A 25% vise od 40 kn koliko je bila cijena dokapa nije u redu !?!..Zasto kolega 50 kn nebi bilo fer ?..Ako ste kupili po 40 i sad prodate po 50 imate solidnih 25% dobiti..I to na firmi koja sigurno to ne opravdava…Poljaci koriste vrlo vjerojatno ovo kao veseraj ali bas da ce ponudit 100 % vise od cijene dokapa to tesko…
Pozdrav
Kod preuzimanja uobičajena je neka premija.
Prema ZPDD u narednih godinu dana minimalna cijena koju moraju ponuditi je 50 kn.
Mislim da njihova ponuda neće biti značajno veća od minimalne obavezne.
Ja im svoje dionice ne namjeravam dati.
sve je to kikiriki za položajnu rentu koju dobivaju
ok ne dobivaju još u potpunosti ali to je sad samo pitanje tehnikalija i vremena.
položajna renta koja zlata vrijedi
vrijedila je nekad a vrijedit će i u budućnosti
ključ je samo tko i na koji način njome upravlja
do sada je to bilo nešto u kategoriji socijalne službe za hr gospodarstvo.
sa novim vlasnikom tome dolazi kraj
potencijal profitabilnosti već izbija na površinu
kome nije dovoljno dokaza neka čeka nove dokaze na dokaze
teško da to neće i platiti u nekoj mjeri
sve je to kikiriki za položajnu rentu koju dobivaju
ok ne dobivaju još u potpunosti ali to je sad samo pitanje tehnikalija i vremena.
položajna renta koja zlata vrijedi
vrijedila je nekad a vrijedit će i u budućnosti
ključ je samo tko i na koji način njome upravlja
do sada je to bilo nešto u kategoriji socijalne službe za hr gospodarstvo.
sa novim vlasnikom tome dolazi kraj
potencijal profitabilnosti već izbija na površinu
kome nije dovoljno dokaza neka čeka nove dokaze na dokaze
teško da to neće i platiti u nekoj mjeri
Položajna renta?!
Zbog te položajne rente nitko i ne koristi Luku Rijeka jer je odsječena od ostatka srednje Europe zbog nedostatka prometnih komunikacija. Luka Koper je u prvih pola godine imala 108 milijuna eura prihoda od prodaje i 27 milijuna eura neto dobiti. Kapitalizacija Luke Koper je 440 milijuna eura.
U isto vrijeme Luka Rijeka imala je niti 12 milijuna eura prihoda od prodaje i neto je zaradila 1,5 milijuna eura i to očito od nekog specifičnog posla jer takvu kvartalnu dobit Luka Rijeka nije imala već 10 godina, a trenutna kapitalizacija joj je 91 milijun eura. Pitam se kakva je tek položajna renta Luke Kopar kad šiša Luku Rijeku po kapitalizaciji 4,8 puta, po poslovnim prihodima 9,2 puta, a po neto profitabilnosti 18 puta?
A luka Koper uopće ne spada u europski značajne luke, one najveće. Pitam se koji je onda uopće značaj luke Rijeka? Evo i tebe pitam da mi to pojasniš i ne pritom me ili nas ne udaviš svojim iracionalnom optimizmom koji očito je nema konkretno pokriće u ničemu.
O cemu vi pricate kolega ?..o kojoj polozajnoj renti ? ..Koper i Trst vec danas imaju promet po 5 i vise puta od Luke Rijeka !.. Ne par postotaka vise nego 5 puta vise !!..Znate kad ce Rijeka konkurirat njima ?..Nikad !!..Nikad, samo to nitko od politicara nece javno rec . Izmisljaju se razne strategije..prometni pravci..a trgovina ide dalje.. Rijeka je ostala luka za brodove i teret koji ne zele nitko drugi..Drvo..staro zeljezo..celicni limovi..nesto malo generatora i to je to.. Brodovi kompanija sumnjivih zastava koje inspekcije jedva da pustaju jer ako i njih zabrane nece agenti..spediteri..imat sta radit pa ce i ovo malo zatvorit.
Kad su kinezi htjeli ulagat onda su se svi prestrasili da ce izgubit svoje privilegije..moc..pozicije a time i place..I gdje sad kinez ulaze..U Zadar !..Kinezi su inace poznati da olako trose novac i da im se investicije ne vracaju..Zivi bili pa vidjeli gdje ce za 5 godina bit promet Zadra a gdje Rijeke .
Danas egzistiraju tankeri..plinasi i kontejneri..Luka Rijeka d.d. nikome od njih nije primarna luka u sjevernom Jadranu niti ce ikad bit.
Pozdrav
ne razumijem zašto vas je toliko pogodila činjenica koja nije sporna?
da,položajna renta koja zlata vrijedi.
žele ju mnogi kroz povijest:austrijanci,mađari talijani,kinezi….nastavite niz….
zašto?
sigurno ne zato jer nije zlata vrijedna kao što vi sugerirate?
kolege radite veliku pogrešku jer u analizi krećete od postojećeg stanja.
ne tako davno sjećam se nemalog broja investitora koji su na turizmu polazili od postojećeg stanja.
imat će za čime žalit dok su živi.
nije mudro prioritetno gledati kako je sada već kako može ili hoće biti.
uhljebnička firma pod državnim vlasništvom i prioriteno socijalnom misijom za hr gospodarstvo nije niti mogla bolje nego je.
zaboravili ste da je privatno vlasništvo neusporedivo efikasnije od državnog.
u ovom slučaju djelomično privatno ali ide se prema tome da će biti večinski privatno.
vidim da vas je ta činjenica iznenadila i njezino poklapanje sa najboljim rezultatima u>10g.
ako će biti kao očekujem tada vam je propušteno kamilica u odnosu koliko će izgledno biti.
evo odgovora na ono što vas “muči”:
1.ako se teret preusmjeri na sjeverani jadran tada je smješno govoriti o konkurenciji trst,kopar jer svi zajedno neće moći odraditi.
2.pruga je i dalje jedan od prioriteta i realizacija je u tijeku
3.inicijativa 3 mora ima podršku SAD,kine…..
4.grade se sve veći brodovi a samo rijeka će imati potrebnu dubinu u budućnosti
5.postoji ogroman potencijal da se luka proširi na krk,da je to dato kinezima već bi danas
situacija bila bitno bolja ali nebi sigurno imali priliku kupovati po današnjoj cijeni
Vauvau@
“i ne pritom me ili nas ne udaviš svojim iracionalnom optimizmom koji očito je nema konkretno pokriće u ničemu.”
kolega po tom optimizmu ste mogli značajno podebljati svoju riznicu.
činjenice vas demantiraju jer da je iracionalan nebi večina mojih prognoza bila nadmašenih.
dokazano sam samo konzervativno optimističan.
rezimirat ćemo u budućnosti za dalje.
Pišeš notorne gluposti koje nemaju veze s vrednovanjem. Da je valjda pored luke polje kamilice ti bi pisao o održivom razvoju i feng-shuiju.
Tvoje prognoze su gubljenje vremena. Ti kupiš par dionica od svega po malo i maltretiraš ljude nabrajanjem da prostis bezveznih pizdarija.
Kao valjda je Luka Koper plitka pa će se netko tamo nasukati?! Je, Luka Rijeka je imala sve preduvjete da razvije solidan biznis, al nakon dva odnosno tri desetljeća filozofiranja i nečinjenja uništene su i vrijednost i potencijal.
Al da se ja ne bavim i ne borim protiv vjetrenjača i propuha u tvojoj glavi, čitaj: https://www.google.hr/amp/www.telegram.hr/politika-kriminal/goranko-fizulic-luka-rijeka-je-najveci-hrvatski-strateski-promasaj/amp/
Tekst je star, ali je dobar i danas jednako aktualan kao i prije dvije godine. To se vidi i iz brojeva koje sam ti prethodno napisao. No, kako ti očito ne razumiješ racionalne argumente, nego iracionalno se držiš nabacanih fraza, to je namijenjeno drugim forumasima koji nemaju tvoju dijagnozu umatanja kamenja u fini šareni papir i nazivanjem toga najfinijim bombonima, nego se informiraju, prouče cijelu stvar i vide dalje od vrha svojeg nosa. Vidi se i iz činjenice da luka nikog ne interesira i da se na natječaj za prodaju paketa javila jedna firma. Da taj biznis vrijedi vise od trenutne cijene pojavio bi se barem neki lešinarski fond koji bi lockirao moguće preuzimanje i dizao cijenu. Ovako, jasno je da tu nema velike matematike. Trenutna cijena luke nije opravdana rezultatima koji su uistinu poražavajući. Jer po bilo kojem parametru, Rijeka bi trebala biti ili znatno jeftinija ili Koper znatno skuplji.
Ja bih iskreno volio da Luka Rijeka jednog dana postane znacajno mjesto za prekrcaj tereta, no iz trenutne perspektive iluzorno je očekivati da je moguće stići jadransku konkurenciju, a obzirom da projekt izgradnje komunikacija i nove pruge i dalje stoji na čekanju, jasno je da svakim danom luka sve vise nazaduje u odnosu na jadranske konkurente.
ne razumijem zašto vas je toliko pogodila činjenica koja nije sporna?
da,položajna renta koja zlata vrijedi.
žele ju mnogi kroz povijest:austrijanci,mađari talijani,kinezi….nastavite niz….
zašto?
sigurno ne zato jer nije zlata vrijedna kao što vi sugerirate?
kolege radite veliku pogrešku jer u analizi krećete od postojećeg stanja.
ne tako davno sjećam se nemalog broja investitora koji su na turizmu polazili od postojećeg stanja.
imat će za čime žalit dok su živi.
nije mudro prioritetno gledati kako je sada već kako može ili hoće biti.
uhljebnička firma pod državnim vlasništvom i prioriteno socijalnom misijom za hr gospodarstvo nije niti mogla bolje nego je.
zaboravili ste da je privatno vlasništvo neusporedivo efikasnije od državnog.
u ovom slučaju djelomično privatno ali ide se prema tome da će biti večinski privatno.
vidim da vas je ta činjenica iznenadila i njezino poklapanje sa najboljim rezultatima u>10g.
ako će biti kao očekujem tada vam je propušteno kamilica u odnosu koliko će izgledno biti.
evo odgovora na ono što vas "muči":
1.ako se teret preusmjeri na sjeverani jadran tada je smješno govoriti o konkurenciji trst,kopar jer svi zajedno neće moći odraditi.
2.pruga je i dalje jedan od prioriteta i realizacija je u tijeku
3.inicijativa 3 mora ima podršku SAD,kine…..
4.grade se sve veći brodovi a samo rijeka će imati potrebnu dubinu u budućnosti
5.postoji ogroman potencijal da se luka proširi na krk,da je to dato kinezima već bi danas
situacija bila bitno bolja ali nebi sigurno imali priliku kupovati po današnjoj cijeni
Vauvau@
"i ne pritom me ili nas ne udaviš svojim iracionalnom optimizmom koji očito je nema konkretno pokriće u ničemu."
kolega po tom optimizmu ste mogli značajno podebljati svoju riznicu.
činjenice vas demantiraju jer da je iracionalan nebi večina mojih prognoza bila nadmašenih.
dokazano sam samo konzervativno optimističan.
rezimirat ćemo u budućnosti za dalje.
Eh, da inače Luka Koper je u 51-% tnom državnom vlasništvu, a i ostali najveći dioničari su državni fondovi ili municipalija.
https://luka-kp.si/slo/lastniska-struktura-31-12-2016
Ne vidim da to kod njih predstavlja poseban problem da budu uspješni. Tako da teza o privatizaciji kao nužnom ključu za budući uspjeh, po mojem sudu ne stoji. Upravo je državno vlasnistvo ona dodana vrijednost koja omogućuje uspješno integriranje luke u širi prometni sustav i brigu za njezin optimalan infrastrukturni i prometni razvoj. Privatni kapital u lokalnim okvirima nema ni potreban kapital, a niti mogućnost da efikasno razvija prometnu infrastrukturu. To nije SAD gdje postoje privatne željeznice i infrastruktura jer se u Europi pruge koriste i za javnu i za poslovnu namjenu.
O!
Vidim da se i ovdje skuplja ista ekipa koja prosipa crnilo.
Još nam samo Bisakov nedostaje.
I naravno, vi nemate dionice LKRI niti bi ih htjeli imati jer je kompanija fuj.
Ali bi nam zato rado prosvjetlili oči.
Svašta.
Pazite ovaj citat!
“Upravo je državno vlasnistvo ona dodana vrijednost koja omogućuje uspješno integriranje luke u širi prometni sustav i brigu za njezin optimalan infrastrukturni i prometni razvoj. ”
Ovo će ući u anale ljudske g***osti!
Ma daj?
To je ono kad država brine da pruga zaista dodje do luke, sto je u Hrvatskoj ocito je vječna misaona imenica. Slovenci grade prometnu infrastrukturu koja omogućuje rast poslovanja luke. Rast poslovanja luke povećava njezinu vrijednost i kapital za novu infrastrukturu. Razvijaju se nove pratece djelatnosti i novi poslovi. Svi su na dobitku.
Kod nas upravo svi gube. I država i luka i dioničari. I sve prateće djelatnosti. Zašto? Jer ne rade ništa. Luka gradi terminal, a ne postoji željeznička infrastruktura da prihvati novi teret i brzo i jeftino ga prebaci do srednje Europe. Tko bi trebao sagraditi tu infrastrukturu? Država. To nije posao privatnog kapitala. Ako je to tebi glupost onda si sve rekao koja je tvoja razina shvaćanja problema i vrijednosti luke.
O!
Vidim da se i ovdje skuplja ista ekipa koja prosipa crnilo.
Još nam samo Bisakov nedostaje.
I naravno, vi nemate dionice LKRI niti bi ih htjeli imati jer je kompanija fuj.
Ali bi nam zato rado prosvjetlili oči.
Svašta.
To je realnost. Iza toga postoje brojevi i usporedba, a ne trkeljanje o potencijalima. Živi se od stvarnog posla, ulaganja rada i kapitala, a ne vječitih potencijala.