Na žalost, u nas se već prodaju kineski slatkiši, po dvostruko nižoj cijeni, tako da baš ne vjerujem u osvajanje kineskog tržišta, čak ni u šali. Dionice Kraša imam već dugo uz 65% minusa, tako da nemam razloga biti "interesni pesimist".
Ti kineski slatkisi koji se kod nas prodaju nisu u rangu s Krasevim proizvodima, uz dobar marketing kojim bi Kras napravio cuda u Kini (i kod nas i susjednim zemljama naravno) ima mogucnosti za razvoj… Medjutim u zadnje vrijeme se nis u Krasu ne radi na tom pitanju a cak i Zvecevo I IPKK pojacavaju dizajn, marketing i kvalitetu proizvoda. Mislim da cu ove godine otici na skupstinu jer koliko mi se prije nekoliko godina svidjala prica od Nadana sad ocekujem djela i njegovu odgovornost za mojih 65% minusa…
Zar Kraš ulazi u I kotaciju? Bila je neka vijest? Čitao sam da ulazi u sastav Crobexa, ali ne i ovo
Moja greška. Ipak je crobex u pitanju.
Na žalost, u nas se već prodaju kineski slatkiši, po dvostruko nižoj cijeni, tako da baš ne vjerujem u osvajanje kineskog tržišta, čak ni u šali. Dionice Kraša imam već dugo uz 65% minusa, tako da nemam razloga biti "interesni pesimist".
Ti kineski slatkisi koji se kod nas prodaju nisu u rangu s Krasevim proizvodima, uz dobar marketing kojim bi Kras napravio cuda u Kini (i kod nas i susjednim zemljama naravno) ima mogucnosti za razvoj… Medjutim u zadnje vrijeme se nis u Krasu ne radi na tom pitanju a cak i Zvecevo I IPKK pojacavaju dizajn, marketing i kvalitetu proizvoda. Mislim da cu ove godine otici na skupstinu jer koliko mi se prije nekoliko godina svidjala prica od Nadana sad ocekujem djela i njegovu odgovornost za mojih 65% minusa…
[/quote]
Kraš jednostavno nema dovoljno snage za ulaz na kinesko tržište, nema svjetski prepoznatljivu paletu proizvoda, nema širinu proizvodnje, nema originala,…
Jedino može kupiti/iznajmiti koju tvornicu u Kini i po licenci tamo proizvoditi jeftinije i pokušati štogod zaraditi. Ako ne uspije zaraditi u Kini, onda to opet može uvesti nazad u RH gdje ćemo mi to rado platiti višestruku više jer "kupujemo hrvatsko". Čak i proizvodne tvrtke prelaze u uvoznike, samo lijepe svoje ime na proizvod. Medenjaci Kraš, Jaffa Kraš, bomboni Kraš,… sve je "made out of Croatia" a na svemu veliki logotip Kraša i znaka hrvatske kvalitete a od limunske kiseline u Jaffa keksu sam završio na hitnoj jer mi je pojela želudac.
Kad mi se to dogodilo, pogledao sam malo deklaraciju i uočio da originalni keksovi imaju do 12% soka od naranče, dok naši Jaffa imaju samo limunsku kiselinu, od naranče ni "n" a velika slike lijepih, zdravih naranči preko cijelog proizvoda. Kako je moguće tako lažno reklamirati proizvode?
Jedino može kupiti/iznajmiti koju tvornicu u Kini i po licenci tamo proizvoditi jeftinije i pokušati štogod zaraditi.
ali i ako želi svoje brendove prodavati u Kini, ne vidim kako bi to mogao drugačije nego da tamo otvori tvornicu i tamo ih i proizvodi, jer cijena proizvodnje u RH je tolika da ne znam kako bi se to moglo profitabilno prodavati po kineskim cijenama, čak i da zamislimo da ne bi kontinuirano tamo gubili na tečajnim razlika uz stalno slabljujući yuan u kombinaciji sa kunom tako čvrsto fiksnog tečaja, čak i da kn stalno paralelno sa yuan-om slabi, nemoguće je u RH toliko jeftino proizvesti da je moguće prodavati na kineskom tržištu, jer to definitivno nije tako jak i svjetski prepoznatljiv brend koji bi mogao biti prodavan po puno većim cijenama od domaćih brendova tj. jednakih onom dijelu najjačih svjetskih brendova a koji ne proizvode i u Kini a koje kao i sve skupe svjetske brendove kupuje ona društvena klasa koja si može tako zapadnjački razmaženo kupovati skupe strane brendove koje gledaju na ono malo zapadnjačkih filmova koji prođu kroz sito domaće cenzure.
Kraš može u Kinu sa svojim brendovima tek kada oni postanu jaki i prepoznatljivi u globalnim razmjerima, vidljivi u holywoodskim filmovima i sl. eksponiranima da zapadnu za oko onoj "modernoj i prkosnoj za zapadom povodljivoj podklasi i tako malobrojne više-srednje klase", ili ako bude mogao cjenovno konkurirati domaćim kineskim proizvođačima…
Jedino može kupiti/iznajmiti koju tvornicu u Kini i po licenci tamo proizvoditi jeftinije i pokušati štogod zaraditi.
ali i ako želi svoje brendove prodavati u Kini, ne vidim kako bi to mogao drugačije nego da tamo otvori tvornicu i tamo ih i proizvodi, jer cijena proizvodnje u RH je tolika da ne znam kako bi se to moglo profitabilno prodavati po kineskim cijenama, čak i da zamislimo da ne bi kontinuirano tamo gubili na tečajnim razlika uz stalno slabljujući yuan u kombinaciji sa kunom tako čvrsto fiksnog tečaja, čak i da kn stalno paralelno sa yuan-om slabi, nemoguće je u RH toliko jeftino proizvesti da je moguće prodavati na kineskom tržištu, jer to definitivno nije tako jak i svjetski prepoznatljiv brend koji bi mogao biti prodavan po puno većim cijenama od domaćih brendova tj. jednakih onom dijelu najjačih svjetskih brendova a koji ne proizvode i u Kini a koje kao i sve skupe svjetske brendove kupuje ona društvena klasa koja si može tako zapadnjački razmaženo kupovati skupe strane brendove koje gledaju na ono malo zapadnjačkih filmova koji prođu kroz sito domaće cenzure.
Kraš može u Kinu sa svojim brendovima tek kada oni postanu jaki i prepoznatljivi u globalnim razmjerima, vidljivi u holywoodskim filmovima i sl. eksponiranima da zapadnu za oko onoj "modernoj i prkosnoj za zapadom povodljivoj podklasi i tako malobrojne više-srednje klase", ili ako bude mogao cjenovno konkurirati domaćim kineskim proizvođačima…
[/quote]
Dakle, slažemo se.
Danas je teško biti svjetski igrač, naročito u prehrambenoj industriji, bez velike podrške kapitala.
Kraš je trebao pokušati postati vodeći regionalni igrač u svom segmentu, pokušati kupiti interesantne tvornice a ne davati im poslove jačajući njihovu konkurentnu moć i onda jednog dana biti izbačen sa tržišta od istih. Trebalo je iskoristiti njihove slabosti dok se još moglo, kod nekih još uvijek moguće.
Kraš je prije njih obnovio proizvodne linije, skladišta,… međutim, velikim marketinškim ulaganjima je pokušao dominirati tržištem u kojem je već imao svoj maksimum. Dakle, umjesto da proširuje osnovicu, on je je pokušavao iz postojećeg izvući još (nerealno) više.
Srećom, nemam toliko dionica Kraša za počupat’ kose, tek za dobit koju sijedu i raditi koji mjesec besplatno.
evo par crtica..
prica o Kini je van pameti IMHO, firma i u vlastitom dvoristu gubi marketshare.
ipak Rusija, kao ni regija nisu neosvojive.
tu je Kras bio i ostao.
sto se tice lepog Nadanka, nisam dovoljno "unutra" da znam koliko steti ili korisit.
tip je simpatican na prvu.ovo sto govori na drzavnoj razini, stednja, produktivnost itd, ne primjenjuje na firmu.dapace, firma je socijalno osjetljiva i svi oni tamo zive kao bubreg u loju, ali
ajde..
u vezi proizvodnje i prodaje, ne vidim problema, pa nisu valjda kupovali Miru, zato da tamo nista ne rade??sto se tice patriotizma, pa kako to da na konzumirajte hrvatsko kampanju, niko ne prigovoara Todoricu sto su mu se lijep broj robnih marki radi vani.
uostalom kao dionicare, trebalo bi nas samo zanimati da firma radi sa sto vecim profitom.
ako se zobg toga treba preseliti proizvodnju, ok, ne vidim nista sporno, pa to svi rade!
nije mi jasno zasto je tvronica jos uvijek na Ravnicama i plaća skupu struju vodu, prirez i ostale komunalije da bi se mogle graditi nekakve Arene i ostale pi*darije.
pa ko je tu lud?zasto ne sele tvornicu u Pisarovinu, kako su i rekli, zelim vecu dividendu, umjesto sto Bandicu daju lovu!
sto se tice firme, mislim da ima glavu i rep, malo zaduzena, stabilna kompanija, sa jakim brenedom, stabilnom dividendom i bez vecinskog vlasnika.mjesta za napredak definitivno ima, pogledajte prihode i dobit..prihodi rastu, dobit se smanjuje..hmmm..zanimljivo.da se mene pita ulagao bih u marketing 10x vise, umjesto i dizanje placa sad u vrijeme krize!
sto se mene tice, da je bajno nije, ali radje kod Nadana i Marice u KRAS, nego kod Alvira u ZVCV, jel’ tako kolega Lynx? [lol] [lol]
BTW bio sam u subotu u onoj Čoko birtiji u Ilici.umjesto u Vincek, otisao sam prekoputa.
ugodno sam iznendajen, cijene im nisu jeftine, ali sve je na svjetskom nivou.prvi put kad sam bio nije bilo mjesta od balavurdije i mladih roditelja, djedova, baba itd..
i praline su im OK.
sto se mene tice, da je bajno nije, ali radje kod Nadana i Marice u KRAS, nego kod Alvira u ZVCV, jel’ tako kolega Lynx? [lol] [lol]
haha, koliko god sličan jedan dio proizvodnog portfelja, dionica KRAS i ZVCV – nebo i zemlja 😀
Naravno da se KRAS i ZVCV kupuju iz bitno drugačijih razloga. KRAS je sada po ovim cijenama i meni atraktivna dionica, ali iz bitno drugačijih razloga, kod KRAS-a očekujem kvalitetan dy, ZVCV se (unatoč trenutno nenormalno velikom dy) ne kupuje radi toga (dividenda se ovdje može i bitno smanjiti, to treba računati) nego radi očekivanoga kapitalnog prinosa, i dakako da je ZVCV malo rizičnija igra, ali tu se radi o potencijalno neusporedivo većem kapitalnom prinosu, KRAS nitko ne kupuje radi kapitalnog prinosa nego dividendnog, ja također volim dividende ako su pouzdane i kvalitetne (takvima ocjenjujem KRAS-ove) i ako nisu iz ADRS (ADRS bi se trebao suzdržavati sa dividendama, on ima malo drugačije ambicije i mogućnosti, KRAS pak nema što to drugo: ili isplaćivati dividendu ili uništiti novac, bar dok je trenutna uprava na vlasti), u tom kontekstu mi sada po ovim cijenama KRAS sviđa, ZVCV držim iz sasvim drugih motiva (dividenda mi je ovdje trenutno samo šećer na kraju, kojega se doduše malo moralo pričekati ovaj puta… e kad to niti nije trebalo isplaćivati, ali tako je to, Alviri misle da su završili investicijski ciklus i da trenutno treba kapitalizirati to…)
Dioničari Kraša mogu biti sigurni da je njihova glavnica sigurna, dividenda dugoročno veća od kamate u bankama, mislim da mogu imati miran san makar i predsjednik im bio Nadan 😀 (kada bi ga se promijenilo, što mi u ZVCV ne možemo sa Alvirima npr., tada i dioničari Kraša mogu računati i na nešto više od dividende, no kako god, po ovim cijenama je uvijek dobro, za jednog konzervativnog investitora koji zna što želi/dy)
a i na marketingu se počelo ozbiljnije raditi , za kiki i bronhi angažirali su bruketu i žinića
očekujem ledo efekt
evo par crtica..
prica o Kini je van pameti IMHO, firma i u vlastitom dvoristu gubi marketshare.
ipak Rusija, kao ni regija nisu neosvojive.
tu je Kras bio i ostao.
Svojevremeno sam u jednoj Iranskoj prodavnici u US kupio bajadere. Ono ušao sam da vidim šta ima i iznenadio se da imaju neki hrvatski proizvod. Poljske prodavnice ih isto drže. Nisam ih nikada vidio niti u jednom velikom lancu.
Moguće da bi Iran sa 70 milijuna stanovnika mogao biti zanimljivo tržište. Također imaju puno mlađe stanovništvo nego Europa što znači bolju strukturu za krašove proizvode.
a i na marketingu se počelo ozbiljnije raditi , za kiki i bronhi angažirali su bruketu i žinića
očekujem ledo efekt
Bruketa i Žinić su genijalci, ako su njih angažirali to je za svaku pohvalu, no onda bolje da te reklame emitiraju na vanjskim tržištima, u RH i previše troše na marketing, a potpuno uzalud obzirom da se ovdje ne mogu povećavati tržišni udjeli…