Obala 5 je zakrcana talijanskim ugljem i puna je kao šipak ali ni tu nije sve stalo pa ga ima još na dva tri mjesta po luci, čak je jedan veliki dio došao i do kontenjerskog terminala, pa nije ni čudo da nema brodova za TE u Italiji u najavi treba ovaj stari koji se nagomilao po Luci odvesti a to nisu baš male količine, ugljen nije odvožen jer je bio remont u TE. Pavlović ove godine očekuje više pretovarenog ugljena za Italiju to je i sam izjavio neki dan za Radio Ploče.
Mislim da bi se ovo moglo nazvati malo soli na svježu ranu ali evo i članak iz Dubrovačkog vjesnika koji se može pronaći na drugim mjestima gdje je taj isti Pavlović izjavio nešto što ja pišem, a ti uporno pokušavaš demantirati.
"No 2012. godina će po svim pokazateljima, posebice ako se uzme u obzir situacija na tržištu susjedne BiH i Italije, biti još teža. Poteškoće koje ima tvornica koksa u Lukavcu, činjenica da u tvornici u Smederevu radi samo jedna peć, da željezara u Zenici radi s pola kapaciteta, da rad mostarskoga Aluminija zavisi o cijeni električne energije, da je Dalmacijacement zatvoren, te da talijanske elektrane prolaze kroz tešku krizu, ne ulijeva optimizam među lučkim vodstvom. Direktor Pavlović je kao otežavajuće okolnosti naveo i probleme s više željezničkih operatera u BiH, što rezultira dvostrukom skupljim uslugama prijevoza, te također dvostruke veće naknade Lučke uprave Ploče u odnosu na visine naknada u Rijeci ili Kopru, kao i dvostruko skuplje usluge tegljača u odnosu na riječku i koparsku luku"
Vjerovatno si već vidio ali evo i jedan od linkova s cijelim tekstom.
http://www.ploce.com.hr/gospodarstvo/2834-luku-ploce-ceka-teska-godina
ljudi pa vi k’o da komentirate firmu sa nyse. u nas ekonomija ovisi o ekonomistima k’o vrijeme o meteorolozima. bit će kako politika kaže. sve će dogovorit par rođa uz janjetinu u kakvom zgodnom seoskom domaćinstvu. i naravno uz par boca doba vina. aj živili.
Da ali sve vam je to, slikovito izraženo, "jedno tijelo koje funkcionira zajedno" kako sam napisao u mojem postu.
Luka jest servis prijevoza, ukrcaja… usporedba s Hamburgom, Roterdamom, Antwerpenom, Londonom, ili nekom malom lukom-svugdje je to isto. Luka je servis gospodarstvu u zaleđu i kolika je potreba za robama u zaleđu i razvijena pruga, riječni put i sl. toliko luka ima potencijal, odnosno koliki je potencijal potreba za robama u zaleđu toliki je i potencijal luke. Zašto je roterdam imao i ima veliki potencijal? zato što je u njegovom zaleđu jedna od industrijski najrazvijenijih regija na svijetu-njemački ruhr i prirodnu mogučnost da mu ispostavi robu na najjeftiniji način putem riječnih brodova. Ploče servisira bih, nešto Split, talijane i to vam je to. Koliki je potencijal te regije i razvijenost pruge, odnosno raste li bdp regije ili ne toliko je i potencijal luke da servisira povećane potrebe za robom. Luka naplati proviziju za prekrcaj i što je veći promet to je i veća dobit ko u dućanu
Zašto sam pisao o ostalom ? Zato što je sve to zajedno skupa luka, a smisao zašto ovdje pišemo jest da kupimo dionicu prije rasta. Kako ekonomskih pokazatelja rasta nema na vidiku, nema smisla imati dionicu u portfelju, osim ako niste portfelj, ili dio portfelja, postavili pasivno i imate namjeru bez nekih "lomova" pričekati oporavak. Znači da ako ste aktivni investitor, a izgleda da niste-nego više pasivni, više bi imalo smisla ulagati u USA, jer tamo ekonomski pokazatelji sugeriraju rast.
Ne znam zašto odvajate tu problematiku, pogotovo zašto gledate odvojeno rast dionice, potencijale luke, fundamente – to vam ide "ruku pod ruku". Tržišta jednostavno tako funkcioniraju, pokušao sam vam to dočarati, … uzalud (ili bar u najvećem broju slućaja) luka ima potencijal, neće cijena rasti, ako to ne pokazuju neki mjerljivi ekonomski podaci, a takvih nema i neće ih biti još jedno vrijeme.
Kolega rovadC,
napisali ste izvrstan post ali suviše uopćen. Ja se apsolutno slažem s vama u definiciji onoga što je Luka i njenoj ovisnosti o regiji. O rizicima sam dosta pročitao u prospektu koji je prethodio dokapitalizaciji te zaključio da je budućnost izazovna i neizvjesna. No, svaka dionica, ma kako poduzeće eventualno bilo loše i ma kako neizvjesnu budućnost imalo, je potencijalno atraktivna ukoliko cijena padne dovoljno nisko. U nekoliko navrata sam se bavio izračunima pa se neću ponavljati, a da ne morate vrtiti stranice unazad dovoljno je da pročitate post kolege Nina979 na ovoj stranici pa da shvatite zašto je meni LKPC interesantna.
Ne slažem se s vama da usporedba s ostalim lukama nije bitna i da je svugdje isto. Vjerujem (ali ne znam) da se dionice luke u Hamburgu, Roterdamu itd. ukoliko su izlistane na burzi trže na višim razinama u odnosu na fundamentalne pokazatelje od LKPC upravo zbog regije u kojoj posluju. Eto, bilo bi zaista edukativno da netko ukoliko raspolaže podacima pokuša povući paralelu fundamentalnih pokazatelja LKPC s ostalim lukama.
Još jedna stvar koja je meni interesantna je prisustvo OMF-ova u LKPC. Koliko god se oni meni sviđali ili ne, vjerujem da će pokušati izbjeći još jednu lošu godinu na tržištu kapitala i početi aktivnije štititi svoju imovinu. Sredstva od nekoliko milona kuna koja su im potrebna da bi LKPC održavali na ovim razinama ili digli na razine iz dokapitalizacije su za njihove pojmove zaista smješna, a na kraju godine bi barem u toj dionici bilježili plus. Takva logika me u prošloj godini koštala dobrog minusa no i dalje mi se čini dobra. Vidjet ćemo…
Nevene S, veći dio toga što kažete je sasvim u redu. Ja sam ovdje popriličan dioničar i o izračunima i brojkama o luci sve znam i nije stvar u tome. Kad sam je ja kupovao uspoređivao sam je sa svim eu lukama i to je jako bitno. Veći dio ih je izlistan i to vam nije problem naći podatke na internetu.
No griješite (nemojte se čuditi što sam tako direktan, pa ja griješim stalno i svaki dan) što se oslanjate na mirovince, a i priznajete da zbog toga gubite, ali griješite i dalje. nemojte se oslanjati na druge to je promašaj, gledajte zarade i rast. Priznajte si pogrešku i promjenite pristup-kažem vam to zato što sam ga ja promjenio (iako dionice luke ploče nisam prodao i ne namjeravam, bar ne zasad) i zbog toga imam bolje rezultate.
Poanta je u tome što ste prerano kupili kao i ja.
Ja sam promjenio pristup i otišao ulagati u usa jer tamo podaci iz gospodarstva upućuju na rast što se i odražava na dionice koje sam kupio. Dok ekonomskih pokazatelja rasta kod nas ne bude, a zasad se to ne vidi, neće biti niti nekih značajnijih aktivnosti na burzi.
lijep pozdrav
Ovdje budućnost nije baš svijetla,ovo je još ostala firma HDZa jer Pavlović je njihov igrač.
kolege,
AZ OMF je objavio kako je u 2011. svojim članovima u zaradio 393 miliona kuna.
S obzirom da su sudjelovali u dokapitalizaciji Luke Ploče i kupili paket po 850kn, a trenutna cijena je manja od 700kn, zanima me kako su uspjeli biti u plusu kraj ovakve pušione?
Ajd bok
Malidon, a kak ne bi bili?
ak imaju imovinu od 16.600 miliona, a u luku, ako su stavili oko 50 miliona? i izgubili oko 20% to je gubitak od 10 miliona. To je sića na ukupnu imovinu.
Da su na 16.600 dobili samo prinos na državne obveznice od 7,5% ili da su sve oročili u banci po 3% zaradili bi oko 1.200 miliona do 500 miliona minimalno. Ako od tih iznosa odbiješ gubitke, još su i slabo zaradili. Jer da su pola stavili u obveznice, a pola oročili u banci i cijelu godinu ne dolazili na posao napravili bi veću korist, zaradili bi barem oko 750 miliona kuna.
Ovak ispada da ako su dolazili na posao u 2011., a pretpostavimo da jesu, radili samo štetu nama čijom imovinom upravljaju.
[undecid]
kolege,
AZ OMF je objavio kako je u 2011. svojim članovima u zaradio 393 miliona kuna.
S obzirom da su sudjelovali u dokapitalizaciji Luke Ploče i kupili paket po 850kn, a trenutna cijena je manja od 700kn, zanima me kako su uspjeli biti u plusu kraj ovakve pušione?
Ajd bok
ina ih je spasila…