Božićnica u Luci 2000 kuna a prošle godine je bila 1200 očito se ne boje recesije a to se vidi i po popunjenosti kapaciteta i po najavi brodova. [thumbsup]
Kolega pogaca ovo je neistina!
Lani je Božićnica bila 1500 kn u cash-u + 500 kn bon a ove godine
je božićnica 1500 kn cash-a + 1000 kn bon.
lp
Kolega Plavi vama je burza dala sve potrebne odgovore na vaša pitanja, a kad ću ja vidjeti odgovore na svoja pitanja, od vas i kolege Deluksa??
Dakle, mogu li vidjeti izračun FA kojom opravdavate cijenu od 1850 kuna, na kojoj ste započeli kampanju kupovanja Luke Ploče kao podcjenjene???? i koja će brutalno rasti prema 2.600 kuna?!???
Da vidimo to čudo od analize………….sad se pokažite pred forumašima…….nemojte štediti argumente [lol]
http://www.rogotin.hr/_20…_obustava_cedveljusa.html
" Ravnatelj Lučke uprave Ploče Tomislav Batur naglašava da će Lučka uprava, kao investitor, u proljeće iduće godine pustiti u rad novi kontejnerski terminal. „Planirali smo privući dio kontejnera koji s Dalekog istoka dolaze u zagrebačku regiju preko riječke luke. Sada se od Rijeke do Zagreba, uključujući i neizostavne gužve u gradu, vozi oko 2,5 sata, a od Ploča do Zagreba bi se, nakon izgradnje prometnica, vozilo oko 4,5 sata. Međutim, pozicija pločanske luke bila bi neusporedivo bolja od riječke, jer putovanje brodom u Rijeku, računajući oba smjera, traje dva dana dulje nego u Ploče "
Mislim da je ovime sve jasno, čija je perspektiva bolja, samo mi nije jasno kako Luka Rijeka ima 3 puta veću tržišnu kapitalizaciju od Luke Ploče??
Što se tiče ovog zaustavljanja gradnje ceste, to je tekst iz listopada 2009. jučer na Dnevniku HTV-a je bilo rečeno da su osigurana sredstva za dovršetak izgradnje ceste do Ploča.
Citat kolege koji aktivno već 2,5 godine radi sa Lukom Ploče:
http://www.poslovni.hr/Forum/Thread.aspx?ThreadID=617&pg=738
LKPC je osnova ITT projekta ( integracija trgovine i transporta u bližoj i široj regiji)
Izgradnjom terminala, Luka Ploče će po kapacitetima terminala biti druga mediteranska luka u koju mogu uploviti brodovi najveće generacije, koji voze na liniji od Kine i Japana.
Samim time stiječu se predispozicije za otvaranje prekrcajnih, gospodarskih, proizvodnih, bescarinskih i sl. zona na lučkome području a dovršetkom prometne infrastrukture prema Zagrebu skračuje se rok isporike za cijela dva dana.
Zbog geopolitičkog položaja, na LKPC se oslanja cijela jedna država a po izgradnji paneuropskog koridora 5c, osim robe za BIH, prekrcavati će se i robe za Mađarsku pa i dalje.
Ps.
kontejnerski terminal se otvara na proljeće…trebati će ga opremiti prekrcajnom opremom, zar ne
ANJA LUKA – Iz Instituta za građevinarstvo Hrvatske u Banjaluku je stigao drugi dio projektne dokumentacije za izgradnju autoputa Banjaluka – Doboj, a radovi mogu da počnu poslije revizije kompletirane dokumentacije, reka je direktor preduzeća "Autoputevi RS" Dušan Topić.
http://seebiz.eu/hr/tvrtk…a-luka—doboj,63211.html
Luka Ploče-vrata koridora 5c
Nastavak slijedi..
Slijedi nastavak, za koelgu vidru, koji nikako da se odluči po kojoj cijeni ući u LKPC ( bi li inače bio tako aktivan na temi 😉 ?:
http://www.nacional.hr/cl…u-gradnju-nove-luke-ploce
Da bi Luka bila konkurentna, mora imati dobar vez, koji će imati gaz. Ali isto tako luka mora imati opremu za pretovar te robe. U današnjoj luci na terminalu rasutih tereta pretovaruju se brodovi do 60 tisuća tona, gdje je gaz 13 metara i norma 10 tisuća tona dnevno. Na novom terminalu rasutog tereta pretovarivat će se brodovi od 200.000 tona, gaz će biti 18,5 metara i dnevna norma 40.000 tona. Takva luka može biti konkurentna Kopru, jer tamo već postoji takav terminal rasutih tereta”, istaknuo je Ivica Pavlović. “U luci Ploče kontejnerski terminal danas ne postoji( kreće u prolječe). Kontejnerski prijevoz obavljamo samo jednom mobilnom dizalicom, norma je 10-12 boksova na sat. Boksove dižemo na konvencionalne obale gdje nema prostora, niti je podloga preuređena. Novi kontejnerski terminal trebao bi u početku imati 40.000 četvornih metara, a proširio bi se na 150.000 kvadrata. Dnevna norma iskrcaja tada će biti 50 boksova na sat. Namjeravamo produžiti obalu kontejnerskog terminala ako bude zahtjeva naših prijevoznika, najvećih svjetskih kompanija Maersk SeaLand, MSC i Evergreen. Tako će nam moći dolaziti brodovi najveće generacije, koji voze na liniji od Kine i Japana i koji za sada mogu uploviti u samo jednu do dvije luke na Sredozemlju”, objasnio je Ivica Pavlović.
http://www.liderpress.hr/Default.aspx?sid=90195
" a odgovor na to pitanje potrebna je šira analiza od financijske, ali nekoliko stvari se da naslutiti. Predsjednici uprava obje luke su unazad dvije godine najavili da će Luka Ploče biti privatizirana nakon najavljenog proširenja ( proširenje je gotovo u proljeće 2010. prije zadnje dokapitalizacije, po najavi dokapitalizacije cijena je porasla ca. 70 % tada do 6 000 kuna), a Luka Rijeka do ulaska u EU.
Luka Ploče će znatno povećati svoje kapacitete i poslovanje te ako nastavi racionalno poslovati može postati gospodarski lider juga Hrvatske i važan faktor u konkurentnosti Hrvatske u kontekstu robnog tranzita (pogotovo kada se završi autocesta do Ploča).
http://www.poslovni.hr/133651.aspx
Kalmeta uz ostalo ističe da se nastavlja izgradnja autoceste na dionici Ravča-Vrgorac i dalje prema Pločama
http://www.mmtpr.hr/UserDocsImages/060320-PR-hr.pdf
" Luka Ploče, kao početna i završna točka, predstavlja ključnu intermodalnu poveznicu kopnenog i pomorskog prijevoza na V.c. koridoru, jednog od triju najvećih paneuropskih transportnih koridora koji Hrvatsku povezuju s tržištima Bih i EU, te se stoga Projektom integracije trgovine i transporta (ITT) krenulo u izgradnju terminala za rasuti teret i višenamjenskog kontejnerskog terminala, kao i lučko-koridorskog poveznog sustava za integriranje informacijskih tokova u luci i na koridoru.
Glavni cilj projekta je stvoriti pretpostavke za razvijanje trgovine duž koridora Vc (Budimpešta-Osijek-Sarajevo-Ploče) koji je složena poveznica Sjeverne – Srednje i Južne Evrope te predstavlja izuzetnu vrijednost u kontekstu procesa privredne i saobraćajne integracije srednjoevropskog prostora. Izgradnjom Koridora Vc povezanost i transparentnost prometnih pravaca cestovnog, željezničkog, riječnog i zračnog prometa direktno će uticati na razvoj šireg i snažnog prometnog čvorišta za cijelu Europu i Aziju! "
Još nastavak slijedi…
Božićnica u Luci 2000 kuna a prošle godine je bila 1200 očito se ne boje recesije a to se vidi i po popunjenosti kapaciteta i po najavi brodova. [thumbsup]
Hm,Božićnica je mjerilo poslovanja ? [shocked]
Mislite da je JDPL prodao brod jel bu 2010 dobra ?
Slijedi nastavak:
Dakle.. P/B koji spominjete Luke Koper, a recite koliki je P/B Luke Rijeka?
Ja ću vam reči, 4,86. Pa kud odoste u Koper, a imate Rijeku malo sjevernije i u Hrvatskoj.
I sad .. kolika bi bila cijena LKPC na 4,86 bokka?
Ja ću vam reči – ca. 4 131 kunu.
A recite vi meni koliko je trenutna vrijednost investicija u Luku Ploče i kako će se to odraziti na Bilancu i RDG? Ima li te investicije Luka Koper, ili je ona to već odradila??
A recite vi meni kolika je tržišna kapitalizacija Luke Koper, a koliko Luka Rijeka i koliko Luke Ploče?
Ja ću vam reći, Luka Koper je blizu 3 mlrd kuna, Luka Rijeka oko 1,3 milijarde kuna, a Luka Ploče, pazite sad niti 400 milijuna kuna.
Uostalom, Luka Koper ima problem sa visokom zaduženošću, što znači da je limitirana po pitanju daljnje ekspanzije, dok je kod Luke Ploče situacija baš suprotna, oni imaju višak likvidnosti, vjerojatno tvrtka sa jednom od najvećih likvidnosti na ZSE, koeficijent likvidnosti preko 3, što nije nikako za zanemariti posebno u ovim teškim vremenima. A bitno je i po pitanju daljnje ekspanzije.
Što se tiče P/E, pa dajte ljudi nemojte bii smiješni, pa ne gledate P/E unazad već forward, tzv. PEG, pa da li je vama jasno da u prolječe slijedeće godine Luka Ploče otvara novi terminal o čemu je pisano na ovoj temi za kontejnerski pretovar, što će popraviti profitabilnost o ćemu sam pisao na ovoj temi sa konkretnim izračunima.
Kod Luke Ploče ima i dodatnih stvari, npr. moguća dokapitalizacija koja je najavljena što bi sigurno ( kao i 2007. ) diglo cijenu u nebesa zbog nominale od 400 kuna po kojoj bi se vjerojatno dokapitaliziralo za postojeće dioničare.
http://seebiz.eu/hr/burze…eta-mirovinaca,62469.html
"… kompanija poput Luke Ploče, mogle bi dobiti dodatni impuls i ući u krug trgovanijih izdanja obzirom da je promet i dosad bio relativno solidan, a i cijena je konstantno rasla posljednjih tjedana. Jučer je protrgovano prosječnih 314 tisuća kuna, uz rast cijene i treći dan zaredom, pa će biti animljivo pratiti situaciju idućih dana."
Rosoff u tekstu o politici NATO na Balkanu, koji prenosi podgorički „Dan”, kaže da će Hrvatska, kao novi član zapadne alijanse, i Crna Gora, koja ima tu perspektivu, morati da osposobe luke za prihvat američkih vojnih brodova. On smatra da je barska luka jedina u Crnoj Gori koja ima kapacitete za formiranje baze.
„BiH i Crna Gora će biti uskoro primljene u NATO, čime će veličina bloka biti značajno uvećana u odnosu na period od prije 10 godina, kada je počela njegova ekspanzija na istočnu Evropu”, navodi Rosoff, dodavši da „Pentagon i NATO završavaju osvajanje Balkana”.
http://seebiz.eu/hr/tvrtk…-ili-hrvatskoj,62263.html
Koja luka u Hrvatskoj a na granici sa prije spomenutim državama već ima izgrađene kapacitete za prihvat američkih vojnih brodova i opreme??
Slijedi još jedan nastavak…
Evo nastavak:
Na okruglom stolu koji je u Pločama održan pod nazivom „Perspektive željezničkog prometa na pruzi Metković – Ploče u kontekstu razvitka Luke Ploče i ulaganja na V.c koridoru“, raspravljalo se o značaju, stanju i razvojnim perspektivama V.c. željezničkog paneuropskog koridora. Uz organizatore okruglog stola iz Hrvatskog društva željezničkih inženjera, na izlaganju su sudjelovali predstavnici Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Luke Ploče d.d., HŽ Carga d.o.o., Željeznica Federacije BiH, Intermodalnog promotivnog centra, te brojni prometni stručnjaci. Zaključeno je kako je V.c. željeznički koridor izuzetno važan za prometni i gospodarski razvitak Republike Hrvatske i Federacije BiH i zato treba užurbano započeti modernizaciju željezničke infrastrukture svih željezničkih uprava kroz koje se proteže, kako bi što prije bio spreman prihvatiti planirane tokove putnika i robe, te aktivno doprinijeti maksimalnoj gospodarskoj afirmaciji ove regije.
Luka Ploče, u tom smislu, predstavlja ključnu intermodalnu poveznicu kopnenog i pomorskog prijevoza na V.c. koridoru, te kao složen tehničko – tehnološki sustav zahtjeva ubrzan razvitak sa željezničkim sustavom na koji se naslanja. HŽ željeznički sustav i Željeznice Federacije BiH već se pripremaju za liberalizaciju željezničkog prometnog tržišta da bi mogli konkurirati u novim uvjetima, s posebnim naglaskom na informatizaciju prijevoznih procesa i modernizaciju željezničkih vozila. Sudionici skupa složili su se da intermodalni prijevoz predstavlja jedinu prihvatljivu i održivu tehnologiju prijevoza robe, pa u njega treba intenzivno ulagati i stvarati uvjete za njegovu široku primjenu.
Dodatno, ovdje je najavljena od g. Pavlovića, direktora Luke Ploče, promjena u vlasničkoj strukturi i najava dokapitalizacije, a znamo kako je to bilo 2007. kada je došla najava o dokapitalizaciji, pa najava dokapitalizacije.
Za one koji neznaju, evo lina, pa neka pogledaju grafikon na dnu.
http://www.poslovni.hr/60350.aspx
Pri špekulacijama o dokapitalizaciji cijena je sa 3 800 – 4 000 porasla na ca 5 100 – 5 300.
TO je bilo ca. 35 %. Po objavi o dokapitalizaciji cijena je porasla na dodatnih 6 300-6 400. to je dodatnih ca. 25 %. Sve se vidi lijepo po grafikonu, ne kažem da će ista priča biti i sutra, ako dođe do dokapitalizacije, ali… samo napomena, danas je cijena 1725 kuna. Naravno da je glavni razlog porastu cijene bila mogučnost dokapitalizacije za postojeće dioničare po nominali koja je 400 kuna.
Pa si sad radite računicu.
Inače da priča o dokapitalizaciji drži vodu, kao i promjena u vlasničkoj strukturi piše ovdje, članak iz malo poznatog " Dubrovačkog Vjesnika " od 19.08.2009. gdje g. Pavlović kaže citiram:
" rekao je Pavlović i najavio skoru promjenu vlasničke struktue firme. U luci smatraju da država u prvoj fazi treba obeštetiti zaposlenike za razliku između šest i dvadeset tisuća nekadašnjih DEM-a, što se vuče još od prodaje dionica, nakon čega bi radnici kao dioničari, s državom i ostalim dioničarima, u promišljanju vlastite budućnosti, mogli sudjelovati u odlukama o dokapitalizaciji. Naime, potrebno je osigurati sto milijuna eura za kupnju opreme na nova dva terminala, nakon čega će lučki kapaciteti biti više nego dvostruko povećani. "
http://www.dubrovacki.hr/…ce-ulaze-se-u-razvoj-luke
Kuvajt osigurao 30 milijuna eura za prvu dionicu koridora 5c u BiH
http://business.hr/hr/Nas…dionicu-koridora-5c-u-BiH
Slijedi još jedan nastavak..
Evo nastavka:
http://www.slobodnadalmac…icleId/59582/Default.aspx
" s dalekog istoka pOkazuju zanimanje za izgradnju terminala
Kinezi ulažu u Luku Ploče "
Investicije, kako god bile plačene, oko 160 milijuna eura.
E pa sad..ukupna tržišna kapitalizacija Luke Ploče po ovim cijenama je oko 384 milijuna kuna.
EV ( enterprise value ) Luke Ploče, za one koji ne znaju EV označava vrijednost koju je potrebno dati da bi postao 100% vlasnik tvrtke, odnosno ukupnu vrijednost tvrtke. Gotovina u blagajni ne ulazi u računicu zato što se kupovinom te tvrtke izravno postaje i vlasnikom gotovine. Po meni puno bolja metoda kod preuzimanja i stvarne vrijednosti tvrtke na tržištu zbog toga što uzima u obzir dug i gotovinu to bi bila tzv. prava ekonomska vrijednost tvrtke , dakle EV je 399 milijuna kuna.
Kao mala usporedba Luka Rijeka vam po EV vrijedi oko 1,36 milijardi kuna.
http://www.bankamagazine….ItemID/51293/Default.aspx
" Po vrijednosti poslovanja, među jadranskim lukama daleko najveća je upravo Luka Koper sa 120 milijuna eura godišnjeg prihoda dok su Luka Ploče i Luka Rijeka usporedive po veličini, s preko 200 milijuna kuna dok je crnogorska Luka Bar najmanja s oko 22 milijuna eura. Međutim, Luka Ploče i Luka Bar imaju i najjaču ekspanziju, godišnji rast prodaje od preko 40 posto. "
" Pokazatelji poslovanja ogledaju se i u tržišnoj cijeni dionica jadranskih luka pa po kriteriju tržišne kapitalizacije Luka Koper je također najveća, s vrijednošću više od 2,5 milijarde kuna, a slijedi je Luka Rijeka s nešto više od milijardu kuna, dok su Luka Ploče i Luka Bar obje preko 200 milijuna kuna. "
" Povrat na uloženi kapital najveći je u Luci Ploče. Dionica Luke Rijeka trenutačno je precijenjena, a Luke Ploče podcijenjena. Luka Bar zbog niske operativne dobiti ima iznimno visoke EV/EBITDA i EV/EBIT pokazatelje. "
" Omjer financiranja kreditima je najveći u Luci Koper – 42 posto. Zbog visokih kratkoročnih kredita i radni kapital je negativan, a zauzima čak 76 posto prihoda. Luka Ploče je daleko profitabilnija od Luke Rijeka, a Ploče su, uz nepromijenjenu operativnu maržu, zbog povoljne promjene tečaja ostvarile znatno poboljšanje neto dobiti u odnosu na 2007. godinu. "
Rat u Pločama: Barba Lukina uprava otima naftni terminal BiH
http://www.nacional.hr/cl…terminal-koji-pripada-bih
U Pokretu smatraju da u ugovoru postoje odredbe koje su na štetu Crne Gore. Potpredsjednik Branko Radulović kaže da su šokantne informacije koje su dobili prilikom posjeta predstavnika Europskog parlamenata, koji su objavili da je za Europsku uniju prioritet luka Ploče i infrastruktura koja se naslanja na nju, a ne luka Bar i autocesta Bar – Beograd, što će utjecati na financiranje projekta.
http://www.poslovni.hr/130951.aspx
NADAM SE DA SAM KOLEGI VIDRI BAREM DJELOMIČNO POMOGAO.
LP
A joj plavi jesi se raspisao, pa nije valjda da te prpa da će dionica roknut? Bez brige, ako će padat, padat će i bez tvojih naklapanja.
Ako mene pitaš ja se slažem da je luka ploče važnija i značajnija od luke bar, al luka rijeka je važnija i značajnija od luke ploče. To su činjenice, nikakve priče to neće još skoro promjenit. End of story.
I šta sad? Ni jedno ni drugo nemaju puno veze s cijenom ove dionice, tako da si bezveze potrošio nedjelju poslijepodne.
Stvarno je umijeće ovako izdrukat dionicu na vrhu, čudno je kako ovakvih znalaca nije bilo kad je dionica vrijedila 600 -700 kn.
Jedna od mojih najdražih dionica mi se toliko zgadila da ne znam više kad ću je ponovno kupiti.
Molio bih od cijenjenih kolega odgovor na slijedeće pitanje.
Ako su prihodi Luke Ploče u zadnjih 12 mjeseci iznosili 185 milijuna kuna, dobit 4 milijuna a godišnja koncesija je bila 1 milijun kuna, recite kako će na poslovanje utjecati činjenica da će plaćati koncesiju od 25 milijuna kuna što je točno 25 puta veći trošak i što je iznos nove koncesije prema riječima predsjednika Uprave Ivana Pavlovića.
DA li to znači da će Luka Ploče raditi slijedećih 5 godina samo da zaradi za troškove koncesije?
DA li to znači da će oni morati povećati prihode iz rekordne 2008. godine za 15% samo da bi pokrili 25 miljuna troška koncesije?
Da li to znači da je ,s obzirom na perspektivu koja je očajna, poslovanje s gubitkom zagarantirano?
Razmislite isto tako koja je perspektiva dionice na 2BV i P/E 84 na tržištu koje pada?
DA li mislite da će više padati ADRS na 0,6BV ili LKPC na 2BV?
Teška su to pitanja ali istina mora izaći na vidjelo i sa tim se treba suočiti.
Dobar investitor treba pokušati predvidjeti poslovanje u budućnost, i to je jedini način da bude usplešan.
G. Plavi zna jedino pročitati izvješća i na temelju toga donijeti nekave odluke, izvješća su dostupna svima shvatiti ih može svaki prosječni ekonomist. Za postati ekonomist ne treba nekakva genijalnost i inteligencija, to može apsolutno svako tko ima volje nabubati desetak knjiga.
Cijene na burzi uvijek odražavaju nekakva očekivanja u budućnosti i usješan investitor je onaj tko najpreciznije pogadi tu budućnost.
U ovakvim ekonomskim okolnostima apsurdno je pričati o fundamentima jer oni odražavaju prošlost koja je bila neusporedivo bolja nego što na čeka u sljedećih par godina.
Dionice se sada trebaju kupovati s debelim diskontom a ne po realnim vrijednostima.
CMA CGM SA, the world’s third- biggest container shipping company, told bondholders it faces bankruptcy.
Marseille-based CMA CGM is seeking changes to the terms of its bonds in dollars and euros due 2012 and 2013 as part of an effort to restructure $5.6 billion of debt and raise new money, according to the notice, which Malrieu confirmed is authentic. The company is in breach of conditions on most of its debt after suffering from a slump in world trade amid the deepest financial crisis since the 1930s.
Treća najveća kompanija za prijevoz kontejnera na svijetu je upravo objavila da je pred bankrotom zbog kolapsa svjetske trgovine.
Luka Ploče je ušla u kredit i ulaže velike novce u gradnju novih terminala za prihvat kontejnera ?!?!?
Da li znate da 33% projekata Svjetske banke propadnu?
Da li znate da Svjetska banka najviše zaradi na projektima koji propadnu?
Da li bi projekt Luke Ploče mogao ući u onih 33% projekata Svjetske Banke koji propadnu a na kojima Svjetska banka najviše zaradi?
Ovo su neka od pitanja na koja je teško odgovoriti ali treba se s njima suočiti.