Ne znam točno koliko su otprilike cijene Dorine a Milke dodju 9-10 kuna po dućanima. Mozda ove iz Lidla nisu tog ranga ali ni ne zaostaju previše a dodju 5 kn i imaju 100g. To je znatna razlika! Nek neka obitelj radi neki dječji rođendan mogu usparat 100-200 kuna a sve solidna kvaliteta…čemu onda čudjenje. Ostale stvari su im više manje šrot ali nažalost po naše konditore u tome su dobri s kvalitetom i to se masovno kupuje.
Dorina je otprilike iste cijene kao i Milka.
Ma je, imaju one sličan okus, ali je stvar u tome što ta mala razlika ipak košta, a i za svoje marke valjda ne naplaćuju police i sl. Ja bih te čokolade uspoređivao s npr. jeftinijim Kanditovim izdanjima, koja isto možeš kupiti za 5-6 kn. S obzirom da se ipak radi o markiranoj robi u manjim serijama od ovih koje spominješ, cijena je sasvim korektna.
Sve u svemu, mislim da su pretjerani ovakvi napadi komentatora na Kraš. Da, to je firma koja može i mora bolje, ali bi ovakav članak trebao odvesti raspravu u skroz drugom smjeru, a to je odnos dijela stranih trgovaca prema hrvatskim proizvođačima.
Ovdje bi se moglo govoriti i o kvaliteti i kvantiteti…
Ne razumijem kako bilo tko može izjaviti (aludiram ovdje na inozemne trgovačke lance), rečenicu poput ove:
“Kako doznajemo i Spar je ovih dana poslao dopis domaćim dobavljačima, premda bez konkretnih zahtjeva, u kojem ih upozorava da zbog povoljnije europske konkurencije od 1. srpnja počnu prilagođavati svoje cijene.”
…pa naravno da je moguće dobiti jeftiniji proizvod, (ne samo, kako u toj rečenici piše “od Europske konkurencije, već i od domaćih tvrtki ili tvrtki iz susjednih država), ali naravno niže i lošije kvalitete..pa kvantitetom uspjevaju pozitivno polovati, možda čaaak i sa rabatom i većim od 50%..
Ali uvrstiti, (u konkretnom slučaju), Kraševu čokoladu ili čokoladu od npr. tvrtke MIRA iz Prijedora (izuzmimo činjenicu da je Kraš u toj kompaniji, ovo dajem samo kao usporedbu kvalitete proizvoda), u istu rabatnu poziciju, a pritom izdvojiti činjenicu kvalitete…mislim da je to apsurd..
Samim asortimanom se i pojedini trgovački lanac u pojedinoj državi i okreće prema klijentima i kupcima koje nastoji ili želi zadržati…pa ako je logika Kauflanda ili bilo kojeg drugog trgovačkog lanca izbaciti kvalitetan proizvod da bi dobio što veći rabat, to dovoljno govori i o ugledu dotičnog trgovačkog lanca kao trgovačkog brenda (ako možemo uopće i smatrati da je brand trgovina koja ima proizvode loše kvalitete – tu bi za primjer dao “SPARTAK” i npr. neki malo kvalitetniji proizvod pod drugim logotipom, tko normalan želi kupit SPARTAKOV proizvod????)…
Na kraju samo želim dodati, da ne treba žaliti ako neki trgovački lanac čaaak i potpuno izbaci pojedinu tvrtku i njihove proizvode sa svojih polica, jer takav trgovački lanac ne može dobro proći ni u siromašnijim državama nego što je naša…nitko nije od kupaca toliko naivan da kupi više puta proizvod “sačuvajbože” kvalitete…pa makar on koštao i 50% manje!
Dragi prijatelji iz “KRAŠA” Zaboravili ste da politika više ne može određivati asortiman i količine roba. Ne može utjecati na cijene (osim PDV-a) To možete jedino vi borbom za kvalitetu i za niže cijene. Sigurno je da imadete rezervi u troškovima poslovanja i osobnom primanjima, pa to koristite. Plakanje vam neće pomoći !
Danas kupci gledaju na svaku kunu a konkretno na cokoladama razlika sličnih u Lidlu i Krasovih nije 1kn nego 3-4kn! To je 30-40%!
ti “neizdrživi uvjeti” imaju svoje ime, a to je slobodna tržišna konkurencija.
kako je smiješna i jadna potka ovog članka: kaufland je dao oštre uvjete a proizvođači su se ipak prilagodili (znači može se kad se hoće), no kraš je pokazao da je “tvrd orah” tako što je potražio zaštitu političara (sic!)!!?
tu se vidi sva bijeda propalog komunizma, u kojemu proizvođači daju cijenu koja im se sviđa a kupci se imaju prilagoditi ili će ih na to natjerati političari.
isto se tako vidi kako je beznadan krašev menadžment.
bravo za kaufland. treba svoj prehrambenoj industriji srezati cijene još 50-60%.
običnim ljudima to će dići standard, tko propadne od prehrambenjaka i zaslužio je, a tko opstane bit će konkurentan i u eu uvjetima.
ti "neizdrživi uvjeti" imaju svoje ime, a to je slobodna tržišna konkurencija.
kako je smiješna i jadna potka ovog članka: kaufland je dao oštre uvjete a proizvođači su se ipak prilagodili (znači može se kad se hoće), no kraš je pokazao da je "tvrd orah" tako što je potražio zaštitu političara (sic!)!!?
tu se vidi sva bijeda propalog komunizma, u kojemu proizvođači daju cijenu koja im se sviđa a kupci se imaju prilagoditi ili će ih na to natjerati političari.
isto se tako vidi kako je beznadan krašev menadžment.
bravo za kaufland. treba svoj prehrambenoj industriji srezati cijene još 50-60%.
običnim ljudima to će dići standard, tko propadne od prehrambenjaka i zaslužio je, a tko opstane bit će konkurentan i u eu uvjetima.
Bravo, potpisujem! Ova komandno-komunisticka ekonomija, u politicko-korupcijskoj varijanti je razlog ovog sloma. Zbog ovoga imamo nizak standard i ovaj kolaps.
Najbogatije zemlje, tj kompanije u njima, svoju “zastitu” traze u dobrom menadzmentu, znanju, tehnologijama, R&D, visokoj produktivnosti… i to ej jedini put naprijed. Kad unatoc 5 puta vecim placama, mogu izbaciti jeftiniji i bolji proizvod, svaka im cast, to je na benefit kupaca.
Usput, Kras je uzasno pao. Kad sam bio dijete, to je bilo nesto, danas sve vise srot. I ne cudi me s ovako sposobnim “vodstvom”.
zna se sto se desava izmedju trgovackih lanaca (domacih i stranih)i dobavljaca,ucjene,ultimatumi..a s dr strane nema sanse da dodjes na policu konkurenciji doma ili vani.a ja pitam kakve to veze ima s proklamiranim slobodnim trzistem,reciprocitetima i gdje je tu zakonska regulativa?
i gdje je tu istrazivacko novinarstvo? zapravo za koga radi?ima li uopce neovisnih medija?
Kraš bi trebao se klanjati i Konzumu i Kauflandu i Plodinama i Sparu i Billi i svima drugima što mu velikodušno daju većinu polica koje bi sigurno mogli kvalitetnije komercijalizirati prodajući kvalitetniju, atraktivniju robu sa jedne strane nižim cijenama a s druge strane višim maržama za sebe. Ovako osiguravaju milijunske plaće i bonuse smiješnim tzv. managerima i grade im sale za vjenjačanja (hej oni se bave iznajmljivanjem sala za vjenčanja)…
ne oni da bude još gore to je gospođa vidaković prisvojila i naravno đabalesku organizirala svadbu tamo za svog sina
ne treba nikoga prozivati za prisvajanja i organizacije svadbi na bazi rekla, kazala. No svi znamo kakav smo narod nažalost. Jalan,pokvaren i sklon podvalama.
Ja sam komentirao da je sramota da se jedna ovakva kompanija bavi iznajmljivanjem sala za svadbe umjesto da investira u glavni biznis a to je proizvodnja slatkiša.
Poslovni tjednik ne treba tračerske komentare!
S obzirom da našim kompanijama treba pomoć jer od 1.7. neće imati više ni vlastito tržište, a države politike također, dajmo savjete.
Savjet Krašu i drugima, bacio sam na papir računicu i ispada da za te novce koje moraju davati lancima, može stvoriti solidnu svoju mrežu dućana i imati niže cijene te biti jako konkurentni. Sada je prilika jer ima jako puno nekretnina na dobrim pozicijama. Treba imati na umu da Kraš ima kvalitetne proizvode, bolje od konkurencije, ali markentiški posustao, nisu lanci bogom dani, njihov vrhunac je vani prošao, a vanjski manjak nadoknađuju u novootvorenim podružnicama. Kaufland i Lidl (isti vlasnik) poznat je i u Njemačkoj po tome kako proizvode svojih robnih marki nabavlja u robovlasničkim tvornicama po bijednoj cijeni. To nama ne treba i nesmijemo si to dozvoliti.