dobar Luka Ploče a tek kad terminal tekučeg tereta bude gotov u siječnju
Siječnju koje godine?
izgradnja je pocela u ljetu 2013 godine gradi se sa privatnim partnerom on sudjelje sa 45pct kapitala a LKPC sa 55pct kapitala kapaciteti su zakupljeni 100 pct a sama dobit procijenjana na mjesecnoj tazini 350 000 eura od toga cca luki Ploče ide 55pct
izgradnja je pocela u ljetu 2013 godine gradi se sa privatnim partnerom on sudjelje sa 45pct kapitala a LKPC sa 55pct kapitala kapaciteti su zakupljeni 100 pct a sama dobit procijenjana na mjesecnoj tazini 350 000 eura od toga cca luki Ploče ide 55pct
Izgradnja nije započela u ljeto 2013. godine, već u proljeće 2014. godine. Nije bilo nikakvog partnera koji sudjeluje s 45% kapitala, već ulaže LKPC (i sama Luka Ploče d.d. i prije ove prodaje državnog udjela bila je tvrtka u pretežito privatnom vlasništvu). Terminal neće biti dovršen u siječnju 2015. godine, već u prvoj polovici 2016. godine.
Ministar gospodarstva Ivan Vrdoljak danas je u Luci Ploče postavio kamen temeljac za novi tekući terminal i tako obilježio početak prve investicije u Hrvatskoj u kojoj privatni partner samostalno gradi infrastrukturu na lučkom području.
Ukupni kapacitet iznosi 95.000 m3, a cjelokupnim izgrađenim kapacitetima i terminalom upravljat će Luka Ploče Trgovina d.o.o., tvrtka u vlasništvu Luke Ploče d.d.
Vrijednost projekta iznosi 26 milijuna eura, a iza investicije u cijelosti stoje operater Luka Ploče Trgovina d.o.o. i partner Atlantis d.o.o. Završetak radova planiran je u prosincu iduće godine. Izgradnja terminala za skladištenje naftnih derivata u luci Ploče je prva investicija u Hrvatskoj gdje privatni partner gradi i infrastrukturu i suprastrukturu na lučkom području na bazi dugoročne koncesije. Građenje će se odvijati po najvišim ekološkim i tehnološkim standardima koje propisuje Europska unija.
– Potrebe za investicijama su velike, no zaduženost države je takva da se ne može više očekivati investicije samo od strane javnog sektora već se tržište mora prebaciti i na privatni. Javni sektor mora biti na usluzi privatnicima, njihov servis, a ponekad i partner pogotovo kada su u pitanju energetski projekti. S velikim zadovoljstvom pratim realizaciju ovog projekta u kojem se na poslovnim principima vidi spoj poslovnih partnera i interesa država. Ovakvi i slični projekti uvijek će imati podršku ministarstva gospodarstva i Vlade RH čime se stvaraju okviri za realizaciju investicija, rekao je Vrdoljak
Svečanom otvorenju radova u Luci Ploče prisustvovali su ministar gospodarstva RH Ivan Vrdoljak, predsjedatelj Vijeća ministara BiH Vjekoslav Bevanda, premijer Federacije BiH Nemir Nikšić, mnogobrojni dužnosnici iz Hrvatske i Bosne i Hercegovine te poslovni partneri Luke Ploče d.d.
Članak je objavljen u Večernjem listu 15.07.2013
Od polaganja kamena temeljca do stvarnog početka radova (u proljeće 2014. godine) dogodilo se mnogo toga. Atlantis d.o.o. odustao je od projekta (i vratio potkoncesiju), a njegov je vlasnik ovih dana završio u nacionalnim vijestima kad je, nervozan zbog štrajka svojih zaposlenika u lokalnoj građevinskoj firmi koju je kupio (i čije radnike planira poslati na ulicu), na pješačkom prelazu automobilom udario uniformiranog policajca. Luka Ploče d.d. (i njena tvrtka kćer) izgradit će prvu fazu terminala za tekuće terete (i infrastrukturu i suprastrukturu), a radovi će biti dovršeni u prvoj polovici 2016. godine.
Za razliku od tog projekta, u slučaju terminala rasutih tereta Lučka uprava Ploče gradi infrastrukturu (radovi kasne, ali vjerojatno bi mogli biti dovršeni dogodine), a Luka Ploče d.d. kupit će opremu za taj terminal. Posao izgradnje i montaže te opreme dobila je kineska tvrtka na natječaju (u vijestima je pogrešno objavljeno da su Kinezi investirali u izgradnju terminala rasutih tereta).
Osim toga, na području luke Ploče vjerojatno će dosta skoro krenuti i izgradnja tvornice biodizela (investitor je vjerojatno pred dobivanjem građevinske dozvole) te još jedan projekt iz energetskog sektora (ne govorim o termoelektrani [emo_namigusa]).
Povrh svega toga, na području luke Ploče ima dosta prostora i za širenje novoizgrađenog kontejnerskog terminala (šteta je što taj promet nikako da značajnije poraste; bilo bi logično da luka Ploče nađe svoje mjesto u sklopu “hub and spike” mreže kontejnerskog prometa, kao jedan od vršaka velikih kontejnerskih luka na Mediteranu) i opet ostaje dovoljno praznog prostora za lako širenje luke u slučaju potrebe.
Potencijal za razvoj ogroman je, ali veliko ograničenje predstavlja nesređena i polufinkcionalna država u zaleđu. Jednom kad se dovrši koridor VC (naročito njegov željeznički dio) i ako se ozbiljnije krene u izgradnju Jadransko-jonske autoceste (koja je također planirana na evropskoj karti prometnica), taj bi potencijal dodatno porastao. Ali treba napomenuti da će se na neke od tih stvari vjerojatno trebati dosta sačekati.
ja sam pisao ono sto sam nasao u internetu vi lokalc iradnici znate bolje samo do tada i ako to bude sve realizirano cijena nece biti ova
Lomit će se koplja za svaku stratešku poziciju http://www.tportal.hr/vijesti/svijet/357070/Rusi-ljuti-Amerikanci-tjeraju-Hrvatsku-od-nas.html
izasli su novi finacijski pokazatelji prema mojedionice.com BVPS 900.00kn,P/B 0.76,koeficijent tekuce likvidnosti 15,jedino je jos P/E relativno visok 26 ali ovi podaci i sklopljeni ugovori sa Kinezima i PPD bude optimizam
Zna li netko od vas gdje je objavljeno revizorsko izvješće za 2013. godinu? Na ZSE ga nema, a na FINI je samo djelomično (uopće nema bilješka, koje su najbitnije).
Kao što je kolega Stardust već napisao http://dubrovacki.hr/clanak/68442/neto-dobit-luke-ploce-iznosi-12-milijuna-kuna