Dobro, novinari ponekad malo pretjeruju, a često i Hlača zna pretjerivat, no moramo se osvrnut na realno stanje.
Mislim da trenutni maksimalni kapacitet ipak nije 200.000 TEU ni uz oslobađanje dodatnog prostora, al recimo da se uspije nekako to sve raskrčit i oslobodit još prostora, zbrajanjem novoizgrađenog produžetka Brajdice koji neće donijet više od dodatnih 200.000 TEU kapaciteta, maksimalno se dakle planiranim proširenjem Brajdice može dobit oko 400.000 TEU kapaciteta. To bi bilo realno za očekivat tamo za 2013. godinu ako ne bude dramatičnih promjena u svjetskom i EU gospodarstvu. A mislim da bi već iduće godine otvaranjem prvog dijela novoizgrađene obale promet mogao iznosit na godišnjoj razini oko 200-230.000 TEU.
Zagrebačka obala u prvoj fazi razvoja može donijet još nekih 220-250.000 TEU ( ukupno znači 620-650.000 ), a u drugoj još 200.000 TEU ( ukupno 820-850.000 ). No ovo sa zapadnom obalom su projekcije za narednih 4-5 odnosno 7-8 godina. I to je zasad otprilike planirano gateway II projektom gdje sudjeluje svjetska banka. Za daljnja širenja će se vidjet poslije.
Obzirom da nitko više nema šta za pisat odlučio sam se malo osvrnut na prethodne događaje pa sam se odmah sjetio plavog i njegovog "brutalnog" znanja o ovoj dionici. Evo da vidimo šta je čovjek nedavno pisao o ovim investicijama.
by plavi 22.03.2010.
..
Dragi perice, kakva zarada od kontejnerskog pretovara?
Opet si pobrkao lončiće, dragi perice, pa Luka Ploče gradi terminal za kontejnerski promet a ne Luka Rijeka. I dobar dio prometa će po najavama iz Ploča, uzeti upravo u kontejnerskom prometu i to upravo Luki Rijeka…
O kakvom ti to investicijskom planu govoriš? Opet mješaš lončiće, to ti je vezano za luku Ploče, a ne Luku Rijeka. ..
Ne znam gdje su sad njegovi komentari, nešto se ušutio. Al neznanje uvijek izađe na vidjelo, pa tako i ovaj put.
A baš me zanima šta ima za reći o ovom investicijskom ciklusu kojim će se povećat kontejnerski promet u ovoj prvoj fazi za 2-3 puta u odnosu na postojeći kapacitet, a u narednim godinama za bar 5-6 puta. I baš me zanima kakav će to imat učinak na fundamente. Eto baš mi sad fali njegovo mišljenje.
20. Vladin ‘New Deal’ – Jednu od poluga izlaska iz krize Vlada vidi u poticanju infrastrukturnih projekata, posebno u energetici, zaštiti okoliša i željeznicama. Ti bi se sektori trebali naći u fokusu Vladina “New Deala”, kako je, pomalo pretenciozno, u medijima nazvan plan poticanja hrvatskoga gospodarstva, o kojem je prije nekoliko tjedana govorila premijerka Kosor. Ipak, za razliku od dosadašnjeg modela, koji se temeljio na enormno velikim ulaganjima u gradnju autocesta, očito je da Banski dvori mijenjanju smjer i okreću se ulaganjima u druge oblike prometne infrastrukture, posebno u željeznice, ali i u vodeni i morski prijevoz. U tom smislu, činjenica da Slovenci i Mađari uskoro završavaju prugu koja će spajati luku Kopar s Budimpeštom, sama je za sebe upozorenje jer je pitanje što će nakon toga biti s hrvatskim prugama, željezničkim čvorom u Zagrebu i lukom u Rijeci. Novi je investicijski ciklus, u kojem su i ulaganja u gradnju škola i zdravstvenih ustanova, vrijedan oko 15 milijardi kuna. Cilj je premijerke da se samo manji dio tih projekata financira novcem poreznih obveznika, a većim dijelom privatnim kapitalom i sredstvima iz EU fondova.
kao na burzi rade svoj posao, umjesto da čitaju priopćenja kompanija oni surfaju okolo i traže očitovanja
Kad se očekuje izvještaj i kaka bi trebao biti? Ne pratim baš puno temu ali čini mi se da je kolega Plavi stručnjak za tu temu?
Kad se očekuje izvještaj i kaka bi trebao biti? Ne pratim baš puno temu ali čini mi se da je kolega Plavi stručnjak za tu temu?
Dragi kolega, što se izvještaja tiče pitanje je samo da li će biti zarada po dionici u prvoj polovini jedne kune, dakler između 0 i 50 lipa, ili u drugoj polovini jedne kune, dakle između 50 lipa po dionici i jedne kune.
Ako zarada po dionici bude 1 kunu, ili više, mislim da se dioničari mogu slobodno otići opustiti uz pokoju čašicu, jer to bi spadalo u sferu " je li to moguće "..
U međuvremenu, još nitko nije napisao makar jednu dionicu u HR i regiji, a da je skuplja od Luke Rijeka.
Nema takve.
Bacam novu rukavicu : ima li u cijeloj Europi dionica koja je fundamentalno skuplja od Luke Rijeka?
Ako netko zna, molim da napiše, ja sam malo istraživao, pa nikako naći.
Evo fundamenti:
P/S 5,60
P/E 330,4
P/B 2,940
EPS ( zarada po dionici ) 0,51 kunu
Ovo nije šala, ovo su stvarni podaci.
DAkle zarađuje se 0,51 kunu po dionici, to vam je kao da kupite trabanta, a platite ga po ciejni novog Ferrarija ( sa full opremom ).
lp
plavi,
ti si strašno zaostao po pitanju svega što se tiče ulaganja na osnovu fundamenata.
Pa koliko ćeš dugo nastavit se blamirat na cijelom forumu? Ti još uvijek nemaš pojma šta se događa i ko slijepa baba si se uhvatio nekih fundamenata koje ni sam ne znaš protumačit.
Al obzirom da mi se stvarno više ne da pisat o tome na ovoj temi, dat ću ti za primjer samo jednu ( inače tvoju omiljenu ) dionicu pa se malo zamisli oko toga.
Sjetimo se kako se koei još tamo davne 2004 godine tržio na burzi za nekih 70-80 kuna. Pazi kakvi su tek fundamenti ove dionice bili na kraju 2004 godine:
– ukupni prihodi oko 1 800 milijuna kuna
– od toga samo 7,5 milijuna kuna neto dobiti
– p/e 175
– eps 2,9 kn
– roe 0,75 posto
– roa 0,35 posto
– neto profit marža 0,4 posto
Neki su se tada prepucavali šta će bit s ovom dionicom, neki su se kladili da će dionica sigurno rast preko 100 kuna jer je svejedno podcjenjena. Neki su se smijali i rekli da nema šanse da raste do 100 kuna. A svi znamo da je dionica u samo 3 godine narasla na 700 kuna, a kasnije tijekom godine i balonirala do 1300 kuna. Dakle povećala joj se vrijednost 18 puta.
Plavi bi istom logikom koju sada koristi posprdao tadašnje dioničare koei da je ta dionica smeće i da je fundamentalno najskuplja i da zato ne vrijedi 70 kuna i siguran sam da nikad ovu dionicu ( ni njoj sličnu ) tada ne bi kupio. I naravno siguran sam da bi propustio zaradu od 1000 posto u 3 godine ( koju neki nisu propustili ).
Samo tragedija je još veća što je sada, 6 godina poslije, plavi kupio upravo ovu dionicu ( koei ) koja je prošla tu fazu, i sad jeftino druka na njoj da bi zaradio koju kintu.
Zato i kažem da će plavi jednog dana, skupa s još nekim "poznavateljima", dionicu lkri kupovat po 3xx kuna, tj duplo većoj cijeni od sadašnje ( a možda i još skuplje ) i onda solit svima pamet kako je ovo dobra dionica.
To je jednostavno tako, pa eto takav je i plavi ulagač i poznavatelj fundamenata, čovjek jednostavno zna.
Bacam novu rukavicu : ima li u cijeloj Europi dionica koja je fundamentalno skuplja od Luke Rijeka?
Ako netko zna, molim da napiše, ja sam malo istraživao, pa nikako naći.
P/S 5,60
P/E 330,4
P/B 2,940
Nema u Europi ali ima u Kini…
BIDU (takozvani kineski Google)
P/E 103
P/B 32
P/S 34
P/C 33
Kod LKRI su uračunata velika očekivanja za budućnost ali ne smije se zaboraviti da je to ipak firma koja je samo korisnik koncesije (do 2042 godine) a ne vlasnik svih dobara na kojima djeluju (makar imaju i oni finih nekretnina).
Osobno ne vidim neku mogućnost za skorije povećanje profitabilnosti, čekaju ih još godinama ogromna ulaganja.
Kad bi bilo ovako kao što pričate, hoću reći, kada bi bilo zato što je, odnosno zato što neki misle tako, onda LKRI nikada ne bi došla na 1.000 kuna, a nitko ne garantira ništa. Lovina je uvijek opasna dok je ne uloviš.
Luka Rijeka: Kinezi nude 10 milijardi eura za poslove u Hrvatskoj
RIJEKA – Kineska državna brodarska korporacija Cosco zainteresirana je za preuzimanje višegodišnje koncesije za upravljanje Lukom Rijeka.
plavi@ kad dolaze kinezi u lkpc?????? [rolleyes]
"Ostvare li se planovi kineskih investitora Rijeka bi mogla postati vodeća luka na Jadranu, a Hrvatska tijekom sljedećih desetak godina ostvariti milijarde eura profita, pa ne čudi da su o cijelom aranžmanu informirani tek najbliži suradnici hrvatske premijerke Jadranke Kosor koja je o toj temi osobno na prošlotjednom sastanku razgovarala s kineskim veleposlanikom u Hrvatskoj Lianqijem, a s cijelim projektom upoznat je i predsjednik Ivo Josipović."