LPLH (Lošinjska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska LPLH (Lošinjska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.


Brodarstvo je samo stvaralo gubitak zadnjih godina i prema tome njegova likvidacija je pozitivan događaj za bilancu holdinga jer više neće generirati troškove koji su bili veći od prihoda brodarstva.

To je Vas zakljucak da je pozitivno za Holding.
Ako je i trziste tako percipiralo onda bi cijena trebala porasti.
Ali u svakom slucaju utjecaj gasenja Brodarstva nije nula.

Kolega nevenS je stecaj Brodarstva uracunao vec davno u svojoj procjeni vrijednosti dionice.

Netko treci je procijenio da Brodarstvo nesto i vrijedi (onih 50% vlasnistva).
Ja osobno mislim da nesto i vrijedi pogotovo ako se nastavi poslovanje sa jednim brodom.

Jeli ima nekakvih opterecenja Holdinga Brodarstvom uskoro cemo vidjeti (iako prema izjavama sve upucuje da nema).

Sve skupa, misljenja sam da dogadjaji vezani sa Brodarstvom imaju i imat ce utjecaja na cijenu dionice, bilo pozitivno ili negativno.


Sve skupa, misljenja sam da dogadjaji vezani sa Brodarstvom imaju i imat ce utjecaja na cijenu dionice, bilo pozitivno ili negativno.

U tome se slažemo apsolutno. Pa svaka i najmanja glasina ima utjecaj na cijenu dionice. Naravno da je efekt ogroman kada se u medijima spominje stečaj Lošinjske plovidbe, a pritom nažalost ne možemo očekivati od novinara da rade distinkciju između Lošinjske plovidbe brodarstva d.o.o. i Holdinga. Samim time je panika i rasprodaja očekivana reakcija. Ja osobno ne vjerujem da postoji veliki broj onih koji su vjerovali da brodarstvo vrijedi nešto ne znam koliko više od nule. Ukoliko se cijena dionice oporavi i vrati na razinu od 50 kn koliko je bila prije objave ove vijesti, to će značiti da je upravo prevladavajuće mišljenje kod dioničara bilo da brodarstvo vrijedi 0 kn. Vidjet ćemo kroz nekoliko dana ili tjedana jesam li bio u pravu,.

1.DALMONT D.O.O. (84138883296) 161.983 24,45 Osnovni račun
2.FIMISI FOUNDATION () 161.090 24,32 Osnovni račun
3.BUGA D.O.O. – U LIKVIDACIJI (30363078733) 110.347 16,66 Osnovni račun
4.APPLE MARINE INC. () 30.921 4,67 Osnovni račun
5.AUDIO (75666130770)/REPUBLIKA HRVATSKA (52634238587) 20.889 3,15 Zast. račun
6.BAKIĆ NENAD (13987237540) 18.554 2,80 Osnovni račun
7.ZAGREBAČKA BANKA D.D. (92963223473) 6.124 0,75 Skrb. račun +777
8.PBZ D.D. (02535697732) 3.455 0,52 Skrb. račun
9.KBZ D.D. (70663193635) 2.560 0,39 Skrb. račun
10.RAIFFEISENBANK AUSTRIA D.D. (53056966535) 2.209 0,33 Skrb. račun

Netko je vrlo lijepo iskoristio paniku u ponedjeljak. Sutra ćemo vidjeti koliko je uspio pokupiti u utorak u još jednom paničnom naletu.

1.DALMONT D.O.O. (84138883296) 161.983 24,45 Osnovni račun
2.FIMISI FOUNDATION () 161.090 24,32 Osnovni račun
3.BUGA D.O.O. – U LIKVIDACIJI (30363078733) 110.347 16,66 Osnovni račun
4.APPLE MARINE INC. () 30.921 4,67 Osnovni račun
5.AUDIO /REPUBLIKA HRVATSKA (52634238587) 21.042 3,15 +153 Zast. račun
6.BAKIĆ NENAD (13987237540) 18.554 2,80 Osnovni račun
7.ZAGREBAČKA BANKA D.D. (92963223473) 6.124 0,75 Skrb. račun
8.PBZ D.D. (02535697732) 3.455 0,52 Skrb. račun
9.KBZ D.D. (70663193635) 2.560 0,39 Skrb. račun
10.RAIFFEISENBANK AUSTRIA D.D. (53056966535) 2.209 0,33 Skrb. račun

Kakva je ovo budal_ština sa zastupanim računom RH od AUDIA??? Malo prodaju, malo kupuju… Zar je zaista njihova uloga igrati se špekulanata. Još mogu shvatiti da iz dosade rade takve stvari na nekim visoko likvidnim dionicama ali na dionicama gdje svojim kupnjama i prodajama utječu na cijenu, to ne razumijem. Ukoliko žele prodati, neka objave, prikupe ponude i adio. Ovako, kada jedan tjedan prodaju pa drugi opet kupuju ispada da im treba za plaće. Dno dna..

Možete li NevenS iznijeti svoju kalkulaciju po kojoj tvrtka vrjedi 50Kn bez brodarstva? Po mojoj kalukaciji vrijedi 20Kn. Ako se odsječe jedna grana stabla ne vidim kako to značajno ne bi utjecalo na vrjednost dionice? Pa ne zove se tvrtka “Lošinjska plovidba” jer je plovidbeni dio 1% kako se nastoji ovdje to prikazati.
Istina je da je veliki broj ušao u ovu dionicu zbog casha na računu a to je uvijek primamljiv motiv. No cash se brzi gubi ako nije ispravno uložen. Osim toga ne poznajem ni jednu brodarsku tvrtku (ili dijelom brodarsku tvrku) koja nema puno imovine. Imovina je prednost ako tvrtka prihoduje ali ako tone onda je izvrsna za nasukavanje.


Možete li NevenS iznijeti svoju kalkulaciju po kojoj tvrtka vrjedi 50Kn bez brodarstva? Po mojoj kalukaciji vrijedi 20Kn.

A možete li vi kolega iznjeti vašu kalkulaciju po kojoj vrijedi 20 kn?

[/b]
Možete li NevenS iznijeti svoju kalkulaciju po kojoj tvrtka vrjedi 50Kn bez brodarstva? Po mojoj kalukaciji vrijedi 20Kn. Ako se odsječe jedna grana stabla ne vidim kako to značajno ne bi utjecalo na vrjednost dionice? Pa ne zove se tvrtka "Lošinjska plovidba" jer je plovidbeni dio 1% kako se nastoji ovdje to prikazati.
Istina je da je veliki broj ušao u ovu dionicu zbog casha na računu a to je uvijek primamljiv motiv. No cash se brzi gubi ako nije ispravno uložen. Osim toga ne poznajem ni jednu brodarsku tvrtku (ili dijelom brodarsku tvrku) koja nema puno imovine. Imovina je prednost ako tvrtka prihoduje ali ako tone onda je izvrsna za nasukavanje.

Ne znam jeste li čitali postove unazad pet ili deset stranica ali tamo imate dosta detaljno objašnjeno i činjenicama potkrijepljene stvari na temelju kojih sam formirao svoje mišljenje. Ne znam odakle vam ovih 50 kn/dionici koje mi imputirate da je moja kalkulacija stvarne vrijednosti?! Da smatram da vrijedi 50 kn sigurno ne bih imao niti jednu dionicu LPLH. Ja, na temelju dostupnih podataka, smatram da LPLH vrijedi puno, puno više od tih 50 kn. Ukratko ću vam još jednom objasniti zašto smatram da je to tako.
Dakle, ako izuzmemo Lošinjsku plovidbu brodarstvo d.o.o. u kojoj LPLH ima 50%, odnosno pretpostavimo da će prestati postojati što u konačnoj bilanci LPLH podrazumijeva brisanje svega onoga što Lošinjska plovidba brodarstvo d.o.o. posjeduje, duguje itd. dolazimo do podatka da LPLH koja je 100% vlasnik Lošinjske plovidbe turizam d.o.o. i Lošinjske plovidbe brodogradilište d.o.o. ukupno posjeduje imovinu vrijednosti 168 mil kn, a duguje 13 mil kn. LPLH posjeduje i neke druge stvari ali one nisu sada toliko bitne i neću ih pribrojavati radi pojednostavljenja. Najbolje od svega je što čak 33 mil kn od ukupne imovine je gotovina na računu i to Lošinjske plovidbe brodogradilište d.o.o. Ovo su podaci iz revidiranog izvještaja za 2011. godinu i tome treba pridodati dodatnih 8 mil kn gotovine koliko su imali krajem trećeg tromjesječja 2012. Dakle, Imovina cca 175 mil kn (od kojih 41 mil kn gotovine), obveze cca 13-15 mil kn.
I sada vi meni recite kolika je stvarna vrijednost toga. Ustvari, rekli ste da je po vašoj kalkulaciji to 20 kn/dionici što znači da vi smatrate da sve gore napisano vrijedi 13 mil kn?! Ne znam na osnovu čega ste došli do toga i bio bih vam zahvalan da mi pokušate detaljno obrazložiti, možda me i uvjerite jer ja sam realan čovjek uvijek otvoren za argumente.
Ukoliko gledamo P/B ispada da bi cijela LPLH trebala vrijediti oko 160 mil kn što znači 240 kn/dionici. No P/B je grubi i vrlo često zavaravajući parametar koji nas može odvući na krivi trag ali postoji velika razlika kada se promatra P/B firme koja je dosta zadužena i one koja nije zadužena uopće. Ne kažem da će dionica LPLH uskoro dostići vrijednost od 240 kn ali mislim da bi se svakako moglo dogoditi otključavanje vrijednosti, a sve radi gore navedenih podataka.

Re NevenS:

Ako gledate da Lplh bez brodarstva ima imovinu 168M i na osnovu toga vrsite procijenu vrijednosti tvrtke, procijenjujete dionicu kao nekretninski fond.
U tom slucaju na ZB imate jedino za usporedbu Fima proprius nekretninski fond, koji ako se vrsi usporedba se isto tako trzi na cca P/B=0,20 kao Lplh.

Ali Lplh nije nekretninski fond pa bi trebalo pogledati i druge parametre kao na primjer P/S koji iznosi cca 0,50. Dobit je i Brodogradilista i Turizma oko nule.

Treba isto tako primjetiti da se imovina Turizma iz godine u godinu snanjuje prebacujuci dijelove kroz udjele u druge d.o.o.-ove.

Sto dovodi do netransparentnog odnosa izmedju postojecih dionicara Lplh i partnera u tim d.o.o.-ovima.

Vlasnicka struktura vecinskih dionicara je dosta zamrsena i vjerojatno se preko ovih d.o.o. (Marus Alba, Asparagus,…) vec vrsi preslagivanje i rasciscavanje vlasnickih odnosa glavnih dionicara.

Iako tvrtka kroz tako veliku imovinu ima potencijal za rast, u analizi cijene trebalo bi uzeti u obzir i druge cimbenike koji utjecu na vrijednost tvrtke.

Usput, misljenja sam da se Brodarstvo ne moze uzinati kod procijene Lplh kao da je nhegov utjecaj nula. Gasenje Brodarstva utjecat ce na cijenu dionice bilo pozitivno ili negativno.


Gasenje Brodarstva utjecat ce na cijenu dionice bilo pozitivno ili negativno.

moj stav je da je u trenutnu tržišnu valuaciju uzeto u obzir gašenje brodarstva. nedavni novinski natpisi o istome, kao što možemo vidjeti, nisu ozbiljnije utjecali na cijenu dionice od ranije.

brisanje brodarstva iz bilance, kako kažete, a koliko znam može računovodstveno ići samo kroz trošak, a to znači direktan utjecaj na dobit/gubitak LPLH…


Re NevenS:

Ako gledate da Lplh bez brodarstva ima imovinu 168M i na osnovu toga vrsite procijenu vrijednosti tvrtke, procijenjujete dionicu kao nekretninski fond.
U tom slucaju na ZB imate jedino za usporedbu Fima proprius nekretninski fond, koji ako se vrsi usporedba se isto tako trzi na cca P/B=0,20 kao Lplh.

Ali Lplh nije nekretninski fond pa bi trebalo pogledati i druge parametre kao na primjer P/S koji iznosi cca 0,50. Dobit je i Brodogradilista i Turizma oko nule.

Treba isto tako primjetiti da se imovina Turizma iz godine u godinu snanjuje prebacujuci dijelove kroz udjele u druge d.o.o.-ove.

Sto dovodi do netransparentnog odnosa izmedju postojecih dionicara Lplh i partnera u tim d.o.o.-ovima.

Vlasnicka struktura vecinskih dionicara je dosta zamrsena i vjerojatno se preko ovih d.o.o. (Marus Alba, Asparagus,…) vec vrsi preslagivanje i rasciscavanje vlasnickih odnosa glavnih dionicara.

Iako tvrtka kroz tako veliku imovinu ima potencijal za rast, u analizi cijene trebalo bi uzeti u obzir i druge cimbenike koji utjecu na vrijednost tvrtke.

Usput, misljenja sam da se Brodarstvo ne moze uzinati kod procijene Lplh kao da je nhegov utjecaj nula. Gasenje Brodarstva utjecat ce na cijenu dionice bilo pozitivno ili negativno.

Ja zaista imam osjećaj da se mi nikako ne možemo sporazumijeti jer ja nikako ne mogu vaše odgovore postaviti u kontekst onoga što sam ja napisao. Primjerice, ako se vratite u moj post vidjet ćete da sam napisao “No P/B je grubi i vrlo često zavaravajući parametar koji nas može odvući na krivi trag ali postoji velika razlika kada se promatra P/B firme koja je dosta zadužena i one koja nije zadužena uopće.”

Napisali ste da je P/S otprilike 0,5, pa je li to loše? Da ne spominjemo udjele LPLH u nekim drugim d.o.o.-vima gdje su udjeli manji od 50% pa se njihovi prihodi ne konsolidiraju. Primjerice u Uvali poljana d.o.o. imaju čini mi se 49%, a prihodi Uvale su cca 15 mil kn.

Vaša tvrdnja da se imovina turizma iz godine u godinu smanjuje nije točna jer gledajući revidirane podatke Lošinjske plovidbe turizam d.o.o. ispada sljedeće:

IMOVINA / DOBIT
2009. 82,55 mil kn / 148 tisuća kn
2010. 85,22 mil kn / 668 tisuća kn
2011. 85,92 mil kn / 961 tisuća kn

Dakle imamo rast vrijednosti imovine i povećanje dobiti.

Ovaj dio oko Brodarstva neću više komentirati jer mislim da smo ga prožvakali već uzduž i poprijeko.


brisanje brodarstva iz bilance, kako kažete, a koliko znam može računovodstveno ići samo kroz trošak, a to znači direktan utjecaj na dobit/gubitak LPLH…

Gledajte, ja nisam knjigovođa i ne znam finese, nikad se nisam time bavio i vjerojatno niti neću, ne zato što nisam dovoljno sposoban za tako nešto nego zato jer me to ne zanima u dovoljnoj mjeri. Vi ukoliko imate većeg znanja o tome slobodno možete napisati.
Pustimo sada LPLH i Brodarstvo.. Da pojednostavimo maksimalno, imate firmu “A” koja je jedan od suvlasnika firme “B”. Firma “B” ode u stečaj, nema je više.. Što to znači za firmu “A” knjigovodstveno?

New Report

Close