Linić: Izraditi proračun za sljedeću godinu neće biti lagano

Naslovnica Forum Komentari članaka Linić: Izraditi proračun za sljedeću godinu neće biti lagano

Forum namijenjen komentiranju objavljenih članaka.


Da, da i da da 100.000 otkaza baš me zanima kakav utjecaj bi to imalo na osobnu potrošnju, na porezne prihode i na kraju i na punjenje proračuna.

Dok kod normalnih privatnih firmi se trošak otpuštanja (otpremnine) vrati za otprilike 2 godine kod države je to preko 4 godine.

Jer porezi i doprinosi na i iz plaće su za državu istovremeno i prihod i trošak. Ako se otpusti 100.000 ljudi uz uštedu 5000 kn netto (oko 9500 brutto2) i uštedi 11.5 milijardi kuna u proračunu odmah se treba pisati i minus od 5.5. milijardi na prihodima porezima i doprinosa.
Da ne spominjemo trošak otpremnina (oko 20 milijardi), trošak naknada za nezaposlene za te ljude (5-7 milijardi) kao i pad prihoda od PDV-a zbog opće smanjenje potrošnje novih 100.000 nezaposlenih.

Uz malo računanja lako je vidjeti da vlada koja u prvom mjesecu otpusti bilo koji broj ljudi da će prve prave pozitivne rezultate u proračunu vidjeti tek u drugoj godini drugog mandata tj. za nekih 6. godina. Naravno pod pretpostavkom da takva vlada 'preživi' slijedeće izbore – izvanredne ili redovne.

Tako da to – otpuštaj, reži, kreši – tako pričaju amateri…

Ne bih se bas slozio. Ako istovremeno smanjis poreze na realni sektor, imas kontraucinak(iznimno snazan na izvoz). Ja ne kazem da tvoje razlaganje nije dobro, ali ta racunica je malo kompleksnija. Takoder zaboravljas ucinak na ulagace i kreditni rejting(i an srednji i dulji rok)-ako si kredibilan bit ces nagraden.

Jesam li ja igdje rekao da se to moze preko noci? Cinjenica je da do otpustanja mora doci, i da, postoje inicijalni negativni ucinci, ali ako se nesto ne ucini na strani efikasnosti i poreza, propast cemo.

Niz je primjera zemalja koje su kresale drzavu uspjesno, od Ceske, Slovacke, koej sada fenomenalno stoje i smanjile su udio drzave u GDPu. Balticke zemlje prosle su kroz brutalne prilagodbe, i preko 15% gdpa, u jako kratkom roku-iako je postojao trosak.

Nitko ne kaze da su reforme bezbolne, ali ako se ucrta dugorocni plan, moze se naprijed.

Imas li ti kakvu alternativu? Zasada javni sektor samo raste, a s ovim poreznim opterecenjem, ekonomija se slama. Mi se moramo zaduzivati jer previse trosimo-cinjenica. Na rast ne mozemo racunati jer se s ovim porezima ne isplati ulagati.

Fiskalne reforme su samo dio price. Treba ubrzati sve procedure, pojacati pravosude itd. Nas proracuna jednostavno trosi novce koje nemamo, i nemoj zaboraviti, cijeli teret svih kredita-koji se dizu za jaslicare, padaju iksljucivo na realni sektor. Jesi li to stavio u racunicu? Jos ako nastavi padati rejting…

Porezi i doprinosi cijelo vrijeme rastu, a već su godinama preveliki. Poreznu ne interesira nemogućnost naplate tako da svojim kaznenim kamatama uništavaju zaradu i kažnjavaju vjerovnike umjesto dužnike.

Ja mogu imati potraživanja prema 100 različitih poslovnih subjekata ali državu to ne interesira i ne želi se u to mješati, ako kojim slučajem ostanem dužan pribiti će me na stup srama, iskamatariti, ovršiti, uzeti kuću ako treba ali onih stotinu subjekata će i dalje ostati dužni…

Jel to zvuči kao ozbiljna država?

Besplatan prijedlog Liniću…

Neka porezna uprava prebije dugove sa potraživanjima tvrtki prema drugim tvrtkama.

Znači ako je tvrtka X odradila posao za tvrtku Y, ispostavila fakturu, platila državi PDV a tvrtka Y nije podmirila svoja dugovanja, jednostavno nakon 60-90 dana čekanja tvrtka X predaje svoje fakture u poreznu upravu i prebija (preplaćuje PDV i doprinose za taj iznos) a porezna uprava preuzima na sebe naplatu od tvrtke Y.

Da vidite kako bi pravosuđe proradilo…i brzo bi se počistile tvrtke koje svojim neradom vuku 1000 manjih u ponor dok one ostaju nedodirljive.


Znači ako je tvrtka X odradila posao za tvrtku Y, ispostavila fakturu, platila državi PDV a tvrtka Y nije podmirila svoja dugovanja, jednostavno nakon 60-90 dana čekanja tvrtka X predaje svoje fakture u poreznu upravu i prebija (preplaćuje PDV i doprinose za taj iznos) a porezna uprava preuzima na sebe naplatu od tvrtke Y.

Drzava bi bankrotirala za mjesec dana. Rizik financiranja mora postojati inace bi doslo do masovne dislokacije kapitala koji bi u ovom slucaju pao na teret drzave.

X treba voditi racuna koga financira i treba snositi posljedice svojih pogresnih odluka. To ce motivirati X-a da bude produktivniji, kvalaitetniji, jeftiniji i na koncu konkurentniji. Na taj nacin ce osvojiti manje rizicne kupce, a rizicne ostaviti konkurenciji.

Sustav koji si opisao postoji u Canadi i US, ali samo za radnicka potrazivanja i zove se Worker Compensation Board (WCB). Posto radnik nemoze raditi risk manegament onda ga drzava mora zastiti. Kada radnik ne dobije placu onda drzava prezima njegov dug i njemu isplacuje 70% place. Ako uspije naplaiti od poslodavca daje mu i ostalih 30%. Naravno moras doci cim ne primis prvu placu.

Nitko na svijetu, ukljucujuci Linica, nije odgovoran za to sto je firma X financirala rizicnu firmu Y. I krajnje je nepravedno da drustvo preuzima necije rizicne plasmane.

The nine most terrifying words in the English language are: "I'm from the government and I'm here to help" - Ronald Reagan


Porezi i doprinosi cijelo vrijeme rastu, a već su godinama preveliki. Poreznu ne interesira nemogućnost naplate tako da svojim kaznenim kamatama uništavaju zaradu i kažnjavaju vjerovnike umjesto dužnike.

Ja mogu imati potraživanja prema 100 različitih poslovnih subjekata ali državu to ne interesira i ne želi se u to mješati, ako kojim slučajem ostanem dužan pribiti će me na stup srama, iskamatariti, ovršiti, uzeti kuću ako treba ali onih stotinu subjekata će i dalje ostati dužni…

Jel to zvuči kao ozbiljna država?

Ti ovdje govoris o pravnoj drzavi, brzini postupaka itd. Toga ovdje NEMA.

Bilo je slucajeva gdje je sama drzava duzna firmi, a ista firma zbog toga en moze platiti porez drzavi. Onda drzava potopi firmu.

Drzava ne treba preuzimati tude probleme, ali kroz efikasne zakone, brzo i jako sudstvo, kad netko zeli utjerati dug, zakonski pritisak treba raditi za njega.
Nazalost, ovo je divlji zapad i eldorado za mito-porez se selektivno naplacuje, ako odete na sud, sve toliko traje da se prije umre. Ulagacka sigurnost je nula.

Kao sto vidimo, i porezna je korumpirana preko glave.

Nije ni cudo sto smo na dnu po konkurentnosti. Cesto zakoni ne valjaju, a kada i valjaju, neprovedivi su ovdje.

Ovdje nista ne stima. Nazalost.


Porezi i doprinosi cijelo vrijeme rastu, a već su godinama preveliki….

Porezi su istina ogromni, za doprinose to je vec diskutabilno odnosno mogao bi rec da izgledaju veliki jer su u biti place male.Bilo kako bilo drzim da je doprinos za zdravstveno osiguranje u Hrvatskoj sulud. Evo mene je moja firma osigurala preko stranog osiguravatelja,a ponudila mi je da za 130 dolara mjesecno osiguram cijelu familiju(zenu i dvoje djece). I sad ovako mi smo sa tim osiguranjem kompletno pokriveni od prve pomoci,svih mogucih bolnickih lijecenja, pretraga(UZ,CT,MR do iznosa 6000 dolara godisnje),bolesti(…..rak,sida i slicno bez limita), oci(u ovo su ukljucene je dioptrijske ocale),stomatologija(sve do 1500 dolara godisnje),ugovorom je regulirana i evakuacija posebnim avionom(medivac) u slucaju da se nalazimo u zemlji gdje zdravstvena usluga nije na nivou ili se ne zelimo u toj zemlji lijecit. Mislim nema sta nema. Svi lijekovi sve,sve,sve. I znaci firma za mene placa oko 100 dolara,a ja za cilu familju jos 130.Razina usluge boli glava. Sve idemo privatno i samo saljemo racune i za 15 dana su pare na racunu. Ako se radi o ozbiljnijim ciframa(preko 5000 dolara)onda oni direktno rade placanje zdravstvenoj ustanovi. U nas mislim da je najnize sta se placa za zdravstveno s obzirom na minimalnu placu gdje je osnovica ja mislim 2750 placas za zdravstveno 370 kuna mjesecno. Pitam se tko je ovdje lud??? Kako ovo osiguranje moze zaradit,a nase zdravstvo vjecno u minusu.

Uvik ɐɹʇuoʞ ! Sitne duše mogu da mi puše!!!

Pozovite MMF i riješite pitanje viška adminitracije , političara i ostalih.
Ubrzajte sudstvo- ukinite povlastice,smanjite broj GRADOVA I OPĆINA….
Sve ono što pišemo godinama……

[color=blue][/color][b][/b]...prodajte dionice...-kupite nekretnine!


Drzava bi bankrotirala za mjesec dana. Rizik financiranja mora postojati inace bi doslo do masovne dislokacije kapitala koji bi u ovom slucaju pao na teret drzave.

X treba voditi racuna koga financira i treba snositi posljedice svojih pogresnih odluka. To ce motivirati X-a da bude produktivniji, kvalaitetniji, jeftiniji i na koncu konkurentniji. Na taj nacin ce osvojiti manje rizicne kupce, a rizicne ostaviti konkurenciji.

Sustav koji si opisao postoji u Canadi i US, ali samo za radnicka potrazivanja i zove se Worker Compensation Board (WCB). Posto radnik nemoze raditi risk manegament onda ga drzava mora zastiti. Kada radnik ne dobije placu onda drzava prezima njegov dug i njemu isplacuje 70% place. Ako uspije naplaiti od poslodavca daje mu i ostalih 30%. Naravno moras doci cim ne primis prvu placu.

Nitko na svijetu, ukljucujuci Linica, nije odgovoran za to sto je firma X financirala rizicnu firmu Y. I krajnje je nepravedno da drustvo preuzima necije rizicne plasmane.

Apsolutno se slažem da ovo na kraju ne bi valjalo, ali apsurdnim sam prijedlogom htio pokazati da je u Hrvatskoj 60-70% poslovnih subjekata nelikvidno a državu za to apsolutno nije briga već generira dodatnu nelikvidnost.


Ne bih se bas slozio. Ako istovremeno smanjis poreze na realni sektor, imas kontraucinak(iznimno snazan na izvoz). Ja ne kazem da tvoje razlaganje nije dobro, ali ta racunica je malo kompleksnija. Takoder zaboravljas ucinak na ulagace i kreditni rejting(i an srednji i dulji rok)-ako si kredibilan bit ces nagraden.

Jesam li ja igdje rekao da se to moze preko noci? Cinjenica je da do otpustanja mora doci, i da, postoje inicijalni negativni ucinci, ali ako se nesto ne ucini na strani efikasnosti i poreza, propast cemo.

Niz je primjera zemalja koje su kresale drzavu uspjesno, od Ceske, Slovacke, koej sada fenomenalno stoje i smanjile su udio drzave u GDPu. Balticke zemlje prosle su kroz brutalne prilagodbe, i preko 15% gdpa, u jako kratkom roku-iako je postojao trosak.

Nitko ne kaze da su reforme bezbolne, ali ako se ucrta dugorocni plan, moze se naprijed.

Imas li ti kakvu alternativu? Zasada javni sektor samo raste, a s ovim poreznim opterecenjem, ekonomija se slama. Mi se moramo zaduzivati jer previse trosimo-cinjenica. Na rast ne mozemo racunati jer se s ovim porezima ne isplati ulagati.

Fiskalne reforme su samo dio price. Treba ubrzati sve procedure, pojacati pravosude itd. Nas proracuna jednostavno trosi novce koje nemamo, i nemoj zaboraviti, cijeli teret svih kredita-koji se dizu za jaslicare, padaju iksljucivo na realni sektor. Jesi li to stavio u racunicu? Jos ako nastavi padati rejting…

Da,i Keynes je jednom rekao prije valjda 100 godina – “na dugi rok svi smo mrtvi”.
Političar razmišlja maksimalno od izbora do izbora. To je tako i u EU i dalje ne samo kod nas.
S druge strane prvo moraš vidjet kako ćeš preživjet do idučeg jutra, pa onda do ponedjeljka, pa do sljedećeg prvog u mjesecu.

Kao što je jednom i kosorica rekla, mjesec dana je najdulji rok na koji HR političar razmišlja i uopće može razmišljat.

Ako pitaš za alternativu mislim da je važnije povećat efikasnost države i javnih službi nego pod mus smanjivat broj zaposlenih. Kroz povećanje efikasnosti – znači analiza poslovnih procesa, sistematizacija radnih mjesta itd. će se beskorisna radna mjesta isfiltrirat i onda te se može otpustit. Ali to je proces od nekoliko godina i za to vrijeme država mora funkcionirat i imat novce za plaće i ostalo – a ako nema onda min.fin. treba dignut poreze ili na neki drugi način skupit novce.

Alternativa je Grčka. Puno toga su Grci odrezali (višestruka spuštanja plaća u javnom sektoru), evo upravo su ukinuli i državnu televiziju, ali od toga neće biti apsolutno ništa. Pa evo ni Gazprom im ne želi kupit plinski biznis. A porezi im nisu tako veliki. Razmisli o tome…

Češka, Slovačka i baltičke zemlje su potpuno druga priča. To prouči malo detaljnije pa ćeš vidjet ključne razlike. Od puno bolje industrijske strukture još od 1990. do velike blizine razvijenih tržišta koje nisu zahvaćene recesijom (njemačka, austrija, skandinavske zemlje) itd…

Loki


Porezi su istina ogromni, za doprinose to je vec diskutabilno odnosno mogao bi rec da izgledaju veliki jer su u biti place male.Bilo kako bilo drzim da je doprinos za zdravstveno osiguranje u Hrvatskoj sulud. Evo mene je moja firma osigurala preko stranog osiguravatelja,a ponudila mi je da za 130 dolara mjesecno osiguram cijelu familiju(zenu i dvoje djece). I sad ovako mi smo sa tim osiguranjem kompletno pokriveni od prve pomoci,svih mogucih bolnickih lijecenja, pretraga(UZ,CT,MR do iznosa 6000 dolara godisnje),bolesti(…..rak,sida i slicno bez limita), oci(u ovo su ukljucene je dioptrijske ocale),stomatologija(sve do 1500 dolara godisnje),ugovorom je regulirana i evakuacija posebnim avionom(medivac) u slucaju da se nalazimo u zemlji gdje zdravstvena usluga nije na nivou ili se ne zelimo u toj zemlji lijecit. Mislim nema sta nema. Svi lijekovi sve,sve,sve. I znaci firma za mene placa oko 100 dolara,a ja za cilu familju jos 130.Razina usluge boli glava. Sve idemo privatno i samo saljemo racune i za 15 dana su pare na racunu. Ako se radi o ozbiljnijim ciframa(preko 5000 dolara)onda oni direktno rade placanje zdravstvenoj ustanovi. U nas mislim da je najnize sta se placa za zdravstveno s obzirom na minimalnu placu gdje je osnovica ja mislim 2750 placas za zdravstveno 370 kuna mjesecno. Pitam se tko je ovdje lud??? Kako ovo osiguranje moze zaradit,a nase zdravstvo vjecno u minusu.

Opet jedan koji ne čita sitan tekst 🙂
Baš me zanima što će ti bit kada ti zatreba npr. transplantacija.
Ili kad shvatiš da se moraš liječiti samo u njihovim bolnicama i kod njihovih doktora, a da si second opinion izvan njihovog sustava plaćaš sam.
I kad shvatiš značenje dvije riječi – preexisting condition.

Loki

Ako pitaš za alternativu mislim da je važnije povećat efikasnost države i javnih službi nego pod mus smanjivat broj zaposlenih. Kroz povećanje efikasnosti – znači analiza poslovnih procesa, sistematizacija radnih mjesta itd. će se beskorisna radna mjesta isfiltrirat i onda te se može otpustit. Ali to je proces od nekoliko godina i za to vrijeme država mora funkcionirat i imat novce za plaće i ostalo – a ako nema onda min.fin. treba dignut poreze ili na neki drugi način skupit novce.

Alternativa je Grčka. Puno toga su Grci odrezali (višestruka spuštanja plaća u javnom sektoru), evo upravo su ukinuli i državnu televiziju, ali od toga neće biti apsolutno ništa. Pa evo ni Gazprom im ne želi kupit plinski biznis. A porezi im nisu tako veliki. Razmisli o tome…

Češka, Slovačka i baltičke zemlje su potpuno druga priča. To prouči malo detaljnije pa ćeš vidjet ključne razlike. Od puno bolje industrijske strukture još od 1990. do velike blizine razvijenih tržišta koje nisu zahvaćene recesijom (njemačka, austrija, skandinavske zemlje) itd…

Kao prvo, ja nisam rekao rok u kojem se to mora napraviti-ali mora se poceti planirati. Ovako vise nejde.

Na ovu temu razgovarao sam s vise ljudi, i svi se slazu. Radeno je vise analiza, simulacija itd. i jasno je da bi manji porezni teret ozivio gospodarstvo. To je neupitno.

Takoder, manje porezne stope katkad mogu znaciti veci priljev, a to se ovdje zaboravlja.

Slucaj Ceske i Slovacke su svakako znacajni, jer dokazuju da se moze. Da nisu rezali poreze, ne bi ni privukli toliki FDI. Drzava je ocito imala plan, na dulji rok. Postupno se spustio i PDV.

Balticke zemlje prosle su ekvivalent kratkorocnog reza u nasem rproacunu i do 50mrd kuna. Isprva uzasan sok, ali sada najvece stope rasta u EU. To je cinjenica. Litva i Latvija uopce nisu bogate, a ni nemaju neki svemirski izvoz.

Ta prica o efikasnosti me uvijek nasmije. Jel ti znas da mi imamo, cini mi se, vise opcina nego UK? Sto se tu ima sistemizirati? Cinjenica je da je to suvisno.
Sad je i tu novi post-da lokalna uprava smao mnozi parazite i SVE potrosi na place, nikakvih investicija nema.

Upravo sada treba rezati, i svakako SMANJITI poreze, da ne bi dosli do Grcke.
Kad ti je dug takav, onda je preslo kriticno.

Ako se nista en napravi, mi cemo se morati nastaviti zaduzivati, ekonomija gotovo uopce nece rasti, standard ce padati/stagnirati. Efikasnost se moze povecati internetizacijom, sto jasno znaci da ljudi NISU potrebni.

Dat cu ti primjer, ovo za sto ovdje trebam 10 ureda, saltera, cekanja, papira, biljega, u UK mogu sve preko neta. Sve te procedure i stambilji su cisto izmisljeni da bi opravdali jaslicare. Kad nema komplikacije, izmisli ju i zapsoli nekog. Tako je nastalo npr cak 575 nameta. 575. Jel to normalno?

Na razini konkurentnosti smo zajedno s Venezuelom. Nemamo 20g za rjesavanje problema. Svaka nova odgoda samo znaci veci problem. A to znaci novi veci pdv, novi porez, novo povecanje, i tako svakih par g, jer su apetiti drzavnog aparata stravicni.

Jasno, fiskalne reforme su samo dio paketa. Ali cinjenica je da se rad i ulaganje mora isplatiti domacem i stranom ulagacu, inace nista. Imamo najnizu zaposlenost u EU cini mi se, i ovi porezi su tome svakako kumovali.

Ja samo kazem da je potreban nekakav plan, ali ne plan 21. Ovo nas vodi samo u sve vece poreze, i dug na dug. Zanimljivo je kako ministri govore o ocuvanju radnih mjesta, a za ocuvanje jaslicara porez placa privatni sektor, pa to “ocuvanje” znaci unistenje u realnom sektoru, za kojeg nikoga nije briga.


….Opet jedan koji ne čita sitan tekst 🙂
Baš me zanima što će ti bit kada ti zatreba npr. transplantacija.
Ili kad shvatiš da se moraš liječiti samo u njihovim bolnicama i kod njihovih doktora, a da si second opinion izvan njihovog sustava plaćaš sam.
I kad shvatiš značenje dvije riječi – preexisting condition.

A najdraza mi je pamet i to ona domaca obicna koja se nije makla dalje od Muća.Transplatacija je pokrivena u svim programima Bupe,a ja eto imam gold superior program(mozes vidit dole pri dnu ovog linka sto je sve pokriveno s obzirom da te bas zanima) posebno napravljen za moju kompaniju.Znaci pokriva do 1,5 miljona eura godisnje maximalno,ali to ne valja,bolji je nas sistem koji ti pokriva suze voljene zemlje. Za ove pare sto ovi daju mogu kupit i bubrig i srce i jetru,a ostat ce mi i za mozak s obzirom da je kila u Hrvatskoj 2 marke.
Ovo je u grubo dole navedeno,a svaka kompanija ima posebno izradjen program za svoje zaposlenike koji je jedinstven prema onome sto njima najvise odgovara gdje su tocni iznosi i limiti navedeni.
http://www.bupa-intl.com/jahia/webdav/site/bupaintl/shared/Documents/PDFs/2011-2012%20brochures/Company%20sales%20and%20subs/FSA%20Company%20SalesBrochure%20OCT11.pdf.pdf

Uvik ɐɹʇuoʞ ! Sitne duše mogu da mi puše!!!

New Report

Close