Koliko sam shvatio, investicije moraju ići zbog potpisanih ugovora o koncesiji, tako da je keš na računu samo privremen i uskoro će biti potrošen. Umjesto njega, uzdići će se novi, veći terminali. Ali pitanje je, da li će biti posla za veće terminale, kad ih ni za ove trenutne manje nema. Koliko ja shvaćam, možda bi i bilo posla kad bi BiH izgradila željeznice, ali to naravno ide sporo. Tako da bi najbolje bilo za sve nas dioničare da lova još neko vrijeme ostane na računu i skuplja kamate.
Da li sam barem približno u pravu?
Može se reći da si skoro potpuno u pravu.
Luka Ploče je krenula u investicije u jako nezgodnom trenutku. Obzirom na nepregledne gomile ugljena koje su se morale razvoziti kamionima jer mu nije bilo mjesta na obali što je donosilo dodatne troškove, da je grad bio doslovno crn kad bi zapuhao vjetar, a ovdje ga ima često i dosta je jak, mehanizacija za pretovar nije specijalizirana za tu vrstu tereta pa je pretovar sporiji i duže traje…
Obzirom na sve to država je kreditom odriješila kesu i započela gradnju terminala dok će luka kupiti mehanizaciju pa će se dobiti visoko učinkoviti terminal koji je ekološki daleko povoljniji od ovog.
Ali!
Investicijski ciklus je pokrenut u krivo vrijeme ne zbog krivice vodstva luke Ploče već zbog moćne svjetske krize od koje se tresu gaće i daleko većim igračima. Termoelektrana u Italiji kojoj je planirano i povećati dostavu jedostavno je prestala s radom, ne zbog toga jer im se tako ćefnulo nego što je i ona ostala bez posla pošto je kriza u Italiji ugasila mnoga poduzeća, a kad nema proizvodnje nema potrebe za tolikom energijom. Ista ta kriza grize i naše susjede kojima je ovo najbrži i najkraći put za tranzit robe pa su Zenica, Lukavac, Smederevo… spali na djelić svojih kapaciteta, a drugih tržišta kojima treba ugljen i kojima smo financijski transportno blizu jednostavno nema.
Infrastrukturni zahvati kao što je terminal rasutih tereta su veoma opsežni, zahtijevaju višegodišnje pregovore, pripreme, obimne i mnogostruke studije o utjecaju na sve i svašta tako da, kad se to pokrene zaustavljanje bi bilo bolno skupo i upitno jer investicije su zalog napretka, a Luka se ovdje ni kriva ni dužna našla između čekića i nakovnja. Samo da napomenem da za planirani terminal kao i za drugo povećanje tereta u luci sadašnja željeznička pruga nije usko grlo iako bi bilo bolje da je ravničarska već jednostavno nema posla.
Opaska i po pitanju koridora Vc
Svakako će se dobiti na brzini protoka robe ali pravu korist od njega, kad bude gotov, imat će mađarski, češki, poljski… TURISTI jer će prije stizati na ovaj dio Jadrana.
Priče o znatnom povećanju prometa s tržišta tih zemalja koje bi transportirale svoje robe preko Luke Ploče zahvaljujući koridoru Vc nažalost su samo varanje naivnih jer imamo luku Rijeka kao moćnog takmaca koji ima kapacitete, bliži im je, ima cestovno željezničku mrežu koja može pokriti potrebe i veeoma važnu činjenicu da su ta luka i njezini koncesionari tamo već prisutni i šire poslove, a poznato je koliko je nekome teško preuzeti posao ako ga isti radi bez zamjerki, a ti ne možeš ponuditi ništa brže ni jeftinije.
Znam da će malidion i ekipa sada skočiti na gore napisano ali situacija je mučna i teška, svjetlo na kraju tunela je svjetlo lokomotive koja bi nas mogla pokupiti, a ne svjetlo gdje treba ići pa predlažem da, ako se već odgovori da to bude jasno obrazloženi argument bez emotivnih izljeva koji služe tješenju samog sebe i dovođenja u zabludu onih koji znaju manje od njih.
Koliko sam shvatio, investicije moraju ići zbog potpisanih ugovora o koncesiji, tako da je keš na računu samo privremen i uskoro će biti potrošen. Umjesto njega, uzdići će se novi, veći terminali. Ali pitanje je, da li će biti posla za veće terminale, kad ih ni za ove trenutne manje nema. Koliko ja shvaćam, možda bi i bilo posla kad bi BiH izgradila željeznice, ali to naravno ide sporo. Tako da bi najbolje bilo za sve nas dioničare da lova još neko vrijeme ostane na računu i skuplja kamate.
Da li sam barem približno u pravu?
Može se reći da si skoro potpuno u pravu.
Luka Ploče je krenula u investicije u jako nezgodnom trenutku. Obzirom na nepregledne gomile ugljena koje su se morale razvoziti kamionima jer mu nije bilo mjesta na obali što je donosilo dodatne troškove, da je grad bio doslovno crn kad bi zapuhao vjetar, a ovdje ga ima često i dosta je jak, mehanizacija za pretovar nije specijalizirana za tu vrstu tereta pa je pretovar sporiji i duže traje…
Obzirom na sve to država je kreditom odriješila kesu i započela gradnju terminala dok će luka kupiti mehanizaciju pa će se dobiti visoko učinkoviti terminal koji je ekološki daleko povoljniji od ovog.
Ali!
Investicijski ciklus je pokrenut u krivo vrijeme ne zbog krivice vodstva luke Ploče već zbog moćne svjetske krize od koje se tresu gaće i daleko većim igračima. Termoelektrana u Italiji kojoj je planirano i povećati dostavu jedostavno je prestala s radom, ne zbog toga jer im se tako ćefnulo nego što je i ona ostala bez posla pošto je kriza u Italiji ugasila mnoga poduzeća, a kad nema proizvodnje nema potrebe za tolikom energijom. Ista ta kriza grize i naše susjede kojima je ovo najbrži i najkraći put za tranzit robe pa su Zenica, Lukavac, Smederevo… spali na djelić svojih kapaciteta, a drugih tržišta kojima treba ugljen i kojima smo financijski transportno blizu jednostavno nema.
Infrastrukturni zahvati kao što je terminal rasutih tereta su veoma opsežni, zahtijevaju višegodišnje pregovore, pripreme, obimne i mnogostruke studije o utjecaju na sve i svašta tako da, kad se to pokrene zaustavljanje bi bilo bolno skupo i upitno jer investicije su zalog napretka, a Luka se ovdje ni kriva ni dužna našla između čekića i nakovnja. Samo da napomenem da za planirani terminal kao i za drugo povećanje tereta u luci sadašnja željeznička pruga nije usko grlo iako bi bilo bolje da je ravničarska već jednostavno nema posla.
Opaska i po pitanju koridora Vc
Svakako će se dobiti na brzini protoka robe ali pravu korist od njega, kad bude gotov, imat će mađarski, češki, poljski… TURISTI jer će prije stizati na ovaj dio Jadrana.
Priče o znatnom povećanju prometa s tržišta tih zemalja koje bi transportirale svoje robe preko Luke Ploče zahvaljujući koridoru Vc nažalost su samo varanje naivnih jer imamo luku Rijeka kao moćnog takmaca koji ima kapacitete, bliži im je, ima cestovno željezničku mrežu koja može pokriti potrebe i veeoma važnu činjenicu da su ta luka i njezini koncesionari tamo već prisutni i šire poslove, a poznato je koliko je nekome teško preuzeti posao ako ga isti radi bez zamjerki, a ti ne možeš ponuditi ništa brže ni jeftinije.
Znam da će malidion i ekipa sada skočiti na gore napisano ali situacija je mučna i teška, svjetlo na kraju tunela je svjetlo lokomotive koja bi nas mogla pokupiti, a ne svjetlo gdje treba ići pa predlažem da, ako se već odgovori da to bude jasno obrazloženi argument bez emotivnih izljeva koji služe tješenju samog sebe i dovođenja u zabludu onih koji znaju manje od njih.
[/quote]
Pa dobro, loše je, ali nije tragično. Ovisimo o stanju u gospodarstvu, kao i večina drugih firmi. Ionako će trebati vremena da se investicije aktiviraju, do onda se možda stanje i popravi. Naravno, ako se stanje ne popravi i Luka Ploče će biti u velikim problemima, ali mnogi su u problemima već i danas, i pitanje da li će preživjeti ovu godinu. Takav scenarij je ovdje ipak vrlo daleko.
kolege,
kako jedan uvaženi kolega predlaže da se sredstva od dokapa zadrže na računu u banci, te da se ostvari neka kamata umjesto da se ulaže u razvoj Luke kao što je zamišljeno i kao što su planovi napravljeni, a što pak neki drugi kolega smatra dubiozom jer tko će koristiti te kapacitete kad ni ovi nisu iskorišteni, želio bih reći da ekonomska teorija i danas ne zna odgovor na pitanje " jel ponuda stvara potražnju ili potražnja stvara ponudu".
A ako bi već trebalo razmišljati o držanju novca na banci i zaustavljanju investicijskog ciklusa, što se naravno neće dogoditi, onda bi se moglo vratiti i vrijeme u nazad, pa da nam Uprava svima vrati po 850kn po dionici uloženoj za dokapitalizaciju koju smu uplatili prije godinu dana, a odmah iza toga da se dionica LKPC vrati na razinu od prije godinu dana, cca 1300kn.
Zanimljivo je to kako je vrijednost dionice Luke Ploče na Zagrebačkoj burzi pala u godinu dana, prvo na 850kn, a zatim za još 25%.
Stvarno zanimljivo
Koliko sam shvatio, investicije moraju ići zbog potpisanih ugovora o koncesiji, tako da je keš na računu samo privremen i uskoro će biti potrošen. Umjesto njega, uzdići će se novi, veći terminali. Ali pitanje je, da li će biti posla za veće terminale, kad ih ni za ove trenutne manje nema. Koliko ja shvaćam, možda bi i bilo posla kad bi BiH izgradila željeznice, ali to naravno ide sporo. Tako da bi najbolje bilo za sve nas dioničare da lova još neko vrijeme ostane na računu i skuplja kamate.
Da li sam barem približno u pravu?
Može se reći da si skoro potpuno u pravu.
Luka Ploče je krenula u investicije u jako nezgodnom trenutku. Obzirom na nepregledne gomile ugljena koje su se morale razvoziti kamionima jer mu nije bilo mjesta na obali što je donosilo dodatne troškove, da je grad bio doslovno crn kad bi zapuhao vjetar, a ovdje ga ima često i dosta je jak, mehanizacija za pretovar nije specijalizirana za tu vrstu tereta pa je pretovar sporiji i duže traje…
Obzirom na sve to država je kreditom odriješila kesu i započela gradnju terminala dok će luka kupiti mehanizaciju pa će se dobiti visoko učinkoviti terminal koji je ekološki daleko povoljniji od ovog.
Ali!
Investicijski ciklus je pokrenut u krivo vrijeme ne zbog krivice vodstva luke Ploče već zbog moćne svjetske krize od koje se tresu gaće i daleko većim igračima. Termoelektrana u Italiji kojoj je planirano i povećati dostavu jedostavno je prestala s radom, ne zbog toga jer im se tako ćefnulo nego što je i ona ostala bez posla pošto je kriza u Italiji ugasila mnoga poduzeća, a kad nema proizvodnje nema potrebe za tolikom energijom. Ista ta kriza grize i naše susjede kojima je ovo najbrži i najkraći put za tranzit robe pa su Zenica, Lukavac, Smederevo… spali na djelić svojih kapaciteta, a drugih tržišta kojima treba ugljen i kojima smo financijski transportno blizu jednostavno nema.
Infrastrukturni zahvati kao što je terminal rasutih tereta su veoma opsežni, zahtijevaju višegodišnje pregovore, pripreme, obimne i mnogostruke studije o utjecaju na sve i svašta tako da, kad se to pokrene zaustavljanje bi bilo bolno skupo i upitno jer investicije su zalog napretka, a Luka se ovdje ni kriva ni dužna našla između čekića i nakovnja. Samo da napomenem da za planirani terminal kao i za drugo povećanje tereta u luci sadašnja željeznička pruga nije usko grlo iako bi bilo bolje da je ravničarska već jednostavno nema posla.
Opaska i po pitanju koridora Vc
Svakako će se dobiti na brzini protoka robe ali pravu korist od njega, kad bude gotov, imat će mađarski, češki, poljski… TURISTI jer će prije stizati na ovaj dio Jadrana.
Priče o znatnom povećanju prometa s tržišta tih zemalja koje bi transportirale svoje robe preko Luke Ploče zahvaljujući koridoru Vc nažalost su samo varanje naivnih jer imamo luku Rijeka kao moćnog takmaca koji ima kapacitete, bliži im je, ima cestovno željezničku mrežu koja može pokriti potrebe i veeoma važnu činjenicu da su ta luka i njezini koncesionari tamo već prisutni i šire poslove, a poznato je koliko je nekome teško preuzeti posao ako ga isti radi bez zamjerki, a ti ne možeš ponuditi ništa brže ni jeftinije.
Znam da će malidion i ekipa sada skočiti na gore napisano ali situacija je mučna i teška, svjetlo na kraju tunela je svjetlo lokomotive koja bi nas mogla pokupiti, a ne svjetlo gdje treba ići pa predlažem da, ako se već odgovori da to bude jasno obrazloženi argument bez emotivnih izljeva koji služe tješenju samog sebe i dovođenja u zabludu onih koji znaju manje od njih.
[/quote]
Vidim da jako voliš piskarati protiv LKPC ali bilo bi dobro da naučiš razliku između Luke PLOČE d.d i Lučke Uprave, investiranje u nove treminale ne radi Luka Ploče d.d i to nije njihov novac već Lučka Uprava i ne piše nešto o čemu pojma nemaš.
Obzirom na sve to država je kreditom odriješila kesu i započela gradnju terminala dok će luka kupiti mehanizaciju pa će se dobiti visoko učinkoviti terminal koji je ekološki daleko povoljniji od ovog.
Ali!
Investicijski ciklus je pokrenut u krivo vrijeme ne zbog krivice vodstva luke Ploče već zbog moćne svjetske krize od koje se tresu gaće i daleko većim igračima.
Vidim da jako voliš piskarati protiv LKPC ali bilo bi dobro da naučiš razliku između Luke PLOČE d.d i Lučke Uprave, investiranje u nove treminale ne radi Luka Ploče d.d i to nije njihov novac već Lučka Uprava i ne piše nešto o čemu pojma nemaš.
[/quote]
Evo naglašenog dijela onog što sam napisao i da sam jasno razlučio tko što investira:
Obzirom na sve to država je kreditom odriješila kesu i započela gradnju terminala dok će luka kupiti mehanizaciju pa će se dobiti visoko učinkoviti terminal koji je ekološki daleko povoljniji od ovog.
Evo i naglašenog dijela gdje se vidi da o Luci ne pišem protiv već potpuno neutralno i objektivno koliko čovjek već može biti:
Investicijski ciklus je pokrenut u krivo vrijeme ne zbog krivice vodstva luke Ploče već zbog moćne svjetske krize od koje se tresu gaće i daleko većim igračima.
Budi ljubazan i svoju mržnju prema meni pokušaj drukčije kanalizirati jer jako dobro znam što pišem, a i zamlio sam da eventualni odgovor na moj prethodni post sadrži opipljiv argument osim zajedljivih, kontraproduktivnih i osobno pljuckaških komentara kao što je tvoj i koji ne služe ničemu.
…
Znam da će malidion i ekipa sada skočiti na gore napisano ali situacija je mučna i teška, svjetlo na kraju tunela je svjetlo lokomotive koja bi nas mogla pokupiti, a ne svjetlo gdje treba ići pa predlažem da, ako se već odgovori da to bude jasno obrazloženi argument bez emotivnih izljeva koji služe tješenju samog sebe i dovođenja u zabludu onih koji znaju manje od njih.
Mislio sam odgovoriti na vaš post u smislu kako ste me uplašili toliko jako da ću čim cijena dionice dostigne 1000 kn izaći glavom bez obzira i nikad se više vratiti. No onda ste na kraju napisali ovo citirano i više zaj… nije imala smisla.
LKPC 80% tereta prekrcava za BiH, 13% za EU, a 7% za domaće tržište. Sva tržišta od kojih LKPC živi su u totalnoj banani. Kada čovjek pogleda naše vijesti (na bilo kojoj od ovih kvazi televizija) dođe mu da se ubije momentalno, u Bosni vjerojatno više nitko ni ne gleda vijesti jer svi koji su gledali su odavno mrtvi, o stanju u Italiji mi najbolje govore talijanski turisti koji su toliko smrknuti da više ni ne moraju progovoriti da mi dignu živac.
Nadalje, na ZSE ukupni promet dionicama redovno manji od 6 mil kn. LKPC se trguje po principu par nepar, možda dogodine uđemo i u poseban režim trgovine.
I u svom tom crnilu i beznađu LKPC ne računajući financijsku dobit posluje na nuli. Koeficijent likvidnosti koji je najviši na burzi (mislim da jedino Žitnjak ima veći ali to je neka druga priča) nešto poručuje.
Ja ne znam, možda sutra Bosanci opet odluče ratovati (vjerojatno hoće ali ne tako skoro jer nemaju čime, a i moćnicima to više nije u interesu), Možda Talijani odluče da je Dalmacija njihova i još jednom odluče pokazati svoju povijesno poznatu "hrabrost" pa nas napadnu i pokore, a možda i mi najprije sve uništimo pa im onda damo u koncesiju i još nadoplatimo samo da našu imovinu čuvaju od nas samih.
Ne mislim da vaše pisanje nema argumenata ali ponekad zbog stila kojeg imate od šume ne vidite drveće. Stvar je u naravi vrlo jednostavna. Situacija je takva kakva jest i cijena dionice je takva kakva jest. Nije LKPC jedini apsurd na burzi. Kada se tržište u regiji bar donekle normalizira, prihodi LKPC će značajno porasti ali onda više neće biti cijena dionice 650 kn.
Ne mislim da vaše pisanje nema argumenata ali ponekad zbog stila kojeg imate od šume ne vidite drveće. Stvar je u naravi vrlo jednostavna. Situacija je takva kakva jest i cijena dionice je takva kakva jest. Nije LKPC jedini apsurd na burzi. Kada se tržište u regiji bar donekle normalizira, prihodi LKPC će značajno porasti ali onda više neće biti cijena dionice 650 kn.
Vidim ja šumu ali vidim i stabla samo što su grane malo previše isprepletene da bih vidio pravog puta.
Sve dionice su pale, svima se trguje manje ali mene ovdje interesira samo LKPC kojoj je cijena jako pala i još k tomu broj trgovanih dionica ukazuje na nelikvidnost što je dodatno još jedan loš pokazatelj.
Možda netko to bolje vidi od mene ali ja pišem s točke s koje vidim i nikako da se pojavi netko s čarobnom kuglom koji će pokazati prava stabla i pravi put pa pa da stvar pokušamo proanalizirati na globalnom nivou jer se to stanje, zbog tipa poslovanja Luke, direktno zrcali na opseg njena poslovanja.
Predlažem najniži nivo bez visokoumnih pametovanja tako da pogledamo stanje na LME tj. London Metal Exchange ili ti ga na najveću burzu metala na svijetu. Uz to što su grafikoni cijena neumoljivi pokazatelji sve vrvi vijestima da je taj i taj metal na najnižim razinama u zadnjih nekoliko godina pa bi se sve to dalo prikazati kao jednostava flow chart koji tekstualno izgleda ovako.
Cijene metala su drastično pale jer nema potražnje.
Potražnje nema jer nema proizvodnje.
Proizvodnje nema jer nema potražnje za finalnim proizvodima.
Potražnje za finalnim proizvodima nema jer je opala kupovna moć u svijetu.
To što je opala kupovna moć u svijetu znači da nema novca.
To što nema novca znači da je gadna kriza koju je izazvala pohlepa velikih pa se mjehur od sapunice počeo raspadati i sad tu pohlepu paćaju svi.
Dakle. Nema gledanje preko susjedovog plota i spominjanja stanja u regiji jer je ono pupčanom vrpcom spojeno sa svijetom i nikakvi bosančići ni talijančići ne mogu utjecati na to da se stanje poboljša, a glavnom činitelju tj. svjetskoj krizi se ne vidi kraja, dok se mnogi ozbiljni poznavatelji kretanja boje da bi se ista mogla dodatno i nekontrolirano produbiti što bi moglo donijeti probleme prema kojima su sadašnji upravo minorni.
Prema mom mišljenju kojeg je dio gore iznesen LKPC nije jedina rizična dionica već se samo uklapa u more loših od koje su neke malo bolje ili malo gore što potvrđuje i stanje/promet Crobexa, a predviđanja o tome kada i kako će se prilike poboljšati smatram potpuno neutemeljenim jer je svjetska kriza preduboka i prekomplicirana da bi mi, obični ljudi, mogli išta suvislo predvidjeti na neki razuman rok.
Ma gledajte, mislim i zaista dobronamjerno vam govorim da malčice brkate stvari pa čak i da sami sebi skačete u usta. Pišete o svjetskoj krizi kojoj se ne vidi kraja te vam je ona ujedno i pretpostavka i zaključak. S tom svjetskom krizom nas svakodnevno straše, a nitko se još nije udostojio na barem donekle smislen način objasniti što je to zapravo. Mogao bih ja vama pisati o uzrocima, posljedicama, o nejednakostima, o licemjerju. Mogao bih spomenuti neokolonijalizam i objasniti zašto se dešava to što se dešava. Ali to su teme koje su primjerenije nekom drugom topicu ili popodnevnoj kavici. I zaista, bilo bi mi drago s vama popiti kavu i popričati jer vidim da imate što za reći. Ali spustimo malo loptu i pokušajmo pojednostaviti stvari.
Gledajte, u krizi je najbitnija stvar kod poduzeća snaga njegove bilance i da li će sa smanjenim prihodima moći financirati obveze. Kod izlaza iz krize je najbitniji porast prihoda i dobiti. I kada se to preslika na LKPC vidimo da je ona u odnosu na većinu poduzeća u velikoj prednosti jer nije zadužena i ne generira gubitak u teškim vremenima.
A da li će globalno gledajući situacija sljedeće godine biti bolja ili lošija, hoće li se svjetska kriza produbiti, hoće li doći do nekog novog svjetskog rata i novog poretka, ma pustimo to za neki drugi topic…
Žao mi je ali moj način gledanja na poblem nije takav. Pošto luka Ploče nije u drugoj galaksiji ne uzeti u obzir i naglasiti glavni problem bilo bi posve besmisleno.
Istina je da je Luka likvidna i da radi s dobiti pa čak teško da će ta dobit biti manja ali to nikako nije nešto što možemo proglasiti dobrim jer je to disanje na slamku, a doslovno se mora, ma koliko neki to ne htjeli prihvatiti ili razmišljati o tome naglasiti da je onaj o kome ovisi hoće li disati punim plućima jako velik i da se njegovo stanje prema dosadašnjem tijeku u budućnosti može projicirati na samo lošije.
I nitko mene ne plaši sa svjetskom krizom već je vidim i osjećam. Ne toliko osobno jer je moj posao potreban i siguran u svakoj zemlji svijeta, možda bi mogao biti nešto lošije plaćen u slučaju pogoršanja ali je vidim po ekonomskim stanjima država u svijetu, postocima proizvodnje koji padaju, a s prozora je upravo vidim u obliku jednog jedinog broda u luci koji jeste velik jer je doveo 76 000t ugljena ali je samo jedan dok ih luka može primiti mnogo, a istih već dugo nema niti je itko podastro dokaz da bi ih u neko dogledno vrijeme trebalo biti.
Vi stalno pričate o nekoj krizi i da je LKPC opravdano na ovoj cijeni i da bi po vama i trebala biti niže pa pogledajte malo svjetske indexe i usporedite cijena dionica sa ovom pa će te vidjeti da niste u pravu, ovdje se manipulira sa cijenama dionica jednostavno jer je tržište premalo i stvar diktiraju četiri mirovinska fonda.
DOW 13250
DAX 7000
kolege,
evo kolega Galija nije još dokraja ni tekst napisao, što bi rekli nije se još ni ohladila, a već mu je eto doletjela 1.
Zanimljivo je to koliko ima majstora koji su opterećeni Lukom Ploče, pa paze da se slučajno koji tekst afirmativno ne napiše.
Ajde bok
Žao mi je ali moj način gledanja na poblem nije takav. Pošto luka Ploče nije u drugoj galaksiji ne uzeti u obzir i naglasiti glavni problem bilo bi posve besmisleno.
Istina je da je Luka likvidna i da radi s dobiti pa čak teško da će ta dobit biti manja ali to nikako nije nešto što možemo proglasiti dobrim jer je to disanje na slamku, a doslovno se mora, ma koliko neki to ne htjeli prihvatiti ili razmišljati o tome naglasiti da je onaj o kome ovisi hoće li disati punim plućima jako velik i da se njegovo stanje prema dosadašnjem tijeku u budućnosti može projicirati na samo lošije.
I nitko mene ne plaši sa svjetskom krizom već je vidim i osjećam. Ne toliko osobno jer je moj posao potreban i siguran u svakoj zemlji svijeta, možda bi mogao biti nešto lošije plaćen u slučaju pogoršanja ali je vidim po ekonomskim stanjima država u svijetu, postocima proizvodnje koji padaju, a s prozora je upravo vidim u obliku jednog jedinog broda u luci koji jeste velik jer je doveo 76 000t ugljena ali je samo jedan dok ih luka može primiti mnogo, a istih već dugo nema niti je itko podastro dokaz da bi ih u neko dogledno vrijeme trebalo biti.
Opet kolega sami sebi skačete u usta konstatacijom da svjetsku krizu vidite i osjećate, a već u sljedećoj rečenici kažete da je ne osjećate osobno jer imate siguran posao koji nije upitan. Osjećati nešto možete samo osobno jer se radi o samo vašim osjetilima. Suosjećanje je nešto posve drugo ali treba imati na umu da svijet nije stao zato što su se neke zemlje uslijed korupcije prezadužile i ne mogu vraćati kredite. Neka poduzeća su se također zbog niza faktora prezadužila i ne mogu vraćati kredite. Logika stvari je da će od toga najveće koristi imati oni koji nemaju duga i koji su likvidni. Nije svijet stao niti će stati, imajte to na umu.
Kriza je relativna stvar, susjedi u mojoj ulici svi od reda kukaju kako im nikad nije bilo gore jer nemaju turiste u apartmanima, a svega stotinjak metara dalje kamp ispunjen ne do posljednjeg već dvadeset posto iznad svog kapaciteta. Oni nikad neće razumjeti da nove fasade, kreveti i televizori za goste ne znače ništa i osuđeni su da zbog svog neznanja žive krizu i šire pesimizam. Mnogi su se prezadužili i sad više ne mogu svojim prihodima vraćati kredite, njihova su imena zbog neplaćanja raznih komunalnih naknada i poreza na listi i sve bi to bilo smješno da nije žalosno jer oni i dalje nisu svjesni gdje su pogriješili. A najbolje od svega je što bi opet sve napravili isto.
Ne želim se baviti ocjenjivanjem ali činjenica je da pišete dosta artikulirano, dakle imate mozga kako bi se reklo. Pa pokušajte profitirati iz toga, najgore je gledati kataklizmički na stvari i biti pesimist po defaultu jer vas to sputava da dođete do fantastičnih zaključaka. Pogledajte vaš citat kojeg sam vam prvog boldao. A sada to što ste sami napisali stavite u kontekst bilance koju ima LKPC. Divota!
I zato u životu samo KISS princip kolega ("keep it simple, stupid", "keep it short and simple", "keep it simple or be stupid", "keep it simple and straightforward" itd…) i vjerujte, nećete pogriješiti.