Definitivno ne mogu naci prigovora ovom razmisljnju. Osim mozda…:) tome da na ovoj nasoj burzi fundamenti, NAV i sl. ne igraju nikakvu ulogu. Nazalost, ako dodje do pada BDI-a jednako ce potonuti
i nasi brodari bez obzira na starost flote… ono sto ja vidim kao lagani minus za LPLH jesu ti stari brodovi (da prodat ce ih i s cime ce voziti robu?)…
Problem kod starosti broda jest da narucitelj nece prihvatiti dugi TC (postoje neki limiti ali nisam siguran koliko) dok za novi brod mozes bez problema puknuti i 10 godina. Kako je nedavno receno, neki brodovi ATPL (Orsula) su bili na 10 godina i to je bila prevaga u onim kriznim godinama. LPLH to ne moze napraviti, a ako dodje kriza pitanje je isplativosti narucivanja novog broda?
Medjutim, da ATPL i objavi da je stavila sve ugovore na 5 godina te najavila tocnu dobit i dividendu, a u slucaju poremecaja trzista, dionica bi se nasla u padu jednako kao i ostale brodarske firme u Hrvata. Ja ne ocekujem neku veliku krizu u brodarstvu, pazite da se i sadašnji BDI prepolovi jos se uvijek ostvaruje DOBIT. Upravo zbog toga i dajem prednost ATPL, iako sam svjestan da ce se mozda na LPLH dati vise zaraditi.
Sto se tice managmenta, na celu im je, zaboravih mu ime, Zadranin iz TNPL, ako se ne varam? U Zadru je imao dobru reputaciju, cujem, no mozda bi netko drugi znao vise o njemu….
[/quote]
Potpuno se slažem sa vama,ali nikako da se povuće bitna paralela ,tj dali je isplativija kupnja LPLH
po 420 ili ATPL na 2.900.Mene interesira samo brza zarada,jer u brodarstvu nema dugoročnih
predviđanja.Treba ih pratiti i čuvati kao koka jaje.Stalno biti in.
Koliki je NAV.
Koliki je sales po dionici.
Kolika je zarada od buduće prodaje brodova.
I u konačnicu koja bi bila fair cijena LPLH u usporedbi sa ostalim brodarima u Hrvatskoj?
Da li ima netko informacija o turističkoj i brodogradilišnoj firmi? Očito sve znamo o brodarskoj, ali bilo bi dobro vidjeti šta se nalazi i u ostale dvije.
30.05 VELEBIT
Ship Name VELEBIT
DWT 42,249
Built 1990
Flag CRT
Draft 11,22
TCT 42,249 90 29-30/5 USD 47,000 DAILY VIA SE ASIA SINOCHART
Čiji je ovo brod? Piše da je Hrvatski
Tankerska plovidba
Evo nesto… nadam se da ce pomoci…
Hvala Miro!
Zanimljive informacije. Sad mi je sve puno jasnije nego pred par dana. I mogu reći da mi se ovaj Holding sviđa. Još da vidimo šta će reći nadzorni odbor i glavna skupština i kakva je politika dividende… Pretpostavljam da dividende neće biti – ima netko o tome kakav info?
Držanje starih brodova za LPLH je bila jedina opcija, ne odabir. Alternative nije bilo. Niz godina se životarilo i preživljavalo čak i prodajom brodova. U tim kritičnim godinama došlo je i do ulaska "manjinskih interesa" u brodarstvo. Sva d.o.o. u sklopu holdinga su u upravljačkom krugu desetak ljudi, kao i d.o.o. veliki dioničari LPLH.
Mamagment je sposoban, nema sumnje. Problem je samo da li je to dobro za malog dioničara. Bio sam zagovornik LPLH, sve dok se nisu dogodila ona netrasparentna smanjenja kapitala, ma kako bila simbolična u iznosima. Ti potezi su narušili povjerenje dioničara.
Osim globalno lošeg burzovnog stanja i čudnih poteza slovenskih institucionalnih ulagača, padu LPLH na 50% ATH zasigurno su pridonijeli neki nejasni potezi samog managmenta.
Također, ako uzmemo sve poznate aspekte, smatram da je LPLH dosta nisko, možda i za 15-20% podcijenjena. No, i dalje je to sve pod znakom upitnika, jer kad bi managment odgovorio na samo 2-3 pitanja, dosta toga bi bilo jasnije. Ostaje i problem slabe likvidnosti dionice.
Ipak, mislim da će se neki odgovori pričekati, jer managment nema "dionice" nego "firmu" i nije im primarna tržišna cijena dionice, kao nama, nego poslovanje LPLH, što je u neku ruku i dobro za sam holding. Dobro je da se managment bavi poslom a ne dionicama.
Potpuno se slažem sa vama,ali nikako da se povuće bitna paralela ,tj dali je isplativija kupnja LPLH
po 420 ili ATPL na 2.900.
Koliki je NAV.
Koliki je sales po dionici.
Kolika je zarada od buduće prodaje brodova.
I u konačnicu koja bi bila fair cijena LPLH u usporedbi sa ostalim brodarima u Hrvatskoj?
Iskreno da kazem, ne znam sto je isplativije. S NAV-om se ne bih petljao jer LPLH ima u svom vlasnistvu koliko – 50 brodarstva % ? Koliki je onda discont na NAV? Ili opcenito na cijenu dionice. To bi ipak dionicari ovog poduzeca trebali racunati i prezentirati.
Zarada od buduce prodaje brodova je nikakva ideja. Pa s cime ce onda ploviti? Nije to ATPL da nadomjestaju stare krame sa novim brodovima….
Potpuno se slažem sa vama,ali nikako da se povuće bitna paralela ,tj dali je isplativija kupnja LPLH
po 420 ili ATPL na 2.900.
Koliki je NAV.
Koliki je sales po dionici.
Kolika je zarada od buduće prodaje brodova.
I u konačnicu koja bi bila fair cijena LPLH u usporedbi sa ostalim brodarima u Hrvatskoj?
Iskreno da kazem, ne znam sto je isplativije. S NAV-om se ne bih petljao jer LPLH ima u svom vlasnistvu koliko – 50 brodarstva % ? Koliki je onda discont na NAV? Ili opcenito na cijenu dionice. To bi ipak dionicari ovog poduzeca trebali racunati i prezentirati.
Zarada od buduce prodaje brodova je nikakva ideja. Pa s cime ce onda ploviti? Nije to ATPL da nadomjestaju stare krame sa novim brodovima….
[/quote]
Prodaja broda je neminovnost,pa makar i u rezalište i to se tada u bilanci pojavljuje kao dobit.To ne znaći da se ne može kupovati novi brod i obnavljati,pa čak i povečavati flota.
Manjinski interesi su iznosili 54 mil za 2007.za udio od 50% brodarstva,a to predstavlja 81,50 kn po
dionici tj. 163 kn odnosno 108 mil kn.
Dakle,možemo zaključiti da brodograditeljstvo i turizam ostvaruju gubitak.
Analognu situaciju imamo i kod ATPL.I ona je holding,gdje brodarstvo ćini 70 % kapitala,a stvara
cjelokupnu dobit.
za 2007 p/e za ATPL je 15,49
za LPLH 5,96 u odnosu na 50 % u brodaestvu
I ATPL i LPLH su na svjetskom tržištu.Flota im je za rasute terete.Bave se i ostalim poslovima,a bilo
bi bolje da su samo brodari.
Ovo me ponukalo da djelomično izađem iz ATPL i kupim LPLH I to prije desetak dana kada je LPLH
bio na cijeni od 480.Za sada pun promašaj,jer su se razlike dodatno produbile.
Razlog više za dokupiti.
Prema ovom pokazatelju p/e ATPL : LPLH=15,49:5,96=260 tj 160% .
U svakom slućaju prevelik diskont,jer ATPL jeste dd od imena ,ali i LPLH odlično napreduje.
Dapaće,ima najdinamičniji rast jer je pred nepune dvije godine flota bila od 86.000 DWT,a sada
preko 260.000 DWT i sa diskontom od 50% ćini porast od preko 40%.
Nestašica brodova na svjetskom tržištu će po nekim procjenama biti još najmanje do 2011 godine. Znači za LPLH je ova situacija izuzetna pogodna jer sa starim kantama pravi odličan biznis a amortizacija im mala.
Preostaje im samo, da i dalje lijepo skupljaju novac od core business-a sa a nakon toga, kada budu cijene novogradnji niže sa tom lovom idu u dokup novih.
Nestašica brodova na svjetskom tržištu će po nekim procjenama biti još najmanje do 2011 godine. Znači za LPLH je ova situacija izuzetna pogodna jer sa starim kantama pravi odličan biznis a amortizacija im mala.
Preostaje im samo, da i dalje lijepo skupljaju novac od core business-a sa a nakon toga, kada budu cijene novogradnji niže sa tom lovom idu u dokup novih.
Sa visinom sadašnjih vozarina LPLH ima odličnu perspektivu.Sigurno dobro zarađuju,a s obzirom na
predviđanja ovakav trend se i nastavlja.
Koliko loše vozarine mogu biti pogubne pokazuje primjer TNPL koja je tek sa ukljućivanjem
ogromnog Donata ušla u lošije poslovanje u IV Q 2007,a već sa povećanjem vozarina u IQ 2007.
ostvarena visoka dobit.Ovo se dogodilo u samo tri mjeseca.Eventualni pad vozarina pogađa sve
bez obzira na starost flote.Puno je važnija visina zaduženosti,a i bilanca likvidnih sredstava.
I po toj osnovi LPLH odlično stoji i svakog dana mu je situacija povoljnija.
Mislim ,da bi u slućaju pada vozarina daleko lošije prošle kompanije sa novim brodovima,a ako su
zadužene.LPLH na ovim cijenama predstavlja toliko dobru kupnju ,da i u slućaju recesije ne bi mogao
puno izgubiti na vrijednosti.Tu bi mogle daleko više stradati brodari koji se trže po fair cijeni prema
sadašnjem poslovanju i dobrim očekivanjima u bliskoj budućnosti.
Moze li se lopina "odmoderirati"?
Dakle, par stvari koje me brinu.
Prvo, izjava direktora da očekuje manju dobit u ovoj godini [shocked]
Drugo, izjava direktora da očekuje manju dobit u ovoj godini. [shocked]
Prvo, kako može očekivati manju dobit u trenutku kad je tržište odlično?
Drugo, kako može uopće tako nešto izjaviti?
Ili nešto muti ili je u dokupu.