Šta ima veze kolko su brodovi stari, lako ih prodaju kakva je sad potražnja, a možda je i bolje trenutno imati 6 starih brodova nego 3 nova.
A šta je to sa vlasničkom strukturom brodarskog dijela? Vidio sam da u 2005. godini nije bilo manjinskog interesa unatoč 38 mil. kn dobiti?
A šta je to sa vlasničkom strukturom brodarskog dijela? Vidio sam da u 2005. godini nije bilo manjinskog interesa unatoč 38 mil. kn dobiti?
Imaš tu:
http://www.mojnovac.net/forumi/showpost.php?p=112237&postcount=469
Šta ima veze kolko su brodovi stari, lako ih prodaju kakva je sad potražnja, a možda je i bolje trenutno imati 6 starih brodova nego 3 nova.
A šta je to sa vlasničkom strukturom brodarskog dijela? Vidio sam da u 2005. godini nije bilo manjinskog interesa unatoč 38 mil. kn dobiti?
Moje je skromno misljenje da ima veze i to podosta. Radni vijek bulkera je 25 godina, istini za volju treba reci i to da je podosta brodova na svjetskim morima danas starije od toga i da uredno plove te zaradjuju. Isto tako, ove godine nije bilo bulkera na otpisu (mozda jedan ili dva) sto govori o pozitivnom stanju na brodarskom trzistu.
Međutim, ako se BDI dugorocnije iskorigira (recimo na razinu 5000-6000), ocekujem porast otpisa starih bulkera. Veca ponuda brodova, manja zarada (troskovi odrzavanja brodova rastu kako je brod stariji), a osim toga jedan od razloga eventualnog pada BDIa jest i povecanje bulk flote, a ne smanjivanje potraznje (iako ce i toga biti tu i tamo).
Zasto je to bitno? Pa recimo investitorima bi moglo biti bitno (ima li takvih?) jer oni kupuju buducnost a ne sadasnjost.
Sto se tice vlasnicke strukture LPLH, DD te je dobro uputio…
Slažem se djelomično sa tobom Sakai.
Svejedno mislim da je strategija kupovanja jeftinijih starih brodova i držanje istih na spotu u ovom trenutku odlična strategija i da bi trebala rezultirati odličnim financijskim rezultatima.
Jer Lošinjska nije mogla imati 6 novih bulkera, mogla je imati možda 2. Pa smatram da nije loše da ima 6 starih, koje uostalom može odmah sve prodati po cijenama poprilično višim nego ih je kupovala.
DD, hvala na objašnjenju vlasničke strukture, mislim da su tada insajderi odlično zaradili, majku im…
Moguce, pitanje je jel bi LPLH uopce imala snage za kupnju novih bulkera, odnosno cekati isporuku istih. Uglavnom, to nije firma po mom ukusu, sto ne znaci da se ne moze dobro zaraditi… dapace.
2 sakai… Da li mozete napravit kratku analizu, cijena novog broda, starog 10, starog 20, te koliko se dobije para kada brod ode u rezaliste… Hvala…
Šta ima veze kolko su brodovi stari, lako ih prodaju kakva je sad potražnja, a možda je i bolje trenutno imati 6 starih brodova nego 3 nova.
A šta je to sa vlasničkom strukturom brodarskog dijela? Vidio sam da u 2005. godini nije bilo manjinskog interesa unatoč 38 mil. kn dobiti?
Moje je skromno misljenje da ima veze i to podosta. Radni vijek bulkera je 25 godina, istini za volju treba reci i to da je podosta brodova na svjetskim morima danas starije od toga i da uredno plove te zaradjuju. Isto tako, ove godine nije bilo bulkera na otpisu (mozda jedan ili dva) sto govori o pozitivnom stanju na brodarskom trzistu.
Međutim, ako se BDI dugorocnije iskorigira (recimo na razinu 5000-6000), ocekujem porast otpisa starih bulkera. Veca ponuda brodova, manja zarada (troskovi odrzavanja brodova rastu kako je brod stariji), a osim toga jedan od razloga eventualnog pada BDIa jest i povecanje bulk flote, a ne smanjivanje potraznje (iako ce i toga biti tu i tamo).
U brodarstvu u ovom trenu više donosi "stari ruzinavi brod" nego "bjela lađa" u loša vremena.
Novi brodovi se lako kupuju na kredit, ako banci dokažete da možete plaćati anuitete,a kod LPLH to
lako plaćaju iz tekućih prihoda .Dakle,LPLH vrlo lako može obnoviti flotu,a to i radi ,te ovaj brodar
ima odličnu sadašnjost,jer nakon izvrsnog FI 2007.očekujemo i odličan I Q 2008.
Dakle,dobra sadašnjost donosi izvejesno i dobru budućnost.
Međutim,ovdje bi bilo interesantno napraviti usporedbu sa ostalim brodarima i to prema velićini
flote,starosti flote,tekućim prihodima,strukturi vlasništva,sve to pretvoriti u neke vrijednosti te
pokušati odrediti fair vrijednost.Molio bi strućne osobe ,a Sakai je sigurno jedan od dobrih
poznavalaca brodarstva da odredimo barem vrijednost pomorskog segmenta LPLH-holdinga.
Za početak izvjesno je da 6 bulkova imaju DWT kao i Jadroplov,odnosno TNPL.
Interesantno bi bilo usporediti i kvartalne/godišnje/ prihode u odnosu na druge brodare
Fundamentalni pokazatelji su lako usporedivi i to može usporediti svaki od nas.
Sto se tice vlasnicke strukture LPLH, DD te je dobro uputio…
[/quote]
2 sakai… Da li mozete napravit kratku analizu, cijena novog broda, starog 10, starog 20, te koliko se dobije para kada brod ode u rezaliste… Hvala…
Malo sam u guzvi, pa trenutno ne stignem… no eto obecajem cim stignem budem. Za pocetak bih molio listu brodova, tonazu i starost… sto se tice rezanja, dobije se cca 600-700 $ po tonazi…
Lopina, postujem tvoje misljenje. Mozda spadam u konzervativnije ulagace pa smatram da je bolje ne riskirati sa nabavkom novog broda koji moze stici u krivo vrijeme (ako dodje do znacajne korekcije BDI-a), a trenutno imas samo stare brodove. Zato mi ova dionica i nije u fokusu.
Još nisam dovoljno zaradio da bi bio konzervativan.Dakle,ulažem da bi više zaradio,ali jedino što
izbjegavam je igranje na jednu kartu.Mislim ,da je i to konzervativan pristup.
Poštujem vaše mišljenje o starim brodovima da ne predstavljaju sigurnu garanciju za budućnost.
Međutim,uvije postoji mogućnost ugovoriti dugoročni TC sa starim brodom ,koji u budućnosti
može biti zamjenjen sa novijim.Ali dok su ovakve vozarine ovako visoke i stara kanta vrijedi bogatstvo,a kako svjetska brodogradilišta ne mogu u roku isporućiti novogradnje mogao BDI i
dalje ostati visoko,a tada bi LPLH mogao biti i dalje tvornica novaca.
Ipak je u ovom trenutku važno imati brod.
Još nisam dovoljno zaradio da bi bio konzervativan.Dakle,ulažem da bi više zaradio,ali jedino što
izbjegavam je igranje na jednu kartu.Mislim ,da je i to konzervativan pristup.
Poštujem vaše mišljenje o starim brodovima da ne predstavljaju sigurnu garanciju za budućnost.
Međutim,uvije postoji mogućnost ugovoriti dugoročni TC sa starim brodom ,koji u budućnosti
može biti zamjenjen sa novijim.Ali dok su ovakve vozarine ovako visoke i stara kanta vrijedi bogatstvo,a kako svjetska brodogradilišta ne mogu u roku isporućiti novogradnje mogao BDI i
dalje ostati visoko,a tada bi LPLH mogao biti i dalje tvornica novaca.
Ipak je u ovom trenutku važno imati brod.
Osim što se apsolutno slazem s kolegom, ovo poboldano je ključ i najbitnije u ovom trenutku.
Mnoge svjetske firme imaju u svojoj floti i starih brodova ,jer ih se jednostavno ne isplati prodati u ovakvom tržištu,a bitno je napomenuti da dosta firmi prodaje svoje ugovore za novogradnje da bi kupile starije brodove sad i odmah ih stavili u eksploataciju.