LPLH (Lošinjska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska LPLH (Lošinjska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

U zadnjem broju Lidera izašao je popis 1000 najvećih hrv. firmi po ukupnom prihodu. izmeđuostalog ima i informacija o dobiti prije oporezivanja. Što se Lošinjske plovidbe tiče, među 1000 firmi našlo se Lušinjska plovidba brodarstvo d.o.o., među brodarskim poduzećima prema ukupnim prihodima smješteno je na peto mjesto iza Atlantske, Tankerske, Jadrolinije i Jadroplova (ne znam zašto na popisu nema Uljanik plovidbe). Zanimljiv je podatak da je Brodarstvo d.o.o. ostvarilo oko 40 mil. kn dobiti u 2007. godini. Taj se podatak ne poklapa sa našim izračunom o oko 100 mil. kn dobiti brodarstva koji smo dobili na temelju manjinskog interesa. Sam holding nekonskolidirano, prema tom izvještaju ostvaruju 8 mil. kn dobiti na 9 mil. kn prihoda (što ga je stvrstalo na 2. mjesto među svim hrv. poduzećima prema neto profitnoj marži). Sve u svemu, vrlo neobični podaci, šta mislite?

meni jutros stigla pošta od LPLH, očito dolazi kapajući, ali ok, nema žurbe.

Ovaj s 200 komada je dugo čekao na kupnji, pa evo danas raspalio po prodaji. Ili mu je dosadilo ili će vrlo uskoro službena objava o predloženoj dividendi.


Dok sam bio u LPLH, imao sam jednu nedoumicu te poslao e-mail odgovornoj osobi za ta pitanja.
Čovjek mi je iscrpno odgovorio u roku od sat vremena. Poslao sam i dodatno pitanje i na njega je odgovoreno odmah.

Nisam imao neki velik iznos LPLH (stotinjak komada), ali me to nije spriječilo da potražim odgovor na koji imam pravo.

Ako vam nije jasno, obratite im se.


Prijatelju, jasno mi je zašto si izašao iz Lošinjske, ali mi nije jasno zašto se lijepo sada na vratiš.

Nije za vjerovat – LPLH se kupuje za manje od nominale a vidi ovo:

Svaka dosadašnja naftna kriza dobro je došla svakom velikom brodovlasniku tankera jer je dizala cijene vozarina tog energenta, a napetosti oko iranskog nuklearnog programa mogle bi ponoviti naftnu krizu koje se u povijesti pojavljuju periodično. Osim toga, današnje svjetsko brodarstvo doživljava malu renesansu jer Kina i Indija za svoj gospodarski rast zahtijevaju sve veće količine ruda i nafte. Dok je prije godinu dana situacija na tržištu što se tiče rasutog tereta bila zadovoljavajuća, za tankersko se to nije moglo tvrditi, jer su cijene vozarina bile premale u odnosu na one za suhi teret. Situacija se u zadnje vrijeme počela mijenjati. Primjerice, početkom ožujka cijena vozarine tankera tipa Aframax u Mediteranu iznosila je 100 tisuća dolara, a samo tjedan dana kasnije ona je iznosila 129 tisuća dolara. Kina i Indija imaju veliku potražnju za sirovinama što pogoduje brodarima.

Uvoznici nafte
Zahvaljujući velikoj potražnji za naftom, vlasnici takozvanih VLCC tankera, dakle velikih tankera danas zarađuju više od 160 tisuća američkih dolara po danu. Ovakvo dobro razdoblje za brodovlasnike zadnji je put bilo prije 25 godina. Kina je postala najveći uvoznik nafte, odmah iza SAD-a. Kina uvozi više od 4 milijuna barela na dan. Oko 25 posto svjetske potražnje za bakrom dolazi iz Kine, a 1990. godine ta je zemlja uvozila tek 5 posto cjelokupne proizvodnje. Kina uvozi 40 posto svjetske proizvodnje željezne rude, a prije 17 godina uvoz je iznosio 7 posto. Kako sve ne bi bilo ružičasto, pobrinule su se visoke cijene energenata i slabi dolar koji utječu na povećanje troškova. Kompanije koje imaju brodove za rasuti teret ipak izvlače solidnu dobit, a jedan od primjera je i dubrovačka Atlantska plovidba kojoj je u zadnje vrijeme poslovanje dobro krenulo. Najveća tankerska kompanija u Hrvatskoj je, kao što joj i ime tvrdi, Tankerska plovidba koja gradi još 7 novih brodova i koja će kada ih izgradi biti prilično snažna pomorska kompanija kapaciteta oko 1,7 milijuna tona nosivosti s dvadesetak plovila čija će prosječna starost iznositi šest godina. Ta kompanija ima uglavnom tankere tipa suezmax i afromax. "Tankersko tržište vrlo je promjenljivo, kao i prošle godine", kaže Petar Kragić, član Uprave zadarskog brodara. Jedna od najvećih pomorskih kompanija, TeeKey, u svojim izvješćima tvrdi da je okružje za tankersko tržište u budućnosti općenito pozitivno te da će se snažna potražnja za naftom od strane zemalja u razvoju još više pojačati. Navode i da je primjetno veliko povećanje novogradnje, ali i dodaju da je nejasno je li ona rezultat potražnje za naftom ili odluke regulatora da zabrane prijevoz nafte tankerima s jednostrukim dnom zbog čega očekuju i dalje pretvaranje tih tankera u brodove za prijevoz rasutog tereta. Može se reći da je brodarstvo novi Eldorado za ulagače, ali je još promjenljivo i prilično nesigurno jer svaka politička svjetska kriza može okrenuti trend, ali je danas situacija daleko od loše. Vozarine, primjerice rasutog tereta, na pojedinim su rutama skočile i do tisuću posto u godinu dana. Dionice najvećih svjetskih brodara pratile su djelomično taj rast, ali nedovoljno budući da je u svijetu nastupila snažna financijska kriza. Upravo zahvaljujući velikoj potražnji najmnogoljudnijih zemalja svijeta, brodari su se brzo oporavili od višegodišnje krize u koju su upali krajem 90-ih godina.

Američko-izraelsko zveckanje oružjem oko Irana povećava napetosti, a najava miniranja Hormuškog tjesnaca kao odgovor Irana na agresiju povećava cijenu vozarina. Naime, kroz Hormuški tjesnac dnevno prođe 20 posto prijevoza svjetske nafte, a njegovo miniranje i kriza oko Irana produljila bi put brodovima za više tjedana. Ne treba ni spominjati koliko bi to dovelo do problema u opskrbi i povećanju cijene nafte.


Nije za vjerovat – LPLH se kupuje za manje od nominale a vidi ovo:

Svaka dosadašnja naftna kriza …

Zaista je tesko shvatiti toliki pad cijene LPLH, ali čini mi se da taj misterij ne proizlazi iz kretanja tankerskih vozarina i vozarina za rasuti teret, jer mi se čini da LPLH nije u tim branšama pomorskih prevoznika. Imam osjećaj da nedostatak interesa za LPLH potječe iz pomalo mutne vlasničke strukture holdinga i netransparentnosti poslovanja. Imam dojam da se tržište prema LPLH odnosi slično kao prema holdingu KORF.

Lošinjska plovidba nije u zadnjih mjesec dana pala ni blizu koliko drugi brodari. Razlog je dividenda koja bi trebala biti isplaćena, a s obzirom na visoku dobit od 71 kn po dionici i dividenda bi mogla biti značajna. Nema to puno veze s vozarinama, pogotovo ne tankerskim vozarinama. Lošinjska ima 6 bulk brodova i 4 kontejnerska. Ali mislim da investitori griješe što ne žele više kupovati LPLH-R-A, jer je to u ovim nezgodnim vremenima vrlo pouzdana dionica – više nego solidna dividenda i visok potencijal rasta. Ali polako se ljudi okreću od špekulacija poput onih sa građevinarima prema stvarnim rezultatima i realnim cash flow pojekcijama, pa će doći i Lošinjska u prvi plan.



Nije za vjerovat – LPLH se kupuje za manje od nominale a vidi ovo:

Svaka dosadašnja naftna kriza …

Zaista je tesko shvatiti toliki pad cijene LPLH, ali čini mi se da taj misterij ne proizlazi iz kretanja tankerskih vozarina i vozarina za rasuti teret, jer mi se čini da LPLH nije u tim branšama pomorskih prevoznika. Imam osjećaj da nedostatak interesa za LPLH potječe iz pomalo mutne vlasničke strukture holdinga i netransparentnosti poslovanja. Imam dojam da se tržište prema LPLH odnosi slično kao prema holdingu KORF.

[/quote]

Dom Holding je uz Lošinjsku jedna od najpodcjenjenijih dionica na tržištu. I jedna i druga dionica rasturaju kad je u pitanju meni najdraži omjer P/CF (cijena/cash flow), s tim da je on ipak puno niži kod Lošinjske – oboje imaju ispod 5. KORF je doduše nešto lošiji (iako još uvijek odličan) po pitanju P/E koji je kod njega oko 10, ali to je zbog vrlo visoke amortizacije. S obzirom na to da su obje firme po meni vrlo perspektivne, niski multiplikatori nisu opravdani.


Lošinjska plovidba nije u zadnjih mjesec dana pala ni blizu koliko drugi brodari.

4.1. o.g. LPLH je bila 800 kn, zadnja cijena je 400 kn
ATPL je 4.1. bila 3.471, danas je zadnja 2372.
JDPL je bio 736, danas je 540.

Kupio sam je po 590, pa mi se stanje čini katastrofalnim, jer sumnjam da će dividenda pokriti oportunitetni trošak i da ću je moći u dogledno vrijeme utopiti po nabavnoj cijeni.



Lošinjska plovidba nije u zadnjih mjesec dana pala ni blizu koliko drugi brodari.

4.1. o.g. LPLH je bila 800 kn, zadnja cijena je 400 kn
ATPL je 4.1. bila 3.471, danas je zadnja 2372.
JDPL je bio 736, danas je 540.

Kupio sam je po 590, pa mi se stanje čini katastrofalnim, jer sumnjam da će dividenda pokriti oportunitetni trošak i da ću je moći u dogledno vrijeme utopiti po nabavnoj cijeni.

[/quote]

Istina, u pravu si da je Lošinjska daleko najpodcjenjeniji brodar, a to se najbolje vidi iz ovog drastičnog pada cijene koji nije bio opravdan fundamentalno. Zato sam i ušao u nju. Samo velim da se pad zaustavio i da smo ipak u zadnje vrijeme očito podigli rating.

Ja ne vjerujem, gledajte prodaju što se pojavilo, to se ne viđa često ovdje:

Cijena Prodaja
364,00 1661 [shocked]
365,00 22
388,79 28
390,00 10

Nekom margin puca…

New Report

Close