mislim da nisi odgovrio na bitniji dio posta.
onaj o buducem poslovanju..
kako u tome vidis ledo, Zapi i Frank?
ako ZAPI ima tako dobar ROE i ROA, zasto Rusi vuku lovu iz firme?
kakva je prespektiva te firme?
sta je sa market shareom?
ledo ima monopol..
ne znam na koje pokazatelje franka mislis?na multiplikatore?sta ti to govori?
po meni frank je firma na samrti(nazalost)
i ako moze, bez amen i ostalih dogmi.tu smo radi rasprave na obostranu korist. [smiley]
nemam ni Ledo ni Zapi, obje su interesantne, ali priznajem da mi je Ledo tiha patnja i stara ljubav.
ako ZAPI ima tako dobar ROE i ROA, zasto Rusi vuku lovu iz firme?
kakva je prespektiva te firme?
sta je sa market shareom?
ledo ima monopol..
neš si pomješo mig, jel na pivovaru misliš?
vlasnik je InBev (Stella)…najprofitabilnija tvrtka su u hrvatskoj i to je činjenica.
bio sam prošli tjedan na nekom predstavljanju pripravničkog programa kod njih, sviđa mi se, al primaju dvoje samo [tongue]
….imaju udio od nekih 45%, karlovačka (heineken) i panonska (carlsberg) im nisu ni blizu po ničemu….a sad što se tiče budućeg rasta i tržišnog udjela….kad je ledo imo pola tržišta sladoleda prije 10 godina isto se mislio da mogu narast još malo i to je to a sad ima kolko 85% i još im nije dovoljno….ako uzemo prostor za proširnje zapi ga ima puno više iako mislim da je nemoguće na pivi imat isti udio kao na sladoledu.
u najboljem scenariju bi zapi mogla postat tržišni moćnik kao ledo, a ledo profitabilan kao zapi.
klinac pozove bračana da mu bude kum za prvu pričest i kum ga pita šta ćeš za poklon, kaže mali sladoled i kum mu kupi…za par godina opet pozove istog da mu bude krizmeni kum i kum pita šta sad oćeš za poklon, pa može sad kad sam stariji pivu…a bračanin kaže: a za pričest si pojeo sladoled, ne valja ti piva na sladoled, sinko. [rolleyes]
INVESTCO VRIJEDNOSNICE D.O.O. prodale 27 i 28 .11. ukupno 80kom.- dio i po 36xx
a HPB skrbnički 102 kom. 27.11. po 3800.
ali netko i kupuje – ne iz top 10…
ako ZAPI ima tako dobar ROE i ROA, zasto Rusi vuku lovu iz firme?
kakva je prespektiva te firme?
sta je sa market shareom?
ledo ima monopol..
neš si pomješo mig, jel na pivovaru misliš?
vlasnik je InBev (Stella)…najprofitabilnija tvrtka su u hrvatskoj i to je činjenica.
bio sam prošli tjedan na nekom predstavljanju pripravničkog programa kod njih, sviđa mi se, al primaju dvoje samo [tongue]
….imaju udio od nekih 45%, karlovačka (heineken) i panonska (carlsberg) im nisu ni blizu po ničemu….a sad što se tiče budućeg rasta i tržišnog udjela….kad je ledo imo pola tržišta sladoleda prije 10 godina isto se mislio da mogu narast još malo i to je to a sad ima kolko 85% i još im nije dovoljno….ako uzemo prostor za proširnje zapi ga ima puno više iako mislim da je nemoguće na pivi imat isti udio kao na sladoledu.
u najboljem scenariju bi zapi mogla postat tržišni moćnik kao ledo, a ledo profitabilan kao zapi.
[/quote]
Evo ti info iz prve linije fronte: U kategoriji sladoleda Ledo ima MSH od bijesnih 93%. U kategoriji smrznute hrane ima manje i sada intenzivno rade na tome da i tu protjeraju Nestle, Bonduelle, i ostalu uvoznu gamad.
Nema boga da Zapiju MSH raste. Može jedino padat. Ljudi, pa dajte si pogledajte rezultate u zadnjih 5 godina. Znate li samo koliko je Bavaria penetrirala u tržište zadnjih par godina? Čak su i pogon izgradili da ne uvoze iz nizozemske. Pogledajte ulaganja u oglašavanje. A di su još Pan, Becks koji su još jači, da ne nadrajam ostale… Pogledajte oglašavanja. Ima 10 pivskih konkurentnih brandova koji se svakodnevno vrte non stop i troše milijunske cifre. Sve se više približavaju velikom dvojcu (ZAGREBAČKA, KARLOVAČKA)i ovi im ne mogu više nametati ritam oglašavanja i time ih istisnuti.
Ja ne kažem da ZAPI nije prifitabilna firma, jest. Brutalno. Al ta je priča gotova i odlična je defanzivna dionica za velike ulagače zbog div yielda.Nešto kao HT. A u ovim vremenima recesije možda je i ponajbolje riješenje za ulaganje. Al ja nisam takav ulagač i dok ne budem imao milijun takve me dionice neće vidjeti.
@Markoni, hehe ne mješam ja kruške i jabuke, nego to radiš ti! Sladoled s brodarstvom ima veze ko isti s pivom. Doduše brodarstvo i pivo idu više skupa jer mornari vole pivo. kaj me briga ak ih neki sajt stavlja sve pod isti sektor. I to je krivo jer se treba dijeliti na sektor pića i sektor hrana. I onda još u kategorije, podkategorije, itd..itd..
Franck ima bolje multiple zato jer tapkaju u mjestu već 5 godina, a na burzi se kupuje budućnost. Komunistički kombinat koji je sve manje profitabilan. Imaju, doduše,dosta kratkoročne financijske imovine koja se gomila kroz razdoblja a ne vodi se kao novac. Što im dođe to?
I ima Mig pravo, čemu amenovanje i slično? Konsrtuktivna rasprava je najbolja za sve. Evo ja bih rado još nešto naučio o ZAPI i Francku. Pozdrav!
nema točnog odgovora na takva pitanja. Od 100 ljudi svatko će reći drugu brojku. Po meni vrijedi minimalno 7.500 kuna.
[/quote]
Pusti otprilike, daj matematićki računicu kak si došao do 7.500 kuna.Pa valjda postoji neka formila izračuna?
[/quote]
Gledaj, ako Warren Buffet, Benjamin Graham i Andre Kostolany kažu da točno izračunati pravu vrijednost dionice je nemoguće odnosno vrlo smiono, pa čak i bahato, onda je to tako.
Ima tu puno parametara,ali otprilike ja sam došao na tu cifru na način jer smatram da profitabilne firme koje su i bez poluge sposobne brzo dodavati vrijednost, a istodobno kontinuirano povećavati prihode i dobit, bi se trebale tržiti na vrijednosti većoj od 2X glavnica. Na to još dodam i premiju na Brand i premiju na tržišnu poziciju koja je u slučaju Leda neprikosnovena i ne sugerira veći rizik s prihodovne strane u budučnosti, ako uopće. Također bi se cijena dionice trebala staviti u direktnu usporedbu sa sličnim kompanijama iz kategorije (ja to nisam napravio), ali u RH ih nema, a multinacionalke se bave sa svime i svačime i trebalo bi im gledati rezultate samo segmenta smrznute hrane. Postije metode za procjenu vrijednosti poput DCF metoda i sl.. ja ih ne znam, ali znam da su po tim metodama cjene kompanija procjenjivane na nerealno visoke cifre, tako da ju čak i nisam baš nešto voljan učiti jer mislim da mi ne može puno pomoći i mislim da ulagačima nisu potrebne.
Filozofija i matematika nisu iz istih familija.Kada te netko pita koliko si težak i koliko visok uzmeš vagu i metar i znaš u deku i u milimetar odgovor.Pojavila se nova dionica iNOVINE koja joj je cijena?Prijatelju ulaskon Hrvatske u EU po tvom mišljenju kaj bu bilo sa Ledom?
pa hajde onda ti uzmi vagu i metar pa odredi fer cijenu Leda. Ja sam tebi obrazložio zašto mislim da vrijedi minimalno 7500 kuna.Ovdje su neki procjenjivali Ledo na 20K prema kojekakvim matematičkim i inim metodama. I kako će to njima pomoći? U velikoj si zabludi ako misliš da ćeš s matematikom zaraditi na burzi. Onda bi svi matematičari bili milijarderi. Ali i da je samo filozofija onda bi svi filozofi bili milijarderi. Da je bar samo matematika, nitko sretniji od mene. Što se tiće novih izdanja, cijena po kojoj dolaze na tržište uglavnom nema veze sa njihovom stvarnom vrijednošću. Na znam za Inovine, pričam općenito.
IPO= "It’s Probably Overpriced!" Ajd živio!
Eh da… što se tiće EU.. prema mom mišljenju neće se dogoditi ama baš ništa. Pa tko brani Unileveru (algida) i Nestle-u da sad prodaju svoje sladolede? Tu su, prodaju ih, ali ih ti ne jedeš. Jedeš Ledo. Ajd živio
Sektor – Prehrana ( godišnji pregled )
Pokazatelji: NPM, ROE
Godina- 2004,
Rb. Tvrtka
1. FRNK , VIRO
2. VIRO, FRNK
3. ZVZD, CKML
4. IPKK, IPKK
5. CKML, KOKA
Godina – 2005
1. VIRO, VIRO
2. FRNK, LURA
3. CKML, IPKK
4. LURA, CKML
5. LEDO, FRNK
Godina – 2006
1. VIRO, VIRO
2. FRNK, ZPKL
3. CKML, CKML
4. ZVCV, LEDO
5. LEDO, ZVCV
Godina – 2007.
1. VIRO, LURA
2. FRNK, VIRO
3. LEDO, LEDO
4. CKML, CKML
5. LURA, FRNK
TRebalo bi izbaciti izvanredne prihode iz rezultata što bi donekle izmjenilo poredak.
Ako smijem primjetiti Ledo se penje, bit će zanimljivo vidjeti rezultate za 2008 cijelu godinu. Bitno je koliko će Ledo uspjeti srezati gubitak u 4.kvratalu. Prošle godine je bio dosta velik zbog "ostalih troškova iz osnovne djelatnosti" koji su bili neuobičajeno visoki u odnosu na isti period ranijih godina.
Dakle osim što raste u odnosu na druge, raste i u odnosu na samog sebe zbog kontinuiranog povečanja prihoda i dobiti kroz godine, a Frank tapka na mjestu. Ledo ima k tome još velikog potencijala za širenje u segmentu smrznute hrane. Po pitanju povečanja MSH u segmentu sladoleda to bi bilo to, ali nepovečanje MSH ne znači nepovečanje prihoda i dobiti pogotovo zbog prirode proizvoda (impulsni proizvod) gdje se unutar stabilnog tržišnog udjela može na razne načine kontinuirano povečavati dobit i dodavati nova vrijednost. Ledo je BOMBA.
Usporedna analiza – Trgovinski pokazatelji
Godina – 2004.
P/E, P/BV,PPS
FRNK, 6,07-0,74-1.100,00
LEDO, 12,98-0,58-900,00
2005.
FRNK, 10,44-1,16-1.878,88
LEDO, 13,71-1,28-2.150,00
2006.
FRNK, 17,10-1,41-2.498,00
LEDO, 20,94-2,28- 4.201,01
2007.
FRNK, 13,75 – 1,05 – 2.000,00 = realno
LEDO, 56,45 – 8,42 – 17.800,00 = balon
3Q 2008.
FRNK, 8,87 – 0,65 – 1.290,00 = jeftino
LEDO, 24,42 – 2,92 – 7.700,00 = skupo