LPLH (Lošinjska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska LPLH (Lošinjska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.


Zao mi je sto je moralo doci do toga… jos mi je bilo cudno sto su 15.10.2012. maknuli pozicije brodova sa site-a… sto je dobro, prestat ce stvarat gubitak…

Osjećam potrebu da korigiram svoj gornji post, naravno da ne likujem zbog toga što Lošinjska plovidba brodarstvo d.o.o. jest tu gdje jest. Naravno da bih kao dioničar LPLH bio zadovoljniji i sretniji da Lošinjska plovidba brodarstvo d.o.o. koje je LPLH vlasnik 50% posluje s dobiti i da redovno mogu ispunjavati sve svoje obveze jer bi na taj način cijelom holdingu, pa tako i meni, stvarali novu vrijednost. A da ne govorim o radnicima koji će vjerojatno dobiti otkaz, neki su od njih veći dio karijere proveli u Lošinjskoj i nisu ni najmanje krivi zbog ove situacije te zaista koliko mogu suosjećam s njima.
Nažalost, kriza brodarskog sektora je takva da će i mnogo veći i snažniji od Lošinjske prestati postojati. Sada gledajući unatrag, možemo konstatirati da je uprava Lošinjske plovidbe brodarstvo d.o.o. u zadnjih godinu i pol, dvije napravila nekoliko izrazito loših poteza koji su vjerojatno dotukli i ono malo nade za spas. Podsjećam, da je početkom prošle godine Lošinjska plovidba brodarstvo d.o.o. imala 35-40 mil kn gotovine na računu koju je većinom potrošila na remont triju brodova koji su je gomilajući gubitke u godinu i pol dotukli. Nažalost, prvi novi brod, Maja, kojeg su kupili u povijesti vjerojatno je bio i posljednji. Nikoga ne želim kriviti ali treba javno reći da se uprava kockala i izgubila. Mislim da su trebali biti pametniji i defanzivniji i ne vući poteze koji mogu ugroziti opstanak. Zbog vlastitih su odluka ovisili isključivo o oporavku vozarina u 2012. što se nažalost nije dogodilo.
Upravo zbog toga uvijek glasno govorim da je ATPL naš daleko najbolji brodar. U posljednjem su trenutku povukli prave poteze, riješili se Dubrovnik airlinesa koji je godinama gomilao gubitke, prodali dosta brodova i time djelomično isfinancirali novogradnje, prodali jedan hotel i ono što je najbitnije refinancirali su velik dio kratkotrajnih obveza pa sada i uslijed drastično smanjenih prihoda, od 2010. su prepolovljeni i bit će vjerojatno manji od 450 mil kn, kratkoročne obveze od 100-tinjak mil kn ne predstavljaju osobiti problem.
Sviđa mi se onaj dio članka koji nije vidljiv u onome što je prenio seebiz, a tiče se izjave Ivana Ivića koji je vlasnik Dalmonta d.o.o. (većinskog vlasnika LPLH i drugog najvećeg vlasnika Lošinjske plovidbe brodarstvo d.o.o.)

“…Nadam se da će direktor Moković kroz pregovore koje vodi s bankama uspjeti osigurati otpremnine za zaposlenike koji će dobiti otkaz. Rekli smo Mokoviću da mu u ovom trenutku ljudi moraju biti prioritet te neka posebnu pažnju posveti zaposlenicima na kopnu. Njima, bez daljnjega, treba omogućiti otpremnine, jer će teško naći posao. Pomorcima je to ipak malo lakše, dio njih će se vjerojatno snaći, kaže Ivić. Podsjeća da je 2010. bila godina krize, 2011. je Lošinjska nekako izdržala, a 2012. je nastupio ponovni pad tržišta i eskalacija krize. Tvrdi da je na propast Lošinjske plovidbe 90 posto utjecalo tržište.
– Tržište nas je uništilo. Teško je reći kolika je odgovornost Uprave u svemu tome. Lako je biti general poslije bitke, a to i ne želim, kaže Ivić.”

Vrlo korektna izjava koja odiše staloženošću i smirenošću i izgleda poprilično dostojanstveno te pogađa srž..

Bit će zanimljivo vidjeti u narednim danima na koji će način tržište odreagirati na sve ovo nakon što se slegne prašina i prvi efekt koji spominje stečaj Lošinjske plovidbe brodarstvo d.o.o. izgubi sjaj.

Mislim da su nas insajderi dobro navukli ovdje, tržište je ipak okrutno odgovorilo na zadnje novosti.
Posljednjih tjedana ovdje su pisali “veliki poznavatelji” LPLH, i ni riječi o mogućnostima propasti, sve je bilo u stilu grabi do 50 dok još ima, a kad tamo, očiti primjer navlačenja neupućenih.

Nisu LPLH samo brodovi .

pametno bi bilo smiriti strasti, napraviti rekalkulaciju, odrediti target i čekati u zasjedi.

Jeli pesimista nakrcan dionicama Optime - Optimista ?


Nisu LPLH samo brodovi .

pametno bi bilo smiriti strasti, napraviti rekalkulaciju, odrediti target i čekati u zasjedi.

meni se čini da ste vi to već napravili i ušli…
nije ni ATPL samo brodovi, imaju oni hotele, imali su avione i tako…

zamislite šta bi bilo s fiirmom/dionicom da više nema brodova[emo_smijesak]
pozdrav

Ozren, đe' kombo?

Upravo gledao na TV ,
katastrofa,
prodaju brodove da bi vratili dugove,
126 radnika dobiva otkaz i na burzu.
Brodar koji je 50 g radio i bio ponos naše flote se raspada.
Ne znam što će uopće ostati “živo ” u ovoj našoj državi.

katastrofa[emo_ljut]


Nisu LPLH samo brodovi .

pametno bi bilo smiriti strasti, napraviti rekalkulaciju, odrediti target i čekati u zasjedi.

Da se smijem il da plačem?[emo_zacudjen]….iz te zasjede možeš onda napraviti samoubojstvo[emo_zloban]

Laži izmišljaju ljubomorni i nesposobni šire ih budale a vjeruju idioti!!!


Mislim da su nas insajderi dobro navukli ovdje, tržište je ipak okrutno odgovorilo na zadnje novosti.
Posljednjih tjedana ovdje su pisali "veliki poznavatelji" LPLH, i ni riječi o mogućnostima propasti, sve je bilo u stilu grabi do 50 dok još ima, a kad tamo, očiti primjer navlačenja neupućenih.

Pošto sam ja jedan od onih koji je dosta aktivno prošlih tjedana, a i duže pisao ovdje imam osjećaj da se vaš post djelomično odnosi na mene pa da vam odgovorim..
Nisam nikoga navlačio ni na što te sam i sam bio jedan od onih koji su kupovali između 45 i 50 kn. I dalje mislim da je LPLH pri onim, a pogotovo današnjim cijenama izvrsna investicija. Mislim to na temelju detaljno proučenog konsolidiranog revidiranog izvješća za 2011. godinu i najnovijeg izvješća za treći kvartal 2012. Uvijek je u pisanju bila mala ograda koja se odnosila na to da ne znam je li holding u prošlosti davao nekakve garancije za Lošinjsku plovidbu brodarstvo d.o.o. što je člankom u Novom listu sada možemo reći sigurno isključeno.
Ovo što jučer i danas gledamo na burzi je panična reakcija malih dioničara koji nepromišljeno reagiraju na prvu loptu. Onome tko je kupovao dionice LPLH, a nije u računicu uzeo eventualni stečaj Lošinjske plovidbe brodarstvo d.o.o. zaista nije mjesto na burzi. Osobno mislim, a pritom ne želim nikoga savjetovati za kupnju ili prodaju, je da će se cijena vrlo skoro stabilizirati i vratiti na razine prije nego je izašla vijest o vjerojatnom stečaju Lošinjske plovidbe brodarstvo d.o.o.

Forum i služi za razmjenu informacija i razmišljanja. Ja sam pri 50 kn smatrao da je LPLH dobra kupnja i argumentirao zašto to mislim. Ako je netko sada prodao i spustio cijenu na 40 kn, to ne znači da su moji argumenti bili pogrešni. A i da jesu, mislim šta sad, pa na burzi ne možemo nikada biti sigurni šta će se dogoditi, jer bi odavno svi bili milijarderi. Što se mene tiče, ništa se nije dogodilo što nisam već uračunao u cijenu kad sam pri 50 kn smatrao da je LPLH dobra kupnja.

Velika vjerojatnost propasti Brodarstva ne moze a da ne nema utjecaja na cijenu dionice Lplh.
Ovdje se cesto spominje u analizi cijene Lplh da brodarstvo vrijedi nula kuna sto bi impliciralo da trziste u odredivanju same cijene to uzelo u obzir.
Medutim, Brodarstvo ima prevladavajuci utjecaj na Bilancu i RDiG da bi to ostalo bez posljedica, kako na RDiG i Bilancu LPLH, tako i na samu cijenu dionice. Bilo pozitivno kako kazu jedni ili negativno kako kazu drugi.
Zakljucak je da se Brodarstvo ne moze racunati kao nula, odnosno kao da ga i nema, vec je njegova vrijednost ili pozitivna ili negativna i kao takva utjece na procjenu vrijednosti Holdinga.

Brodarstvo je samo stvaralo gubitak zadnjih godina i prema tome njegova likvidacija je pozitivan događaj za bilancu holdinga jer više neće generirati troškove koji su bili veći od prihoda brodarstva.


Velika vjerojatnost propasti Brodarstva ne moze a da ne nema utjecaja na cijenu dionice Lplh.
Ovdje se cesto spominje u analizi cijene Lplh da brodarstvo vrijedi nula kuna sto bi impliciralo da trziste u odredivanju same cijene to uzelo u obzir.
Medutim, Brodarstvo ima prevladavajuci utjecaj na Bilancu i RDiG da bi to ostalo bez posljedica, kako na RDiG i Bilancu LPLH, tako i na samu cijenu dionice. Bilo pozitivno kako kazu jedni ili negativno kako kazu drugi.
Zakljucak je da se Brodarstvo ne moze racunati kao nula, odnosno kao da ga i nema, vec je njegova vrijednost ili pozitivna ili negativna i kao takva utjece na procjenu vrijednosti Holdinga.

Brodarstvo se može računati kao nula ukoliko se polazi od pretpostavke da će u stečaj. U tom slučaju iz bilance LPLH se briše sva imovina, obveze, prihodi, rashodi itd. brodarstva. A to znači da je ono nula.
Da si pojednostavite, zamislite da ste vi vlasnik jedne firme koja posluje na tržištu. Ta firma ima svoju upravu koja je odgovorna za njeno poslovanje. Ukoliko u jednom trenutku firma ne može vraćati kredite i ode u stečaj što to znači za vaš portfelj kojeg je ta firma jedan dio? Vi tu firmu vrednujete s nulom i nastavljate dalje bez nje. Jedino ukoliko ste preuzeli kojekakve obveze te firme ona može za vas poprimiti negativnu vrijednost.
Ako izuzmemo kupnju na 140 kn kada sam prvi put kupio LPLH, sve ostale moje kupnje se baziraju na pretpostavci da Lošinjska plovidba brodarstvo d.o.o. vrijedi 0 kn, a samim time i 50% udjela LPLH u njoj. Sve ostalo sam smatrao kao bonus kojeg očito neće biti.

New Report

Close