Evo još jedne vesele vijesti. U prvom tromjesečju očekujte u izvješću znatan pad prometa.
Preko 80% tereta luke čine rasuti tereti, a od toga preko 90% čini ugljen za dvije tvornice u BiH i jedna od njih je u ozbiljnoj gabuli jer teret ide u malim količinama, broda s ugljenom odavno nije bilo na vidiku niti se novi nazire sutra. Žao mi je što donosim sumorne vijesti ali možete mi vjerovati pošto mi je luka pred kućnim vratima i doslovno vidim što se događa.
dok Koper rastura, naše luke se rasturaju, u stvari ova južna ispada u stvari bosanska, a ona sjeverna ne treba nikome
[/quote]
A opet, ja kad uzmem digitron i zbrojim ulaganja u Luku Ploče, dobijem cifru od milijardu dolara. Pa mi onda nekako čudno da druge luke rasturaju, a našu se rastura.
PPD-ovci naglašavaju i kako nastavljaju s pripremama za početak intenzivnog investicijskog ciklusa, dominantno sa svrhom diverzificiranja poslovanja. Grupacija je u Luci Ploče u prvoj razi gradnje terminala za ukapljeni naftni plin i za naftne derivate, s ciljem da Ploče budu glavno regionalno čvorište za uvoz i izvoz plina.
Ovdje se nešto sprema ili? Kupovni nalozi podivljali…
A što je sa novim terminalom za rasute terete u luci Ploče koji je već odavno trebao biti u funkciji.
Navodno je kompletno dovršen, predan Investitoru, ali zjapi prazan jer nema ugovorenog posla?!
Ako je to istina, a čini se da je, to je katastrofa!
Upravo zadivljujuće za onog tko se zanima za LP.
Koper je jedina luka u Sloveniji i država je sve (pametno) uložila u nju. Gomila luka na našem dijelu Jadrana podložna političkim utjecajima kako se mijenja vlast, između ostalog je dovela da se promet rasuo. Koper je mnogo bliži Austriji i zapadnoj EU, ima povoljnije cijene i već osigurane pozicije od kojih ne želi odstupiti što je potpuno normalno. Priče o koridoru Vc su u ustima političara i naivnih kada treba istaknuti da i mi imamo neke prednosti ali ne ide to tako jer je Rijeci najbliža Mađarska okrenuta na ispaltivije putne pravce koji vode Dunavom do Rumunjske luke Constanza i ovo što oni dobivaju su samo mrvice.
Luka Ploče (po stoti put) je BiH luka na teritoriju Hrvatske. Od prvod dana kada je zamišljena kao takva, a ima tome više od stotinu godina kada je u Beču zaključeno da bi se rudna i ina bogatstva Bosne najisplativije mogla otimati morskim putem, a logično je bilo da usjekom rijeke Neretve ide promet pa je tako i napravljeno s tim da je pravu izgradnju i procvat LP doživjela za vrijeme bivše države kada se događalo da više brodova čeka na sidru nego što ih ima u luci jer je roba išla, uz Bosnu za i iz cijelog bivšeg socijalističkog bloka. Promjenom globalnih političkih prilika Ploče ponovo postaju ono za što su prvotno zamišljene tj. postaju luka za teret BiH koja je siromašna i rascjepkana etničkim zajednicama samo djelomično dominantna jer RS ide preko luke Rijeka. Lošem prometu luke Ploče pogoduju i izrazito visoke cijene koje su niže u Rijeci, a daleko niže u Kopru pa od tu podatak da neke firme iz Bosne dovoze kontenjere u Rijeku i onda im je isplativije kamionima nego kamionima ili vlakom iz Ploča.
Kao što se iz navedenog da isčitati ratom uništena industrija umjetne tvorevine nije dovoljna za jednu luku, a ostale zemlje imaju brže ili jeftinije pravce što stavlja točku na sve ostale priče. Novi terminal tekućih tereta i plina možda će popraviti situaciju ako se bude pametno poslovalo i ako bude zainteresiranih dok je terminal za rasute terete djelomično gotov što se tiče infrastrukturnih radova. Kada sve bude gotovo tj. kada dođe datum koji su Kinezi kod potpisivanja ugovora o nabavi i isporuci opreme potvrdili kao dan kada će pristati njihovi brodovi još treba vremena da se ta oprema instalira i pusti u promet za što također treba vremena i onda nastupa cirkus. Specijalizirana oprema koja nema što raditi jer nema posla jer tih par miliona tona ugljena je sitnica za takav kapacitet. Pravi posao zbog kojeg je novi terminal zamišljen i napravljen je TE ali pošto javnost poprijeko gleda na zagađivača u plodnoj dolini Neretve sva ta tehnologija će više stajati nego raditi i luka Ploče gleda na nju kao majka na ludu kćer pošto treba iskešati novac za opremu koji će se vraćati mukotrpno i sporo ako zagovornici TE (u koje, sasvim normalno spada i LP) koji nikako ne spavaju ne dođu na svoje.
Upravo zadivljujuće za onog tko se zanima za LP.
Koper je jedina luka u Sloveniji i država je sve…
…
Hvala na analizi, vrlo lijepo sročeno!
Jedino što mi nije jasno kako Luka tako dobro radi, barem prema posljednjim financijskim izvještajima, u ovakvim uvjetima (BiH gospodarstvo slabo, izgradnja TE stopirana, Luka loše prometno povezana, cijene usluga Luke previsoke…). Odnosno, moglo bi se postaviti pitanje kako će tek raditi kad dovrše pristupne ceste i puste u pogon terminal za rasute terete i kapacitete za plin? Također, danas LKPC ima veće prihode sa znatno manje radnika nego prije 7-8 godina (bez obzira što dobar dio tih prihoda čine financijski prihodi).
Ne znam što bih mislio u ovom slučaju. Govori se da je perspektiva Luke slaba, a istovremeno jako puno se tamo ulaže. Nadalje, govori se da niti danas nije tako bajno, a financijski pokazatelji ukazuju na nešto sasvim drugo.
Vrlo sam neodlučan oko ove dionice i ulaganja. Nisam siguran kupujem li ovdje sadašnjost ili budućnost, obzirom da je investicijska zajednica podijeljena kad je u pitanju ova prilika.
Ne znam što da kažem. Ako zauzeće sveukupnih kapaciteta luke od svojih 30% donosi tako dobre rezultate razlog se vjerovatno krije negdje drugdje.
Ponavljam da puštanjem u rad terminala za rasute terete neće biti nikakvog povećanja prometa jer prometa ima malo, a u zadnja vrijeme, kao što sam sve vas upozorio vrlo malo što možete provjeriti na http://www.rogotin.hr koji je skoro pa službeni oglasnik luke. Uz pad generalnih tereta osobito je naglašen pad prometa rasutih tereta i to prvenstveno ugljena koji opet čini većinu prometa luke i rasutih tereta. To se ne može isčitati iz podataka o tromjesečnom prometu jer je u prva dva mjeseca promet bio uredan i na razini prošle godine ali je u zadnjih mjesec dana katastrofalan tj. nije uplovio ni jedan brod s ugljenom, transport ugljena iz luke je mizeran prema Bosni i dva broda koji trebaju uploviti u ovom mjesecu neće popraviti situaciju. Što se tiče prometne povezanosti nažalost ni tu ne vidim razlog za poboljšanje pošto željeznica nije previše okupirana, a putevi po Bosni se nisu bitno promijenili dok povezanost s našim autoputom tu ne igra ulogu jer se nitko ne želi kotrljati prema jugu kada pstoji Rijeka, Šibenik, Zadar i Split dok industrije koja bi mogla praviti nešto prometa u tih niti stotinu km Hrvatske jednostavno nema.
Luka Ploče je Hrvatska luka koja ovisi prvenstveno o stanju privrede BiH dok svi znamo kakvo je stanje. Prihodi su prihodi makar bili i financijski i važno je da ih ima dok ih ima. Terminali tekućih tereta i plina lijepo napreduju i ako sve bude po planu donosit će solidnu zaradu što ipak treba sačekati i uvjeriti se u to koliko su oni koji su krenuli u tu investiciju bili u pravu sa svojim predviđanjima.
Svaki potencijalni ulagač u dionice LKPC sam treba da procijeni stanje i donese svoju odluku bez mojeg nagovaranja ili odgovaranja dok su moje analize također neutralne i prikazuju, kao što se do sad više puta pokazalo stanje onakvo kakvo j jeste bez uljepšavanja.
Naravno da postoje moja razmišljanja koja ne želim iznositi jer bih njima eventualno mogao nanijeti štetu luci pošto se radi o stvarima na višem nivou i njih zadržavam za sebe.
Dosta čudna trgovina na ovoj dionici. Inače moj je osobni favorit i best buy za naredni period. Netko strpljivo skuplja na 600. I kod ona dva trzaja prema gore nisam vidio da je dizao naloge. Uglavnom, 600 je armirani beton, čekamo uskoro impuls za izmjenu iz sidea u up.
Iznenađujuć pad dobiti. Prihodi povećani duplo.
Jesu oni dizali kakav kredit? Pardon rashodi su povećani plodu.