Pero sine,
nije to ništa.Više manje ,to je i za ocekivati jer gospodarstvo BiH potresa kako gospodarska ,tako i politicka kriza.Upravo da Luka nebi bila ovisna o BiH bla,bla,bla……..(pisao sam milion puta o tome)
Treba gledati u blisku buducnost,buduće razdoblje.
U Luci Ploče najviše nada polažu u promet tekućih tereta koji bi u idućem razdoblju trebao osiguravati većinu prihoda te kompanije. Luka Ploče planira do 2015. u svoje kapacitete uložiti više od 300 milijuna eura. Kako su najavili vodeći ljudi te luke, očekuje se da pola toga iznosa osigura sama kompanija, a ostatak država. Očekuje se da bi od 2015. godine Luka Ploče godišnje mogla pretovariti više od osam milijuna tona tereta, od čega 2,5 milijuna tona tekućih, te ostvarivati prihod od 300 milijuna kuna.
[/quote]
To bi znaci, taman kako sam i rekao prije, moglo poduplati dobit i spustiti P/E na stabilnih 7-8.
[/quote]
Stabilnih u odnosu na što? Sektor sličnih kompanija i tvrtki je 15,6 dok naša LKPC leži na pouzdanih 13.1.
p.s. Koliko sam ja informiran nekakav psihološki neodređeni standard je 17-19( što ne znači da ne može biti 3 ili 45(45 je bilo vrijeme internetskog booma istog sektora 99′))
Više manje ,to je i za ocekivati jer gospodarstvo BiH potresa kako gospodarska ,tako i politicka kriza. Upravo da Luka nebi bila ovisna o BiH bla,bla,bla……..(pisao sam milion puta o tome)
Treba gledati u blisku buducnost,buduće razdoblje.
U Luci Ploče najviše nada polažu u promet tekućih tereta koji bi u idućem razdoblju trebao osiguravati većinu prihoda te kompanije.
Da pokušam upoznati vlasnike dionica koji nisu iz Ploča ili kojima nije jasno.
– Luka Ploče je prirodni izlaz BiH na more
– Federacija im je najveće tržište
– Talijanska termoelektrana im je najveći partner
Kad se sve zbroji nema bijega od Bosne, a to da se pokušava podići promet tekućim teretima samo znači da dolazi još jedan igrač (uz sadašnje Naftne Terminale Federacije) koji bi stekao monopol nad dostavom goriva na cijelom teritoriju Bosne što znači da bi praktično sav uvoz automobilskog goriva išao preko Luke Ploče. Trenutno stanje je da dnevno iz Ploča polazi cca 200 cisterni od 30 000 litara goriva, a odnedavno se gorivo prevozi i željeznicom. Trenutno LKPC nema pretovarne kapacitete za velike količine goriva jer ima samo jedan vez koji ima plitak gaz što znači ubuduće produbljavanje kanala Vlaška – more i izgradnju još jednog priveza s odgovarajućim kapacitetom prekrcaja. Uz to bi promet digao i terminal za ukapljeni plin kojeg isto treba tek sagraditi. Osnovni problem (uz još brdo njih) je slaba infrastrukturna povezanost jer je koridor Vc još samo u snovima, a željeznička pruga nedovoljno propusna za promet velikog intenziteta bez realnih šansi za poboljšanje jer se radi o pruzi koja obiluje usponima i ograničenjima koje bi riješila najmanje dva kolosijeka iako bi bilo idealno da se radi o ravničarskoj jer se onda drastično povećava kapacitet mada amerikanci sa svojim trans prugama guraju bez problema po planinama ali su oni već neki drugi svijet. LKPC može pslovati uspješno, širiti se, povećati promet i modernizirati se ali sve je strogo limitirano bez nekih šansi za prevelik ekspanziju jer nema ni tržište niti prometnu povezanost koja bi je učinila konkurentnom lukama sjevernog Jadrana koje su već preuzele tržišta Madžarske i Srbije, a o tržištima srednjeistočne Europe iluzorno je i govoriti. Naravno da LKPC može raditi i zarađivati ali treba se jasno sagledati i staviti u okvire koji je ograničavaju bez prevelikih apetita.
BTW. Ovo je namijenjeno onima koji u luci rade ili pored luke žive. Obzirom da se povremeno čuje da je ugljen za Talijansku TE u luci samo zato da ga Talijani nebi skladištili kod sebe to nije točno. Moji prijatelji su se malo raspitali i iako odredišna luka Brindisi ima obalu dugačku 800 i duboku 14 m koja je u stanju prihvatiti brodove veličine kao i LKPC (uz to ima i 4 specijalizirane dizalice za pretovar ugljena) ta obala je u cijelosti vlasništvo/zakupljena od ogromne TE Enel i tu se događa da su dva broda na iskrcaju dok tri čekaju pred lukom, a svi su > 70 000 t tako da je ova TE (EDIPOWER) kojom ide ugljen iz LKPC, zog smanjenja troškova prijevoza ugljen dovozi velikim brodovima u LKPC i onda angažira manje brodove da bi ga mogla iskrcati na plićoj obali.
Zgodno..
…da ,da.
evo da ne pišem uvijek negativno,izgleda da se pojavio neki investitor iz njemačke koji je zainteresiran za otkup zemljišta od lkpc prema vlaškoj,zasad se ne zna šta namjeravaju graditi,i hoće li uspjeti kupiti to zemljište.što se tiče lkpc ključna pitanja su..KAKAV UTJECAJ ULAZAK RH U EUROPSKU UNIJU IMA ZA LKPC?DA LI SE GASI TALIJANSKA TERMOELEKTRANA?DA LI ĆE SE I DALJE DOPUŠTATI OVAKVO RAZBACIVANJE KOKSA I UGLJENA KAO DO SADA?DA LI ĆE BIH BANKROTIRATI?KADA ĆE BITI GOTOV KORIDOR VC?ne znam hoće li bih preći na luku bar,u slučaju da im koks i ugljen i ostale materije budu preskupe,valjda se ta roba treba cariniti ili slično,pa molim nekoga tko poznaje tu vrstu regulative,ako će biti dobar da nam to svima kaže i objasni…
Što se tiče lkpc ključna pitanja su..KAKAV UTJECAJ ULAZAK RH U EUROPSKU UNIJU IMA ZA LKPC?DA LI SE GASI TALIJANSKA TERMOELEKTRANA?DA LI ĆE SE I DALJE DOPUŠTATI OVAKVO RAZBACIVANJE KOKSA I UGLJENA KAO DO SADA?DA LI ĆE BIH BANKROTIRATI?KADA ĆE BITI GOTOV KORIDOR VC?ne znam hoće li bih preći na luku bar,u slučaju da im koks i ugljen i ostale materije budu preskupe,valjda se ta roba treba cariniti ili slično,pa molim nekoga tko poznaje tu vrstu regulative,ako će biti dobar da nam to svima kaže i objasni…
Pokušat ću ja mada je većina pitanja u domeni staklene kugle 🙂
– Ako i uđemo u EU to neće imati negativnog odraza na LKPC. Zar treba ponavljati da nije sagrađena da sebi bude svrha nego da netko tj. nečija industrija ima najbrži izlaz na more i ulaz s mora.
– Talijanska TE za koju ide ugljen iz LKPC je izrazito ekološka (koliko TE može biti) i u odnosu na TE Enell (ogromna je) koja je 14 km udaljena od nje i jedan od najvećih zagađivača u Italiji trebala bi opstati ali opstanak spada isključivo uticaj krize u Italiji i koliko njeni vlasnici zaključe je li profitabilno poslovati. Obzirom da su dvije TE jedna do druge lako je moguće da je ova veća povod glasina o zatvaranju.
– Ako je vjerovati izreci da "Para buši gdje burgija neće" mi ćemo i dalje biti izloženi ugljenoj i koks prašini sve do završetka terminala za rasute terete koji bi bio opskbljen suvremenim tehnolgijama koji bi prašenje sveli na najmanju moguću mjeru. Bio sam u prilici voditi dvoje profesora biologije na brdo Višnjica u cilju jednog istraživanja koje nema nikakve veze s LKPC i oni su izjavili da imamo jako čist zrak. Bio sam blago šokiran time pa sam im spomenuo ugljen, glinicu… na što su oni izjavili da je to relativno nebitno pošto čistoću zraka gledaju sa strane biološkog zagađenja, tj. otrova, teških metala itd kojih sigurno nema i kao dokaz tome pokazali veliku količinu lišajeva koje u zagađenom zraku nije moguće pronaći.
– Hoće li BiH bankrotirati ("da li" ili u slengu "dalikanje" je čisti srbizam kojeg bi u našem govoru morali zamijeniti sa je li i hoće li) nije previše bitno. Obzirom da se radi o umjetnoj tvorevini koja je protektorat EU i gdje se tri entiteta slažu "ko rogovi u vreći" njeni stanovnici i dalje trebaju jesti i piti, industrija će ipak raditi jer se radi o stranom kapitalu tako da iako dođe do takvog scenarija promet LKPC neće biti značajnije narušen. (Budimo malo realni i okrutni. Ima onih koji pitaju hoće li Hrvatska bankrotirati.)
– Koridor Vc je zaista gledanje u staklenu kuglu iako s obzirom na trenutno stanje u EU koju prolamaju financijski grčevi nije izvjesno da će biti u nekom skorijem vremenu. Ma koliko bio bitan on je samo djelić slagalice i samo karika u lancu kojeg treba napraviti. Koliko je kompleksan taj lanac može ti dočarati da luka Rijek u Srbiji ima sabirni centar za kontenjere odakle kreću kompozicije vlakova gdje je roba već ocarinjena, a sve u svrhu što bržeg prometa koji takav način prijevoza traži.
– Luka Bar ima malen kapacitet i tešku prugu koju im se ne isplati modernizirati tako da je i Srbija napustila i okrenula se lukama u Rijeci i Solunu pa je vjerovatnoća prijelaza na manju luku i lošu prugu koja je k tom i dosta duži pravc (teret mora ići preko Beograda) praktično zanemariva. Uopće nije tajna da je gorivo, kafa… prema Banja Luci za vrijeme rata uredno išlo preko LKPC pa zašto bi to bio problem sada i u budućnosti.
Luka Ploče d.d. – prijava stjecanja dionica
6.12.2011 9:20:26
Luka Ploče d.d. prijavljuje stjecanje 52 komada vlastitih dionica koje čine 0,0123 % temeljnog kapitala.
Nakon navedenog stjecanja Luka Ploče d.d. posjeduje 343 komada vlastitih dionica koje čine % temeljnog kapitala.
Dionice su stečene po cijeni od 769,97 HRK po komadu.
Požuri malo sa kupnjom[thumbsup]
…ovo nisam vidio
NaslovnaLuka Ploče d.d. – prijava stjecanja dionica ispiši
Luka Ploče d.d. – prijava stjecanja dionica
5.12.2011 14:28:07
Luka Ploče d.d. prijavljuje stjecanje 52 komada vlastitih dionica koje čine 0,0123 % temeljnog kapitala.
Nakon navedenog stjecanja Luka Ploče d.d. posjeduje 291 komada vlastitih dionica koje čine 0,0688 % temeljnog kapitala.
Dionice su stečene po cijeni od 749,99 HRK po komadu
hvala alin na trudu….ali zašto su crnogorci zapeli za autocestu bar-boljare?hm sreća što nemaju love,namirisali su oni nešto…ne znam,ne samo što se šuška da će se zatvoriti termoelektrana,nego se i šuška da pavlović ide dalje…u zadnje vrijeme,on samo vrti glavom,valjda on zna zašto….a svjetska banka dala lkpc 50 milijuna eura kredita,za novu infrastrukturu,i šta ako padne promet,i lkpc ne bude mogla vraćati zajam?dolazi big brother,preuzima dionice lkpc po niskim cijenama,i ima novu infrastrukturu..njima je cilj naše firme uništiti,i kad ih unište,kupit će ih za kikiriki,na posljetku otpustiti će 30-40% radnika,i preko dividendi crpiti novac iz lijepe naše…a mi svi zajedno bit ćemo udruženje robova d.d.
hvala alin na trudu….ali zašto su crnogorci zapeli za autocestu bar-boljare?hm sreća što nemaju love,namirisali su oni nešto…ne znam,ne samo što se šuška da će se zatvoriti termoelektrana,nego se i šuška da pavlović ide dalje…u zadnje vrijeme,on samo vrti glavom,valjda on zna zašto….a svjetska banka dala lkpc 50 milijuna eura kredita,za novu infrastrukturu,i šta ako padne promet,i lkpc ne bude mogla vraćati zajam?dolazi big brother,preuzima dionice lkpc po niskim cijenama,i ima novu infrastrukturu..njima je cilj naše firme uništiti,i kad ih unište,kupit će ih za kikiriki,na posljetku otpustiti će 30-40% radnika,i preko dividendi crpiti novac iz lijepe naše…a mi svi zajedno bit ćemo udruženje robova d.d.
ajd ne izmišljaj..hebale te urote
nije to urota,to je brutalni kapital,i ulazak iz kapitalizma u moderno robovlasničko društvo..prije ili kasnije,bit će svima jasnije…kakva europska unija,to će nas poništiti skroz..živi bili pa vidili,nisam ni ja pobornik nekih urota ili slično,ali činjenično stanje je takvo,meni gladni ljudi svaki dan kucaju na vrata trgovine,i ja moram biti socijalno osjetljiv,umjesto banaka,jer ne mogu gledati ljude kako se pate,ti još očito nisi u toj fazi,ali raširi malo oči,i pogledaj kako bukti sirotinja oko tebe..broj nenaplativih kredita je u godinu dana skočio sa 6% na 18%..a bit će još gore za godinu ili dvije,nije to nikakva urota,to je stvarnost,sad sam pričao sa osobom koja ima dvoje djece,nema šta jesti jer joj firma nija dala plaću ima već 5 mjeseci,a atakvih primjera je sve više i više,a vi mislite da će vam oni pumpat dionice zato što ste vi u njima ha ha eto imaju toliku empatiju da će se ipak samo vama smilovati…ej kukuriku dobro jutro..ta cuca će te skupo koštat ha ha ha