Otom potom što će gospodin od Kraša napraviti lidera. Da je mogao i htio već je to treba učiniti. Imao je dosta vremena. Kako nam Metuzalem kaže, krivulja pada. Što se tiče njegovog marketinga " Kupujmo Hrvatsko " e pa i o tome bi se dalo pričati. Pogledajte proizvode Kraša gdje se proizvode. Skoro pola asortimana keksa u Prijedoru, čokoladno jaje u Italiji, Efeka, mislim u Austriji i sl.
Gospodin je jak samo na riječima, a rezultati su mu slabi ( ali ne za njegov džep )
Tvornica Mira Prijedor je Kraševa tvornica te se ne treba tretirati kao uvoz.
a i na marketingu se počelo ozbiljnije raditi , za kiki i bronhi angažirali su bruketu i žinića
očekujem ledo efekt
Bruketa i Žinić su genijalci, ako su njih angažirali to je za svaku pohvalu, no onda bolje da te reklame emitiraju na vanjskim tržištima, u RH i previše troše na marketing, a potpuno uzalud obzirom da se ovdje ne mogu povećavati tržišni udjeli…
[/quote]
zanimljiv pogled..
mozete mi to malo elaborirati?
zasto se ne mogu?
Bruketa i Žinić su genijalci, ako su njih angažirali to je za svaku pohvalu, no onda bolje da te reklame emitiraju na vanjskim tržištima, u RH i previše troše na marketing, a potpuno uzalud obzirom da se ovdje ne mogu povećavati tržišni udjeli…
[/quote]
zanimljiv pogled..
mozete mi to malo elaborirati?
zasto se ne mogu?
[/quote]
što zašto se ne može?, povećavati udjele na domaćem tržištu?, pa bez nekog ozbiljnijeg elaborata, kratki odgovor je: zato što su udijeli već "dovoljno" veliki, a u vrlo konkurentnim industrijama (kao što je čak i konditorski biznis) neki jako veliki udjeli nisu mogući tj. održivi (tj. profitabilno održivi, moguće je ako će se toliko trošiti na marketing da se to ne isplati, veći trošak marketinga nego učinak) nego se tržište više-manje ravnomjerno rascijepi na sve sudionike, razlike dakako dolaze do izražaja obzirom na kvalitetu proizvoda i snagu brenda a u nekim tržišnim segmentima i nekim tržištima značajnije i obzirom na cijenu, no razlike ne mogu biti prevelike tj. nema "jako velikih" tržišnih udjela. Tako stvari stoje u globalu što se tiče industrije/tržišta, dakako da bi netko trebao napraviti detaljniji elaborat specifično za položaj Kraša u konditorskoj industriji na domaćem tržištu, no ja to ne mogu nemam dovoljno podataka… ali ako ništa drugo, nešto čemu se mogu veseliti svi konditori u RH kao i sve industrije koje mogu teoretski zadovoljiti domaću potražnju a stjecajem okolnosti (prejaka strana konkurencija multinacionalnih firmi jakih svjetskih brednova + tečaj koji pogoduje uvozu…) im stranci kontroliraju cca. 50 % tržišta je to da će slabljenjem kune uvoz postajati sve skuplji a u kombinaciji sa opadanjem kupovne moći stanovništva moguće je očekivati povećanje udjela domaćih proizvođača u odnosu na strane s jedne strane, a s druge strane naši će proizvodi biti konkurentniji vani zbog slabije kn, tako da svi naši konditori mogu očekivati blago povećanje udjela (na račun strane konkurencije) i možda olakšan izvoz prije svega ako su im izvozna tržišta značajnijim dijelom izvan Balkana (na Balkanu će biti jako teško narednih godina da ne znam tko će kupovati konditorske proizvode bez obzira na cijenu, ako nema niti za kruh)
Bruketa i Žinić su genijalci, ako su njih angažirali to je za svaku pohvalu, no onda bolje da te reklame emitiraju na vanjskim tržištima, u RH i previše troše na marketing, a potpuno uzalud obzirom da se ovdje ne mogu povećavati tržišni udjeli…
[/quote]
zanimljiv pogled..
mozete mi to malo elaborirati?
zasto se ne mogu?
[/quote]
što zašto se ne može?, povećavati udjele na domaćem tržištu?, pa bez nekog ozbiljnijeg elaborata, kratki odgovor je: zato što su udijeli već "dovoljno" veliki, a u vrlo konkurentnim industrijama (kao što je čak i konditorski biznis) neki jako veliki udjeli nisu mogući tj. održivi (tj. profitabilno održivi, moguće je ako će se toliko trošiti na marketing da se to ne isplati, veći trošak marketinga nego učinak) nego se tržište više-manje ravnomjerno rascijepi na sve sudionike, razlike dakako dolaze do izražaja obzirom na kvalitetu proizvoda i snagu brenda a u nekim tržišnim segmentima i nekim tržištima značajnije i obzirom na cijenu, no razlike ne mogu biti prevelike tj. nema "jako velikih" tržišnih udjela. Tako stvari stoje u globalu što se tiče industrije/tržišta, dakako da bi netko trebao napraviti detaljniji elaborat specifično za položaj Kraša u konditorskoj industriji na domaćem tržištu, no ja to ne mogu nemam dovoljno podataka… ali ako ništa drugo, nešto čemu se mogu veseliti svi konditori u RH kao i sve industrije koje mogu teoretski zadovoljiti domaću potražnju a stjecajem okolnosti (prejaka strana konkurencija multinacionalnih firmi jakih svjetskih brednova + tečaj koji pogoduje uvozu…) im stranci kontroliraju cca. 50 % tržišta je to da će slabljenjem kune uvoz postajati sve skuplji a u kombinaciji sa opadanjem kupovne moći stanovništva moguće je očekivati povećanje udjela domaćih proizvođača u odnosu na strane s jedne strane, a s druge strane naši će proizvodi biti konkurentniji vani zbog slabije kn, tako da svi naši konditori mogu očekivati blago povećanje udjela (na račun strane konkurencije) i možda olakšan izvoz prije svega ako su im izvozna tržišta značajnijim dijelom izvan Balkana (na Balkanu će biti jako teško narednih godina da ne znam tko će kupovati konditorske proizvode bez obzira na cijenu, ako nema niti za kruh)
[/quote]
Ja ne kužim zašto netko kupi u dućanu Milku pored Kraševe čokolade. Fakat ne kužim… Ona Kraševa vulgaris je najbolja. Ne Dorina, baš ona obična, što je nekad bila plava.
E pa i mene to zanima, ali ljudska ludost (i povodljivost) je bezgranična… jednostavno postoji ta neka "iracionalna snaga brenda" koja ljude koji nemaju nekih svojih vlastitih mjerila kada biraju proizvod jednostavno povuče, ljudi jednostavno gledaju svuda, vani kad su, u medijima/filmovima/serijama, reklamama… svi obožavaju tu ljubičastu kravu kao zlatno tele, i sami odmah zaključe da je to "najbolja čokolada za svakodnevnu upotrebu", ono nije skupa, svi ju kupuju (kod mnogih ljudi ono "svi" igra jako veliku ulogu) i odmah refleksno uzimaju Milku, briga njih što je milka praktički šećerna tabla prikrivena spretno sastavljenim receptom sa milijun sličnih sastojaka i umjetnih okusa da izgleda gotovo kao prava mliječna čokolada, briga njih što u njoj ima mlijeka kao u prosječnoj hrvatskoj čokoladi i manje nego u gotovo svakoj Zvečevo čokoladi, glavno da oni vide "ljubičastu kravu u Alapama gdje se zrak može nožem rezati" i odmah misle da u toj čokoladi ima nadprosječno ili nadprosječno kvalitetnog mlijeka… a istina je da su sve hrvatske čokolade, od onih iz low level Kanditovog segmenta preko kako kažeš Kraševih vulgaris i onih najjeftinijih K-plus (Zvečevo) čokolada preko Milka-like Dorine (ali dobro, i Dorina je bolja Milka) do vrhunskih Zvečevo mliječnih čokolada kvalitetnije po svim mjerilima, a neke (Zvečevo) posebice što se tiče mlijeka (a s kojim se Milka tako besramno razmeće, tuđim perjem kiti što bi se reklo).
No naši dragi sugrađani jednostavno ne shvaćaju da uz Belgiju, Švicarsku (bez Milke Amerima prodane duše), Njemačku, nešto u UK (Cadbury), Čile… Hrvatska spada u sam svjetski vrh što se tiče čokalada.
Meni je ok kada netko kupi kvalitetnu Belgijsku čokoladu, ali uzeti Milku umjesto Dorine, predstavlja nešto smiješno – što može opravdati samo kupovna moć onih najsiromašnijih u slučaju kada je Milka jeftinija od Dorine, no kako se stvari budu mijenjale… i Dorina postane i cjenovno konkurentnija, vjerujem da će Dorina preuzeti dobar dio Milke.
Možda nažalost nemamo najbolje na svijetu tamne čokolade (koje ja posebice volim…) ali u mliječnim čokoladama smo definitivno u svjetskom vrhu, žalosno je što 90 % naših sugrađana toga nije svjesna, svi znaju za naše Vatrene, za naše more… ali za naše čokolade i sami smo ih manje svjesni a niti vani se zato dovoljno ne reklamiramo….
A jesi si ga pretjero Lynx majke ti….odjednom hrvati izmisli čokoladu, a milka ništa ne valja pa je sinonim za čokoladu u EU. [rolleyes]
Hvali bajadere, kolumbo, bananko…pljuvanje po milki ti neće bit od koristi.
Ne pljujem ja po ničemu, samo iznosim činjenice: Milka nije kvalitetna čokolada, i to svi čokoladoljupci znaju, nisam ja to izmislio, Milka je super-jak brend srednjeg tržišnog segemnta ali kvalitete nešto ispod te razine, bliže nižem segmentu. To je školski primjer što marketing može učiniti, i to je za vlasnike Milke (Kraft Foods) samo pozitivno, uz mali trošak sirovine, uz malu cijenu tehnologije (ekonomija razmjera koju postižu) ali uz veliki trošak marketinga dobivaju svoj cilj: tržišne udjele, određenu stopu profitabilnosti, i brend kao jednu nematerijalnu vrijednost (koja se može često vrlo trajno i opetovano i na razne druge načine/nove proizvode iskorištavati).
Ja ne pljujem po KFT zbog toga što su kupili i to učinili od brenda Milka, samo iznosim činjenicu da to nije kvalitetna čokolada, nego samo kvalitetan brend. Kvalitetan brend mora nositi i određenu kvalitetu proizvoda, međutim ne nužno preveliku, i dojam koji ostavlja može biti (kao što je ovdje slučaj) biti "veći" od onoga što je stvarna podloga/proizvod.
I dalje me nemoj vući za jezik da ne idem obrazlagati koje su i zašto hrvatske čokolade najkvalitetnije, jer bih mogao uz ono što ovdje želite čuti izreći i nešto što se ovdje ne želi čuti 🙂
P.S. Hrvati većinu svoje čokolade zahvaljuju povijesnim slučajnostima gdje su surađivali sa nekim stranim danas i onda vrhunskim svjetskim imenima (Nestle…), od kojih su ponešto "preuzeli", neki bi zlobno rekli pokrali recepte, međutim ne radi se o tome nego naprosto o stečenom iskustvu i znanju koje je i dalje samostalno razvijano… Kako god činjenica je da hrvatske čokolade danas u svjetskom vrhu, makar to ne bila takva percepcija – fali nam međunarodnog marketinga! 😀
@ OKUPATOR
Milka nije baš ništa bolja od Dorine, definitivno, iako mi u Hrvatskoj imamo puno boljih čokolada no rekao sam iz kojih ih razloga ne smijem previše spominjati na ovoj temi (pravi ih drugi proizvođač).
Ti kineski slatkisi koji se kod nas prodaju nisu u rangu s Krasevim proizvodima, uz dobar marketing kojim bi Kras napravio cuda u Kini (i kod nas i susjednim zemljama naravno) ima mogucnosti za razvoj… Medjutim u zadnje vrijeme se nis u Krasu ne radi na tom pitanju a cak i Zvecevo I IPKK pojacavaju dizajn, marketing i kvalitetu proizvoda. Mislim da cu ove godine otici na skupstinu jer koliko mi se prije nekoliko godina svidjala prica od Nadana sad ocekujem djela i njegovu odgovornost za mojih 65% minusa…
[/quote]
Kraš jednostavno nema dovoljno snage za ulaz na kinesko tržište, nema svjetski prepoznatljivu paletu proizvoda, nema širinu proizvodnje, nema originala,…
Jedino može kupiti/iznajmiti koju tvornicu u Kini i po licenci tamo proizvoditi jeftinije i pokušati štogod zaraditi. Ako ne uspije zaraditi u Kini, onda to opet može uvesti nazad u RH gdje ćemo mi to rado platiti višestruku više jer "kupujemo hrvatsko". Čak i proizvodne tvrtke prelaze u uvoznike, samo lijepe svoje ime na proizvod. Medenjaci Kraš, Jaffa Kraš, bomboni Kraš,… sve je "made out of Croatia" a na svemu veliki logotip Kraša i znaka hrvatske kvalitete a od limunske kiseline u Jaffa keksu sam završio na hitnoj jer mi je pojela želudac.
Kad mi se to dogodilo, pogledao sam malo deklaraciju i uočio da originalni keksovi imaju do 12% soka od naranče, dok naši Jaffa imaju samo limunsku kiselinu, od naranče ni "n" a velika slike lijepih, zdravih naranči preko cijelog proizvoda. Kako je moguće tako lažno reklamirati proizvode?
[/quote]
Tocno je da Kras nema dovoljno snage da snazno udje na kinesko trziste. Rjesenje je da se proboj na velikim trzistima radi malim koracima, na isti nacin na koji se Kras slucajno pojavio na americkom trzistu iako nikad nije usao tamo nego se Kras proizvodi nalaze po hrvatskim, srpskim, kineskim, vijetnamskim i drugim trgovinama ciji kupci poznaju taj proizvod. Prije par mjeseci sam u jednom srpskom ducanu u Vegasu osim Jaffa Cakes vidio i kraseve napolitanke, bajadere i onu standardnu crveno-bijelu coksu… Kako mi volimo susjedne nam Jaffa Cakes tako i nasi susjedi vole spomenute Kraseve proizvode. Zanimljivo je da u tim trgovinama cesto zna biti Kineza i Vijetnamaca koji kupuju te proizvode jer imaju slican ukus kao i nasi ljudi…
Ne treba graditi velike projekte za ulazak na kinesko trziste, treba samo malo poduzetnosti i na pravim mjestima u Kini napravit prvo jednu krasevu cokoladeriju i kad se prosiri popularnost povecavat brojke… Prijetelj mi radi s Kinom godinama i u pocetku je furao one suvenir pletene kosare koje su imale hrpu hrvatskih rpoizvoda ukljucujuci i Kraseve cokolade, malu bajadericu i torticu (legendarnu) i svi ga pitaju jel im moze toga donijeti na bilo koji nacin i u cim vecim kolicinama ili poceti te slatkise uvozit u Kinu. Oni su jednostavni gladni toga, prosle godine na sajmu u Pekingu je npr Audi Q5 rasprodat unaprijed da nijedan nije stigao na europsko trziste, vrhunski noviteti jednostavno planu u Kini odmah a Kineski proizvodi ne mogu konkurirati kad su fine stvari s zavrsnom obradom vrhunske kvalitete u pitanju. Cak bi i Milka imala problem u konkurenciji s Krasem u Kini, ne mora ni postojati tvornica u Kini jer je cargo cijena opravdana i postoji vrlo dobra racunica. Samo je problem u menagementu Krasa koji jos nije napravio poteze da svoj proizvode poprati s vrhunskim marketingom…
@ OKUPATOR
Milka nije baš ništa bolja od Dorine, definitivno, iako mi u Hrvatskoj imamo puno boljih čokolada no rekao sam iz kojih ih razloga ne smijem previše spominjati na ovoj temi (pravi ih drugi proizvođač).
Ne interesiram se za ovu dionicu previše jer me trenutačno ne interesira,ali razumijem se u čokoladu.
U zadnje 3 godine Kraš "mulja" s kvalitetom čokolade.Prije je Dorina mliječna i s lješnjacima bila po mom ukusu najbolja,a sada kada su ih promijenili ….to je za mene 3.klasa.Također Kraševe napolitanke su najbolje,ali i u njima se smanjila kvaliteta čokolade.Prije je Dorina bila pojam i jednostavno me čudi kad netko izjavi da je Dorina vauuuuu…bila je,ali više nije.Također Tortice nisu iste jer čokolada nije ista…Jednostavno Kraš gubi kvalitetu i njihovi proizvodi više nisu što su bili,postaju kao i ostalo…Samo proizvod na polici,jedan od stotinu,tisuću…
to je za to što se kupuje gotov kakao prah iz turske a prestao se peći kakaovac sa "domaćih plantaža" te je zatvoren pogon u ivaniću
ali mislim da ozbiljno razmišljaju o tome da ga ponovo otvore i podignu kvalitetu proizvoda
Bruketa i Žinić su genijalci, ako su njih angažirali to je za svaku pohvalu, no onda bolje da te reklame emitiraju na vanjskim tržištima, u RH i previše troše na marketing, a potpuno uzalud obzirom da se ovdje ne mogu povećavati tržišni udjeli…
[/quote]
zanimljiv pogled..
mozete mi to malo elaborirati?
zasto se ne mogu?
[/quote]
što zašto se ne može?, povećavati udjele na domaćem tržištu?, pa bez nekog ozbiljnijeg elaborata, kratki odgovor je: zato što su udijeli već "dovoljno" veliki, a u vrlo konkurentnim industrijama (kao što je čak i konditorski biznis) neki jako veliki udjeli nisu mogući tj. održivi (tj. profitabilno održivi, moguće je ako će se toliko trošiti na marketing da se to ne isplati, veći trošak marketinga nego učinak) nego se tržište više-manje ravnomjerno rascijepi na sve sudionike, razlike dakako dolaze do izražaja obzirom na kvalitetu proizvoda i snagu brenda a u nekim tržišnim segmentima i nekim tržištima značajnije i obzirom na cijenu, no razlike ne mogu biti prevelike tj. nema "jako velikih" tržišnih udjela. Tako stvari stoje u globalu što se tiče industrije/tržišta, dakako da bi netko trebao napraviti detaljniji elaborat specifično za položaj Kraša u konditorskoj industriji na domaćem tržištu, no ja to ne mogu nemam dovoljno podataka… ali ako ništa drugo, nešto čemu se mogu veseliti svi konditori u RH kao i sve industrije koje mogu teoretski zadovoljiti domaću potražnju a stjecajem okolnosti (prejaka strana konkurencija multinacionalnih firmi jakih svjetskih brednova + tečaj koji pogoduje uvozu…) im stranci kontroliraju cca. 50 % tržišta je to da će slabljenjem kune uvoz postajati sve skuplji a u kombinaciji sa opadanjem kupovne moći stanovništva moguće je očekivati povećanje udjela domaćih proizvođača u odnosu na strane s jedne strane, a s druge strane naši će proizvodi biti konkurentniji vani zbog slabije kn, tako da svi naši konditori mogu očekivati blago povećanje udjela (na račun strane konkurencije) i možda olakšan izvoz prije svega ako su im izvozna tržišta značajnijim dijelom izvan Balkana (na Balkanu će biti jako teško narednih godina da ne znam tko će kupovati konditorske proizvode bez obzira na cijenu, ako nema niti za kruh)
[/quote]
kolega, Lynx, drobite po obicaju..bez uvrede..
od kratkog odgovra ne vdijeh nista, a i ostalo je suplje!
ukratko, kras a i ostali nasi cokoladicari gube trzisni udio od uvoznika!
ne da ostaju na istom, GUBE ga! i KRAS i IPKK i vase omiljeno ZVCV!siguran sam da bi se to pametnim marketingom moglo, barem zaustaviti, ako ne i okrenuti na "nasu "stranu!
ako ne vjerujete sjetite se Leda..di je bio tamo 90’ih,a di je sad!
jel se sjecate koliko je vrsta sladoleda bilo onda, koliko je sad?kad ste pojeli sladoeld da nije bio ledov?
evo osvajaju trzise i kuglica!
dakle, moze se, itekako se moze, ako se ima znanja i sredstava!
sto se tice Milke i Zvečeva, kao prvo, fulali ste cili balun, ili ceo fudbal, kako vas volja.
mi ovdje ne raspravljamo o kvaliteti proizvoda, vec o kvaliteti firme, tj. dionice.
vi mozete raditi odlicna i kvalitetan proizvod, od kojeg nema nikakve koristi jer je ekonomski neisplativ.
jeste pratila izvjesca Krafta i Nestlea u ovoj krizi?
jeste usporedili njihove rezultate sa ovom nasom bracom ubogom?
mislite da se njihovim dionicarima desilo da im kasni dividenda kao vama u ZVCV?
a kad smo vec i kod kvalitete i okusa, osobno mi je Milka odlicna, kupujem kras i zvcv samo zato jer su hrvatski proizvd, dakle iz cistog patriotizma.jos uz to je Zvcv ipak bezobrazno skupo, a ako vec idu na neku premijer klasu, ne kuzim zasto onda rade robnu marku za konzum, to dvoje ne ide zajedno, IMHO!