LKPC (Luka Ploče d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska LKPC (Luka Ploče d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

BOSANSKOHERCEGOVAČKI MINISTRI POTPISALI MEMORANDUM O SURADNJI S CRNOM GOROM – BAR PRIJETI PLOčAMA
Luka Ploče morat će premostiti još jednu prepreku na putu ostvarenja najavljenih deset milijuna tona godišnjega prometa i preuzimanja primata na ovome dijelu Jadrana. „Prijetnje“ pločanskim ambicijama stižu iz BiH i Crne Gore čije su Vlade, odnosno ministri prometa dr. Božo Ljubić i Andrija Lopar, potpisali memorandum o suradnji, kojim je, nakon tri desetljeća stidljivih najava, aktualizirana gradnja 169 kilometara dugačke pruge normalnoga kolosijeka između Čapljine i Nikšića. Najnovija inicijativa krenula je iz Crne Gore, najprije na razini željezničkih tvrtki, a zatim kroz kontakte s predstavnicima RS-a, dok se na kraju nije stiglo i do državne razine. Godina 2012. označena je kao početak gradnje, dok bi pruga trebala biti završena krajem 2016. godine. Europska komisija ozbiljno prati inicijativu, a Vlade susjednih država očekuju i njenu financijsku potporu. Za hrvatske prostore pruga bi značila oživljavanje iseljavanjem opustošene Općine Ravno, kao i dijelova općina Neum i Stolac, a za RS pruga bi značila izvlačenje Trebinja, Ljubinja i Bileće iz izolacije. Crna Gora bi dobila alternativu sadašnjoj željezničkoj žili kucavici Beograd – Bar, a svjesni koliku bi dobit od gradnje pruge imala u prvome redu luka Bar, Crnogorci su se angažirali na dovršetku studije o ekonomskoj opravdanosti projekta, kako bi se lakše pronašli strani investitori za gradnju pruge. S obzirom da je poznato kako je u prijeratnome periodu gotovo 90 posto prometa luke Ploče bilo vezano za BiH, a i danas se taj postotak kreće oko respektabilnih 60 posto, pitanje je koji su aduti pločanske luke u odnosu na luku Bar, kada je riječ o privlačenju BiH tvrtki. Komparativne prednosti su svakako na strani luke Ploče. Posebno se to odnosi na prostor, koji je u Pločama (220 ha) više nego dvostruko veći od onoga u Baru (100 ha). Luka Ploče je, uz to, i tehnološki superiorna u odnosu na luku Bar, što će se dodatno povećati nakon izgradnje kontejnerskoga terminala i terminala za rasute terete. Za nekoliko godina Ploče će, kada su u pitanju rasutu tereti, biti bez konkurencije na Mediteranu i moći će primati brodove CAPESIZE, ukupne težine 150 tisuća dwt, gaza dvadeset metara, a mogućnost uskladištenja bit će povećana na milijun tona. Ravnatelj Lučke uprave Tomislav Batur ne boji se konkurencije luke Bar, jer smatra da će, nakon izgradnje novih kapaciteta u luci Ploče, BiH ekonomija osigurati direktne uštede veće od 250 milijuna eura u idućih dvadeset godina. Međutim, sudeći po kretanjima u području transporta u sjevernoj i sjeverozapadnoj Europi, Ploče i Bar možda neće biti konkurenti, jer bi trebalo biti dovoljno posla za obje luke. Naime, to područje Europe je zakrčeno uslijed ogromnoga povećanja prometa, pa se očekuje da EU, kroz transportnu politiku, preusmjeri jedan dio tereta na jug. U ovome trenutku samo tri luke, Rotterdam, Antwerpen i Hamburg, «rade» preko 30 posto prvenstveno kontejnerskoga prometa EU-a, dok devet mediteranskih luka obavlja tek dvadesetak posto prometa. Zbog očitoga nesrazmjera, EU usmjerava dio prometa na južne koridore, ali to zahtijeva poboljšanje cestovnih i željezničkih komunikacija.

Poseban status BiH
Luka Ploče prošle je godine ostvarila 4,2 milijuna tona prometa, a luka Bar 2,5 milijuna tona. Najvažniji klijent luke Ploče svakako je Zenica s gotovo dva milijuna tona prometa. Udaljenost između Zenice i Ploča je 275 kilometara, a udaljenost između Zenice i Bara je čak 829 kilometara. Iluzorno je očekivati da Bar može toliko sniziti cijenu svojih usluga da bi to pokrilo razliku u cijeni željezničkoga prijevoza. Osim toga, pojedine BiH tvrtke u Pločama već imaju status o kojem hrvatske tvrtke mogu samo sanjati.

KADA NEPRAVDA POSTAJE ZAKON - OTPOR POSTAJE POTREBA

Mittal Steel” iz Zenice jedan je od najvećih korisnika Luke Ploče. Seid Kapetanović, koordinator “Mittal Steela” za odnose s državnim institucijama u BiH, ističe da bi otvaranje mogućnosti za korištenje Luke Ploče bilo od značaja za bh. privredu.
– Luka Bar veoma je atraktivna “Mittal Steelu”, ali problem je prijevoz. Od Zenice do Ploča je 250, dok je do Bara 468 kilometara. Luka Bar sigurno ne može toliko sniziti cijenu svojih usluga da bi to pokrilo razliku u cijeni željezničkog prijevoza – kaže Kapetanović.
Ističe da bi izgradnjom pruge Valjevo – Loznica, što je planirano prije rata, Luka Bar postala daleko primamljivija “Mittal Steelu”.

Dnevni Avaz

SVE ŠTO JE DANAS SKUPO SUTRA ĆE BITI JOŠ SKUPLJE A BITI ĆE VAM JEFTINO?????????

Luka Ploče prošle je godine ostvarila 4,2 milijuna tona prometa, a luka Bar 2,5 milijuna tona.

Prosto sumnjam da je Luka Bar imala ovakav promet pa mislim da ni približno ova brojka od 2 500 000 nije točna .
Daj link disi ovaj podatak našao, to je prosto nemoguće jer svi oni koji su vidili Luku Bar znaju da je ova brojka 100% netočna.
Možda 250 000 a ne 2 500 000.

SVE ŠTO JE DANAS SKUPO SUTRA ĆE BITI JOŠ SKUPLJE A BITI ĆE VAM JEFTINO?????????

Ne znam kome misle zamazivati oći sa ovakvim političkim memorandumima [shocked]
Koliko sam ja shvatio , ministri BiH i Crne Gore dr. Božo Ljubić i Andrija Lopar su potpisali memorandum o suradnji za gradnju 169 kilometara dugačke pruge normalnoga kolosijeka između Čapljine i Nikšića koja bi se “počela” graditi tek 2012!
Crnogorci tek rade studiju o ekonomskoj opravdanosti projekta, kako bi lakše pronašli strane investitore za gradnju pruge što znači da za sada imaju samo dobru volju[lol]

Što se tiće usporedbe LP i LB slijedeći odlomak govori sve:
“Za nekoliko godina Ploče će, kada su u pitanju rasutu tereti, biti bez konkurencije na Mediteranu i moći će primati brodove CAPESIZE, ukupne težine 150 tisuća dwt, gaza dvadeset metara, a mogućnost uskladištenja bit će povećana na milijun tona.”

KADA NEPRAVDA POSTAJE ZAKON - OTPOR POSTAJE POTREBA


Luka Ploče prošle je godine ostvarila 4,2 milijuna tona prometa, a luka Bar 2,5 milijuna tona.

Prosto sumnjam da je Luka Bar imala ovakav promet pa mislim da ni približno ova brojka od 2 500 000 nije točna .
Daj link disi ovaj podatak našao, to je prosto nemoguće jer svi oni koji su vidili Luku Bar znaju da je ova brojka 100% netočna.
Možda 250 000 a ne 2 500 000.


Vaš link

KADA NEPRAVDA POSTAJE ZAKON - OTPOR POSTAJE POTREBA

Vaš link

30.3.2008
Najduži brod u luci Ploče

U luku Ploče uplovio je najduži brod u povijesti. Riječ je o brodu “Great Zhejiang”, dužine 254 metara, širine 32,20 metara, kojemu je gaz 12,4 metara. Plovi pod panamskom zastavom, a posadu čine Kinezi.
Brod je u luku dopremio oko 62 tisuće tona «klinkera» (poluproizvod za cement). U Pločama će se zadržati dva dana i istovariti 24 tisuće tona tereta, dok će ostatak biti istovaren u Italiji.

KADA NEPRAVDA POSTAJE ZAKON - OTPOR POSTAJE POTREBA

Top bid
CIJENA KOLIČINA
3.550,00 34
3.326,00 3
3.325,00 15
Top ask
CIJENA KOLIČINA
3.600,00 2
3.700,00 4
3.730,00 6
3.754,00 2
3.765,00 3
Transakcije
CIJENA KOLIČINA VRIJEME
3.545,00 1 10:01:27
3.540,00 3 10:01:27
3.500,00 6 10:01:27
3.490,00 6 10:01:27
Dobar početak dana[thumbsup]

KADA NEPRAVDA POSTAJE ZAKON - OTPOR POSTAJE POTREBA


Top bid CIJENA KOLIČINA 3.550,00 34 3.326,00 3 3.325,00 15 Top ask CIJENA KOLIČINA 3.600,00 2 3.700,00 4 3.730,00 6 3.754,00 2 3.765,00 3 Transakcije CIJENA KOLIČINA VRIJEME 3.545,00 1 10:01:27 3.540,00 3 10:01:27 3.500,00 6 10:01:27 3.490,00 6 10:01:27 Dobar početak dana[thumbsup]

jos bi mogo biti u ovoj sedmici jako jako ljep DAN [thumbsup]

Do 10.28 je prošlo 88 kom (311.815,93kn) i to sve je poskidano sa aska !
Da mi je znati što se tu kuha?[proud]

KADA NEPRAVDA POSTAJE ZAKON - OTPOR POSTAJE POTREBA

BiH i Singapur parafirali sporazum
Objavljeno: 28.03.2008. u 16:42
Izvor: SEEbiz

BiH i Singapur parafirali su Sporazum o izbjegavanju dvostrukog oporezivanja u odnosu na dohodak i imovinu, kojim se stvaraju povoljniji uslovi u poslovnom okruženju za investitore iz obje zemlje, saopćeno je iz Ministarstva finansija i trezora BiH. Sporazum su u Singapuru parafirali zamjenik ministra finansija i trezora BiH Fuad Kasumović i zamjenik komesara poslovne grupacije singapurske Državne poreske uprave Kit Seng.

“Parafiranje sporazuma prvi je korak u nizu aktivnosti koje će provoditi dvije prijateljske države, dok će rješavanje pitanja dvostrukog oporezivanja imati brojne efekate, posebno za privredu”, naglasio je Kasumović.

On je dodao da Sporazum predstavlja otvaranje BiH tržišta prema jednoj od najrazvijenijih država u svijetu, te pozvao ulagače iz Singapura da aktivnije učestvuju u privrednom razvoju BiH.

Zaboravili su napisati “BiH – Singapur via Luka Ploče”

KADA NEPRAVDA POSTAJE ZAKON - OTPOR POSTAJE POTREBA

U zadnje vrijeme pojavljuju se članci u kojima se piše o nedostupnosti info oko gradnje terminala za tekuće terete, npr.

-Za koga se grade terminali u luci Ploče 15.3.2008
(www.dubrovacki-vjesnik.hr)
Prihvaćanjem Studije utjecaja na okoliš zahvata izgradnje terminala za skladištenje i pretovar tekućih tereta u Luci Ploče, uz određene ograde, od strane nadležnoga Povjerenstva, napravljen je još jedan korak prema izgradnji novih terminala u luci. Popraćeno je to dodatnom zabrinutošću pločanske javnosti, posebice zbog činjenice što su mnoge aktivnosti vezane uz možebitne lučke terminale obavijene velom tajne

-Subota, 22 Ožujak 2008
Luka PločeKrajem ove godine u luci Ploče započinje izgradnja terminala za skladištenje i pretovar tekućih tereta, što je jedna od najvećih investicija na lučkome području.

Terminal se planira graditi na površini od oko 150 tisuća metara četvornih i sadržavati će dio za skladištenje i manipulaciju tekućih goriva, kemikalija i ukapljenog naftnog plina,Gradit će ga Luka Ploče Trgovina sa četvero ravnopravnih partnera koji su potpisali pismo namjere, a to su JANAF, OMV, PETROL i Zračna luka Zagreb.

Pregledavajući net naišio sam na sljedeći članak koji me je malo zainteresirao pa vam prenosim meni interesantne odlomke:

TURSKA USMJERAVA NABUCCO PREKO BIH
Friday, 28.03.2008.
Vaš link
“Slobodna Bosna” ekskluzivno otkriva detalje razgovora turskog premijera Erdogana i njegovog domaćina Silajdžića vođene oko izgradnje plinovoda “Nabucco” i mogućnosti da se BiH uključi u taj veliki evropski infrastrukturni projekat

5CU energetskoj studiji Federacije BiH u čijoj su izradi sudjelovali eksperti hrvatskog instituta “Hrvoje Požar” konstatira se da je za BiH krajnje nepovoljno i neracionalno razvijati dva entitetska, sasvim odvojena i pri tome suprotstavljena energetska sistema. U studiji se sugerira da bi najracionalnije rješenje bilo izgradnja plinovoda duž trase autoceste 5C jer bi se na taj način osjetno umanjili troškovi gradnje. Osim toga, BiH bi preko priključka na plinovod Nabucco obezbijedila stabilan izvor plina, iz dva međusobno neovisna izvora -Rusije i Kaspije.
Političko-ekonomski značaj Kazahstana susjedna Hrvatska prepoznala je davno. Njen predsjednik Stjepan Mesić s kazahstanskim kolegom Nazarbajevim susreo se čak pet puta u šest godina, otvarajući tako vrata hrvatskim kompanijama na velikom tržištu bogatog Kazahstana, čija ekonomija bilježi eksplozivan rast.

Ove info. ne moraju biti povezane, međutim činjenice koje bi ih mogle povezati su svakako koridor 5C, ruski interes za gradnju spremnika u prostoru RS u LP s jedne strane te Janaf, Omv, Petrol sa LPT kao Eu opcija s druge strane .
U svakom slučaju, promatrajući sve ove članke u paketu , u bliskoj budučnisti postoji realna opcija da če se u LP preklapati interesi Rusije iza koje stoji RS te EU konzorcija sa SAD u pozadini, a L.P. d.d. kao prioritetni koncesionar i operater bi iz takve situacije imala neslućene materijalne koristi.

KADA NEPRAVDA POSTAJE ZAKON - OTPOR POSTAJE POTREBA

Pomiče se granica svi dole mi gore ali nije to još ništa ovo je zagrijavanje pred šprint.

LUKA PLOČE D.D. – LKPC-R-A

Kupnje Prodaje
Cijena Količina
3.550,00 16
3.450,00 10
3.423,00 5
3.422,00 2
3.421,00 3
3.420,00 10
3.402,00 10
3.401,00 6
3.400,00 29
3.361,00 10

Cijena Količina
3.560,00 3
3.580,00 1
3.600,00 6
3.610,00 2
3.690,00 10
3.700,00 4
3.752,99 6
3.753,00 16
3.753,99 6
3.754,00 2

SVE ŠTO JE DANAS SKUPO SUTRA ĆE BITI JOŠ SKUPLJE A BITI ĆE VAM JEFTINO?????????

New Report

Close