Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
LKRI | 7,60 | 4.408 | 580 | 7,60 | 7,65 | -0,65% |
Hrvatska želi biti ulaz Južne Koreje na regionalno tržište
Hrvatska želi postati “vrata” za ulazak južnokorejske robe na tržište srednje i istočne Europe, a gospodarska suradnja moguća je i u drugim područjima, osobito u turizmu, suglasni su najviši politički i gospodarski dužnosnici obiju zemalja
SEUL – Prema reakcijama službenog Seula, ovotjedni posjet hrvatskog predsjednika Stjepana Mesića toj dalekoistočnoj zemlji dobar je poticaj razvijanju ukupnih odnosa Hrvatske i više od 8.000 kilometara udaljene Južne Koreje, važnog čimbenika političke stabilnosti i ekonomskog napretka Azije. Umjerena inflacija, niska nezaposlenost, snažan izvoz i pravedna raspodjela društvenog dohotka ključ su napredne ekonomije jednog od “azijskih tigrova”. Riječ je o zemlji koja posljednjih nekoliko godina bilježi gospodarski rast od prosječnih 4 posto, bruto društveni dohodak od 20.300 dolara po glavi stanovnika i nezaposlenost od samo 3,7 posto. Društveni i gospodarski napredak što ga je ostvarila 80-tih godina, “zemlja jutarnjeg mira” može zahvaliti ulaganjima u znanosti i obrazovanje, po čemu također može biti uzor Hrvatskoj.
I jedna i druga država nezadovoljne su postignutom razinom trgovinske razmjene u kojoj Hrvatska bilježi značajan deficit – uvoz iz Južne Koreje iznosio je 2005. 182 milijuna dolara, a izvoz nešto više od četiri milijuna dolara. Bogata Južna Koreja može Hrvatskoj ponuditi kapital za ulaganje u turističke kapacitete, kao i priljev gostiju na Jadran budući da je riječ o zemlji s 48 milijuna stanovnika koji vole putovati svijetom. Prošle je godine Južnu Koreju posjetilo 6.000 hrvatskih turista, dok ih je u obrnutom smjeru putovalo 2.000. Ne manje važno polje suradnje je brodogradnja u kojoj obje zemlje imaju veliku tradiciju. Iskustva Južne Koreje na koju otpada 35 posto ukupne svjetske brodogradnje mogu biti vrlo korisna hrvatskim škverovima, gubitašima koji preživljavaju zahvaljujući državnim sanacijama. Iako su tek najavili snimku stanja u hrvatskoj brodogradnji, čelnici kompanije “Daewoo”, u čijem su sastavu drugo i treće najveće brodogradilište na svijetu, smatraju kako je budućnost u specijalizaciji hrvatskih brodogradilišta za gradnju posebnih plovila koja su tražena na tržištu i dobro plaćena. Predsjednik Mesić i gospodarstvenici u državnom izaslanstvu inzistirali su u razgovorima s čelnicima koncerna “Daweoo” i “Hyundai”, koji uz brodogradilišta imaju i automobilsku industriju, da razmisle i o proizvodnji dijelova za te poznate marke automobila u Hrvatskoj, čiji građani godišnje potroše 2.5 milijarde dolara na kupnju novih vozila. Za to su im ponudili slobodne zone, jadranske i zračne luke te mrežu autocesta u koju Hrvatska ulaže više nego sve ostale republike bivše Jugoslavije zajedno. “Zagreb je na 400 kilometara od Beograda, Budimpešte i Muenchena, što znači da je u središtu svijeta”, rekao je slikovito predsjednik Mesić u razgovoru s vodećim ljudima tvrtke “Samsung” koji su se najkonkretnije zanimali za geografski položaj i eventualno pokretanje proizvodnje suvremenih televizijskih uređaja u Hrvatskoj. Ta multinacionalna elektronička tvrtka sa 128.000 zaposlenih u Europi već ima izgrađene tvornice u Mađarskoj i Slovačkoj.
O gospodarskoj suradnji dviju zemalja razgovaralo se na Hrvatsko-korejskom gospodarskom forumu, gdje je stotinjak korejskih poslovnih ljudi ostvarilo kontakte s hrvatskim tvrtkama INA, Kraš, Zagrebačkom zračnom lukom, te Hrvatskom gospodarskom komorom i Vladinom agencijom za strana ulaganja. Predsjednik Federacije korejskih industrija Shin Ho-kang obećao je da će se u budućnosti voditi još konkretniji poslovni razgovori, na temelju ovom prilikom potpisanih sporazuma o suradnji gospodarskih komora dviju zemalja, kao i sporazuma o suradnji Hrvatske banke za obnovu i razvitak s Uvozno-izvoznom bankom Koreje (KEXIM) i s Korejskom agencijom za osiguranje izvoza (KEIC).
(Hina)
Ima samo jedan problem kojeg si zaboravio a taj je da je Luka Koper d.d. već odavno njihov ulaz u ovaj dio europe. I ne samo njihov nego i kinezima, turcima, grcima i ostalima, a naša LKRI je i tu postrani.
Sjedni u auto i provozaj se do rijeke, pa pogledaj koliko je tamo brodova, a onda se malo provezi do kopra pa se vrati i tu napiši što si vidio……
Luka Rijeka je samo prošle godine ostvarila prihod od 181 milijun kuna, a ove godine je u prva tri mjeseca pretvovarila 35% tereta više nego prošle godine u isto vrijeme, tak da vrijeme lkri tek dolazi. [smiley7]
Ispravak netočnog navoda. 35% više nego prošle godine su pretovarili u prva dva mjeseca ove godine. [smiley11]
Ima samo jedan problem kojeg si zaboravio a taj je da je Luka Koper d.d. već odavno njihov ulaz u ovaj dio europe. I ne samo njihov nego i kinezima, turcima, grcima i ostalima, a naša LKRI je i tu postrani. Sjedni u auto i provozaj se do rijeke, pa pogledaj koliko je tamo brodova, a onda se malo provezi do kopra pa se vrati i tu napiši što si vidio……
Upravo zato je Mesić i išao tamo. Da objasni da ne moraju više slati robu barkama u Koper nego pravim brodovima dugokog gaza u Luku Rijeka………….Jeftinije je! [smiley2]
Ispravak netočnog navoda. 35% više nego prošle godine su pretovarili u prva dva mjeseca ove godine. [smiley11]
Da, i istovremeno je cijena dionica skocila 150 i ž posto… tko je jamio, jamio je gospod, vrijeme je korekcija. Luka ri ovoj dvojici trojici nebu tak skoro konkurirala
[smiley5]
kozna ova dionice kako kaže nathan47 pokazuje trend korekcije, mislim da bi mogla porasti ako se šta dogodi oko koreanaca.
Pa ne samo oko Koreanaca, škvadra iz luke rijeka ide na sve važnije susrete s našim političarima okolo i reklamira se.Evo, na ovoj stranici LKRI spominju bar četiri puta, bile su prezentacije u Češkoj, Mađarskoj, pa predstavljanje konzulima Južnoafričke Republike i Italije, rumunjske… npr. http://hgk.biznet.hr/hgk/tekst.php?a=b&page=tekst&id=828
Ima samo jedan problem kojeg si zaboravio a taj je da je Luka Koper d.d. već odavno njihov ulaz u ovaj dio europe. I ne samo njihov nego i kinezima, turcima, grcima i ostalima, a naša LKRI je i tu postrani.
Sjedni u auto i provozaj se do rijeke, pa pogledaj koliko je tamo brodova, a onda se malo provezi do kopra pa se vrati i tu napiši što si vidio……
Luka Koper ima preplitki gaz (15-tak m) što je u usporedbi s Rijekom premalo za veće brodove, tj. one sa dubljim (‘težim’) gazom, tako da je LKRI interesantna svima. Vjeruj mi jer sam u Kopru svako ljeto, iz rodbinskih razloga… Iz pouzdanih izvora znam da će jedna cargo kompanija iz Graza, odnosno, već traži zemljište za izgradnju velikog cargo terminala u okolici Rijeke i Zagreba.
Ako si u Kopru svako ljeto, onda si vjerojatno vidio kamione i kamione koji dolaze po tisuće i tisuće automobila koji dolaze iz Turske, Koreje i JApana te je sve prepuno kontejnera iz Kine koji idu između ostalih u našu zemlju. I znamo svi da je slovenija u EU, a mi nismo, što je jako bitna stvar.
To sa dubinom je poznata stvar, ali činjenice su činjenice, a naše želje su nešto sasvim drugo.
Potencijali Rijeke su neupitni, ali problem smo mi sami koji sve upropastimo što nam je priroda dala. Nikako da sve krene kako treba. zato oprez sa lkri. Po meni, jako dobra dugoročna dionica za debelokošce..