LKPC (Luka Ploče d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska LKPC (Luka Ploče d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

Bilo bi dobro da već iduće godine lkpc uđe u index crobex,to će biti odskočna daska za daljnji uzlet cijene dionice uz solidnu dobit i eventualnu dividendu…

Sviđa mi se kako nalozi izgledaju, lagano se i ova dionica budi iz sna.

Do kraja ovog mjeseca promet prelazi 3 milijuna tona,čekamo izvješće,s obzirom da je treći kvartal bio prebačaj oko milijun tona robe očekujem odlično izvješće za treći kvartal,i dalje je price/book samo 0.60 što je i dalje jako primamljivo za kupnju,kažem sve zavisi od izvješća,ako bude solidno,,ide to up…

Nestrpljivo iscekujem izvjestaj za 3Q. Ako u 3q ostvare rezultat barem otprilike kao u 2q, dobit ce biti iznad 20 mil kn. Vrijednost dionice je jos uvijek znacajno podcijenjena. Ja jos uvijek skupljam.


——————————————————————————-


Luka Ploce registrirana je kao dionicko drustvo za usluge u pomorskom prometu, lucke usluge, skladistenje roba i spediciju. Terminali Luke Ploce omogucavaju prekrcaj gotovo svih vrsta tereta koji se pojavljuju u medjunarodnom pomorskom prometu. Posluje vise od 70 godina.


Kratki pregled za 1H/2021


PRO:


–> Za 1H/2021 ukupni prihodi su iznosili 179 mil kn te su se vise nego udvostrucili u odnosu na isto razdoblje prethodne godine (iznosili 69 mil kn). Ukupni prihodi za cijelu 2019. godinu iznosili su 170 mil kn.


–> Iskazana dobit u iznosu 13,2 mil kn (u istom razdoblju prethodne godine iskazani gubitak iznosio 6,5 mil kn).


–> Konstantno smanjuju broj radnika. Proces zbrinjavanja radnika, koji je zapoceo u cetvrtom kvartalu 2020, okoncan je tijekom drugog kvartala 2021. godine. Broj zaposlenih na dan 30.6.2021. je bio 454 (na kraju 2019. je bilo 556 radnika, odnosno 102 radnika vise). Grupa ne planira daljnja zbrinjavanja radnika tijekom 2021. godine.


–> Novac na racunu 78 mil kn (na kraju 2020. iznos je bio 81 mil kn).


–> Izgradjen novi terminal za rasute terete 240.000 m²; u prekrcajnu opremu ulozeno je 40 mil €. Nakon zadovoljenih svih tehnoloških i ekoloskih uvjeta novoizgradjeni terminal za rasute terete dobio je uporabnu dozvolu – otvoren u 02/2021. Godisnji kapacitet prekrcaja ovog terminala je 4.600.000 t (mogucnost povecanja do 6.200.000 t). U 2019. godini izvrsen je prekrcaj 2.297.480 t rasutog tereta pa ne vidim razlog izgradnje novog terminala, s gotovo 3x vecim kapacitetom, ukoliko nije postojao plan povecanja prometa rasutih tereta.


–> Prema vrsti tereta koji pristize u Luku vidljivo  je i da je Alumnij Mostar (izraelski MT Abraham Group) poceo s radom, a pitanje je sto ce biti i s rudnicima u BiH jer je njihova drzava do sada za sanaciju vec utrosila 1,5 mlrd KM pa se mozda uvoz ugljena i dodatno poveca.


CON:


–> Broj radnika se konstantno smanjuje u proteklom razdoblju, ali to jos uvijek nije vidljivo na stavci troskovi osoblja. Proces zbrinjavanja je zavrsen u 2q/2021 pa je pretpostavka da ce uskoro to biti vidljivo i na ovoj stavci. Pretpostavka je da su isplacene i posljednje otpremnine. 


Zakljucak:


Stabilna bilanca (udio vlastitog kapitala 73%); posla je sve vise i ocekuje se dodatno povecanje; modernizirala se oprema i povecali kapaciteti; restrukturiranje se vrsi kroz smanjenje broja zaposlenih. S obzirom da se radi i na prihodovnoj i rashodovnoj strani, rezultat bi trebao biti sve bolji. Ukupni prihodi ostvareni u prvih pola godine 2021. veci od ostvarenih u cijeloj prosloj godini. Novaca na racunu ima. Mozda se za nadati i nekoj dividendi s obzirom da se ocekuje ostvarenje dobiti na razini 30ak mil kn za 2021. godinu (zadrzana dobit iznosi 111 mil kn). U posljednje vrijeme dionicom se trguje sve vise, a posljednja dva mjeseca gotovo svaki dan.

Jako dobar presjek Kvark. Mene osobno najviše veseli povratak likvidnosti u trgovanju.

Prihodi rastu po visokoj stopi već neko vrijeme.

Neki dan sam bacio oko na najstarije izvješće koje se može naći na sajtu LKPC. U 2005. godini su tako imali 120 milijuna kuna prihoda i 20 milijuna kuna dobiti.  Povrat na kapital je bio oko 14%. Danas bi po toj računici trebali imati dobit od 60 milijuna.
Tada je luka još bila jednom nogom u socijalizmu, a radila je kako treba.

U međuvremenu se prema podacim ministarstva mora između 2006 i 2016.  investiralo 108.8 milijuna eura i kako je rekao kapetan Pavlović vrlo bi brzo trebali doći na razinu kada će promet u luci dosegnuti 7 milijuna tona godišnje.

E sad kada se poslovanje ustabililo, broj radnika optimizirao, kada prihodi rapidno rastu, nema više opravdanja za izostanak kvalitetne dobiti.

Ovdje samo treba strpljenja i zaboraviti stvari na nekoliko i više godina. Da je trend dobar tu nema dvojbe.

Dok god je Luka Koper koja je daleko veća i mnogo vise podcijenjena relativno jeftinija od LKPC, a jest, LKPC ostaje za ulaganje uglavnom lokalnih entuzijasta koji vjeruju u Boom ponajviše BiH gospodarstva. Kada se usporedi sa Koprom, Ploče uopće nisu tako jako jeftine, unatoč rastu poslovanja.

https://m.marketscreener.com/quote/stock/LUKA-KOPER-D-D-6494725/

https://www.marketscreener.com/quote/stock/LUKA-KOPER-D-D-6494725/financials/

 

Ichweiss, 20.10.2021. u 17:09

Dok god je Luka Koper koja je daleko veća i mnogo vise podcijenjena relativno jeftinija od LKPC, a jest, LKPC ostaje za ulaganje uglavnom lokalnih entuzijasta koji vjeruju u Boom ponajviše BiH gospodarstva. Kada se usporedi sa Koprom, Ploče uopće nisu tako jako jeftine, unatoč rastu poslovanja.

https://m.marketscreener.com/quote/stock/LUKA-KOPER-D-D-6494725/

https://www.marketscreener.com/quote/stock/LUKA-KOPER-D-D-6494725/financials/

 

Ovdje ima jedan zanimljiv moment, a povezuje Luku Kopar, Luku Rijeka (odnosno Zapadnu obalu) i Luku Ploce.

Poveznica Luke Rijeka i Luke Ploce je PPD, odnosno tvrtke grupacije na nacin da u Luci Rijeka ostvaruju koncesiju na Zapadnu obalu, a u Luci Ploce preko suvlasnickog udjela.



Koncesija na 50 godina za Zagrebacku obalu u Luci Rijeka pripala je konzorciju nizozemskog APM Terminals i Enna Logic (dio PPD-a).


Koliko se moze iscitati iz objavljenog sadrzaja, fokus je na kontejnerskom prometu, odnosno izgradnji 280 m nove obale kontejnerskog terminala i njeno opremanje. Cilj je dostici veci kontejnerski promet od luke Kopar, a da bi to postigli morali bi uzeti dio prometa toj luci.


https://www.vecernji.hr/vijesti/koncesija-pripala-mocnom-maersku-i-ppd-u-plan-je-prestici-kopar-za-nekoliko-godina-1491722

S obzirom da su u Luci Ploce (podsjecam da Energia Naturalis (dio PPD-a) ima 38,27% udjela) napravljeni svi preduvjeti za povecanje prometa rasutog tereta, odnosno da je izgradjen novi terminal za rasute terete, mogli bi pretpostaviti da ce dio prometa rasutih tereta iz Luke Rijeka biti preusmjeren u Luku Ploce.


Godisnji kapacitet prekrcaja ovog terminala je 4.600.000 t (mogucnost povecanja do 6.200.000 t). U 2019. godini izvrsen je prekrcaj 2.297.480 t rasutog tereta pa ne vidim razlog izgradnje novog terminala, s gotovo 3x vecim kapacitetom, ukoliko nije postojao plan povecanja prometa rasutih tereta.

Novi terminal za rasute terete

Obicavam traziti podcijenjene dionice s perspektivom. Do sada jos nisam grijesila, a za ovo cemo tek vidjeti. 🙂

Ako pogledamo koje su iznose dobiti ostvarili u posljednih 5 godina, ova godina bi mogla biti jedna od rekordnih. Pretpostavka je da ce biti oko 30 mil kn.

2020.  -9.396.166


2019.   2.696.925


2018.  3.183.854


2017.  1.257.210


2016.  -19.788.794

Mislim nominalna cijena je 2003 e bila 400 kn,kad se izračuna inflacija od tada,sa ovih 600 kn i dalje smo na nominali,cijena dionice je presmiješna price/book samo 0,6..sutra je sjednica upravnog vijeća i nadzornog odbora,dobit će biti sigurno,samo je pitanje koliko,kineski cosco je zainteresiran za novi kontejnerski terminal,može ga ppd dati u podkoncesiju, a istina je da se dio rasutog tereta iz Rijeke prebacuje u Ploče,evo upravo je u najavi brod od 81 000 t namjenjen za termoelektrane u Italiji,promet raste a rashodi padaju,pametnom dosta…

https://www.vecernji.hr/vijesti/pozar-u-luci-ploce-gori-turski-brod-natovaren-starim-zeljezom-1532743

 

 

Life all comes down to a few moments. This is one of them.

Kvark, 20.10.2021. u 19:01





Ichweiss, 20.10.2021. u 17:09



Dok god je Luka Koper koja je daleko veća i mnogo vise podcijenjena relativno jeftinija od LKPC, a jest, LKPC ostaje za ulaganje uglavnom lokalnih entuzijasta koji vjeruju u Boom ponajviše BiH gospodarstva. Kada se usporedi sa Koprom, Ploče uopće nisu tako jako jeftine, unatoč rastu poslovanja.

https://m.marketscreener.com/quote/stock/LUKA-KOPER-D-D-6494725/

https://www.marketscreener.com/quote/stock/LUKA-KOPER-D-D-6494725/financials/

 



Ovdje ima jedan zanimljiv moment, a povezuje Luku Kopar, Luku Rijeka (odnosno Zapadnu obalu) i Luku Ploce.

Poveznica Luke Rijeka i Luke Ploce je PPD, odnosno tvrtke grupacije na nacin da u Luci Rijeka ostvaruju koncesiju na Zapadnu obalu, a u Luci Ploce preko suvlasnickog udjela.

 

 

Koncesija na 50 godina za Zagrebacku obalu u Luci Rijeka pripala je konzorciju nizozemskog APM Terminals i Enna Logic (dio PPD-a).

 

Koliko se moze iscitati iz objavljenog sadrzaja, fokus je na kontejnerskom prometu, odnosno izgradnji 280 m nove obale kontejnerskog terminala i njeno opremanje. Cilj je dostici veci kontejnerski promet od luke Kopar, a da bi to postigli morali bi uzeti dio prometa toj luci.

https://www.vecernji.hr/vijesti/koncesija-pripala-mocnom-maersku-i-ppd-u-plan-je-prestici-kopar-za-nekoliko-godina-1491722

S obzirom da su u Luci Ploce (podsjecam da Energia Naturalis (dio PPD-a) ima 38,27% udjela) napravljeni svi preduvjeti za povecanje prometa rasutog tereta, odnosno da je izgradjen novi terminal za rasute terete, mogli bi pretpostaviti da ce dio prometa rasutih tereta iz Luke Rijeka biti preusmjeren u Luku Ploce.

 

Godisnji kapacitet prekrcaja ovog terminala je 4.600.000 t (mogucnost povecanja do 6.200.000 t). U 2019. godini izvrsen je prekrcaj 2.297.480 t rasutog tereta pa ne vidim razlog izgradnje novog terminala, s gotovo 3x vecim kapacitetom, ukoliko nije postojao plan povecanja prometa rasutih tereta.

Novi terminal za rasute terete

Obicavam traziti podcijenjene dionice s perspektivom. Do sada jos nisam grijesila, a za ovo cemo tek vidjeti. 🙂

Ako pogledamo koje su iznose dobiti ostvarili u posljednih 5 godina, ova godina bi mogla biti jedna od rekordnih. Pretpostavka je da ce biti oko 30 mil kn.

2020.  -9.396.166

 

2019.   2.696.925

 

2018.  3.183.854

 

2017.  1.257.210

 

2016.  -19.788.794

Za sada ovo nije nešto što bi se moglo zvati posebno podcijenjenom dionicom osim ako dionica nastavi rasti u dugom roku dosadašnjim stopama rasta. Koliko je ro realno ne znam, al mišljenja sam da je donedavni rast LKPC imao veze i sa logistikom i prijevozom odnosno pregovarom sirovina za potrebe izgradnje peljeskog mosta. Obzirom da je most defacto dovrsen s te strane bi moglo doći do određenog usporavanja i pada isporuke usluga.

Što se tiče javnog animiranje i privlačenje ulagača putem platformi i foruma tu postoji problem volatilnosti i nelikvidnosti al to je stvar osobne procjene i afiniteta prema riziku. Osobno ne volim PPD ni ekipu iz tog miljea pa je za mene u startu ulaganje u LKPC neatraktivno. Osim ako se radi o izuzetno podcijenjenom ulaganju čija niska cijena kompenzira rizik većinskog vlasnika. Zbog prethodno spomenutih razloga i mogućnosti ulaganja u bolje prilike iz sektora, LKPC mi ne spada u tu skupinu.

Ichweiss, 21.10.2021. u 08:21

 





Kvark, 20.10.2021. u 19:01








Ichweiss, 20.10.2021. u 17:09



 

Dok god je Luka Koper koja je daleko veća i mnogo vise podcijenjena relativno jeftinija od LKPC, a jest, LKPC ostaje za ulaganje uglavnom lokalnih entuzijasta koji vjeruju u Boom ponajviše BiH gospodarstva. Kada se usporedi sa Koprom, Ploče uopće nisu tako jako jeftine, unatoč rastu poslovanja.

https://m.marketscreener.com/quote/stock/LUKA-KOPER-D-D-6494725/

https://www.marketscreener.com/quote/stock/LUKA-KOPER-D-D-6494725/financials/

 

 



Ovdje ima jedan zanimljiv moment, a povezuje Luku Kopar, Luku Rijeka (odnosno Zapadnu obalu) i Luku Ploce. 

Poveznica Luke Rijeka i Luke Ploce je PPD, odnosno tvrtke grupacije na nacin da u Luci Rijeka ostvaruju koncesiju na Zapadnu obalu, a u Luci Ploce preko suvlasnickog udjela.

 

 

Koncesija na 50 godina za Zagrebacku obalu u Luci Rijeka pripala je konzorciju nizozemskog APM Terminals i Enna Logic (dio PPD-a).

 

Koliko se moze iscitati iz objavljenog sadrzaja, fokus je na kontejnerskom prometu, odnosno izgradnji 280 m nove obale kontejnerskog terminala i njeno opremanje. Cilj je dostici veci kontejnerski promet od luke Kopar, a da bi to postigli morali bi uzeti dio prometa toj luci.

https://www.vecernji.hr/vijesti/koncesija-pripala-mocnom-maersku-i-ppd-u-plan-je-prestici-kopar-za-nekoliko-godina-1491722

S obzirom da su u Luci Ploce (podsjecam da Energia Naturalis (dio PPD-a) ima 38,27% udjela) napravljeni svi preduvjeti za povecanje prometa rasutog tereta, odnosno da je izgradjen novi terminal za rasute terete, mogli bi pretpostaviti da ce dio prometa rasutih tereta iz Luke Rijeka biti preusmjeren u Luku Ploce.

 

Godisnji kapacitet prekrcaja ovog terminala je 4.600.000 t (mogucnost povecanja do 6.200.000 t). U 2019. godini izvrsen je prekrcaj 2.297.480 t rasutog tereta pa ne vidim razlog izgradnje novog terminala, s gotovo 3x vecim kapacitetom, ukoliko nije postojao plan povecanja prometa rasutih tereta.

Novi terminal za rasute terete

Obicavam traziti podcijenjene dionice s perspektivom. Do sada jos nisam grijesila, a za ovo cemo tek vidjeti. 🙂

Ako pogledamo koje su iznose dobiti ostvarili u posljednih 5 godina, ova godina bi mogla biti jedna od rekordnih. Pretpostavka je da ce biti oko 30 mil kn.

2020.  -9.396.166

 

2019.   2.696.925

 

2018.  3.183.854

 

2017.  1.257.210

 

2016.  -19.788.794

 



 

Za sada ovo nije nešto što bi se moglo zvati posebno podcijenjenom dionicom osim ako dionica nastavi rasti u dugom roku dosadašnjim stopama rasta. Koliko je ro realno ne znam, al mišljenja sam da je donedavni rast LKPC imao veze i sa logistikom i prijevozom odnosno pregovarom sirovina za potrebe izgradnje peljeskog mosta. Obzirom da je most defacto dovrsen s te strane bi moglo doći do određenog usporavanja i pada isporuke usluga.

Što se tiče javnog animiranje i privlačenje ulagača putem platformi i foruma tu postoji problem volatilnosti i nelikvidnosti al to je stvar osobne procjene i afiniteta prema riziku. Osobno ne volim PPD ni ekipu iz tog miljea pa je za mene u startu ulaganje u LKPC neatraktivno. Osim ako se radi o izuzetno podcijenjenom ulaganju čija niska cijena kompenzira rizik većinskog vlasnika. Zbog prethodno spomenutih razloga i mogućnosti ulaganja u bolje prilike iz sektora, LKPC mi ne spada u tu skupinu.

Dostava meterijala za izgradnju mosta preko Luke Ploce je marginalna kolicina. Pogledajte revizorski izvjestaj za posljednju godinu. U strukturi tereta prevladava rasuti teret (70%) i odnosi se na ugljen, zatim kontejneri 12% (valjda najvise banane :)) pa potom tekuci 5%.

U ovoj godini je promet znacajno porastao. U prvoj polovici ove godine su ostvarili vece prihode nego u cijeloj prosloj godini, tako da zavrsetak mosta nema nikakvog utjecaja na poslovanje luke.

Razumijem Vase stajaliste, ali napominjem da PPD nije vecinski vlasnik, samo ima najveci udio trenutno.

U ovom sektoru ne vidim bolju priliku pa cu nastaviti prikupljati.

Ako imate koji stvarni argument, molim da ga iznesete.

Pa naveo sam vam valuacijske argumente i pokazao da u susjedstvu postoji veća, bolja i
transparetnija investicija u dionice Luke Koper koja uzgred rečeno isplaćuje i
dividendu. Kad pišem transparetnija to znači da je posvećena ulagateljima i da
ih redovito informira o poslovanju i da uprava nastoji povećati vrijednost
vlasnicima kroz kvalitetno i optimirano poslovanje te budući rast i razvoj. To
se za LKPC i njezin menadžment ne bi moglo reći, počevši od načina kupovine dionica
vodećeg dioničara (na pojedinačne račune pa kasnija prebacivanja) pa nadalje. K tome Luka Koper je Luka uglavnom namijenjena prevozu gotovih roba (kontejneri) ali posluje i u drugim segmentima (rasuti i generalni tereti) i ima dosta veći obujam poslovanja, zapravo puno
veći sa većim profitnim maržama.

https://www.luka-kp.si/storitve-in-terminali/;

Mislim da će racionalan
investitor radije ulagati u dionicu poput Luke Koper nego mnogo manju luku koja
je geografski uglavnom orijentirana na BiH ekonomiju. Istina da se relativan
udjel tereta namijenjen BiH u poslovanju luke Ploče ponešto smanjio, ali zbog
svog geografskog položaja i još uvijek slabe prometne infrastrukture teško da će LKPC
postati značajna luka u Sredozemlju, što ne znači da njezino poslovanje ne može
i neće još rasti. 

Da skratimo raspravu, ako je vama to zanimljivo ulaganje, samo izvolite. Ne vidim problem da
ne kupujete i dalje dionicu i ne nastavite vjerovati u njezino
poslovanje. 


U pravu ste
kad kažete da je LKPC bolja od LKRI, al dalje od toga ne bih išao.
Proučite malo Luku Koper i njezino poslovanje pa napravite usporedbu sa LKPC.
Nadam se da ćete shvatiti s investitorskog gledišta zašto je ona pogodnija, a
vjerojatno i bolja prilika za ulaganje. 


Nadam se da sam
vam sad pojasnio na što sam točno mislio. Ako imate bio kakvih dodatnih
pitanja, slobodno pitajte.

 

New Report

Close