kupnja
562,00 21
555,00 50
550,01 43
550,00 186
545,00 100
prodaja
570,00 50
573,00 8
575,00 2
580,00 5
583,00 20
SVJETSKA BANKA HRVATSKOJ ODOBRILA TRI NOVA ZAJMA OD 285,3 MILIJUNA EURA
Projektu »Rijeka Gateway« 35,3 milijuna eura
Zagrebačka obala postaje višenamjenski terminal
RIJEKA –
Riječka Lučka uprava je jučer ujutro, mailom iz washingtonske centrale, primila obavijest iz Svjetske banke o odobrenju dodatnog zajma za financiranje projekta »Rijeka Gateway«. Kako doznajemo od ravnatelja Lučke uprave Bojana Hlače, riječ je o 35,3 milijuna eura novih kreditnih sredstava, od čega je oko 24 milijuna eura namijenjeno sanaciji podmorja Zagrebačke obale, a ostatak jačanju obalnog ruba u dužini od 300 metara te pripremu ostalih projekata iz 2. faze Zagrebačke obale i Brajdice. Osvrnuvši se na iskazanu namjeru Svjetske banke da financijski prati i »Rijeka Gateway 2«, čiji se prijedlog aktivnosti očekuje u jesen ove godine, naglasio je da to »samo ocrtava koliko Svjetska banka podržava ovaj projekt kao jedan od najboljih u Europi i svijetu«.
Svjetska banka odobrila je Hrvatskoj tri nova zajma ukupne vrijednosti 285,3 milijuna eura. U okviru 2. programskog zajma za prilagodbu (PAL II) odobren je kredit od 150 milijuna eura, od čega je dio usmjeren projektu »Rijeka Gateway«, a ostatak »Projektu unutarnjih voda«. Do sredine iduće godine očekuje se potpora, uz ostalo, i za projekte modernizacije Porezne uprave, »Rijeka Gateway 2« te reforme pravosuđa.
ma super je to što svjetska banka kuži da je luka isplativa ali tko će to vračat i kad to dospjeva na naplatu?ne kužim da vlada rh ne vidi dalje od kamenitih vrata pa da se i ona odredi strateški prema luci rijeka.a što se tiče dionica izgleda da se opet oporavlja samo tako.
Svjetska banka projektu Luke Rijeka odobrila 35,3 milijuna eura
Business.hr
04.06.2007 11:56
Pročitaj komentare(0)
Luka Rijeka skrenula je pozornost putem Zagrebačke burze na nove zajmove Svjetske banke Hrvatskoj u iznosu 285,3 milijuna eura.
Od spomenutog iznosa, 24 milijuna eura namijenjeno je sanaciji podmorja Luke Rijeka te za jačanje obalnog ruba u dužini 300 metara, kao i pripremu drugih projekata u luci.
Da je g.Linić jedna “krasna” osoba, već sam spominjala u svojim postovima. Ali da je toliko “krasan” čovik ki voli svoj naj… ma ne bin rekla…
Današnji članak u Poslovnom prilogu N.Lista je … prestrašan!
Zamislite političara iz PGŽ-a, koji izjavi slijedeće (za Novi List !!!!): “Upitna isplativost nove pruge Rijeka-Zagreb”
” Nema tereta za novu prugu”
Nema tereta?????!!!
Liniću… objasnite mi molim vas isplativost izgradnje sportske arene u Zagrebu ili bazena na Kantridi i kako to da su se i Kopar i Trst uspaničarili kada su vidjeli što se dešava u LKRI i u Omišlju… i recite mi gdje su nestale daske sa Školjića i kako to da se više ne vidi pučina sa Delte od naslaganih kontejnera?
Tenkre.
Moderatorima: Neka mi se slobodno javi na mail, ako mu nešto nije jasno.
Da je g.Linić jedna “krasna” osoba, već sam spominjala u svojim postovima. Ali da je toliko “krasan” čovik ki voli svoj naj… ma ne bin rekla… Današnji članak u Poslovnom prilogu N.Lista je … prestrašan! Zamislite političara iz PGŽ-a, koji izjavi slijedeće (za Novi List !!!!): “Upitna isplativost nove pruge Rijeka-Zagreb” ” Nema tereta za novu prugu” Nema tereta?????!!! Liniću… objasnite mi molim vas isplativost izgradnje sportske arene u Zagrebu ili bazena na Kantridi i kako to da su se i Kopar i Trst uspaničarili kada su vidjeli što se dešava u LKRI i u Omišlju… i recite mi gdje su nestale daske sa Školjića i kako to da se više ne vidi pučina sa Delte od naslaganih kontejnera? Tenkre. Moderatorima: Neka mi se slobodno javi na mail, ako mu nešto nije jasno.
To Linić hoće jeftino nadokupit!!!!
[smiley2][smiley2][smiley2]
Seve: ” Da je g.Linić jedna “krasna” osoba, već sam spominjala u svojim postovima. Ali da je toliko “krasan” čovik ki voli svoj naj… ma ne bin rekla… Današnji članak u Poslovnom prilogu N.Lista je … prestrašan! Zamislite političara iz PGŽ-a, koji izjavi slijedeće (za Novi List !!!!): “Upitna isplativost nove pruge Rijeka-Zagreb” ” Nema tereta za novu prugu” Nema tereta?????!!! Liniću… objasnite mi molim vas isplativost izgradnje sportske arene u Zagrebu ili bazena na Kantridi i kako to da su se i Kopar i Trst uspaničarili kada su vidjeli što se dešava u LKRI i u Omišlju… i recite mi gdje su nestale daske sa Školjića i kako to da se više ne vidi pučina sa Delte od naslaganih kontejnera? Tenkre. Moderatorima: Neka mi se slobodno javi na mail, ako mu nešto nije jasno. ” To Linić hoće jeftino nadokupit!!!! [smiley2][smiley2][smiley2]
nemogu vjerovoti da je Linič tako nešto mogao izjaviti, prvo što mi pada da pamet da mu je netko iz Luke Kopar gurnuo neke novce u džep da tako nešto izjavi.
inače gospodo uopće ne brinem za dionice Luke Rijeka koje imam u svom portfelju jer prvo što će im podići cijenu biti će završetak punog profila autoceste od granice sa Mađarskom do rijeke, a također i Slovenci završavaju spoj na istu autocestu, nadalje, to će pojačati promet luke što će biti daljnji razlog za povečanje cijene, a zatim sljedi porast cijene uzrokovan svakim danom kojim će se približavati završetak nizinske pruge i četvrti razlog koji traje stalno i prodaje dionicu Luke Rijeka su očekivanja. Po meni to je dugoročno najsigurnija dionica u Republici Hrvatskoj.
NA JAVNOJ DRAŽBI JADRANSKA VRATA IZLICITIRALA PETEROSTRUKO VEĆI NOVAC OD SUDSKE PROCJENE ZA NEKRETNINU U CENTRU GRADA
Luka prodala Deltu sama sebi
Javna je dražba provedena na zahtjev Grada Rijeke kojem Luka Rijeka duguje preko 35 milijuna kuna za komunalnu naknadu. No zanimljivo je da je tvrtka Jadranska vrata, kojoj je jedini osnivač Luka Rijeka, na istoj toj dražbi izlicitirala atraktivni prostor Delte za čak 47 milijuna kuna
Piše Damir CUPAĆ
Na javnoj dražbi koja je provedena početkom svibnja ove godine tvrtka Jadranska vrata d.d. izlicitirala je cijenu od 47 milijuna kuna za nekretninu na kojoj se danas nalazi parkiralište na Delti kojim upravlja Rijeka promet. Jadranska vrata su tvrtka kći Luke Rijeka, a predsjednik uprave ove tvrtke Denis Vukorepa je i predsjednik Nadzornog odbora Jadranskih vrata. Javna dražba je provedena na zahtjev Grada Rijeke koji je u listopadu 2004. godine tražio prodaju nekretnine kako bi se namirio dug komunalne naknade Luke Rijeka prema gradskom proračunu u iznosu od preko 35 milijuna kuna. Od toga oko 24 milijuna kuna otpada na glavnicu, a preko 11 milijuna kuna je iznos zateznih kamata. Sama nekretnina je u vlasništvu Luke Rijeka pa ispada da je Luka Rijeka kupila Deltu od same sebe preko tvrtke kćeri Jadranskih vrata.
Dug prema Gradu Rijeci za komunalnu naknadu stvaran je godinama, ali gradska vlast nije imala hrabrosti ići đonom prema Luci Rijeka kako bi ga naplatila. To je imalo smisla u vrijeme kada je Luka kuburila s poslom, a financijski rezultati su bili loši. No, u zadnjih nekoliko godina stvari su se promijenile, a čelni ljudi Luke Rijeka predvođeni Denisom Vukorepom se hvale izvanrednim poslovnim rezultatima. Unatoč poslovnoj renesansi, Luka Rijeka ne podmiruje dug komunalne naknade. U Gradu Rijeci ističu da se godišnje od svih obveznika naplati oko 90 milijuna kuna od komunalne naknade pa je iznos duga Luke Rijeka više od trećine godišnjih prihoda. U gradskoj upravi ističu da su više puta bezuspješno pokušali postići nagodbu s Lukom Rijeka, te da je nakon toga prihvaćena odluka o naplati potraživanja jer je zbog manjka tih sredstava došao u pitanje program održavanja komunalne infrastrukture, odnosno obavljanje komunalnih djelatnosti.
Druga dražba
Kako ne bi ugrozio mogućnost redovnog poslovanja Luke, odnosno isplatu plaća radVukorepino ignoriranje
Zbog čega su Jadranska vrata platila nekretninu procijenjenu na 9,6 milijuna kuna peterostruko skuplje, pokušali smo doznati od direktora te tvrtke Gorana Manfrede i direktora Luke Rijeka i predsjednika Nadzornog odbora Jadranskih vrata Denisa Vukorepe. U Jadranskim vratima su nam rekli da je Manfreda u Italiji, da će mu prenijeti zašto smo zvali, ali nitko nam se nije javio. Vukorepa se javio, rekao je da mora proučiti cijeli slučaj, te je kazao da ga nazovemo sljedeći dan. Kada smo ga opet nazvali, do njega je bilo nemoguće doći. No, to ne treba nikoga čuditi jer je riječ o čovjeku koji već godinama provodi taktiku ignoriranja javnosti kada je riječ o bilo čemu što se ne uklapa u idealnu priču o rekordima kada su kontejneri na Brajdici u pitanju. Svojevremeno je onemogućio novinarima pristup na javno otvaranje ponuda za zakup parkirališta Delta.
Višegodišnji rat
Grad Rijeka već godinama ratuje s Lukom Rijeka, a daleko od toga da je gradska vlast u cijeloj priči bezgrješna. Godinama na Delti Rijeka promet naplaćuje parking, a 2004. godine sud je nekretninu dodijelio Luci Rijeka. Ta tvrtka je pokrenula sudski spor kako bi se Rijeka promet maknuo i kako bi se Luci nadoknadio izgubljeni novac. Treba podsjetiti da je svojevremeno Austrograd dobio posao naplate parkiranja na Delti za iznos od tri milijuna kuna godišnje, ali do okončanja sudskog postupka Luka Rijeka ne može doći u posjed svoje nekretnine. Ako Luka Rijeka dobije spor, ovrhe će uslijediti i prema gradskom proračunu. Tako je Delta, kao da je rudnik zlata, a ne GUP-om predviđen prostor za park postala povod
Najava izgradnje nizinske pruge od granice sa Mađarskom do Rijeke izazvala je pravu paniku u Sloveniji, najviše u Luci Kopar, tako da je slovenska Vlada već u pregovorima s Detsche Bahnom. Prema još neslužbenim informacijama, slovenska država njemačkom željezničkom poduzeću u zamjenu za sudjelovanje u gradnji dvosmjerne brze pruge nudi mogućnost ulaska njegova kapitala u najmanje dva slovenska poduzeća, u Slovenske željznice, Luku Kopar ili Intereuropu.
Iz navedenog se vidi koliko je izgradnja nizinske pruge dobar i dalekovidan potez, a slovenski odgovor je vrijedan pažnje i respekta jer uvlačenjem njemačkih željeznica u vlasništvo Luke Kopar vezuje se i močno njemačko gospodarstvo za tu luku. Naši bi trebali reagirati žurno i ponuditi njemcima također javno privatno partnerstvo jer radi se o zaista velikom dijelu kolača. Mi smo siguni što se tiče zemalja što su nam najbliže i kojima je najkrači put do Luke Rijeka kao Mađarska, Slovačka, Češka i sl. ali ne treba ispuštati olako njemce iz ruku.
Slovenci su svjesni da moraju ubrzati i ako Hrvati završe prugu do 2013 godine, njihov rok da završe dvosmjernu prugu poslije 2015 godine postaje opasan za njih.