”Za kupnju dionica u vlasništvu države u tvrtkama Luka Ploče, Hrvatski telekom (HT) i Končar-Elektroindustrija iskazan je višestruki interes, prodavat će se putem burze te će i njihova cijena ovisiti o ponudi i potražnji na uređenom tržištu kapitala…”
http://www.business.hr/ekonomija/za-kupnju-dionica-u-vlasnistvu-drzave-iskazan-je-visestruki-interes
A onda je došao Neven S i luku pretvorio u nepresušan i obilan potok novca.
Je li ti uopće nešto znaš o luci Ploče ili s pozicije domaćina s pivom u ruci ležeći na kauču psuješ trenera nacionalne momčadi zato jer ne igra tvoj omiljeni igrač.
Ploče su luka BiH koja se nalazi u Hrvatskoj i u ovom trenutku koji će potrajati više godina nema Uprave koja bi mogla napraviti nešto više. Koliko Bosna ima posla toliko se obavi i to je sve. Priče o novim partnerima i tržištima su poseban slučaj i tu radi isključivo veliki kapital i viši interesi, a ti su prebačeni na drugu luku koja je proglašena od vitalnog značaja za RH pa ni tamo nikako ne ide onako kako se zamislilo.
Da bi stekao novo tržište moraš ga oteti nekome drugome i to prije svega cijenom i uslugom, a to ne možeš postići jer ti je potrebna velika potpora države koja nema interesa i novca za tako nešto. Glavni transportni pravac je razdjeljen na više operatora od kojih je većina u drugoj državi i svaki od njih želi svoj dio kolača i posebne pregovore. Rumunjska luka Constanza pretovara sirovinu za Mađare i onda Dunavom šlepovima koji su jeftiniji od željeznice pa ako si majstor otmi im posao. Ostaju možda kontenjeri koji traže isto tako savršenu logistiku za koje se otimaju i druge luke, a posebno Rijeka koja ni uz sve državne poticaje trenutno ne uspijeva u tome. Sve zapadnije već je preuzeo Koper i Trst, a s istoka luke Crnog Mora. Čisti sjever i zapad drže giganti kao što je Roterdam, Hamburg, Bremerhaven… posebno ovaj posljednji. Ćiribimbni malo na Google Earth. Samo kontenjerski terminal ima 5km obale i 50 kontenjerskih mostova, a to je samo dio. Posebna luka za automobile, terminal rasutih tereta, plin i sva moguća druga industrija imaju svoje prekrcajne kapacitete i savršenu prometnu povezanost koju teško možeš zamisliti. Ne da nemamo novca za takvo nešto, falilo bi nam čak i prostora da ne govorimo o pruzi preko Bosne. Sitni, mali i beznačajni koprcamo se kako umijemo i obzirom da je luka u privatnom vlasništvu uprava većinskim vlasnicima odgovara jer bi je najurili da nije. Tvoje želje i pozdravi zbog par dionica koje imaš u vlasništvu ne predstavljaju ništa.
Ako vam je tako lakse, slobodni me zamislite kao nekog krpelja koji s pivom u ruci i masnom kosom psuje sve u 16.
Odavno sam rekao da je ova uprava za mene mrtva. I to zato jer se bavi jeftinim trikovima i kreativnim knjigovodstvom kakvog nema niti jedna meni poznata firma na ZSE. To je, kolega moj dragi, dno dna i gorega od toga za jednu firmu koja je izlistana na ZSE nema. Da su vlasnici za nesto kao sto nisu, odavno bi ih poslali kvragu, ali svi znamo sto su OMF-ovi. Zato sam i rekao da je ova prodaja drzavnih 19 % nova, bogom dana, sansa. Vidjet cemo sto ce ispasti od toga… Ne znam, ja sam fizicki dosta daleko ali vi bi nam mogli reci iz prve ruke umjesto da filozofirate koliko je promet bolji nego prosle godine. Meni se cini prateci podatke na webu da je to osjetno bolje, sto znaci da gore nego je bilo tesko da moze. Ne znam moze li biti gore stvari nego da se neka firma proglasi od drzavnog znacaja. Neka LKRI bude od drzavnog znacaja jos sto godina, LKPC i svim njenim sionucarima to mze samo koristiti.
Krivo si me razumio. Ne želim stvarati nikakvo mišljenje o tebi. Usporedba je bila da nisi tu niti znaš sve probleme pa je najlakše bilo dati usporedbu s navijačem. Vidiš da nešto nije u redu i siguran si da bi nešto trebalo mijenjati samo nisi u koži onog tko to radi niti znaš što njega sprječava.
Što se uprave tiče rade kao i svi drugi. Muljaju. Da bi željeli da luka bolje posluje to svakako jer bi oni mogli više staviti sebi u džep. Trče naokolo, mole, prijete, umiljavaju se… zavisi kako kome jer svijet je u krizi, a oni su mali i bespomoćni iako možda tebi izgleda drukčije. Svi mi imamo stereotip debelih direktora koji kao pauci sjede u svojim uredima ali vjeruj mi da se ovdašnji zasitio siceva i žuljeva na zadnjici od putovanja bez obzira koliko udobno bilo. Već sam napisao da je ovo BiH luka koja se nalazi u drugoj državi i da smo osuđeni jedno na drugo jer smo njima najbliži, a posla će biti koliko oni budu uspješno poslovali jer luka jeste napravljena radi njih. Bilo je svojevremeno posla i s drugim tržištima ali su se vremena promijenila bez šanse da se vrate. Osnovni čimbenici su cijena, kapacitet, brzina i organizacija prijevoza s tim da je sve povezano s udaljenošću. Kome ćeš nešto prevesti kod nas kad smo na repu i još bez industrije sa sitnim tržištem.
Istina je da ove godine ima više prometa nego prošle ali nije svejedno radi li se o kontenjerima i drugoj visoko dohodovnoj robi ili ugljenu, a njega jeste najviše ali daj što daš jer sve donosi novac. Kada (i ako) se pusti u rad terminal rasutih tereta ostaje slobodno jako mnogo obalnog i skladišnog prostora i planovi već postoje s tim da se ne može govoriti o čemu se razmišlja i hoće li se to uopće moći realizirati. Budući terminal tekućih tereta je vrlo izvjestan što se tiče dohodovnosti makar služio kao skladište dok su ostali zahvati tek u planu ili se čeka trenutak da globalno tržište prepozna Ploče kao luku koja bi bila optimalna za neki teret. Svi planovi velikog povećanja prometa preko luke Ploče povezani su s grozomornim financijskim troškovima koje ni luka, kao ni država ne mogu podnijeti tako da po meni ostajemo tu gdje jesmo s nekim šansama da poslujemo bolje nego sada ali sve s upitnikom. Plan o gradnji termo elektrane javnost je dočekala izuzetno odbojno iako bi to godišnje značilo par miliona tona ugljena više i rentu za gradnju na području luke ali osobno mislim da od toga neće biti ništa.
Naravno da sam i ja “navijač” koji misli da bi trebalo ubaciti nekog drugog igrača ali sam u momčadi pa su mi mnoge stvari jasnije i vidljivije nego tebi.
bravo alin, lijepo objašnjeno. samo osvrt na TE. jesmo nekakav čudan narod. nemamo dovoljno vlastite struje, bunimo se protiv te ploče, bunimo se protiv novog bloka plomina, nekime smetaju planirana polja vjetroelektrana na velebitu (nagrđuju okoliš), a kad nema struje par sati opća panika!
ok izvješće. nekad vrlo likvidna dionica, danas tu i tamo koji bljesak.
Da, lijepo su povećali dobit sa 0,84 na 8,09 milijuna [emo_palacg] Ne bi trebalo biti problema s prodajom državnog paketa.
i meni se čini. Ali nelikviduša je prava čangrizava stara postala [emo_smijeh]
Dobro izvješće pogotovo sa strane dobiti ali moram priznati da sam očekivao ipak veći porast prihoda u drugom kvartalu u odnosu na prošlogodišnji.
Nadajmo se da će prodaja državnog udjela pogurati dionicu prema gore kada već izvješće nije uspjelo[emo_smijesak]
kolege,
u svijetlu predstojeće prodaje državnog udjela od skoro 20% u Luci Ploče, slobodan sam skrenuti pozornost kako mali dioničari samoorganizacijom vode brigu o svom kapitalu, svjesni da je to jedini način zaštite vlastitih interesa.
Prvi je primjer Jadroplova gdje se okupilo oko 4000 malih dioničara s više od 5% temeljnog kapitala, a drugi netom osnovana udruga Valamara Adrije.
U nadi da će ovakva ili neka slična inicijativa osvanut jednom i kod nas malih dioničara Luke Ploče, srdačno vas pozdravljam
kolege,
znači kako piše, od 20.kolovoza OMF-ovi imaju zakonsku mogučnost stjecanja 20% kapitala kompanija, umjesto dosadašnjih 10%. ( Mislim da je ispravno 20% kapitala fonda,a ne kapitala kompanija ).
Novinski članak implicira rasplet i u Luci Ploče jer država prodaje svojih cca 20%, a AZ OMF trenutno ima 9,82%, a PBZ-CO OMF ima 8,22%.
Piše dalje,” Vlada je pritom zacijelo računala na na mirovince kao aktere javne dražbe koji bi mogli u nekoliko blok transakcija rješiti ponuđene dionice”. A što je s drugim potencijalnim kupcima?
Da li je to optimalni model prodaje državne imovine ili dirigirani, poludirigirani? Može li se dobiti više kroz javni natječaj prodaje 20% udjela u Luci Ploče?
Molim komentar