posto na ovom forumu nema teme o ovoj dionici otvoriti cu je posto se u zadnje vrijeme raspravlja dosta o tekstilcima.
da sve ne bi bilo suhoparno stavljam dva članka koja su o Kotki izašla u zadnje vrijeme…
Nova “Kotkina” kolekcija muških odijela
Zagorski “Monte Carlo” ide u svijet
Nova kolekcija odijela Monte Carlo
Tvornica muške konfekcije “Kotka” iz Krapine dnevno proizvede 900 odijela. Od te proizvodnje 97 posto se izvozi, a oko 8.000 odijela godišnje proda se na domaćem tržištu. Za izvoz se rade uglavnom lohn poslovi, dok se kod nas radi o vlastitoj kolekciji robnih marki Classic, Elegant i Vision.
Od ovoga tjedna u nekoliko se ekskluzivnih trgovina muške mode mogu kupiti i odijela iz nove kolekcije Monte Carlo, izrađena od najkvalitetnijih engleskih i talijanskih vunenih tkanina. Odijela su potpuno anatomski prilagođena muškome tijelu. Proizvodi se u veličinama 48 – 60, 25 – 30 i 98 – 118.
Vraćaju se kupci, ne roba
“Kotka” je puno uložila u tehnologiju proizvodnje muških odijela što im i osigurava opstanak na izbirljivu i zahtjevnom europskom tržištu. Kod tzv. lohn poslova strani kontrolori prate kvalitetu izrade još u tijeku proizvodnje i kasnije kod preuzimanja. Odijela domaće robne marke ocjenjuje tržište i time su u “Kotki” zadovoljni. Upravo rezultati prodaje ponukali su ih da tu visoku kvalitetu izrade iskušaju i na ekskluzivnom modelu Monte Carlo. O tome smo na promociji u Krapini porazgovarali s Vesnom Zubić, zaduženoj za komercijalne poslove i kvalitetu.
ZL: Vaša osnovna poruka jest kvaliteta. Kako se postiže u “Kotki”?
V. Zubić: Naša proizvodnja jednostavno se ne može plasirati ako nije kvalitetna. Naša krilatica je da nam se vraćaju kupci, nikada proizvodi. U tome cilju tehnološkom instrukcijom ljudi, tehnološkim ulaganjem u strojeve pomoću kojih možemo to dobro napraviti, jest zapravo i garancija kvalitete.
Ne smijemo zaboraviti da dobra kvaliteta muškog odijela ovisi i o ljudskome radu, čak i o načinu kako ćemo te strojeve upotrijebiti, a da ne govorimo o ljudskome faktoru koji je uvijek prisutan. Dakle, sve ono što se može autokontrolom postići, u tome cilju idemo i u tom smislu obučavamo naše ljude.
ZL: Monte Carlo je krenuo u trgovine kojima je upućena prva pošiljka odijela?
V. Zubić: Monte Carlo postoji već šest mjeseci. To odijelo košta koliko dva Classica i to je razlog zašto njegova serija nije velika. Dakle, muškarac koji može nositi Monte Carlo mora imati visoki status i veliku kupovnu moć. A prve količine su krenule pošiljkom od 100 odijela raspoređenih na pet prodajnih mjesta. To jest mala količina, ali mi se prilagođavamo kupovnoj moći naših kupaca i polako osvajamo tržište novom markom.
Zimi griju, ljeti hlade
Nazočnim kupcima i poslovnim partnerima pojedinosti o izradi odijela objasnila je glavna konstruktorica Vesna Bolfek, a nas je zanimalo kako o budućnosti razmišlja većinski vlasnik Kotke Ivica Cerovečki. Naime, mnoge su se tekstilne tvornice ugasile, nemamo više hrvatske proizvodnje tkanina, a u konfekcijskoj industriji sve šepa i niske su plaće.
Cerovečki: Prošlu smo godinu završili uspješno, s dobiti od oko 100.000 eura. Podijelit ćemo dividendu našim dioničarima i zajedničkim ćemo snagama dalje voditi bitku protiv konkurencije koja sa svih strana napada tekstilnu odjevnu industriju. Želimo reći našim gradskim ocima i Županiji da smo tvornica koja zapošljava najveći broj ljudi, 740 zaposlenih djelatnika; da šivamo cca 900 odijela dnevno i kad sve dobro ide, imamo dosta muke i problema. Zato su tu stručni ljudi, obučeni kroz razne tečajeve, seminare i putovanja po svijetu i mogu se nositi s tim problemima. Čuli ste, osnovna karakteristika naših kolekcija jest vrhunska kvaliteta koja se postiže dobrim krojevima i kvalitetnim tkaninama. Tu je i suradnja s Tekstilno-tehnološki
i drugi iz današnjeg Dnevnika…
http://www.poslovni.hr/46727.aspx
Kotka će izvoziti odijela u Japan?
Kotka d.d. 97 posto proizvodnje izvozi na strana tržišta, i to prije svega u Njemačku, Nizozemsku i Austriju
Iako ne najveću, zasigurno jednu od najpoznatijih hrvatskih tekstilnih tvrtki, Kotku d.d. iz Krapine, krajem prošlog tjedna posjetilo je izaslanstvo japanske udruge uvoznika tekstila. Iako detalji nisu poznati, činjenica je da ova udruga prvi put posjećuje Hrvatsku, a Kotka je odabrana kao jedan od najboljih proizvođača muške odjeće te je gostima s Dalekog istoka prezentirala svoje proizvode. Kotka d.d. Krapina osnovana je 1954. godine i već 35 godina proizvodi mušku konfekciju za zapadno europsko tržište. U 40 godina rada razvila se u jednu od vodećih muških konfekcija u Hrvatskoj, a 97 posto proizvodnje izvozi na strana tržišta, i to prije svega u Njemačku, Nizozemsku i Austriju. U posljednje dvije godine u Krapini pojačano rade na osnivanju vlastitih proizvodnih marki muških odijela za domaće tržište, a rezultat toga su njihove tržišne uspješnice muška odijela Elegant, Classic i Vision. Elegant je ekskluzivni otmjeni model od najkvalitenijih materijala, a Clasic linija namijenjena je modernom poslovnom muškarcu koji voli klasičan pristup. Vision je pak linija za suvremene mlade muškarce koji slijede modne trendove i vole maštovitost u odijevanju. Da je riječ o eksluzivnoj hrvatskoj robnoj marki, dokazuje i certifikat Hrvatske gospodarske komore za kvalitetu, ali i činjenica da su u njihova odijela nerijetko odjeveni vodeći ljudi hrvatskog javnog i političkog života. Jedan od najjačih Kotkinih “manekena” je predsjednik Republike Stjepan Mesić. Kotka je u veljači prošle godine uvrštena u Slobodno tržište Varaždinske burze, a kako se danas tom dionicom rijetko trguje, uvrštena je u Usporedno tržište na Zagrebačkoj burzi. U Krapini objašnjavaju da su se kroz čitavo vrijeme svojeg poslovanja različitim investicijama u razvoj tehnologije, organizacijom rada i kadrova uspjeli održati među najboljim konfekcionarima u zemlji. Broj zaposlenih kretao se između 750 i 820 djelatnika, ovisno o fluktuaciji radnika, specijalizaciji i modernizaciji proizvodnog procesa, koji je koncentriran na proizvodnju visokokvalitetnih oko 850 sakoa i 700 muških hlača dnevno. U Kotki kažu da je njihova uprava pravovremeno shvatila da se u bespoštednoj konkurenciji na svjetskom tržištu, za koje radi gotovo 97 posto instaliranih kapaciteta, može boriti samo uskom specijalizacijom, fleksibilnom i visokokvalitetnom proizvodnjom muške odjeće, za što se nakon mnogih istraživanja i konzultacija tvrtka na kraju odlučila. Ukupne investicije u školovanje kadrova, tržište i stvaranje vlastitih marki, nabavu modernih strojeva, uređaja i instalacija od 1997. do 2005. godine iznosile su 4,35 milijuna eura.
da Vam samo malo pomognem sa ovom zadnjom brojkom.
to ispada 880 kn/dionici.
a evo i nekih fundamentalnih pokazatelja:
evo par detalja iz izvjesca za 2006. godinu:
prihodi: 60.847.817 kn +10,15%
rashodi: 60.318.944 kn +10,49%
amortizacija: 3.444.891 kn +19,20% – koriste duple stope
dobit nakon oporezivanja: 415.045,00 kn
financijska imovine / dionici = 814 kn
na cijeni od 300 kn pokazatelji su slijedeći:
P 300 kn
BV 966 kn
P/BV 0,31
P/E 26
P/EBITDA 2,58 – ovo se rijetko viđa na bilo kojem tržištu regija, a već dugo nisam vidio na našem tržištu
P/S 0,18
dividenda za 2006. će biti isplaćena u petak u iznosu od 8,65 kn / dionici
FI za 2006, za one koji zele sami računati. ajde pogledajte malo, pa da prokomentiramo zajedno ovaj bombončić [smiley1]
Koja je zadnja cijena 226 kuna?
300 kn za one koji ne prate
plavi: ” Koja je zadnja cijena 226 kuna? ” 300 kn za one koji ne prate
Fakat ne pratim.
Kada ne bi tvrtka imala financijske i izvanredne prihode tako velike bila bi ista kao i većina drugih tekstilaca – veliki gubitaš. Ispada da više zarađuje od financijske imovine nego od osnovne djelatnosti koju je izgleda bolje zatvoriti. Fin. i izv. prihodi nisu dostatni da pokriju gubitak osnovne djelatnosti i vjerojatno je to razlog velikog diskonta.
Kada ne bi tvrtka imala financijske i izvanredne prihode tako velike bila bi ista kao i većina drugih tekstilaca – veliki gubitaš. Ispada da više zarađuje od financijske imovine nego od osnovne djelatnosti koju je izgleda bolje zatvoriti. Fin. i izv. prihodi nisu dostatni da pokriju gubitak osnovne djelatnosti i vjerojatno je to razlog velikog diskonta.
bas lijepo si to napisao. daj mi malo pojasni zadnju recenicu. nije mi jasna. jer ako to stoji sto si napisao, znaci da firma radi s gubitkom, a ja vidim da imaju P/EBITDA 2,58
vidim da u zadnje vrijeme fundamenti ne igraju. a tamo gdje ih ni nema, pokusavamo pricati o buducnosti. smijesno
Gubitak od osnovne djelatnosti je skoro 3 mln kn koji je pokriven pozitivnom razlikom financijskih i izv. prihoda.
U izvještaju prilog 4 i 5 se ne vide određene stavke (amortizacija) što značajno popravlja sliku.
Usprkos svemu pozitivni radni kapital veći od trž. kap., realno puno veća vrijednost mat. imovine kontinuitet poz. financijskih izvještaja odražava izrazitu podcijenjenost dionice. Ali kao i kod drugih podcijenjenih treba biti strpljiv, jer doći će vrijeme fundamentalnih dionica kada se očekivanja nekih ne ostvare.