Pola uprave SNC Lavalina je ili u zatvoru ili pod istragom ili u bijegu. Tvrtka je u totalnom rasulu, nasli su im $70M casha za koje nemaju pokrice. Prekjucer su objavili program da ce financijski nagraditi svakog djelatnika koji prijavi korupciju u firmi. Firma ima katastrofalnu reputaciju, Gadafi im je bi glavni klijent.
@Mcinha
Pola uprave SNC Lavalina je ili u zatvoru ili pod istragom ili u bijegu. Tvrtka je u totalnom rasulu, nasli su im $70M casha za koje nemaju pokrice. Prekjucer su objavili program da ce financijski nagraditi svakog djelatnika koji prijavi korupciju u firmi. Firma ima katastrofalnu reputaciju, Gadafi im je bi glavni klijent.
PAD POSLOVNIH PRIHODA I PROMETA ROBA LUKE PLOČE
U prvome tromjesečju 2013. godine poslovni prihodi Luke Ploče nešto su veći od 30 milijuna kuna, što je za oko 7,5 posto manje nego u istome razdoblju prošle godine, kada su iznosili preko 32,6 milijuna kuna. Pad poslovnih prihoda uzrokovan je padom prometa rasutih tereta u zadnjem tromjesečju zbog poteškoća u poslovanju glavnih kupaca u susjednoj BiH. Operativni troškovi iznose gotovo 29 milijuna kuna, što je za gotovo devet posto manje nego u istom lanjskom razdoblju. Smanjenje troškova rezultat je pada prometa i provođenja optimalizacije poslovnih procesa. Ukupno prekrcane količine tereta u prva tri mjeseca ove godine su oko 664 tisuće tona, što predstavlja smanjenje od 18 posto u odnosu na isto razdoblje u 2012. godini. U strukturi ukupno prekrcanih tereta, udio prevladavajućih rasutih tereta je manji za 29 posto.
Razlog smanjenja prometa rasutih tereta ponajviše je prestanak prekrcaja ugljena za termoelektranu u Brindisiju, za koju je pločanska luka u prvome tromjesečju 2012. otpremila preostalih preko 180 tisuća tona. Luka Ploče je kod generalnih tereta ostvarila rast od 32 posto, što je u najvećoj mjeri rezultat porasta prometa metalurških proizvoda (željezne gredice, valjana žica, rebrasti betonski čelik), prekrcaja čeličnih limova, te ostalih generalnih tereta. Promet kontejnera je u porastu od pet posto u prvom tromjesečju 2013., s 5043 TEU-a.
Prekrcaj tekućih tereta je u padu za 16 posto u odnosu na isti period u protekloj godini. U prva tri mjeseca ove godine, naime, nije bilo prekrcaja platformata i baznog ulja, dok su dominantni tekući teret, plinsko ulje i motorni benzin, zadržali isti nivo. Najveći udio u prekrcaju tereta u prvom tromjesečju 2013. godine odnosi se na Bosnu i Hercegovinu na nivou od 91 posto. Domaće tržište zauzima nešto manje od devet posto, a ostatak se odnosi na Crnu Goru.
Poslovanje Luke Ploče se i dalje odvija u složenim ekonomskim uvjetima globalne i regionalne krize, što evidentno utječe na količine prekrcanih roba. Luka Ploče se i dalje suočava s rizicima konkurencije na alternativnim pravcima zbog viših transportnih troškova proizašlih iz tarifne politike više željezničkih operatera, te zbog viših naknada vezanih uz dodatne troškove broda. Slaba dinamika izgradnje cestovnog koridora Vc predstavlja daljnju prepreku u rastu prometa kontejnera.
PAD POSLOVNIH PRIHODA I PROMETA ROBA LUKE PLOČE
U prvome tromjesečju 2013. godine poslovni prihodi Luke Ploče nešto su veći od 30 milijuna kuna, što je za oko 7,5 posto manje nego u istome razdoblju prošle godine, kada su iznosili preko 32,6 milijuna kuna. Pad poslovnih prihoda uzrokovan je padom prometa rasutih tereta u zadnjem tromjesečju zbog poteškoća u poslovanju glavnih kupaca u susjednoj BiH. Operativni troškovi iznose gotovo 29 milijuna kuna, što je za gotovo devet posto manje nego u istom lanjskom razdoblju. Smanjenje troškova rezultat je pada prometa i provođenja optimalizacije poslovnih procesa. Ukupno prekrcane količine tereta u prva tri mjeseca ove godine su oko 664 tisuće tona, što predstavlja smanjenje od 18 posto u odnosu na isto razdoblje u 2012. godini. U strukturi ukupno prekrcanih tereta, udio prevladavajućih rasutih tereta je manji za 29 posto.
Razlog smanjenja prometa rasutih tereta ponajviše je prestanak prekrcaja ugljena za termoelektranu u Brindisiju, za koju je pločanska luka u prvome tromjesečju 2012. otpremila preostalih preko 180 tisuća tona. Luka Ploče je kod generalnih tereta ostvarila rast od 32 posto, što je u najvećoj mjeri rezultat porasta prometa metalurških proizvoda (željezne gredice, valjana žica, rebrasti betonski čelik), prekrcaja čeličnih limova, te ostalih generalnih tereta. Promet kontejnera je u porastu od pet posto u prvom tromjesečju 2013., s 5043 TEU-a.
Prekrcaj tekućih tereta je u padu za 16 posto u odnosu na isti period u protekloj godini. U prva tri mjeseca ove godine, naime, nije bilo prekrcaja platformata i baznog ulja, dok su dominantni tekući teret, plinsko ulje i motorni benzin, zadržali isti nivo. Najveći udio u prekrcaju tereta u prvom tromjesečju 2013. godine odnosi se na Bosnu i Hercegovinu na nivou od 91 posto. Domaće tržište zauzima nešto manje od devet posto, a ostatak se odnosi na Crnu Goru.
Poslovanje Luke Ploče se i dalje odvija u složenim ekonomskim uvjetima globalne i regionalne krize, što evidentno utječe na količine prekrcanih roba. Luka Ploče se i dalje suočava s rizicima konkurencije na alternativnim pravcima zbog viših transportnih troškova proizašlih iz tarifne politike više željezničkih operatera, te zbog viših naknada vezanih uz dodatne troškove broda. Slaba dinamika izgradnje cestovnog koridora Vc predstavlja daljnju prepreku u rastu prometa kontejnera.
Pa to je izašlo 30.04., dajte kolega, molim vas[emo_zacudjen]
drugo tromjesječje će biti još gore od prvog…luka je u škripcu do daljnjega..moja je pretpostavka da će se luka počet oporavljat tek za 3-4 godina,ali o tome i o činjenicama koje bi upućivale na to,o tome neću,jer bi to bila nagađanja i špekulacije,ali činjenice su trenutno protiv luke ploče….nije ni meni to drago,ali iznosim samo činjenice…inače kod ulaganja treba jasno razvojit špekulaciju od činjeničnog stanja…firma je politizirana,zato i je u banani..kad politika pusti pametne ljude da rade tu,onda će od toga biti nešto,ali dok su priljepci i uliguzice tu onda od toga nema sreće..
Aluminij gasi pogone, gubitak 52 milijuna eura
Autor/izvor: SEEbiz / H
Datum objave: 06.06.2013. – 16:43:00
Zadnja izmjena: 06.06.2013. – 20:32:50
MOSTAR – Mostarska kompanija Aluminij od 17. lipnja započet će s postupnim gašenjem svih pogona jer su njihovi gubitci premašili 104 milijuna maraka ili oko 52 milijuna eura, a u prva četiri mjeseca zabilježeni su najlošiji rezultati u njezinoj 30-godišnjoj povijesti zbog visoke cijene električne energije, priopćeno je danas iz te tvrtke.
“Aluminij više ne može nastaviti s poslovanjem u uvjetima aktualnih cijena električne energije i primarnoga aluminija te, počevši s 17. lipnja, pristupa gašenju svih pogona”, priopćeno je iz te kompanije nakon odluke Nadzornog vijeća koje je prihvatilo prijedlog direktora Ive Bradvice.
U izvještaju o poslovanju tvrtke Aluminij, u kojoj hrvatska Vlada ima udjel od 12 posto, navodi se da je svakoga mjeseca ova kompanija imala 9,7 milijuna maraka gubitka (oko 5 milijuna eura).
“Proizvodnja pod ovakvim uvjetima više nema smisla”, rekao je Bradvica, navodi se u priopćenju.
Aluminij je poslovnu 2012. godinu završio s gubitkom od oko 66 milijuna maraka (oko 33 milijuna eura), a ukupni gubitak je nakon prva četiri mjeseca premašio 104 milijuna maraka (oko 52 milijuna eura).
Iz Aluminija su ranije upozoravali da plaćaju najskuplju cijenu električne energije koja je od početka godine dodatno poskupjela.
Bradvica je, prema priopćenju, na sjednici Nadzornog vijeća istaknuo kako je osobno od predsjednika Hrvatske Ive Josipovića zatražio pomoć i posredovanje između vlada Hrvatske i Federacije BiH kako bi federalne vlasti prihvatile promjenu strukture kapitala kako bi kompanija zatražiti nužna obrtna sredstva.
No, Bradvica je dodao da je izostao svaki kontakt s Vladom Federacije BiH, a premijer Nermin Nikšić još nije potpisao sporazum po kojemu bi Vlada dobila 44 posto udjela u kompaniji, radnici 44 posto, a 12 posto bi kontrolirala hrvatska Vlada.
“No, naše je vrijeme iscurilo i ovo je jedina razumna odluka koju sam mogao predložiti članovima Nadzornog vijeća pošto nisam spreman dopustiti slijetanje Tvornice u provaliju odnosno galopiranje u gubitak koji bi doveo do nekontroliranog stečaja”, rekao je direktor Bradvica.
Sjednici je nazočilo i vodstvo Nezavisnoga sindikata zaposlenika Aluminija koje je podržalo stajalište uprave te su najavili moguće radikalne postupke.
“Ovo je udar koji Hercegovina neće moći pretrpjeti i pripravni smo odgovoriti izravnim udarom naših 900 djelatnika, a s nama i onih tisuća koji gašenjem Aluminija gube i svoja radna mjesta”, navodi Nezavisni sindikat Aluminija iz Mostara.
katastrofa za lkpc
sad će se valjda ovi u upravi otrijezniti ili će ih netko napokon maknuti i ustupiti mjesto ljudima koji znaju. ovakvo pasivno stanje bi ubilo svaku firmu. tko vodi firmu zna o čemu pričam.
Vjerojatno je riječ o dionicama koje su radnici kupili u posljednjoj dokapitalizaciji, a koje ne mogu prodati još par godina. Njima se trguje, uz uključivanje javnog bilježnika, “ispod stola”.
Terminal za rasute terete investicija je Lučke uprave Ploče (država je jamac), a Luka Ploče kupit će opremu. To je najbolja vijest za stanovnike Ploča koji su se u proteklih nekoliko godina nadisali ugljene prašine. Nadajmo se da će biti tereta koji će se na novom terminalu skladištiti (trenutno su u velikom padu).
Tvrtka ima potencijala, ali i nesreću da njegovo realiziranje uvelike ovisi o jednoj još slučajnijoj državi od bananistične Hrvatske.
Što se tiče kanadskih ulagača, čitava je priča nažalost sličnija plaćenom oglasu (tragično je da je i to moguće u jednom od dva najvažnija srednjestrujaška medija u zemlji), nego ičemu konkretnom.
kolega strojar molim miisljenje zasto netko prodaje preko oglasnika a ne preko bur