Gluposti. Vidim da niti vi neznate kako se računa NAV. Baš ste kao onaj sakai i Techman.
NAV predstavlja realnu vrijednost imovine.
Za svaki brod se određuje vrijednost u US$ ,a ovisna je o veličini broda,vrsti broda i godini starosti
broda i procjeni na temelju sličnih kupoprodaja obavljenih u trenutku procijene.
Pošto je ovaj obračun u US$ tećaj US$ na taj dan.
Tome se pridaje sva ostala materijalna i nermaterijalna imovina.
Novac na računima je pozitivna stavka ako je u kn.
Devizna imovina je vezana uz tećajeve valuta na dan obračuna.
Financijska imovina je pozitivna stavka i vezana uz tećajeve na dan kada se radi procijena.
Kratkoročna i dugoročna zaduženja su također vezani uz devizne tećajeve ako su u stranim valutama.
Sve navedeno bi trebalo biti provedeno kroz financijske izvještaje.
U principu kada bi brodari vrijednost brodova vodili prema stvarnim cijenama koje na dan obračuna
otprilike vrijede na svijetskim tržištima njihov kapital bi trebao odgovarati njihovoj realnoj imovini.
NAV=AOP 102 podijeljeno sa/ ukupan broj dionica-vlastite dionice/
Od naših brodara ovo jedino radi JDPL i to samo na 31.12.,pa smo za ostale naše brodare prsiljeni vršiti procijnu NAV na temelju nama dostupnih informacija.O 100% točnosti nema ni govora,ali dođemo do nekih osnovnih
vrijednosti što nam omogućava da utvrdimo stvarnu imovinu.Kako su brodovi evidentirani pojedinačno u registru brodari su najlakši za procijenu.
NAV je dinamična kategorija koja se treba kod brodara voditi sedmično,mjesećno obvezno zbog
mogućih velikih promijena u vrijednosti imovine.
Dioničari automatski reagiraju prateći BDI,jer porastom ili padm vozarina,kao i cijeni nafte može se
predvidjeti i rast odnosno pad cijene vrijednosti brodova.
Nebi trebalo zanemariti ni promijene cijena čelika koji jako utječe na cijene brodova.
Dakle,vrlo složena problematika pa se u izračunu vrijednosti mogu pojaviti greške.
Kod izračuna vrlo često se koristim ne pojedinačnim izračunima vrijednostima brodova već ih
grupiram prema grupama po vrsti,starosti i tonaži.I normalno da se mogu pojaviti greške,ali ipak
ne možemo previše pogriješiti i dobijemo uporedive podatke za brodare.
Pri procijeni NAV brodaraJDPL je bio osnovno polazište.
Kod ATPL najveće iznenađenje donose tećajne razlike s obzirom na zaduženje od preko 1,5 MLRD kn
a cijelokupna flota je na dan 31.12.2008.vrijedi manje od zaduženja.
I ovih 650 do 700 kn je procijena vrijednosti NAV na temelju dostupnih informacija.
I nemojte se začuditi ako i vaš NAV na taj dan bude oko 650 do 700 kn,ali to ćete moći utvrditi tek
sa FI1Q2009.Međutim veliki rast ili pad cijene brodova u ovih mjesec i po dana tj.od o1.04.2009
do dana FI tj.do 15.05.2009 može bitno povečati ili smanjiti NAV.Korekcija za buduće promjene
je dio ovog posla.
Nadajmo se da će BDI up pa će i NAV rasti.I za ATPL i za LPLH,ali relativna razlika će i dalje ostati.
Velika podcijenjenost LPLH i dalje ostaje.
NAV predstavlja realnu vrijednost imovine.
[/quote]
Bravo komesaru Lopina.
A kako ćete znati da li je imovina u tom GFI-POD obrascu na koji se pozivate fer vrednovana, da li društvo možda skriva dobitke ili gubitke. Da li su možda obaveze koje ste oduzeli od ukupne Aktive ispravno procijenjene, kolika je vjerojatnost računovodstvenih pogreški, primjene ili neprimjene nekog od načela, zatim događaja nastalih nakon datuma bilance i dalje da ne nabrajam, a što spada u sferu revizije?
Vidim da ste dobar revizor, možda da pišete Delojtu i onom KejPiEmĐiju da vas prime?
Poštovani Miro!
Moje je skromno mišljenje da bi te brodove najbolje i bilo dati u rezalište! Naime, veliki su troškovi održavanja tih kanti, strahovito veliki. Ulje, popravci, da ne nabrajam dalje.
Uostalom, o tome bi najbolje mogao zboriti Techman!
He, he… ajde definiraj to strahovito veliki… odrzavat se moraju i novi brodovi… mislim da kad se zbroje troskovi odrzavanja sa amortizacijom situacija je daleko povoljnija kod starih brodova… pa nije ovo firma koja je osnovana prosle godine da nemaju pojma sta rade… losinjska postoji vec 51 godinu…
Poštovani Miro!
Moje je skromno mišljenje da bi te brodove najbolje i bilo dati u rezalište! Naime, veliki su troškovi održavanja tih kanti, strahovito veliki. Ulje, popravci, da ne nabrajam dalje.
Uostalom, o tome bi najbolje mogao zboriti Techman!
He, he… ajde definiraj to strahovito veliki… odrzavat se moraju i novi brodovi… mislim da kad se zbroje troskovi odrzavanja sa amortizacijom situacija je daleko povoljnija kod starih brodova… pa nije ovo firma koja je osnovana prosle godine da nemaju pojma sta rade… losinjska postoji vec 51 godinu…
[/quote]
hihihihi zadržana dobit+visoke stope amortizacije=manje para državi a više dijoničarima
Poštovani Miro!
Moje je skromno mišljenje da bi te brodove najbolje i bilo dati u rezalište! Naime, veliki su troškovi održavanja tih kanti, strahovito veliki. Ulje, popravci, da ne nabrajam dalje.
Uostalom, o tome bi najbolje mogao zboriti Techman!
Kada bi svi stariji handiji stariji od 20 god.u rezalište,a to ćini preko 25% svjetske flote handija došlo bi do takve nestašice da bi im cijene skoćile dva tri puta.Kriza tereta postoji ali ne u tako drastičnim razmjerima.A u rezalište će brodovi brodara koji su prisiljeni na prodaju jer su nelikvidni.A LPLH sa cca 180 mil.kn likvidnih sredstava se nalazi u povoljnijoj situaciji od ATPL
jer je relativno manje zadužena,a ima i relativno veće rezerve keša,a ne pritišću je plačanja za
novogradnje.Usudio bi se kazati da stoji bolje od ATPL i ULPL.
Može se samo postaviti pitanje da li će se LPLH odlučiti na daljnje povečanje flote i iskoristiti moguće jeftine kupnje ili će nam dati i dividendu.Nadajmo se i jednom i drugom.
Sa 20 kn dividende bi svi bili zadovoljni a to bi za LPLH bilo samo 13 mil kn.
a dioničarima 18% na zadnju cijenu
Sredstava za to ima.
Kako god okreneš s obzirom na zadnju cijenu dionice od 110 kn velika šansa za daljnji rast.
Eventualni uzlet BDI bi nam mogao donijeti nevjerovatno veliku dividendu.
NAV predstavlja realnu vrijednost imovine.
[/quote]
Bravo komesaru Lopina.
A kako ćete znati da li je imovina u tom GFI-POD obrascu na koji se pozivate fer vrednovana, da li društvo možda skriva dobitke ili gubitke. Da li su možda obaveze koje ste oduzeli od ukupne Aktive ispravno procijenjene, kolika je vjerojatnost računovodstvenih pogreški, primjene ili neprimjene nekog od načela, zatim događaja nastalih nakon datuma bilance i dalje da ne nabrajam, a što spada u sferu revizije?
Vidim da ste dobar revizor, možda da pišete Delojtu i onom KejPiEmĐiju da vas prime?
[/quote]
Nisam dovoljno bogat da bi se bavio industrijskom špijunažom.Pa vi zastupate stav da su financijska
izvješća falsifikati.Da li je to samo potencijalna opasnost za LPLH ili se to možda odnosi i na ATPL,
ULPL,TNPL i sve ostale firme.
Ovo nije tema za LPLH već opčenito pitanje svih financijskih izvješća.Uozbiljite se.
NAV predstavlja realnu vrijednost imovine.
[/quote]
Bravo komesaru Lopina.
A kako ćete znati da li je imovina u tom GFI-POD obrascu na koji se pozivate fer vrednovana, da li društvo možda skriva dobitke ili gubitke. Da li su možda obaveze koje ste oduzeli od ukupne Aktive ispravno procijenjene, kolika je vjerojatnost računovodstvenih pogreški, primjene ili neprimjene nekog od načela, zatim događaja nastalih nakon datuma bilance i dalje da ne nabrajam, a što spada u sferu revizije?
Vidim da ste dobar revizor, možda da pišete Delojtu i onom KejPiEmĐiju da vas prime?
[/quote]
Nisam dovoljno bogat da bi se bavio industrijskom špijunažom.Pa vi zastupate stav da su financijska
izvješća falsifikati.Da li je to samo potencijalna opasnost za LPLH ili se to možda odnosi i na ATPL,
ULPL,TNPL i sve ostale firme.
Ovo nije tema za LPLH već opčenito pitanje svih financijskih izvješća.Uozbiljite se.
[/quote]
Dajte se vi uozbiljite i prestanite pisati o stvarima o kojima nemate pojma, što je još gore jer ne samo da ne znate nego i znate da ne znate ali opet pišete o tome.
Dajte se vi uozbiljite i prestanite pisati o stvarima o kojima nemate pojma, što je još gore jer ne samo da ne znate nego i znate da ne znate ali opet pišete o tome.
Prelazite granice dobrog ukusa.Naučite se pristojno komunicirati i argumentirano/ brojčano/
dokazivati svoje tvrdnje.Pričekati ću izvješće FI2008 LPLH i pokušati vam brojčano potvrditi prednosti LPLH u odnosu na ATPL.
Jasno na temelju postoječih izvješća i meni dostupnih informacija.
Prelazite granice dobrog ukusa.Naučite se pristojno komunicirati i argumentirano/ brojčano/
dokazivati svoje tvrdnje.Pričekati ću izvješće FI2008 LPLH i pokušati vam brojčano potvrditi prednosti LPLH u odnosu na ATPL.
Jasno na temelju postoječih izvješća i meni dostupnih informacija.
[/quote]
Ja ne prelazim granice dobrog okusa. To šta ste vi navikli komunicirati samo u rukavicama, vaš je problem. Ja uvjek kažem šta mislim, sviđalo se nekome ili ne.
Samo ti čekaj izvještaj LPLH. Skoro pa već je prvi maj a ti tvoji još nisu poslali niti godišnji izvještaj.
Dalje ne treba nikaka analiza. Po kriteriju odnosa sa investicijskom javnošću ATPL već vodi 1:0 u gostima. To je osnovni kriterij za odabir hartije. Nepoštovanje rokova dostave izvještaja daje mašti na volju o svim stavkama u njizi.
Prelazite granice dobrog ukusa.Naučite se pristojno komunicirati i argumentirano/ brojčano/
dokazivati svoje tvrdnje.Pričekati ću izvješće FI2008 LPLH i pokušati vam brojčano potvrditi prednosti LPLH u odnosu na ATPL.
Jasno na temelju postoječih izvješća i meni dostupnih informacija.
[/quote]
[thumbsup]
Struktura LPLH je toliko složena.
Turizam 1/3
Brodogradnja 1,3
Brodarstvo 2/3
Ukupno 4/3
Naravno brodarstvo 1/3 jer pola pripada manjincima.
Pa nije baš lako napraviti bilancu i završni račun takvog dioničkog društva.Hoće se vremena.
I zato su uvijek zadnji,bez obzira na rezultate.
Ali uskoro će.Vrijeme je.