http://www.poslovni.hr/vijesti/linic-uvodi-cuvare-drzavnog-novca-209990.aspx
Linić uvodi ‘čuvare državnog novca’
od kud krenuti – možda od njega…
Tko ce ga cuvati od njih samih.Znaci jos ce zaposlit 10-tak uhljeba koji ni sami nece znat sto im je posao.
Evo primjer kako se trosi drzavni novac. Ovo je svojevremeno bila velika prica,a evo i u ovom slucaju polako se primice happy enda za drzavu procitajte zadnji ulomak clanka.
Većina nas je s pravom ogorčena jer se osjećamo prevareni, izigrani….ali kad bolje razmislim što smo drugo i očekivali. Isto se osjećaju radnici Jadrankamena, škverova, branitelji, profesori, učitelji, maturanti, liječnici….država nam ne valja i gotovo. Vjerovatno slično razmišljaju i Grci, Španjolci, Irci….to je sad već jedan širi problem koji ima puno varijabli…U konkretnom slučaju mislim da je stvar gotova, nažalost. HANFA više nije neovisna obzirom na činjenicu da su dio Ministarstva financija, a tamo Slavkec vedri i oblači. Očekujem novo riješenje koje će potvrditi odluku VUSa tj. riješit će da JLS nemaju obvezu javne ponude i možemo se slikat. Ja sam tužio kao i većina forumaša, sačekat ću novo riješenje HANFAe pa ću donijeti odluku…najvjerovatnije ću odustati od svega…nemam više ni živaca, ni novaca. Jebe mi se za Opatiju i Mošćeničku Dragu, čekat ću neki prihvatljivi target i prodati da ih moje oči više nikad ne vide. Nastojim relano sagledati situaciju…država nam je u banani, 300000 nezaposlenih koji nemaju za osnovne životne potrebe, nesposobni i korumpirani političari…..Kolike su nam šanse da u takvom ozračju izborimo svoja prava??? Iskreno… jako male. Činjenica je da smo u pravu, da je presuda VUSa nakaradna, da su mali dioničari LRH jedini koji su svoje dionice platili, a mnogi od nas i debelo preplatili…. Ali koga to briga? Pa vladajući su do jučer bili spremni promijeniti zakon koji bi imao retroaktivno djelovanje….Svi problemi Hrvatske kreću od pogrešnog političkog sustava kojemu nismo dorasli, demokracija se gradi godinama, jednako tako i institucije. Mi danas imamo stranači sustav u kome je najbitinije članstvo u političkoj stranci…takav stranački sustav generira poslušnike, a ne ljude koji misle svojom glavom. Svi na nekim funkcijama duguju svoje postavljenje političkoj stranci, ovoj ili onoj, te je njihovo djelovanje uvijek usmjereno, a sloboda ograničena. Ja sam nedavno pisao prof. Branku Smerdelu u svezi prijedloga dopuna zakona o preuzimanju i retroaktivnosti istoga, čovjek piše kolumne u večernjaku o ustavu, zakonima….nadao sam se da će ga to zainteresirati te će nešto napisati kao neosporan autoritet u području ustavnog prava. Odgovorio mi je hvala lijepo ali nisam zainteresiran. Pa kad on nije zainteresiran za izmjene zakona kojima se predlaže retroaktivno djelovanje što onda očekivati od običnih građana. Što se tiče EU, SAD-a, GB i ostalih veleposlanstava….pisanje je imalo smisla prije presude VUSa ali nakon presude je tesko bilo koga zainteresirati. Šta oni tu mogu? VUS je donio presudu, HANFa će donijeti riješenje…sve po zakonu. Slovenci su izbrisali 300000 ljudi iz državljanstva i nitko im ništa nije mogao…
ne treba klonuti duhom…postoje više instance, a svi dokazi su na našoj strani, pa i ako treba ići do strassbourga ja osobno idem
ima dosta primjera da je država na kraju izgubila spor, a jedan od primjera je bio i u bliskoj vezi sa našim slučajem kada je SNHO dobio spor i ogromnu odštetu
a jednog je i frankie naveo u prethodnom postu
Homere slažem se s tobom. Ja osobno ću se naganjati po sudovima dok se to ne riješi pa makar 100 godina. Što se tiće same love ne znači da ću proći bolje nego možda sve dionice prodati, ali jednostavno ne mogu gledati prevarante poput Linića i Dujmića da se naslađuju nad terorom kojeg vrše.
…ima dosta primjera da je država na kraju izgubila spor, a jedan od primjera je bio i u bliskoj vezi sa našim slučajem kada je SNHO dobio spor i ogromnu odštetu
a jednog je i frankie naveo u prethodnom postu
A tu je presudu donila ista sutkinja.Uvazena Dubravka Markt. Kasnije je drzava temeljem te presude dobila tuzbe i vratila SNHO jos vise dionica te za zuntu jos 200 milja kuna,a ima jos nesto dionica koje ce mu po svemu sudeci morat jos i preko toga dat.E pa sad se ja pitam koliku je stetu ova uvazena sutkinja donijela i koliko kostaju ovu drzavu njene presude.
Pogledao sam onu presudu i sve sto mogu reci je da je ono djecji vrtic. Za ovako nesto u Kini se dobije metak u potiljak,a familiji ispostavi racun. Sva sreca sto mi imamo neovisno pravosudje pa do toga nikad nece doci ma koliko jos stvari ova uvazena sutkinja usrala.I onda kazu da nam je brodogradnja veliki teret i trebamo je se rijesit,a ova jedinka nas je do sada kostala vise nego visegodisnje subvencije za brodogradnju,a jos crtu nismo podvukli.
Slovenci su izbrisali 300000 ljudi iz državljanstva i nitko im ništa nije mogao…
Cadilac, sve dobro napisano, no slovenci su dobili naredbu od EUa ( nisam zapamtio kojeg njihovog tijela ) da sada moraju platiti silne milijune eura izbrisanima kao odštetu.Ovo sam čuo neki dan na radiju dok sam vozio automobil.
Cadilac, sve dobro napisano, no slovenci su dobili naredbu od EUa ( nisam zapamtio kojeg njihovog tijela ) da sada moraju platiti silne milijune eura izbrisanima kao odštetu.Ovo sam čuo neki dan na radiju dok sam vozio automobil.
[/quote]
U pravu si, ali to budu platili Slovenci a ne njihovi političari, nego baš si mislim možda je ovo kupovanje vremena dok Slavko ne napravi ausmeš nagodbe iz 2-je desete, jer odobreni kapital povećava obvezu a presuda je totalno bezvezna i naravno obveza ponude nastaje po zakonu, može nju utvrditi i sud a ne samo hanfa
Strasbourg je dosudio 20.000 EUR po glavi pa to ispadne 500 mil eura ako bi svi zatražili ..
No dobilo je do sada samo 6 od nekih 25.000 koliko ih je bilo.
Ako se ne varam sve se dogodilo početkom 90-tih a a sada je 2012.
Pa neće valjda i ovo toliko trajati jer iznos će biti toliki da nas nitko neće moći isplatiti.
Nisam malodušan ali staviti recimo 300.000 Kn i čekati 20 godina …. a nazivaju nas špekulantima.
[undecid]
ova dva-tri posta od kolege Argonauta sa drugog foruma zalužuju da se barem pročitaju…
nadam se da sa kolega neće ljutiti za c/p
Pogledao sam sad rješenje VUS-a, ipak je Markt progutala cijelo govno.
Ali ima i zabavnih stvari, npr. središnje kliničko-depozitarno društvo, ili tužitelji koji nisu zajednički djelovali stoga što je to bio njihov izbor ili zemlja.
Nažalost ima i faktičkih grešaka:
– ako Sporazum o razrješenju imovinsko-pravnih odnosa "uvažava i prima na znanje" Zaključak o suglasnosti na program pretvorbe time se "objašnjava" 25% vlasništva a čime se objašnjava onih 1 koje povlači obvezu ponude za preuzimanje?
– na str. 5 se najprije navodi da je u vrijeme pretvorbe Skupština općine Opatija bila upisana kao korisnik nekretnina a zatim u Sporazumu o preuzimanju nekretnina iz 1993. da je bila upisana kao vlasnik nekretnina. Pa sad, jel korisnik ili vlasnik, nije to baš isto. Ostavljam mogućnost da ovo i nije faktička greška nego je stvarno tako bilo.
Jedina dobra poanta Markt je to što se Samodol zajebo sa tumačenjem pravnog posla stjecanja dionica 1992. odbacujući isti na temelju odredbi Zakona o tržištu vrijednosnih papira iz 2002. Međutim, to u suštini ne mijenja na stvari, pitanje je je li pravni posao valjan ili nije. Ovdje imamo zapravo 3 dokumenta, Markt pokušava sa sva 3 dokazat da je pravni posao stjecanja dionica 1992. valjan (već to je sumnjivo, dovoljan je jedan ako je pravno neupitan za stjecanje):
1. Zaključak o suglasnosti na program pretvorbe poduzeća kojeg je Skupština općine Opatija donijela na svojoj sjednici u ožujku 1992. Na ovo sutkinja stavlja najveći naglasak i iz presude se čini da joj je to ključni dokaz. Ali kakav je to pravni posao? To je jedostrani pravni akt kojeg je donijela SO Opatija, gdje je tu druga strana, a ne vidi se ni način na koji je formalizirano stjecanje dionica. Ako je Opatija bila samo korisnik nekretnina nisam uopće siguran kako je po Zakonu o pretvorbi mogla doći u suvlasništvo nad poduzećem. Teško bi to bio valjan pravni posao za stjecanje dionica.
2. Sporazum o preuzimanju nekretnina, pokretnina, financijskih sredstava, te prava i obveza dotadašnje općine Opatija iz listopada 1993. E, to bi već mirisalo na valjani pravni posao, ali sutkinja začudo stavlja vrlo mali naglasak na taj dokument. Najprije pada u oči da je taj Sporazum donijet dosta kasno, više od godinu dana otakako je Agencija donijela Rješenje o suglasnoti na pretvorbu i 10 mjeseci od upisa u Sudski registar. No, agencija je kasnije obnavaljala davanje suglasnosti (u lipnju 1995.) tako da ovo nije presudno. Važnije je to što je ako je Sporazum valjan i dionice su stečene moralo doći do promjene u sudskom registru, a nije došlo. Ovdje imamo ugovorne strane, treba vidjeti je li pravni posao valjan. Međutim, jedna strana /Opatija/ ovdje nudi drugoj strani nešto /nekretnine/ na čemu se njezino vlasništvo osporava i takav pravni posao je vrlo upitan. Vjerojatno zato sutkinja to samo navodi bez ikakvih dodatnih objašnjenja. Ipak, za konačnu ocjenu trebalo bi vidjeti tekst Sporazuma. Mislim da bi se moglo reći da je pravni posao Sporazumom iniciran ali da je dovršen tek kad je vlasništvo Opatije nad nekretninama postalo nesporno.
3. Sporazum o razrješenju imovinsko-pravnih odnosa iz lipnja 2007. To i izgleda i jest valjani pravni posao. Pravni posao o razrješenju imovinsko-pravnih odnosa i prijenosu dionica. Prijenos dionica je na osnovi stjecanja, logično je da se prije nije ni mogao obavit ako dionice nisu bile stečene. Da su prije stečene obavio bi se i njihov prijenos, pa to je i neka zdravorazumska logika. Ali kako to sutkinja formalno opravdava? Sutkinja ovdje radi duboki udah i guta u dva zalogaja. Prvi uz ponovno mahanje famoznim jednostranim Zaključkom koji nema obilježja valjanog pravnog posla za stjecanje dionica, a drugo prizivanjem u pomoć Ministarstvo financija iako dobro zna da ono nije legitimirano za tumačenje Zakona o preuzimanju već je to Agenc
U pravu ste oko broja dionica, ja sam stavio u odnos Opatijin dio 49.884.690 dem sa ukupno 199.538.000 dem, što je krivo. Trebao sam ili zaokružiti Opatiju na cijelih 1000 dem ili dodati 818,18 dem na ukupan iznos. Najjednostavnije je u stvari Opatijin dio podijeliti sa 1000 i to je 49.884,69 tj. 49.884 dionice jer se zaokružuje na cijeli broj dionica, što je 24,99975% od ukupnog broja.
No, kvaka je zapravo u Izvješću o obavljenoj reviziji o pretvorbi i privatizaciji. Kako je u pretvorbi bilo puno muljanja i petljanja, tako je i sa ovim izvješćem, izgleda da se kod nas ne može ništa napraviti transparentno.
Evo samo nekih nelogičnosti:
1. na stranicama 11-18 daju se objašnjenja po stavkama iz tablice broj 1. koja daje knjigovodstvenu i procijenjenu vrijednost na dan 30.11.1991. Sve stavke odgovaraju osim stavaka zemljište i građevinski objekti. Zemljište u tablici nije bilo uključeno u procjenu a u objašnjenju se najprije uključuje pod odlomkom zemljište sa nepoznatim datumom, a zatim pod građevinski objekti u svibnju 1992. Pretpostavljam da je ovo zadnje starije jer je procijenjena vrijednost građevinskih objekata sa zemljištem veća.
2. procjena Opatijinih nekretnina je naročito zbunjujuća. Najprije, vrijednost im je "narasla" sa 49.884.490 dem na dan 30.11.1991. na 74.591.072,92 dem, ali na koji dan? Sljedeće, navodi se da je to 25% od ukupnog broja što ne odgovara, ma koje stanje za procjenjenu vrijednost uzeli. A u izvješću paralelno prate 3 procijenjena stanja pa ti znaj.
3. ova brojka se odnosi na Opatijine nekretnine, a u Sporazumu o preuzimanju iz 1993. se spominju još i pokretnine, financijska sredstva, prava i obveze Opatije. Jel to uključeno u stavci nekretnine ili u ostalim stavkama nije raščlanjen Opatijin dio?
4. prva procijenjena vrijednost poduzeća (u elaboratu iz 1991.) je 260.199.323 dem, a druga po kojoj je napravljen upis u sudski registar je 274.034.670 dem. Za razliku od 13.835.347 dem revizija kaže da ne može utvrditi na kojim pozicijama? Pa kakva im je to revizija?
Nameće se pitanje nije li to povećanje na odgovarajućim pozicijama za Opatijine pokretnine, financijska sredstva, prava i obveze?
5. za "konačnu" vrijednost (stavljam pod navodnike jer nemaju oni pojma koja je zapravo konačna vrijednost) povećanje iznosi 28.606.330 dem u odnosu na drugu procjenu (onu iz registra) i to povećanje je posljedica uzimanja posjedovnog stanja umjesto knjižnog u zemljišnim knjigama. Bilo bi logično da, ako utvrde povećanje vrijednosti, to povećanje ide onom koji ima objekte po kojima je do povećanja došlo. To je završilo u fondu koji je pola od toga dao za radničke dionice…
6. ipak, jedan dio tog povećanja, 5.860.000 dem fond drži za neriješene imovinsko-pravne odnose. Nameće se pitanje da li je to možda namijenjeno Opatiji pa se mora dodati na onih 74.591.072,92 dem? Ili je već uključeno?
7. ako se napravi mali check objašnjenja stavaka po elaboratu iz 1991. i konačnog stanja 302.641.000 dem vidi se da je konačno stanje veće od elaborata za 42.441.677 dem, a po onim famoznim "dodanim" stavkama u objašnjenju elaborata razlika je 36.838.237 dem (razlika po građevinskim objektima u koje je uključeno i zemljište). Za 5.603.440 dem nema nikakvog objašnjenja. Očito ne znaju, zato ne znaju ni otkud ono prvo povećanje (iz početnog tj. elaborata u drugo stanje tj. registar).
A sad dolazi najbolji dio: Opatijina druga procjena 74.591.072,92 dem je u tim stavkama pod "objašnjenjima" koje nikako ne objašnjavaju ovih 5.603.440 dem (iako je blizu onih rezerviranih 5.860.000 dem, ali to im je slučajno ispalo). Ako bi se to rasporedilo na Opatiju imala bi 26,58%.
Zaključak: Ovo ne bi ni pas s malo pojeo. Koliko bi Opatija trebala dobiti dionica to samo dragi bog zna.
Zaključak državne revizije je da je sve provedeno u skladu sa revizijskim standardima i Zakonom, a ni ne znaju što je na kojim pozicijama mijenjano?!?
Ima još ljudi koji zagovaraju temelj