiže promet, prihode i profitabilnost i za 10%. Razvijanje vlastitog brenda košta i jedan je od puteva, drugi je ulazak pod nečiju kapu i plaćanje licence što je bio nekakav plan prije privatizacije. Vjerujem da su dobro izračunali što im se isplati, ali ako je plan prodaja tvrtke vezanje za neki top brand unaprijed i nije najpametnija opcija, tako mislim da je to i bilo presudno.

Nemoj misliti na m2!


plus:

poslovanje će biti sve bolje u budućnosti (i to značajno bolje)
premija za eventualno preuzimanje

moje osobno očekivanje

preuzimanje za 3-5 godina u gornjem dijelu raspona 10.000 – 15.000 kn/sh

Za 3-5 godina ce biti aktualna ona prognoza uprave, da ce biti dionica na burzi 6-8k.

U biti treba uprava raditi sve, da digne prihode (mozda da krene sa tematskom ponudom vezano na vrijeme habsburzana – povijest je jako bogata). Jer samo sa time cemo se nadati neki ozbiljni premiji za preuzimanje.

stiglo FI za 2Q
http://www.zse.hr/UserDocsImages/financ/LRH-fin2013-2Q-NotREV-N-HR.pdf

New Report

Close