Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
LKRI | 7,65 | 161 | 21 | 7,65 | 7,70 | 0,00% |
http://www.ljse.si/cgi-bin/jve.cgi?SecurityID=LKPG&doc=818
nakon pada slijedi rast, jednostavno zar ne ? [smiley]
»NEW DEAL« NA ŽELJEZNICI VLADA OSNIVA POSEBNO POVJERENSTVO U KOJE ULAZE I PROMETNI STRUČNJACI EU
Koncesijom do 5 milijardi eura za nizinsku prugu
Ove godine trebao bi biti pripremljen međunarodni tender za nizinsku prugu, a investitorima će biti ponuđen i koncesijski model. Opcije su otvorene, moguće je trajanje koncesije na 30, 50, čak i 100 godina
Darko PAJIĆ
Prometni koridor 5b imat će prioritet u razvojnim planovima Vlade Zorana Milanovića, koji je kampanju i vodio – putovanjem vlakom
RIJEKA Bit će to »New Deal« Kukuriku koalicije u gradnji željeznica s ključnim projektom nizinske pruge u vrijednosti oko 5 milijardi eura, koja će postati ekvivalent mega projekata na razini autocesta od Zagreba prema Rijeci i Splitu. Kako bi se, za hrvatske mogućnosti preskupa nizinska pruga uopće izgradila, priprema se osnivanje posebnog Vladinog Povjerenstva za željeznice, čiji bi predsjednik trebao postati premijer Zoran Milanović. Na ustroj Povjerenstva radi se u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture i ono će biti osnovano tijekom godine, moguće i prije ljeta, a u njemu će sigurno uz premijera biti i najvažniji ministri počev od ministra financija Slavka Linića, prvog potpredsjednika Vlade i ministra gospodarstva Radimira Čačića, ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Zlatka Komadine, ministra graditeljstva Ivana Vrdoljaka, te predsjednika Uprave HŽ Holdinga Rene Valčića, predsjednika Uprava HŽ Infrastrukture Darka Peričića, kao i drugih društava u HŽ-u.
Europski projekt
Kao suradnici ili stalni članovi Povjerenstva za željeznicu bit će angažirani i nezavisni stručnjaci, a među njima bi se trebao naći i netko od prometnih stručnjaka Europske komisije, čime se želi naglasiti da je nizinska pruga u osnovi veliki europski infrastrukturni projekt, a prometni koridor 5b, koji povezuje Rijeku i Budimpeštu, najvažniji prometni pravac Hrvatske, koji će imati prioritet u razvoju i planovima Vlade. Kako Hrvatska tako veliki i skup projekt kao što je nizinska pruga sama ne može realizirati, niti se može previše zaduživati u tu svrhu, ostaje vidjeti po kojem bi se modelu nastojala osigurati investicija.
Kako doznajemo iz izvora u Vladi, Povjerenstvo za željeznicu se osniva i zato što se procjenjuje da HŽ nema nikakve šanse sam ući u projekt nizinske pruge, koji se isto tako mora iz mjeseca u mjesec pratiti, pripremati i operativno po ministarstvima realizirati, a taj posao u ovom trenutku svodi se na projekt, otkup zemljišta, prikupljanje dozvola i ostale dokumentacije. Ono što bi ove godine trebalo uslijediti je priprema međunarodnog tendera za nizinsku prugu, koja bi se ponudila investitorima po koncesijskom modelu ukoliko za to bude interesa. Opcije su otvorene, moguće je trajanje koncesije na 30, 50, čak i 100 godina.
Paralelno sa osnivanjem Milanovićevog Povjerenstva za željeznice ide i priprema restrukturiranja HŽ-a, te se planira da bi do kraja travnja Vlada trebala održati tematsku sjednicu na kojoj će biti određen daljnji razvoj i restrukturiranje ovog sustava i to na način da bi pojedine tvrtke kćeri unutar HŽ Holdinga, koje posluju s gubitkom, završile u stečaju, dok bi ostatak bio izdvojen iz sustava HŽ-a i privatiziran po ubrzanom postupku u trajanju od svega tri mjeseca, gdje bi udio u budućem vlasništvu, između ostalog bio ponuđen i radnicima na upis.
Tehnološki višak
Sasvim je sigurno da će biti tehnološkog viška u HŽ-u, kao i da ukupna brojka prekobrojnih nije puno manja od spomenutih 5.000 radnika viška s kojom je ministar Zlatko Komadina već istupao u javnosti, pa je isto poslije demantirao i nastojao ublažiti. Prva na redu za restrukturiranje od tvrtki unutar HŽ Holdinga trebala bi biti strateški i investicijski najvažnija HŽ Infrastruktura, gdje se procjenjuje da bi oko 1.000 radnika moglo biti proglašeno tehnološkim viškom uz opciju otpremnina, dokupa staža ili prekvalifikacije.
Sve to planira se rješavati u ubrzanom postupku od svega nekoliko mjeseci.
Do kraja ove godine konačno bi trebala biti dovršena izmjena sustava električne vuče na staroj pruzi od Moravica do Rijeke, Bakra i Šapjana, koja će prijeći s naponske mreže od 3.000 na 25.000 volti, pa će konačno u muzeju završiti i lokomotive stare 50 i više godina, koje su radile na relaciji Moravice – Rijeka. U tu svrhu ove godine izdvaja se 82,7 milijuna kuna, a još 35,4 milijuna kuna ima se osigurati iz dodatnih izvora, jer ta sredstva nedostaju za okončanje projekta. U rekonstrukciju vuče kreće se za nekoliko dana i na glavnom riječkom kolodvoru, gdje će se početi instalirati stupovi, postolja i konzole za novu vuču. Projekt rekonstrukcije pruge za namjenu izvlačenja kontejnera s novog terminala na Zagrebačkoj obali još uvijek nije dovršen, te tu preostaje mnoštvo otvorenih pitanja, koja se moraju definirati u narednom razdoblju, jer bi uskoro trebao biti potpisan ugovor o projektiranju i gradnji Zagrebačke obale.
Na Brajdici 400 metara tunela za manevriranje lokomotiva
HŽ Infrastruktura priprema i projekt rekonstrukcije kolodvora Brajdica, gdje će se također postavljati novi kolosjeci i modernizirati sustav. U tijeku su pregovori s filipinskom tvrtkom ICTSI, koja je koncesionar na terminalu Brajdica, te bi uskoro trebao biti potpisan i ugovor između HŽ-a i tvrtke Adriatic Gate u kojem će između ostalog biti utvrđena obveza HŽ-a izvlačenja oko 360.000 TEU jedinica godišnje s Brajdice nakon što se takvi kapaciteti dostignu i to korištenjem stare, ali obnovljene pruge Rijeka – Zagreb. Operativno bi na kolodvoru Brajdica trebalo biti osam kolosjeka. Kako bi se dobila dodatna površina, planira se i izgradnja tunela dužine oko 400 metara, čiji bi se portal nalazio između željezničkog tunela Brajdica i cestovnog tunela Pećine na cesti D-404. Zanimljivo, taj tunel ne bi nigdje izlazio na drugoj strani, već bi služio samo za manevriranje lokomotiva.
Projekti za 2012. godinu (u milijunama kuna)
* REKONSTRUKCIJA VUČE NA PRUZI RIJEKA – MORAVICE 118,1
* IZGRADNJA ŽELJEZNIČKE PRUGE GRADEC – SVETI IVAN ŽABNO 270
* MODERNIZACIJA PRUGE OŠTARIJE – KNIN – SPLIT 24,4
* REMONT PRUGE ZAGREB GLAVNI KOLODVOR – ZAGREB KLARA 60
* REMONT PRUGE VELIKA GORICA – TUROPOLJE (9,7 KM) 79
* REMONT PRUGE ZDENČINA – JASTREBARSKO (7,6 KM) 70
* REMONT PRUGE KOPRIVNICA – BOTOVO – DRŽAVNA GRANICA 150
* REKONSTRUKCIJA KOLODVORA SISAK 50
* REKONSTRUKCIJA KOLODVORA BELI MANASTIR (1. FAZA) 20
* REKONSTRUKCIJA KOLODVORA SESVETE 110
* REKONSTRUKCIJA STAJALIŠTA BUZIN 18
* ZAMJENA ILI OJAČAVANJE 16 MOSTOVA 137
Zanimljivosti koje su nedavno objavljene:
Luka Rijeka servisira isporuku hrvatskih izvoznika
Ukrcaj novih lokomotiva TŽV Gredelj-a za prekomorske destinacije
U Luci Rijeka je započeo ukrcaj lokomotiva koje TŽV Gredelj preko riječke luke isporučuje naručitelju iz Mozambika. Radi se o drugom kontingentu od ukupno pet lokomotiva.
Prvi kontingent je činilo ukupno šest lokomotiva i otpremljene su preko luke Rijeka sredinom 2011.godine. Ukrcaj lokomotiva vrši se na De Francecshievom Gatu u bazenu Rijeka, pojedinačna težina lokomotiva iznosi 70 tona pa se u operativnom smislu radi o ukrcaju teških tereta.
Za ovakve transfere pobrinula se i sama uprava koja je obznanila: dobit će biti reinvestirana u modernizaciju lučke suprastrukture i u kompatibilne lučke kapacitete.
Luka Rijeka planira u 2012. ulaganja u izmjenu obalnih portalnih dizalica. U prvoj fazi nabavit će se dvije nove obalne portalne dizalice, čime bi se povećala učinkovitost i produktivnost Luke na terminalu za generalni teret.
http://www.seebiz.eu/luka-rijeka-neto-dobit-prosle-godine-121-milijun-kuna/ar-26687/
Sve u nastojanju povećanja efikasnosti upravljanja troškovima. [thumbsup]
odradit če ona svoj posao kako treba… 🙂 [cool]
ja sam se ukrcao na ovaj "gat"
ovo nije nagovor na kupnju!
Iako nema veze s poslovanje Luke Rijeka, zasigurno će promijeniti pogled na okolinu
"…Kapitalni projekt Porto Baroš u Rijeci Štrok razvija 11 godina. ‘To je projekt koji će povijesno promijeniti Rijeku. Taj grad nikad nije živio s morem i Rijeka je jedini grad na Mediteranu koji nema marinu, nema ni promenadu pa građani ne mogu uživati u moru. Ovim bismo projektom na zapuštenom području luke oko 180 tisuća četvornih metara stvorili 2.000 luksuznih stanova, kongresni, šoping i aqua centar, marinu za 400 vezanih brodova od čega 70-80 mega jahti…’
[thumbsup] [thumbsup] kraj rasprodaje?
top10 i dalje (ras)prodaje…
br.7 imao 23.704
br.7 trenutno 23.124 -580
MAERSK KARLSKRONA DANAS DOLAZI NAJVEĆI BROD U POVIJESTI RIJEČKE LUKE
Kontejnerski div stiže na Brajdicu
Uplovljavanje kontejneraša dugog 318 metara danas oko 18 sati, svojevrsni je uvod u nove razvojne investicije u kontejnerski terminal
RIJEKA Najveći brod koji je ikada uplovio u riječku luku, kontejneraš »Maersk Karlskrona« dužine 318 metara, danas će u poslijepodnevnim satima uploviti na kontejnerski terminal Brajdica. Brod Maersk Linea koji plovi pod zastavom Liberije prekjučer je bio u Trstu, jučer u Kopru, a stigao je na redovnoj kontejnerskoj liniji koja povezuje
Novi list
Ovo je prošlo nekako nezamjećeno:
Nakon potpisivanja tog ugovora vrijednog 324 milijuna eura, već sljedeći tjedan bit će potpisan ugovor riječke Lučke uprave i talijanskog konzorcija CO.ED.MAR o izgradnji i projektiranju kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali vrijedan 72 milijuna eura.
PRVA KOTACIJA NA DAN 12.04.2012 ob 10:23
Oznaka delnice Tečaj (v EUR)
GRVG 5,700 -1,72% 0,28
IEKG 0,580 0,00% 0,00
KBMR 3,301 -2,91% 0,78
KRKG 48,900 -0,20% 797,96
LKPG 10,300+1,98% 1,76 Luka Kopar
MELR 131,10 0,00% 0,00
PETG 182,00 0,94% 1.907,07
POSR 5,900 1,55% 7,29
TLSG 69,00 1,10% 72,62
ZVTG 14,650 0,00% 0,00