Ja samo kazem da je potreban nekakav plan, ali ne plan 21. Ovo nas vodi samo u sve vece poreze, i dug na dug. Zanimljivo je kako ministri govore o ocuvanju radnih mjesta, a za ocuvanje jaslicara porez placa privatni sektor, pa to "ocuvanje" znaci unistenje u realnom sektoru, za kojeg nikoga nije briga.
O super – još jedan “planer”. To me uvijek podsjeti na muju na orgijama… “ljudi dajte da se organiziramo pušim već treći put” 🙂
Kakav plan, pa ova država je donijela planova i strategija za cijelo sljedeće tisućljeće. Da se mene pita ja bi proglasio 20 godišnji moratorij na donošenje strategija.
Te “strategije” i “planovi” su iovako bila samo utočišća za propale industrije koje se pokušaju zakačiti na državnu sisu. Taj dio je uvijek dobro funkcionirao.
Bez daljnjega da treba napraviti neke rezove. Da, općina ima previše, ali ti npr. ne treba da smanjiš broj općina i da se odjednom prestanu izdavat građevne dozvole. Ili prostorni planovi. Ili zaustavi razvoj slobodnih zona itd. itd.
A upravo iz tih razloga je problem. Problem je da te općine ne rade svoj posao, a ne toliko što ih je previše (a e ih previše). Da li će smanjivanje broja općina poboljšati njihovu efikasnost ? Ili ćemo trošiti manje, ali i dobiti manje.
Cijeli teks ti je kao govor na nekoj stranačkoj konvenciji (kojoj god SDP, HDZ, HNS, Laburisti, HSLS…). Puno općenitosti sa trunčicom krivih informacija. Npr.
Slucaj Ceske i Slovacke su svakako znacajni, jer dokazuju da se moze. Da nisu rezali poreze, ne bi ni privukli toliki FDI. Drzava je ocito imala plan, na dulji rok. Postupno se spustio i PDV.
O čem ti pričaš ? Kakve poreze su rezali ? Oni su donijeli takve poreze nakon pada berlinskog zida znači od samog početka. Situacija u tim državama je bila potpuno drugačija prije pada zida i mogli su iz početka izgraditi sustav. Mi smo tu priliku propustili zbog rata u prvoj polovici i HDZ-a u drugoj polovici 90tih.
BTW, Česi su upravo digli PDV i to drugi put u zadnje vrijeme. Slovaci isto podigli 2011.
To što su u prvim godinama od uvođenja PDV-a u tim zemljama sredinom 90tih te zemlje mijenjale stope i prilagođavale sistem ne znači ništa. Ako bolje pogledaš možeš vidjeti da su se sa spuštanjem osnovnih stopa u tom dobu često snižene stope podizale.
Realno, rijetke su zemlje koje su uspješno i relativno bezbolno provele veliko rezanje državnog i javnog aparata a da istovremeno nisu prolazile kroz velike društvene promjene tipa pad berlinskog zida ili rata.
A uopće nemaš dobru sliku o ekonomiji u baltičkim državama i potpuno je krivo tumačiš. Toliko da uopće ne znam odakle da te počnem razuvjeravat.
Loki, krivo pricas… Eurostat te pobija.
Uzmi npr Slovacku(Eurostat):
Ukupna potrosnja vlade u Slovackoj pala je sa 45 na 34% GDPa(general government), u razdoblju 2002. do 2007. Prihodi su pali sa cca 38% na 32% GDPa. Dakle, porezi nisu doneseni samo 90e kako ti tvrdis. Kasniej reforme, mjenjanje flat taxa itd. stoji ali Slovacka je smanjila drzavu.
Kada se gleda porezni pritisak, on je isto smanjen.
Dakle, mnogo nakon pada berlinskog zida.
Smanjenje uprave bi upravo povecalo efikasnost i smanjilo korupciju, jer mnogi besposleni samo gledaju gdje bi krali. Trebalo bi uvesti kvote i bonuse, pa bi se sve ubrzalo.
Kod nas se na vise razina dupla administracija, i za to izdavanje doizvola ti ne treba u svakoj opcini nacelnik i 2 zamjenika. Pace, drzava radi popis zaposlenih, jel to normalno? Znaci, drzava uopce nezna niti koliko ljudi placa, tako ispada. Ovo je ogroman nered, ogroman.
Lako je izracunati koji su zadaci bitni, i koliko nam realno treba ljudi, makar platiti i bolje one koji rade-ali ostalo van.
Dakako, nije problem samo tu. Nego i subvencije i jos toga. Meni smeta upravo to
doslovno bespogovorno sticenje svih u drzavnoj upravi, radili ili ne, i zadovoljavanje svim zahtjevima. Za ovu drzavu, “radnik” kojeg se stiti je samo jaslicar, a ostali mogu na kante.
Loki, krivo pricas… Eurostat te pobija.
Uzmi npr Slovacku(Eurostat):
Ukupna potrosnja vlade u Slovackoj pala je sa 45 na 34% GDPa(general government), u razdoblju 2002. do 2007. Prihodi su pali sa cca 38% na 32% GDPa. Dakle, porezi nisu doneseni samo 90e kako ti tvrdis. Kasniej reforme, mjenjanje flat taxa itd. stoji ali Slovacka je smanjila drzavu.
Kada se gleda porezni pritisak, on je isto smanjen.
Ti namjerno krivo interpretiraš podatke kao najbanalniji političar ili stvarno ne razumiješ ?
Da li imaš podatke o apsolutnom iznosu javne potrošnje u Slovačkoj, a ne udjele u GDP-u jer je GDP u Slovačkoj tom periodu narastao skoro 60%.
I General Goverment nije kompletna javna potrošnja. I u HR je potrošnja opće države pala – pogotovo u tom periodu. Ali su drastično narasli ostali javni troškovi, pogotovo plaće u javnim i državnim firmama. Koje nisu dio ‘države’ sa gledišta statistike.
Loki, krivo pricas… Eurostat te pobija.
Uzmi npr Slovacku(Eurostat):
Ukupna potrosnja vlade u Slovackoj pala je sa 45 na 34% GDPa(general government), u razdoblju 2002. do 2007. Prihodi su pali sa cca 38% na 32% GDPa. Dakle, porezi nisu doneseni samo 90e kako ti tvrdis. Kasniej reforme, mjenjanje flat taxa itd. stoji ali Slovacka je smanjila drzavu.
Kada se gleda porezni pritisak, on je isto smanjen.
Ti namjerno krivo interpretiraš podatke kao najbanalniji političar ili stvarno ne razumiješ ?
Da li imaš podatke o apsolutnom iznosu javne potrošnje u Slovačkoj, a ne udjele u GDP-u jer je GDP u Slovačkoj tom periodu narastao skoro 60%.
I General Goverment nije kompletna javna potrošnja. I u HR je potrošnja opće države pala – pogotovo u tom periodu. Ali su drastično narasli ostali javni troškovi, pogotovo plaće u javnim i državnim firmama. Koje nisu dio 'države' sa gledišta statistike.
[/quote]
Ne, pala je ukupna drzava, u GDPu, to sam i rekao-i porezni pritisak(kako god podatke gledas i zbrojis, udjel u GDPu je pao). To je i ono sto je bitno. Ovo sto ti govoris, to ja nisam niti rekao.
To znaci da kad imas rast 5%, ne povecas place drz sluzbenika 10%, ili kao kod nas beneficije rastu i vise od ekonomije(katkad). Dakle, porezi se naplacuju iz realnog sektora, i udjeli u GDPu su bitni.
Upravo sada govoris o onome sto sam i ja rekao prije, da s brzim rastom ekonomije, cak i kad su porezi manji-apsolutni proracun moze prilicno narasti(kroz neki period). To i je poanta.
Ocito nasi to ne shvacaju. S ovakvim poreznim pritiskom, na premali broj ljudi koji radi(najmanja zaposlenost u EU, manje i od Grcke), imat ces mali rast-i apsolutni manji priljev kroz neki period nego da pokrenes reforme.
Ali ovo samo znaci da je Slovacka ocito vodila planiranu politiku prihoda/rashoda/poreza i kroz dulji period(ne samo 90ih). A ovdje se svakom zahtjevu na ulici udovoljilo, i to enormnim kreditima, pogotovo Salamanderova vlada, a ni ova nije bitno drukcija.
Kasnije cu naci apsolutne podatke, ali slazem se da si u pravu za apsoulutni iznos(nisam ni rekao da nisi). Dobar porezni sustav ima siroki obuhvat-i s niskim stopama zahvaca veliku bazu. Kod nas je pak porezni sustav unistio bazu, ili ju bar smanjio.
Slazes li se bar da svakako nije nesto uredu kad drzava mora raditi registar javnih sluzbenika, a placa ih? A zapravo ni nezna koliko ih ima… sasvim je ocito da je ovaj sustav daleko od optimalnog. Ja bi one koji stvarno rade cak i platio vise, ali rijesio se balasta. Ne nuzno preko noci, ali nesto treba pokrenuti.
Jako je tesko napraviti bilo sto bez podrske naroda. A ogromna vecina naroda vjeruje kako ova vlada ne radi za njegovo dobro nego iskljucivo za stranku i stranacko clanstvo.
I vrlo je upitno da li ce Slavko Linic biti u prilici da sastavlja proracun.
… Dobar porezni sustav ima siroki obuhvat-i s niskim stopama zahvaca veliku bazu. Kod nas je pak porezni sustav unistio bazu, ili ju bar smanjio…..
Evo konacno netko pametan ko vidi o cemu se ovdje radi. Svako dodatno porezno opterecenje nece dovest do boljeg punjenja drzavne kase. Mi smo tu granicu davno prosli. Porez na nekretnine bi imao kratkotrajni ucinak da zatuce i onaj preostali dio baze koji jos misli da ima nesto.