Tu se radi o problemima putnickih agencija, a ne tur. smjestajnih kapaciteta koji se u danasnje vrijeme popunjavaju direktnom prodajom ili ugovorno preko touroperatera. Ova je vijest za poslovanje hotela, kampova, resortova, apartmana i privatnog smjestaja potpuno irelevantna.
Mislim da su ovo puno vrijednije informacije:
Ove sezone turisti će tražiti luksuz i trošit će više novca
“Tijekom krize su ljudi bili oprezniji s novcem, a osim toga i nisu mogli putovati. Ova godina bi trebala imati “normalno ljeto”. Mnogi očekuju eksploziju potrošnje u drugoj polovini 2021. Veliki njemački organizator turističkih putovanja TUI računa na „u velikoj mjeri normalno ljeto“ kada su u pitanju odmori. „Sva naša istraživanja tržišta pokazuju enormnu žudnju ljudi da poslije ovih teških korona-vremena ponovo idu na lijepa putovanja“, rekao je šef uprave turističkog koncerna TUI Fritz Joussen u intervjuu listu Rheinische Post. On procjenjuje da će ponude biti brzo rasprodane, posebno za destinacije u Sredozemlju. Za svibanj je već dosada prodano 50 posto aranžmana. >Što se cijena tiče, one će uglavnom ostati iste kao što su bile 2019. i 2020., kaže Joussen, ali šef ovog najvećeg europskog tour-operatera smatra da će turisti ipak trošiti više novca: “Mušterije sada biraju luksuznije proizvode. Mnogi imaju više novca na raspolaganju pa onda umjesto hotela sa četiri zvjezdice oni uzimaju onaj sa pet.” Baš kao i ovaj veliki njemački organizator turističkih putovanja, i ekonomisti očekuju značajan porast potrošnje u drugoj polovici 2021. Prema podacima banke DZ, tijekom prošle godine se novčani imutak domaćinstava u Njemačkoj povećao za 393 milijarde eura i sada iznosi rekordnih 7,1 bilijuna eura – dakle 7100 milijardi!” https://turizam24.com/ove-sezone-turisti-ce-traziti-luksuz-i-trosit-ce-vise-novca/
I skandinavsko krilo najveceg svjetskog touroperatora TUI objavljuje porast rezervacija za Hrvatsku: https://www.index.hr/vijesti/clanak/sef-htza-turizam-se-ipak-dobro-snasao-u-2020-dogodine-moguci-bolji-rezultati/2240611.aspx
“Pozitivan učinak očekuje se i od početka cijepljenja, što se primjerice pokazalo već kod touroperatora TUI Nordic, koji je za 2021. već zabilježio porast rezervacija, posebice za Hrvatsku, čim je objavljena vijest o početku cijepljenja stanovništva”, iznosi Staničić. Generalno gledano, u 2021. se, kako dodaje, mogu očekivati bolji rezultati nego ove godine, pri čemu vjeruje da će Hrvatska zadržati poziciju jedne od vodećih destinacija Mediterana.”
“Svega 2 posto ispitanika navelo je da će uslijed korona virusa i vlastitog osjećaja nesigurnosti ove godine ostati kod kuće.” https://www.cromoda.com/austrijancima-je-u-2021-hrvatska-broj-jedan
“Britanski niskotarifni avioprijevoznik easyJet objavio je da su rezervacije za ljetnu sezonu više nego utrostručene u odnosu na prošlu godinu, ocrtavajući potražnju koja bi mogla pomoći u oporavku sektora.” https://www.poslovni.hr/svijet/easyjetu-rezervacije-za-ljeto-skocile-250-posto-4268602
Ove godine RH ima status “Preferirane destinacije” KROVNOG europskog udruženja putničkih agencija i turoperatora. Ni manje, ni vise. https://porestina.info/hrvatska-je-u-2021-godini-preferred-destination-ectaa-e/
I u Americi smo ove godine u društvu 10 najatraktivnih tur. destinacija. https://www.cromoda.com/usa-today-uvrstio-hrvatsku-u-top-destinacije-za-2021
A o enormnoj zudnji za putovanjima i turizmom ove godine cak je dovoljno pogledati doma i u susjedstvo. https://www.vecernji.hr/vijesti/staro-normalno-u-hercegovini-restorani-i-kafici-puni-cvate-zimski-turizam-cjepiva-nema-zarazenih-sve-manje-1463281 https://www.novilist.hr/rijeka-regija/gorski-kotar/gorski-kotar-ima-velike-mogucnosti-za-zimski-turizam-no-snjezni-vikendi-i-lockdown-razotkrili-su-i-mane-najplaninskijeg-dijela-hrvatske/ https://www.rijekadanas.com/video-na-platku-guzva-tolika-da-covjek-nema-gdje-posteno-ni-pasti/
Toliko o preplasenosti potencijalnih turista novim sojevima, efektima kasnjenja cjepiva, “osiromasenju” turista zbog krize itd.
“Belgija je pokušala zabranu putovanja progurati kao odluku za cijelu EU, ali nakon što to nije prošlo, donijela je jednostranu odluku. Dosad je bila samo preporuka da se ne putuje ako nije nužno, ali to nije spriječilo ljude da idu na skijanje tijekom praznika.”
Tako u Belgiji, ali tako i u Britaniji, Italiji, Francuskoj, Njemackoj, BiH, pa cak i kod nas. Ljudima je puna kapa pandemije, ep. mjera, zabrana kretanja i putovanja, a lijepa se lova u ovih godinu dana akumulirala na njihovim racunima. Internet vrvi ovakvim informacijama o nestrpljivim turistima, koji ce, po svemu sudeci, letjeti na more na ljeto kao pusteni s lanca. Iako su rezervacije za ovu godinu sjajne, i last minute ce odigrati svoju ulogu.
DRAMA OKO CJEPIVA: Inspekcija ušla u pogon AstraZenece, nelagoda u Bruxellesu: ‘Što ako nas preveslaju i drugi?’ https://www.jutarnji.hr/vijesti/svijet/inspekcija-usla-u-pogon-astrazenece-nelagoda-u-bruxellesu-sto-ako-nas-preveslaju-i-drugi-15046301
Ovo ne utjece presudno na nas turizam, ali potvrdjuje ono sto sam pisao nedavno – da ova profitno motivirana zatezanja oko isporuke cjepiva nece samo tako proci. Obzirom na, turizmu paralelno odvijajuci, nacionalni i EU medjunacionalni zdravstveni interes ravan poluratnom stanju, lako moguca i opravdana su i privremena ustezanja cistih trzisnih uvjeta poslovanja ako se pokaze potrebnim iz perspektiva pojedinih EU drzava i/ili EK, pa cak i nacionalizacija kompanija koje proizvode cjepiva. Nema sanse da se nekaznjeno i bez posljedica moze vuci za nos citave drzave, pa i zajednice drzava.