LKPC (Luka Ploče d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska LKPC (Luka Ploče d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.


jednoi je sigurno-s obzirom da se svake godine akumulirala dobit i sad novci od dokapa, Luka ima love jako puno, a namjera Šefa je bila da osim u polovnu i kinesku opremu uloži u terminal Tekućih tereta preko novoosnovane firme u mješovitom vlasništvu (Luka Ploče preko Luka Ploče Trgovine i pogodite koga još…)To je ujedno jedini terminal koji u potpunosti ne finansira Lučka Uprava a donosi najviše love….ma ne mogu više pisati o tome tih mi je mučki na vrh glave…jedino rješenje za male dioničare je smjena Uprave i Nadzornog odbora koji je pod kontrolom Uprave

Kineska oprema je na nivou svjetske samo što nam naši uvoznici uvaljuju najgoru kvalitetu ili škart.

Slažem se da treba smjeniti Upravu i Nadzorni odbor. I tebe postaviti kao novog Šefa.

Kad sam se prijavljivao na ovaj forum mislio sam da će biti više pravih poslovnih komentara, analiza makar i ne previše stručnih, borbe mišljenja. Nakon što sam vidio da je sve ovo drukanje i kukanje s tim da preovladava ovo drugo gdje vapaji za neuzvraćenom ljubavi počinju dirati moje mentalno zdravlje otkrio sam Forum skyscrapers Luka Ploče pa ako nekog u vezi s njom ne interesira samo žalosno izgubljen novac već bolji tonovi navratite. Registracija je trivijalna, post se odmah vidi, fotke se odmah vide, sugovornici se ne gledaju s druge strane nišana napravljene od dolarske novčanice…
Link na forum koji već ima pune dvije stranice [smiley]
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1477367&page=2

Nisam se dugo javljao na forumu jer se moje prognoze o kretanju cijene dionice LKPC nisu pokazale vjerodostojnima pa nemam što previše niti filozofirati. Do sada nisam prodao niti jednu dionicu, nešto sam dokupljivao, manje više krateći neke druge pozicije takao da sam za sada s LKPC u minusu 35%, a upravo toliko mi je ona i zastupljena u portfelju. Da ironija bude veća toliki mi je i minus ostvaren u prošloj godini. Nemam više namjeru dokupljivati jer sam ionako previše izložen. Tržišna kapitalizacija se kreće već neko vrijeme oko 300 mil, što je donja zakonska granica da bi OMF-ovi mogli kupovati. Mislio sam da će oni biti agresivniji u obrani te granice no pokazalo se da je posao za njih odradila uprava kupujući vlastite dionice u simboličnoj količini. Ne vjerujem u neki značajniji pad, odnosno nadam se da do njega neće doći. Vjerojatno se ne bi niti javljao da niste spomenuli sredstva prikupljena dokapitalizacijom koja su sudeći prema izvještaju oročena na dulji period. Radi se o 227 mil na koje će kamata u godini dana donijeti cca 12 mil dobiti ili 28 kn/dionici. Smatram da će otprilike tolika biti dividenda isplaćena za 2011. godinu.
Kad će se i kojim tempom te na koji način koristiti sredstva prikupljena u dokapitalizaciji zaista ne znam jer su mi to španska sela. Molio bih cjenjene forumaše koji zaista poznaju materiju da probaju povući paralelu fundamentalnih pokazatelja Luke Ploče s ostalim evropskim lukama pa da eventualno zajedno dođemo do zaključka je li luka trenutno podcjenjena ili precjenjena. Ja osobno mogu povući paralelu jedino s Lukom Rijeka i na koji god to način činio ispada da je LKPC podcjenjena barem 50% no i u prošlosti su ti parametri uvijek bili otprilike takvi.
A što se tiče ugljena o kojem ste se raspisali na zadnjih nekoliko stranica, ono je zaista zlo. Sjećam se kada smo pred nešto manje od deset godina u sklopu jednog kolegija na fakultetu posjetili Bakar gdje se prekrcavao ugljen za Italiju za kojeg u talijanskim lukama nisu htjeli niti čuti. Te je prizore zaista ružno vidjeti, a čovjek se osjeća kao rob i zadnje smeće kada prima nešto što drugi ne žele niti blizu. Ne vjerujem da se razvoj bilo čega u budućnosti može temeljiti na tome tako da je razgovor o tome da li ga je neka obala prekrcana zaista bespredmetan.

Evo. U Rijeci je krenulo, a kako im je to obveza trebalo bi i u Pločama.
Citat iz poslovnog:

Članovi Nadzornog odbora Luke Rijeka, koje je po prethodno provedenom javnom natječaju na prijedlog Vlade Republike Hrvatske izabrala Glavna skupština tog društva, stavili su svoje mandate na raspolaganje.
Kako se navodi u obavijesti Luke Rijeka, objavljenoj na Zagrebačkoj burzi, prema članku 7. Zakona o postupku primopredaje vlasti, članovi Nadzornog odbora Luke Rijeka d.d. koje je predložila Vlada, dostavili su u otvorenom roku podneske kojima stavljaju svoje mandate na raspolaganje. Članovi NO koji su stavili svoje mandate na raspolaganje su Duško Mustać, Željko Mihaljević i Ivoslav Ban.

http://www.poslovni.hr/vijesti/clano…je-194329.aspx

kolega Nevens, odgovor vam je jednostavan, kad će krenuti rast bdp, kad će rasti dobit luke tad će i cijena rasti. Pogledajte malo stanje ovih dana u Usa, cijene rastu, jer svi ekonomski pokazatelji upućuju na oporavak, a kako je to kod nas? Prije oporavka jedino možete prodati, ako vam hitno zatreba novac, ili čekati, ako vam to stanje vaših financija dopušta. Koliko ćete čekati to je nemoguće znati to nitko ne zna i zato je na burzi i "car gol". Tržišta su obično u pravu, lani nisu rasla jer dobiti nisu rasle, osim rjetkih primjera. Da li će cijena luke padati? -, uz ovo stanje gospodarstva sigurno neće dalje rasti, a ako sutra nekome zatrebaju hitno novci, može znatno spustiti cijenu rasprodajom -i to nitko ne može znati ni predvidjeti, pogotovo uz takvu nelikvidnost, a svaki vlasnik dionice treba biti spreman na sve te opcije. Zašto bi mirovinci morali braniti cijenu? Ne moraju, osim toga, ako je sigurno da će je uloviti po nižoj cijeni, zašto ne bi još pričekali- trebaju ovo ili ono- ne moraju ništa, a mogu kupovati i preko ugovora i treće strane kao mol inu. Kolega sve te vjerojatnosti morate uzeti u obzir i upravljati rizicima.

Nisam rekao ništa nova što većina ne zna, no nije stvar u znanju, već u razumijevanju.

lijep pozdrav

kolege,

evo neki uvaženi kolega je dobro postavio pitanje, jeli dionica Luke Ploče potcjenjena ili precjenjena?

Pa, kolege dajte svaki svoje mišljenje!

Evo, ja ću prvi.
Ja mislim da je precjenjena.
Zašto?
Pa zato što smo ustanovili maloprije da vrijedi 67 milijuna kuna, a ljudi moji dragi to vam je 9 milijuna eura.
Složit ćete se naravno da je 9 milijuna eura stvarno puno za Luku na mediteranu, koja ima stabilne prihode, stalno prisutnu dobit i ambiciozne razvojne planove.

Znači spašavaj se tko može.
Idemo bežanija…

neznanom junaku koji me kiti jedinicama i dvojkama,

drago mi je da Vas iritira istina jer sigurno pokušavate dokupiti, a ja remetim mir, a i neide Vam baš uspješno.

Srsačan Vam pozdrav

kolege,

prema današnjem izvješću s lokalne krugovalne postaje izgleda da će se graditi autocesta od Sarajeva prema Mostaru na koridoru Vc u dužini većoj od 4, a manjoj od 5km.
Na navedenoj dionici samo bi tunel trebao biti veći od 3, a manji od 4km.

Radove bi trebao voditi Vijadukt.


kolega Nevens, odgovor vam je jednostavan, kad će krenuti rast bdp, kad će rasti dobit luke tad će i cijena rasti. Pogledajte malo stanje ovih dana u Usa, cijene rastu, jer svi ekonomski pokazatelji upućuju na oporavak, a kako je to kod nas? Prije oporavka jedino možete prodati, ako vam hitno zatreba novac, ili čekati, ako vam to stanje vaših financija dopušta. Koliko ćete čekati to je nemoguće znati to nitko ne zna i zato je na burzi i "car gol". Tržišta su obično u pravu, lani nisu rasla jer dobiti nisu rasle, osim rjetkih primjera. Da li će cijena luke padati? -, uz ovo stanje gospodarstva sigurno neće dalje rasti, a ako sutra nekome zatrebaju hitno novci, može znatno spustiti cijenu rasprodajom -i to nitko ne može znati ni predvidjeti, pogotovo uz takvu nelikvidnost, a svaki vlasnik dionice treba biti spreman na sve te opcije. Zašto bi mirovinci morali braniti cijenu? Ne moraju, osim toga, ako je sigurno da će je uloviti po nižoj cijeni, zašto ne bi još pričekali- trebaju ovo ili ono- ne moraju ništa, a mogu kupovati i preko ugovora i treće strane kao mol inu. Kolega sve te vjerojatnosti morate uzeti u obzir i upravljati rizicima.

Nisam rekao ništa nova što većina ne zna, no nije stvar u znanju, već u razumijevanju.

lijep pozdrav

Malo ste me krivo shvatili ili protumačili. Ja nigdje u postu nisam pisao o rastu ili padu cijene te kad će se i kako to dogoditi. Normalno da se rastom BDP-a može očekivati i rast cijena dionica u uopćenom smislu, a što se tiče rasta dobiti LKPC 2011. u odnosu na 2010. ono bi trebalo biti između 20 i 30%. No, to sve ionako nije imalo veze s mojim prvim postom tako da i nije bitno.

Što se tiče OMF-ova točno je da oni ne moraju braniti cijenu no sredstva koja su im za to potrebna su zaista smješno mala. Učestvovali su u dokapitalizaciji i kupovali dionice po cijeni od 850 kn te zbirno stekli gotovo 20% udjela. Ukoliko cijena padne ispod 709 kn/dionici više ne mogu stjecati nove dionice i ne mogu utjecati na gubitak koji u odnosu na cijenu po kojoj su stjecali dionice raste preko 16%. Naravno da postoje i opcije o kojima vi govorite pa mogu na razne načine dionice posredno kupovati i niže no to je lov u mutnom i ne znam tko bi se takve stvari u ovom trenutku usudio raditi pa o tome ne želim špekulirati. Raspoloživih dionica na tržišu nije mnogo. Top10 ima 60% i pod pretpostavkom da nitko iz top10 ne prodaje ostaje svega 40% dionica. cca 25% su dionice koje su kupili radnici od fonda za privatizaciju prije nešto manje od godinu dana i na njima postoji lock up period u trajanju od pet godina, dakle ne mogu na burzu. Ostatak je svega 15% ukupnog broja dionica, a i od toga treba odbiti najmanje pola jer ne vjerujem da postoji toliko onih koji su spremni dionice koje su kupovali po 1500, 2000 i više kuna prodavati po 700. Dolazimo do toga da je potrebno uvrh glave rezervirati 20 miliona kn da bi se cijena "branila" na tržišnoj kapitalizaciji od 300 mil. No i to je višestruko uvećano jer nije uzeto u obzir da bi se u kupnju uključili i drugi kad bi vidjeli da OMF stječe dionice. Nakon dokapitalizacije je počeo prodavati račun raiffeisen banke (ne znam tko se krije iza njega) i to je dosta spustilo cijenu, no istovremeno se u kupnju uključio AZ OMF i sve to amortizirao. Od onda prometa gotovo da i nema pa je uprava stjecanjem vlastitih dionica u simboličnim količinama cijenu svela na otprilike 700 kn.

Ono na što se odnosio moj post je da li je netko od kolega koji pišu na forumu dovoljno stručan ili informiran da povuče paralelu s ostalim evropskim lukama po mogućnosti slične veličine i usporedi fundamentalne pokazatelje jedne i druge luke, potencijale itd. Ja sam u tom pogledu moram priznati dosta šupalj pa bi mi, eto, bilo drago da rasprava krene u tom pravcu


A što se tiče ugljena o kojem ste se raspisali na zadnjih nekoliko stranica, ono je zaista zlo. Sjećam se kada smo pred nešto manje od deset godina u sklopu jednog kolegija na fakultetu posjetili Bakar gdje se prekrcavao ugljen za Italiju za kojeg u talijanskim lukama nisu htjeli niti čuti. Te je prizore zaista ružno vidjeti, a čovjek se osjeća kao rob i zadnje smeće kada prima nešto što drugi ne žele niti blizu. Ne vjerujem da se razvoj bilo čega u budućnosti može temeljiti na tome tako da je razgovor o tome da li ga je neka obala prekrcana zaista bespredmetan.

Ugljen je veoma bitan činjenik u sadašnjem poslovanju luke i bez njega bi "nosila gaće na štapu" .
Što se tiče talijanskih luka . Naravno da se ugljen prekrcava i u njima ali ih ima koje su preplitke i onda se brodovi capesizaju ili kompletan brod istovari kod nas i onda prevozi u Italiju kao što je slučaj s Pločama. Vjerovatno nisi detaljno pročitao što sam sve napisao o tome ali ugljen iz Ploča ide za TE u Brindiziju. Tamo postoje dvije TE i ova "naša" je patuljak u odnosu prema drugoj gdje brodovi od 75 000t dolaze na "pokretnoj traci" i, obzirom da je nekoliko puta veća od ove događa se da su dva na iskrcaju dok tri čekaju izvan luke. Google Earth je nemilosrdan i otkriva skladište ugljena ove veće TE površin 500x250m što zauzima malo više mjesta od sveg prostora na kojem Luka Ploče skladišti ugalj za BiH i za Italiju zajedno. Jedna veoma interesantna stvar je Luka Kopar. Luksuzni kruzeri, kontenjerski brodovi, tankeri… i na kraju dugačka obala i ogromno skladište ugljena i tu se brodovi isto capesizaju, a ostatak prevozi brodovima U VENECIJU !!! Zašto se Slovenci ne bune, zašto imaju i luksuzne kruzere… pitanje je sad. Ili možda imaju sistem pretovara i skladište koje se prska vodom pa je zagađenje ugljenom prašinom zanemarivo i minimalno što će se, nadam se, dogoditi i kod nas dovršetkom terminala za rasute terete.
I za tebe važi prijedlog da pogledaš na link dole jer na tri stranice, između ostalog, ima nešto i o malim radostima koje ugljen i glinica donose našem gradu.
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1477367&page=3


Ono na što se odnosio moj post je da li je netko od kolega koji pišu na forumu dovoljno stručan ili informiran da povuče paralelu s ostalim evropskim lukama po mogućnosti slične veličine i usporedi fundamentalne pokazatelje jedne i druge luke, potencijale itd. Ja sam u tom pogledu moram priznati dosta šupalj pa bi mi, eto, bilo drago da rasprava krene u tom pravcu

Da ali sve vam je to, slikovito izraženo, "jedno tijelo koje funkcionira zajedno" kako sam napisao u mojem postu.

Luka jest servis prijevoza, ukrcaja… usporedba s Hamburgom, Roterdamom, Antwerpenom, Londonom, ili nekom malom lukom-svugdje je to isto. Luka je servis gospodarstvu u zaleđu i kolika je potreba za robama u zaleđu i razvijena pruga, riječni put i sl. toliko luka ima potencijal, odnosno koliki je potencijal potreba za robama u zaleđu toliki je i potencijal luke. Zašto je roterdam imao i ima veliki potencijal? zato što je u njegovom zaleđu jedna od industrijski najrazvijenijih regija na svijetu-njemački ruhr i prirodnu mogučnost da mu ispostavi robu na najjeftiniji način putem riječnih brodova. Ploče servisira bih, nešto Split, talijane i to vam je to. Koliki je potencijal te regije i razvijenost pruge, odnosno raste li bdp regije ili ne toliko je i potencijal luke da servisira povećane potrebe za robom. Luka naplati proviziju za prekrcaj i što je veći promet to je i veća dobit ko u dućanu

Zašto sam pisao o ostalom ? Zato što je sve to zajedno skupa luka, a smisao zašto ovdje pišemo jest da kupimo dionicu prije rasta. Kako ekonomskih pokazatelja rasta nema na vidiku, nema smisla imati dionicu u portfelju, osim ako niste portfelj, ili dio portfelja, postavili pasivno i imate namjeru bez nekih "lomova" pričekati oporavak. Znači da ako ste aktivni investitor, a izgleda da niste-nego više pasivni, više bi imalo smisla ulagati u USA, jer tamo ekonomski pokazatelji sugeriraju rast.

Ne znam zašto odvajate tu problematiku, pogotovo zašto gledate odvojeno rast dionice, potencijale luke, fundamente – to vam ide "ruku pod ruku". Tržišta jednostavno tako funkcioniraju, pokušao sam vam to dočarati, … uzalud (ili bar u najvećem broju slućaja) luka ima potencijal, neće cijena rasti, ako to ne pokazuju neki mjerljivi ekonomski podaci, a takvih nema i neće ih biti još jedno vrijeme.

Luka jest servis prijevoza, ukrcaja… usporedba s Hamburgom, Roterdamom, Antwerpenom, Londonom, ili nekom malom lukom-svugdje je to isto. Luka je servis gospodarstvu u zaleđu i kolika je potreba za robama u zaleđu i razvijena pruga, riječni put i sl. toliko luka ima potencijal, odnosno koliki je potencijal potreba za robama u zaleđu toliki je i potencijal luke.


Cut

Ma evo ti stotka od mene. Malo je šteknuo miš pa je 97% ali nećemo gledati u par desetina [wink]
Iako sve znam i razmišljam slično ovako jednostavno i dobro sročen post zaslužuje da ga se pohvali.

30.12.2011 > T: 27.12.11 Pros. cijena: 687,46
RB Dioničar Broj %
1. REPUBLIKA HRVATSKA 47.009 11,11%
2. HZMO 37.493 8,86%
3. PBZ Croatia osiguranje OMF 34.780 8,22%
4. AZ OMF 33.836 8,00%
5. ZAGREBAČKA BANKA D.D. 26.514 6,27%
6. PBZ D.D. 22.099 5,22%
7. AZ Profit 18.489 4,37%
8. RAIFFEISENBANK AUSTRIA D.D. 14.797 3,50%
9. RAIFFEISENBANK AUSTRIA D.D. 9.999 2,36%
10. Raiffeisen OMF 7.122 1,68%
UKUPNO 252.138 59,59%

* Važeći podaci za uredovni dan 11.01.2012 .
LUKA PLOČE D.D./REDOVNE DIONICE LKPC-R-A

Vlasnik/nositelj računa (OIB) / Suovlaštenik/imatelj VP (OIB) Stanje [%] Vrsta računa
1. AUDIO (75666130770)/REPUBLIKA HRVATSKA (52634238587) 47.009 11,11 Zast. račun
2. AUDIO (75666130770)/HZMO (84397956623) 37.493 8,86 Zast. račun
3. HYPO ALPE-ADRIA-BANK D.D. (14036333877)/PBZ CROATIA OSIGURANJE OBVEZNI MIROVINSKI FOND (99318944138) 34.780 8,22 Skrb. račun
4. SOCIETE GENERALE-SPLITSKA BANKA D.D. (69326397242)/AZ OBVEZNI MIROVINSKI FOND (59318506371) 33.836 8,00 Skrb. račun
5. PBZ D.D. (02535697732) 22.099 5,22 Osnovni račun
6. SOCIETE GENERALE-SPLITSKA BANKA D.D. (69326397242)/AZ PROFIT DOBROVOLJNI MIROVINSKI FOND (22134623145) 18.489 4,37 Skrb. račun
7. RAIFFEISENBANK AUSTRIA D.D. (53056966535) 14.797 3,50 Osnovni račun
8. ZAGREBAČKA BANKA D.D. (92963223473)/ZB GLOBAL – OIF S JAVNOM PONUDOM (84643903663) 11.882 2,81 Skrb. račun[/b] NEW
9. RAIFFEISENBANK AUSTRIA D.D. (53056966535) 9.999 2,36 Skrb. račun
10. ZAGREBAČKA BANKA D.D. (92963223473)/ZB AKTIV – OIF S JAVNOM PONUDOM (37884602446) 9.827 2,32 Skrb. račun[/b] NEW
Ukupno: 56,79

Dakle, izgleda da je ( 5. ZAGREBAČKA BANKA D.D. 26.514 6,27%) bio skrbnički račun za više fondova zb investa te je podjelom na više fondova su 2 OIF ušla u top 10, ostatak je van top 10(možda još jedan fond zb investa). Iz top 10 je ispao RBA OMF zbog navedenih prebacivanja zb investa sa jednog računa na 3 ili više računa.
….
Prije nekog vremena sam govorio da mi LKPC nije zanimljiva za investiranje, bila je cijena visoka a dokapitalizacija je bila neizvjesna te sam odlučio čekati razvoj situacije. Nakon svega razmatram opciju da dio novca ovdje investiram na duži period, cijena dionice je povoljna, neizvjesnost od dokapitalizacije je prošla uz promjenu vlasničke strukture koja je sada zadovoljavajuća, smanjen udio države a povećan udio radnika, mirovinaca- OMF, DMF i OIF-a.

Vodili ste raspravu koliko trenutno ima novca LKPC-r-a, moram priznati da dokapitalizacijom ovo izgleda vrlo solidno uz pad cijene dionice. Naime, 227 mil. kuna dug.finan. imovina uz kratkotrajnu imovinu od 80 mil. kuna od čega je 40 mil. kuna potraživanja a novac oko 35 mil. kuna(tekuća likvidna imovina), ukupno iznosi oko 300 mil. kuna. Umanjim za kratk.obveze to je gotovo 280 mil. kuna a cijeli MCAP(tržišna vrijednost) LKPC-r-a je tu negdje par mil. kuna više-manje ovisi o cijeni dionice, hoću reći da sve ostalo je besplatno(biznis, nekretnine, zemljište, ….).

p.s. nemam LKPC-r-a, imam udjela u AZ OMF i AZ Profit DMF, u narednom periodu ću vjerojatno kupiti LKPC-r-a i pridružiti svom portfelju.

Štednja je mudrost trošenja.

New Report

Close