Rasprava je zaključena i prešli su na novu točku dnevnog reda.
Radilo se o Prijedlogu:
ZAKONA O POTVRĐIVANJU UGOVORA O JAMSTVU IZMEĐU REPUBLIKE HRVATSKE I EUROPSKE BANKE ZA OBNOVU I RAZVOJ ZA “PROJEKT INTEGRACIJE TRGOVINE I TRANSPORTA – TERMINAL ZA RASUTI TERET U LUCI PLOČE“, s konačnim prijedlogom Zakona, hitni postupak, prvo i drugo čitanje, P. Z. br. 6.
Detaljnije: http://www.sabor.hr/Default.aspx?art=20509
O ovoj točki dnevnog reda jednoglasno i bez primjedaba očitovali su se:
– Odbor za zakonodavstvo
– Odbor za pomorstvo, promet i veze
– Odbor za financije i državni proračun
Zakonom se potvrđuje Ugovor o jamstvu za zajam ugovoren Ugovorom o zajmu između Lučke uprave Ploče i EBRD-a za „Projekt integracije trgovine i transporta – Terminal za rasuti teret u Luci Ploče“. Ujedno se ovim Zakonom propisuje način podmirivanja financijskih obveza koje mogu nastati za Republiku Hrvatsku kao jamca po Ugovoru o jamstvu te nadležnosti za provedbu Ugovora o jamstvu. Ukupan trošak Projekta procjenjuje se na oko 91 milijun EUR. Europska banka za obnovu i razvoj sufinancirat će jednu od komponeneti Projekta i to terminal za rasuti teret u iznosu od 11,2 milijuna EUR ( zajam na 15 godina uz poček od 4 godine). Preostala sredstva potrebna za financiranje projekta osigurana su putem zajma Međunarodne banke za obnovu i razvoj (IBRD) u iznosu od 58,8 milijuna EUR, a 21 milijun EUR planirat će se u državnom proračunu tijekom razdoblja provedbe Projekta. Očekuje se da će Projekt biti dovršen do 31. ožujka 2011. godine.
Za nas je najbitnije ostalo, na str. 11 Ugovora, Odjeljak 2.03. Ostale obveze, gdje se spominjemo dva puta:
“Jamac će poduzeti potrebne mjere za smanjenje svog vlasničkog udjela u poduzeću Luka Ploče d.d. na najviše dvadeset posto (20%) u skladu s postojećim zakonima i propisima i uz konzulzacije s Bankom. Taj će se proces okončati u dogledno vrijeme kako bi se omogućilo da Luka Ploče d.d. osigura dostatna sredstva po tržišnim uvjetima za kupnju opreme za zadovoljavajuće poslovanje Novih Terminala.”
Dakle, sve ide svojim tijekom, kako smo i dosad isticali – samo treba biti strpljiv! [smiley][thumbsup]
Pozdrav kolege!
Pored odličnih vijesti iz sabora evo još malo i iz BiH
Grude: Povećanje zaposlenosti na 700 radnika
Objavljeno: 18.02.2008. u 10:28
Izvor: Avaz
U prošloj godini ostvaren prihod od 170 miliona maraka.
Foto: Arhiva
Violeta iz Gruda namjerava u ovoj i idućoj godini zaokružiti ciklus produkcije higijenskih proizvoda na 46 artikala, pokrećući proizvodnju sirovine, kvalitetnog higijenskog papira.
– Upravo je započeta najvažnija investicija od 30 miliona eura (59,5 miliona KM) u izgradnju hala i nabavku mašina koje će proizvoditi najfinije vrste papira za naše proizvode – kazao je u izjavi za “Dnevni avaz” Petar Ćorluka, osnivač ove tvornice.
Sirovinu koja se još uvijek uvozi iz Italije, kako je istakao, ubuduće će se proizvoditi iz celuloznih vlakana vrsta drveta iz Južne Amerike, po tehnologiji kakvu koriste Violetini italijanski partneri.
– Zaokruživanjem ciklusa, Violeta će povećati zaposlenost na 700 radnika u direktnoj proizvodnji, ne računajući trgovačku mrežu, a i znatan broj radnika će dobiti posao putem transportnih veza za celulozu u luci Ploče – zaključio je Ćorluka.
Vaš link
[color=blue]Očekuje se da će Projekt biti dovršen do 31. ožujka 2011. godine. [/color]
Uf dosta dugo cca 3 godine, a prema dobrom hrv. običaju i 4. Ali u međuvremenu će se stalno nešto raditi i unapređivati tako da možemo kontinuirano rasti do 2011, a onda eksplozija. Ma ona cijene dionice, naravno.
Pozdrav svim dugoročnim investitorima.
Uf dosta dugo cca 3 godine, a prema dobrom hrv. običaju i 4…
Pa i nije jer 3 godine u životu jedne tvrtke je tren – gotovo pa ništa. Tek priprema za ozbiljniji nastup na međunarodnom tržištu, gdje nema kašnjenja (po našem običaju). Ni djeca se ne prave preko noći, kaže stara pučka poslovica, a i kad se naprave treba još 9 mjeseci… [smiley][smiley][smiley][smiley]
U međuvremenu ćemo mi svake godine udvostručiti svoj rast, uostalom kao i ove godine. Koliko će pločica vrijediti 2011.? Jedva čekam GFI. [thumbsup]
A ljudi moji , Luka Ploče je projekt koji je debelo krenuo….a neki se pitaju još uvjek ” hoće li bit–neće li bit ”
…za 2-3 mjeseca će biti regulirana koncesija koju će dobiti (sigurno) Luka Ploče d.d. koja je sadašnji povlašteni koncesionar , i za nove terminale , a na rok 30godina i 45 godina (ovisno o terminalu)….u međuvremenu Luka Ploče d.d. mora nabaviti OPREMU da bi mogla opskrbljivati te nove terminale ( a i ove stare budući je promet toliko narastao da jedva uspjevaju istovariti sve brodove koji sada dolaze u luku ) …. …budući Luka Ploče d.d. nema mogućnosti da dođe do novca dizanjem klasičnog kredita … mora ići u DOKAPITALIZACIJU ili da joj država namakne nekakav kredit (teško) …. a država koja je sada 62% vlasnik Luke Ploče d.d. treba do završetka projekta (2011 g.) da smanji vlasnički udio na 20%…. ostalo sami zaključite [wink][wink]
Da, kolega Ganga, dobro zboriš.
Naime, promet je tako narastao da jedva uspijevaju iskrcati sve brodove koji pristižu u luku.
Prije sedam dana su objavili da je zbog sve većeg porasta lučkog prometa koji godišnje iznosi i do 40 posto, te brzog i učinkovitog prekrcaja tereta Luka Ploče potpisala je ugovor o nabavi suvremene mobilne višenamjenske lučke dizalice marke „Liebherr“.
Cijena te moderne lučke dizalice iznosi čak tri milijuna eura. Nosivost joj je 140 tona, a kapacitet prekrcaja je tisuću tona rasutih tereta na sat ili 30 kontejnera. Dohvat te višenamjenske mobilne dizalice je 56 metara, a može podići čak 100 tona na 30 metara dohvata, a njenim puštanjem u rad osjetno će se povećati učinkovitost i brzina pretovara u pločanskoj luci. Rok za isporuku je šest mjeseci, a bit će dopremljena iz Austrije, jedne od triju zemlja u svijetu u kojoj se proizvode moderne dizalice takve vrste i namjene. [smiley]
Da, kolega Ganga, dobro zboriš.
Naime, promet je tako narastao da jedva uspijevaju iskrcati sve brodove koji pristižu u luku.
Prije sedam dana su objavili da je zbog sve većeg porasta lučkog prometa koji godišnje iznosi i do 40 posto, te brzog i učinkovitog prekrcaja tereta Luka Ploče potpisala je ugovor o nabavi suvremene mobilne višenamjenske lučke dizalice marke „Liebherr“.
Cijena te moderne lučke dizalice iznosi čak tri milijuna eura. Nosivost joj je 140 tona, a kapacitet prekrcaja je tisuću tona rasutih tereta na sat ili 30 kontejnera. Dohvat te višenamjenske mobilne dizalice je 56 metara, a može podići čak 100 tona na 30 metara dohvata, a njenim puštanjem u rad osjetno će se povećati učinkovitost i brzina pretovara u pločanskoj luci. Rok za isporuku je šest mjeseci, a bit će dopremljena iz Austrije, jedne od triju zemlja u svijetu u kojoj se proizvode moderne dizalice takve vrste i namjene. [smiley]
Luka Ploče je jednu takvu dizalicu kupila prošle godine a ovo je druga, navala brodovaje svakim je danom veća obala 5 je zakrcana teretima tako da na nju više ni šibica ne može pasti, treće smjene se rade non-stop sada, primljeno je 40 novih radnika i još puno dobrih vijesti koje pokazuju u kom smijeru ide Luka Ploče.
ajd fala bogu i sampras je odlučio nešto napisat
Kolega u zadnje vrijeme su se pojavili na ovoj temi neki kairosi i njima slični koji pojma nemaju ni dije Ploče a o dionicama njihovo znanje je u rangu predškolca tako da mi se sa takvim tipovima ne da ulaziti u rasprave ima tu forumaša koji su stvarno ok.
Lijep pozdrav tu sam ja i nisam ništa prodavao i redovno vas pratim.
Lučkoj upravi Ploče osiguran 91 milijun eura i što se tiće njih sve ide po planu.
A Luka Ploče kao prioritetni koncesionar morat će u luku do 2011. godine uložiti oko 137 milijuna eura?
Na koji naćin će se osigurat ovaj novac, privatizacijom ili?, s obzirom da Luka Ploče nema mogučnost dizanja klasičnog kredita (i da li Luka Ploče može dizat kredit u slučaju da joj se koncesija da na 30-45 godina?)