Nikome ne pada na pamet da oni moraju doći do 51% da bi postali većinski vlasnik,i nikome ne pada na pamet da im mirovinci po ugovoru ne smiju prodati dionice ispod 1000 kn jer su ih kupovali po 850 kn u dokapitalizaciji,tako ako žele potegnuti do 51% ide to up preko 1000 kn,a Pelješki most nema ni 3% utjecaj na poslovanje,veći utjecaj ima izgradnja koridora Vc,a on će se još graditi najmanje 7 godina,a kad se otvori koridor..samo nebo će biti granica..
A točno što bi dobio najveći dioničar kupovinom 51% društva, a što već sad nema?
Pa NO je uglavnom njihov, a i uprava. Pa PPD i ENNA nikad nisu do sada ništa baš jako skupo plaćali, već su preuzimali uglavnom distresiranu imovinu i firme (Pevec, Dalekovod, Petrokemija, pa i Luka Ploče). Zato i kažem da nisu njihove investicije loše, ali nose i rizike povezane s takvim vlasnikom. PPD i ENNA imaju i neke druge investicije u pločanskom bazenu i partnerstva vezana na energetske projekte, pa ja tu vidim njihov primarni interes, a Luka je nešto što povezuje te investicije. Ne znam da li ste primijetili, ali Luke baš i nisu predmet preuzimanja jer koriste koncesijska prava, pa bi vrlo lako netko promjenom koncesionara odnosno ugovora, mogao izbaciti postojeće vlasnike iz priče i dovesti neke nove.
Pa naveo sam vam valuacijske argumente i pokazao da u susjedstvu postoji veća, bolja i transparetnija investicija u dionice Luke Koper koja uzgred rečeno isplaćuje i
dividendu. Kad pišem transparetnija to znači da je posvećena ulagateljima i da
ih redovito informira o poslovanju i da uprava nastoji povećati vrijednost
vlasnicima kroz kvalitetno i optimirano poslovanje te budući rast i razvoj. To
se za LKPC i njezin menadžment ne bi moglo reći, počevši od načina kupovine dionica
vodećeg dioničara (na pojedinačne račune pa kasnija prebacivanja) pa nadalje. K tome Luka Koper je Luka uglavnom namijenjena prevozu gotovih roba (kontejneri) ali posluje i u drugim segmentima (rasuti i generalni tereti) i ima dosta veći obujam poslovanja, zapravo puno
veći sa većim profitnim maržama.
https://www.luka-kp.si/storitve-in-terminali/;
U pravu ste
kad kažete da je LKPC bolja od LKRI, al dalje od toga ne bih išao.
Proučite malo Luku Koper i njezino poslovanje pa napravite usporedbu sa LKPC.
Nadam se da ćete shvatiti s investitorskog gledišta zašto je ona pogodnija, a
vjerojatno i bolja prilika za ulaganje.
Vec sam u nekoliko navrata naglasila da trazim podcijenjene s perspektivom i potencijalom (do sada nisam pogrijesila ;)). Luka Ploce je upravo to.
Luka Koper ne moze uz ove koncensionare Zapadne obale nikako napredovati. Naime, Maersk je najveci u kontejnerskom prometu i logicno je da ce gurati u “svoju” luku, a to je Zapadna obala, odnosno dio prometa preusmjeriti iz Luke Koper u Rijeku. PPD je, izmedju ostalog, i privatni zeljeznicki cargo prijevoznik pa je ova poslovna sinergija ova dva koncensionara savrsena. Nije ovo pretpostavka, oni to otvoreno kazu da je plan prestici Luku Koper u nekoliko godina. U isto to vrijeme ce gurati rasuti teret u Luku Ploce; zato su i napravili novi terminal za rasute terete.
Al morala bih se zaustaviti, ne mogu vise uloviti ispod 600 kn. Ne zele mi prodati. :))) A k tome ce sada i novi izvjestaj za 3q, a ocekujem da bude dobar.
Luka Ploče radi tek petinu prihoda Luke Koper. Da ne spominjem prometnu i željezničku infrastrukturu potrebnu za rast od 5 puta da bi se sustigao Koper. Slična je priča bila posljednjih 15 godina i za Luku Rijeku. Nije dobro završila.
Zato se u procjenama treba drzati mogucih, a ne imaginarnih scenarija.
Odlična rasprava.
Meni se čini da je ENNA-i itekako stalo da dođe do što većeg udjela.Ne samo zbog upravljačkih prava već i zbog toga što će se i njima slijevat više u kasu, a koncesija LKPC je tu za još dugo godina.
Osim toga oni svoje ambicije pokazuju i svojim manevrima, obaranjima cijene, manipulacijama, satelitima i kockarima, koji su za njih kupovali kao što kaže Ichweiss, a koji vjerojatno i sad rovare pomalo.
Glede Luke Koper, i po meni je to izvrsna i dobro posložena tvrtka, efikasnija od Luke Ploče u ovom trenutku i svakako podcjenjena.
Opet kad bi gledali hoće li LKPG doći prije na 700 milijuna eura Mcap-a, ili će LKPC doći brže do 500 milijuna kuna na koga bi ste se vi kladili?
51% je jako bitno..imate slučaj Kraša..nije isto 38% i 51% al to je duga priča pa mi se ne da tipkat..ovdje sigurno ide dividenda..zato su je i kupili..
Kraš trenutno na 1.1 milijarde tržišne kapitalizacije a lkpc na 260 milja,a imat će istu dobit cca..a da napomenem da je lkpc imala 2008 e godine tržišnu kapitalizaciju od 1.3 milijarde kuna,tad su imali preko 1000 zaposlenih a sad ih je 400,a promet je skoro isti,eto toliko od podcjenjenosti..Enna je iskoristila krah Aluminija i remont visoke peći u azaenici da preuzmu dionicu kad je bila na dnu dna,sada Zenica radi punim kapacitetom,a Aluminij je fenix koji se izdiže iz pakla..koncesija im traje do 2037 e godine a turistički terminal još 94 godine..pametnom dosta..
Izvjesce ce biti sigurno iznenađenje za sve na zse… ne vjerujem da to mogu dokapitalizacijom napraviti mada je kod nas uvijek sve moguce… Mogli su onda kupiti 25% pa to napraviti
Izvjesce ce biti sigurno iznenađenje za sve na zse… ne vjerujem da to mogu dokapitalizacijom napraviti mada je kod nas uvijek sve moguce… Mogli su onda kupiti 25% pa to napraviti
Mene ovdje jedino zanima mogu li novom dokapitalizacijom doći do većinskog udjela u firmi?
Kao i na svakoj drugoj dionici moze se napravit sto god se zeli…ali za dokap (i sl. odluke) treba 75% glasova na GS…mislim da bi tesko skupili 75%