poanta je da je LKRI na 50 kn prilično skupa dionica, tj. njeno poslovanje NE opravdava ovu cijenu. tko tvrdi drugačije, molim neka stavi ovdje brojke pa da prokomentiramo
U pravu si. Trenutno ne opravdava. Ili granično opravdava. Jedva.
Polugodišnja dobit je 11 mil kn, u odnosu na gubitak iz prošle godine. Znači trend je okrenut.
Ako odrade na barem isti način ostatak godine, a usporedba Q2 i Q4 iz 2016 sugerira da bi promet trebao biti bitno veći u drugoj polovici ove godine, onda je to EPS od barem 1.63 pa negdje do 2.00 kn.
Znači P/E u rasponu od 20 do 25. Skupo, da. Ali zajamčeno dioničarima ponudom za preuzimanje.
Nadalje, očekuje se daljnji rast prometa i poboljšanje poslovanja. A onda više nije skupa.
Znate ono, projekcija budućnosti itd.
U pravu si. Trenutno ne opravdava. Ili granično opravdava. Jedva.
Polugodišnja dobit je 11 mil kn, u odnosu na gubitak iz prošle godine.
Ako odrade na barem isti način ostatak godine, a usporedbom Q2 i Q4 iz 2016 sugerira da bi promet trebao biti bitno veći u drugoj polovici ove godine, onda je to EPS od barem 1.63 pa negdje do 2.00 kn.
Znači P/E u rasponu od 20 do 25. Skupo, da. Ali zajamčeno dioničarima ponudom za preuzimanje.
Nadalje, očekuje se daljnji rast prometa i poboljšanje poslovanja. A onda više nije skupa.
Znate ono, projekcija budućnosti itd.
to je sve na jako dugom štapu, a još uz to na ovakvoj truloj zamrznutoj burzi parkirati keš u takva dugoročna nadanja na koja će utjecati xy faktora…. ne djeluje baš kao dobra investicija, ali sretno ti bilo
To uopće nije skupo ako imaš visoku stopu rasta, što je malo vjerojatno da će se dogoditi u sljedećih 5 godina.
Činjenica da nitko drugi nije bio zainteresiran za navedeni paket, zorno svjedoči o atraktivnosti luke. Ako ništa drugo, mene iznenađuje da se nitko nije pokušao progurati da za-locka Poljake. To su mogli i mirovinci. S druge strane, sad ulazimo na područje teorije igara… ako Poljaci ponude 50 ili par kuna više onda je jasno da ni oni ili nemaju financijski kapacitet da preuzmu luku ili jednostavno žele zaključati priču da budu bitan faktor pri nekoj moguće budućoj prodaji luke. Ako ponude neku premiju to bi moglo značiti da misle ozbiljno i da vjeruju u luku kao neku dugoročnu investiciju na kojoj je moguće stvarati novu vrijednost odnosno osigurati dostatan povrat svojim dioničarima. Ja ne bih potpuno otklonio mogućnost koju je spomenuo Grga da mogu igrati i za lokalnu odnosno regionalnu konkurenciju. Ne, na način da stavljaju tamo novac da zakoče luku u nekim njezinim planovima, jel ruku na srce dovoljno je već koče nedostatak suvremene prometne infrastrukture, lučkih kapaciteta, loš menadžment i neučinkovito upravljanje, nego da postanu ili ključni čimbenik ili vlasnik koji će zbog nedostatka vlastitih kapaciteta, kasnije diverzifikacije poslovanja ili nečeg trećeg, meni nepoznatog, na dugi rok investirati i napraviti neku novu priču. Doduše, možda su stvari vrlo jednostavne. Poljaci se možda žele nametnuti kao bitan faktor i ovladati ovim prostorom jer vide priliku, iako prilično je jasno dok god država drži više od 25% dionica bez nje se ništa konkretno neće moći napraviti jer ni jedna statusna ili bilo koja druga bitna odluka bez njezine suglasnosti neće moći proći, pa je zapravo pravo pitanje kako će se država u ovoj situaciji odnosno u budućnosti postaviti, kao maćeha ili majka.
U pravu si. Trenutno ne opravdava. Ili granično opravdava. Jedva.
Polugodišnja dobit je 11 mil kn, u odnosu na gubitak iz prošle godine.
Ako odrade na barem isti način ostatak godine, a usporedbom Q2 i Q4 iz 2016 sugerira da bi promet trebao biti bitno veći u drugoj polovici ove godine, onda je to EPS od barem 1.63 pa negdje do 2.00 kn.
Znači P/E u rasponu od 20 do 25. Skupo, da. Ali zajamčeno dioničarima ponudom za preuzimanje.
Nadalje, očekuje se daljnji rast prometa i poboljšanje poslovanja. A onda više nije skupa.
Znate ono, projekcija budućnosti itd.
to je sve na jako dugom štapu, a još uz to na ovakvoj truloj zamrznutoj burzi parkirati keš u takva dugoročna nadanja na koja će utjecati xy faktora…. ne djeluje baš kao dobra investicija, ali sretno ti bilo
[/quote]
turizam je bio još nepogodniji za parkiranje prije 5-6- god.
a gdje parkirati?
u koje dionice?
u štednju gdje je realno negativan prinos??
u čarapu?
u kladionicu?
osobno se ne bojim da će more nestati,dapače kažu klimatolozi da se povisuje pa…
ne bojim se niti da će potreba za brodskim prijevozom nestati,dapače vidim suprotne dokaze.
vidim i inicijative koje rade na promociji pravca sjevernog jadrana od najvećih svjetskih sila.
vidim i veliki neiskorišten potencijal.
vidimda se i gradi,obnavlja željeznica.
za nestrpljive nije burza dobro mjesto.
p.s.
a na temu skupo-neskupo sve štp ću reći da je nekad ina prodana “skupo”
pa ćemoju možda još puno skuplje kupovati nazad
U pravu si. Trenutno ne opravdava. Ili granično opravdava. Jedva.
Polugodišnja dobit je 11 mil kn, u odnosu na gubitak iz prošle godine.
Ako odrade na barem isti način ostatak godine, a usporedbom Q2 i Q4 iz 2016 sugerira da bi promet trebao biti bitno veći u drugoj polovici ove godine, onda je to EPS od barem 1.63 pa negdje do 2.00 kn.
Znači P/E u rasponu od 20 do 25. Skupo, da. Ali zajamčeno dioničarima ponudom za preuzimanje.
Nadalje, očekuje se daljnji rast prometa i poboljšanje poslovanja. A onda više nije skupa.
Znate ono, projekcija budućnosti itd.
to je sve na jako dugom štapu, a još uz to na ovakvoj truloj zamrznutoj burzi parkirati keš u takva dugoročna nadanja na koja će utjecati xy faktora…. ne djeluje baš kao dobra investicija, ali sretno ti bilo
[/quote]
turizam je bio još nepogodniji za parkiranje prije 5-6- god.
a gdje parkirati?
u koje dionice?
u štednju gdje je realno negativan prinos??
u čarapu?
u kladionicu?
osobno se ne bojim da će more nestati,dapače kažu klimatolozi da se povisuje pa…
ne bojim se niti da će potreba za brodskim prijevozom nestati,dapače vidim suprotne dokaze.
vidim i inicijative koje rade na promociji pravca sjevernog jadrana od najvećih svjetskih sila.
vidim i veliki neiskorišten potencijal.
vidimda se i gradi,obnavlja željeznica.
za nestrpljive nije burza dobro mjesto.
p.s.
a na temu skupo-neskupo sve štp ću reći da je nekad ina prodana "skupo"
pa ćemoju možda još puno skuplje kupovati nazad
[/quote]
Ti očito ne razumiješ. Luku, ako ima državnu potporu i plati koncesiju i povuče najbližu infrastrukturu može napraviti bilo tko. Nije to INA koja je velika kompanija i pokriva nacionalno i regionalno sve segmente od upstream do downstream-a, a to čak radi i na udaljenim destinacijama.
Ako brza željeznica dođe do Zadra, Zadar može biti nova regionalna perjanica ili Šibenik ili nešto treće. I nije problem položaja Rijeke nego te infrastrukture jer ako je isplativije sve raditi u Kopru, rijetko tko će raditi prekrcaje negdje drugdje. Trgovina ipak ne raste toliko brzo da bi Koper postao u kratkome roku zagušen.
Ti na svemu vidiš veliki i neiskorišten potencijal, a to je očito neki drugi problem. Obzirom kako nepovezano pišeš, ili si starije životne dobi ili si nemobilan, pa otud taj vječiti entuzijazam i dojam da je sve zaliveno medom i mlijekom.
To uopće nije skupo ako imaš visoku stopu rasta, što je malo vjerojatno da će se dogoditi u sljedećih 5 godina.
Činjenica da nitko drugi nije bio zainteresiran za navedeni paket, zorno svjedoči o atraktivnosti luke. Ako ništa drugo, mene iznenađuje da se nitko nije pokušao progurati da za-locka Poljake. To su mogli i mirovinci. S druge strane, sad ulazimo na područje teorije igara… ako Poljaci ponude 50 ili par kuna više onda je jasno da ni oni ili nemaju financijski kapacitet da preuzmu luku ili jednostavno žele zaključati priču da budu bitan faktor pri nekoj moguće budućoj prodaji luke. Ako ponude neku premiju to bi moglo značiti da misle ozbiljno i da vjeruju u luku kao neku dugoročnu investiciju na kojoj je moguće stvarati novu vrijednost odnosno osigurati dostatan povrat svojim dioničarima. Ja ne bih potpuno otklonio mogućnost koju je spomenuo Grga da mogu igrati i za lokalnu odnosno regionalnu konkurenciju. Ne, na način da stavljaju tamo novac da zakoče luku u nekim njezinim planovima, jel ruku na srce dovoljno je već koče nedostatak suvremene prometne infrastrukture, lučkih kapaciteta, loš menadžment i neučinkovito upravljanje, nego da postanu ili ključni čimbenik ili vlasnik koji će zbog nedostatka vlastitih kapaciteta, kasnije diverzifikacije poslovanja ili nečeg trećeg, meni nepoznatog, na dugi rok investirati i napraviti neku novu priču. Doduše, možda su stvari vrlo jednostavne. Poljaci se možda žele nametnuti kao bitan faktor i ovladati ovim prostorom jer vide priliku, iako prilično je jasno dok god država drži više od 25% dionica bez nje se ništa konkretno neće moći napraviti jer ni jedna statusna ili bilo koja druga bitna odluka bez njezine suglasnosti neće moći proći, pa je zapravo pravo pitanje kako će se država u ovoj situaciji odnosno u budućnosti postaviti, kao maćeha ili majka.
Osobno ne vjerujem u belosvetske teorije zavjere.
Netko je tresnuo tvrdih 10 milijuna i kusur ojrića da bi se tu igrao mačke i miša, ne zaradio i pogubio novce? Be serious.
Ako je kupio do 32% sigurno ima kintu za preuzeti ostatak do 51%. I kombinaciju kako do 51% na najjeftiniji način doći. Bez greške.
A ponudit će koliko ponude. Sigurno se u ovom trenutku ispipava teren među potencijalnim prodavačima (čitaj fondovi) za koliko su spremni prodati. To sigurno neće biti previše, možda neki polupristojan % premije, npr. max 10%, 15-20 bi bilo pristojno, ali taj film ne bumo gledali.
I to je to. Imat ćemo privatnog vlasnika i državu da na njega pazi. Koliko je to dobro ostaje da se vidi.
Moram se složiti sa kolegom Vauvauom da je poražavajuće da nije bilo interesa za Luku doli Poljaka.
Toliko o tome koliko je bilo ozbiljno naše prepoznavanje potencijala Luke.
Niti država, niti mirovinci, niti fondovi rizičnog kapitala, nitko…
Tužno.
Moram se složiti sa kolegom Vauvauom da je poražavajuće da nije bilo interesa za Luku doli Poljaka.
Toliko o tome koliko je bilo ozbiljno naše prepoznavanje potencijala Luke.
Niti država, niti mirovinci, niti fondovi rizičnog kapitala, nitko…
Tužno.
Al ja mislim da Luka Rijeka nema značajan razvojni potencijal dok ne dobije odgovarajuću prometnu infrastrukturu. A to kako kod nas ide, pitanje je kada će.
Pa Luka Koper je lani imala 44,4 milijuna eura neto dobiti. Meni nije nevjerojatno da ima interes da remeti planove nekome. Ne može to direktno (zbog politike), ali indirektno uvijek može. Nisam pobornik teorija zavjere, no stanovita vjerojatnost za tako nešto uvijek postoji.
Priča se o nekim milijardama kuna za projekte.
Naravno da bi jedina prava priča bila nizinska pruga, ali za početak ni ono s dna teksta nije loše.
Novac odobren.
Malo sam se poigrao sa brojkama i došao sam do sljedećeg izračuna te potencijalnog načina prezentacije podataka.
Prosjek trgovanja dionicom LKRI u zadnja 3 mjeseca je 45, 44 kn.
U tom slučaju ako ponude sljedeće vrijednosti to mogu prikazati kao ponudu iznad prosjeka tržišta, kako slijedi (moraju po sili zakona ponuditi 50 kn):
50 kn = 10 % premije
51 = 12,30 % premije
52 = 14,43 % premije
53 = 16,63 % premije
54 = 18,83 % premije
55 = 21,03 % premije